آموزش وردپرس

اخبار و مقالات آموزشی هاست و سرور در وبلاگ پارس پک

وردپرس (WordPress) یک سیستم مدیریت محتوای (Content Management System | CMS) تحت وب است که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به کد نویسی، وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید. این سی‌ ام‌ اس با زبان برنامه‌نویسی PHP و دیتابیس MySQL ساخته‌ شده است. وردپرس برای ساده‌تر شدن ایجاد و مدیریت وب‌سایت‌ها به‌وجود آمده است و انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

مهم‌ترین مزیت WordPress را می‌توان رایگان‌بودن و متن‌بازبودن آن معرفی کرد که در مقایسه‌ با طراحی وب‌سایت با کدنویسی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. برای ساخت ‌وب‌سایت با وردپرس به هیچ‌گونه دانش کدنویسی نیاز نیست و تنها باید نسخه رایگان و کم‌حجم آن را دانلود و نصب کنید تا وب‌سایت شما ساخته شود. برای زیباسازی و سفارشی‌سازی ظاهر وب‌سایت ساخته‌شده با وردپرس، قالب‌های آماده‌ای طراحی‌ شده‌اند. شما می‌توانید استایل دلخواه خود را با قالب‌های رایگان یا غیر رایگان، روی وب‌سایت اعمال کنید.

WordPress در عین ساده‌بودن بسیار حرفه‌ای است و قابلیت یادگیری آسان آن باعث‌شده تمامی افراد بتوانند از آن استفاده کنند. اگر می‌خواهید با وردپرس و طراحی وب‌سایت با آن آشنا شوید؛ می‌توانید مقالات تخصصی WordPress پارس‌پک را مطالعه کنید. این مقالات از مبتدی تا پیشرفته، صفر تا صد سیستم مدیریت محتوای وردپرس را آموزش می‌دهند.