سرور اختصاصی فرانسه چیست؟ + قابلیت‌ها و امکانات

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
یکشنبه 19 دی 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۹۷۳ بازدید

سرور اختصاصی فرانسه ویژگی‌های قابل توجهی برای تریدرها و کسب‌وکارهای آنلاین دارد. از آنجا که برای خرید سرور اختصاصی هزینه قابل توجهی پرداخت می‌شود، شناخت هرچه بهتر آن سبب می‌شود انتخاب بهتری داشته باشید. در این مقاله به معرفی سرورهای اختصاصی (Dedicated Server)های فرانسه و معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن می‌پردازیم. در آخر هم نکاتی که باید هنگام خرید آن در نظر بگیرید را بررسی می‌کنیم.

سرور اختصاصی فرانسه چیست؟

همانطور که احتمالا می‌دانید منظور از خرید سرویس سرور اختصاصی، اجاره یک سرور از یک دیتاسنتر برای مدت زمان معینی می‌باشد. از آنجا که سخت افزار و نرم‌افزارهای کلی آن اجاره می‌شوند، بخش اعظمی از هزینه نگه داری و تعمیرات برعهده دیتاسنتر خواهد بود. بنابراین اجاره یک سرور اختصاصی هزینه کمتری نسبت به خرید و استقرار آن در محل کار دارد.

اما چرا سرور اختصاصی فرانسه؟ افرادی که وب‌سایت و یا وب‌اپلیکیشن‌هایی با پراکندگی کاربران در نقاط جغرافیایی مختلف دارند، اغلب اقدام به خرید سرور اختصاصی اروپا می‌کنند. اما فرانسه با وجود دیتا سنتر OHV یکی از شناخته‌ترین دیتاسنترهای اروپا در ارائه Dedicated Server می‌باشد. بسیاری از تجارت‌های آنلاین ترجیح می‌دهند سرور اختصاصی فرانسه تهیه کنند. دلایل این انتخاب در بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن مشهود است. قبل ار بررسی ویژگی‌ها وقابلیت‌های آن نگاهی به تاریخچه دیتاسنتر ارائه دهنده سرور اختصاصی فرانسه، OVH؛ خواهیم داشت:

نگاهی اجمالی بر تاریخچه و عملکرد دیتاسنتر فرانسه

دیتاسنتر سرور اختصاصی فرانسه

دیتاسنتر سرور اختصاصی فرانسه

آنچه ما از آن گاها بعنوان دیتاسنتر OVH یاد می‌کنیم، شرکتی چندمنظوره با نام OVHcloud می‌باشد که از سال ۱۹۹۹ شروع به فعالیت کرده است. عمده فعالیت آنها از آغاز در حوزه رایانش ابری می‌باشد و از سال ۲۰۱۶ با همکاری دو سرمایه‌گذار بزرگ کسب و کار خود را توسعه داد تا دیتاسنترهای متعددی در سراسر جهان افتتاح کنند.

این شرکت در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ دو دیتا سنتر در آمریکا افتتاح کرد. همچنین در سال ۲۰۱۷ به سنگاپور و استرالیا، و در سال ۲۰۱۸ به هند راه یافت تا در نهایت در سال ۲۰۱۹ تبدیل به OVHcloud شد. شبکه جهانی او وی اچ دارای پهنای باند ۱۲ ترابیت در ثانیه هست! تضمین پهنای باند و تاخیر کاهش یافته و Backbone متخص به این دیتاسنترها، از جمله ویژگی‌های قابل توجه آنها می‌باشد.

قابلیت‌های سرور اختصاصی فرانسه

انتخاب سیستم عامل دلخواه

یکی از مزایای خرید سرور اختصاصی(فرانسه)، انتخاب آزادانه سیستم عامل آن می‌باشد. برخی افراد از روی علاقه شخصی خود سیستم عامل را ویندوز یا یکی از توزیع‌های لینوکس انتخاب می‌کند. اما برخی که عموما با زبان‌های برنامه نویسی سروکار دارند، سیستم عامل را بر حسب زبان Programming مورد استفاده لحاظ می‌کنند. بطور مثال اگر سرور اختصاصی را برای یک وب‌سایت فروشگاهی وردپرسی یا PhPمحور خریداری می‌کنید، به احتمال زیاد از ارائه دهنده سرویس می‌خواهید یکی از توزیع‌های لینوکس را برایتان نصب کند. البته انتخاب نحوه نصب با شماست!

سرورهای اختصاصی ویندوز عموما برای زبان‌های برنامه نویسی NET. و ASP مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی افرادی که دارای دفاتر و نیروهای کاری در مکان‌های مختلف هستند و نیاز به اتصالی ایمن و یکپارچه دارند، اغلب سرور اختصاصی ویندوز را انتخاب می‌کنند. علت این امر، اتصال راحت هر یک از این کارکنان به ویندوزی نصب شده بر سیستمی قوی است که براحتی با remote desktop connection انجام می‌پذیرد.

تنظیم کانفیگ دلخواه

انتخاب آزادانه سیستم عامل تنها عامل انتخاب سرور اختصاصی نمی‌باشد. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی Dedicated serverها امکان ایجاد تنظیمات و کانفیگ دلخواه بر روی سرور می‌باشد. البته برای انجام این‌کار شاید نیاز به دسترسی روت SSH / RDP در لینوکس و یا administrator در ویندوز داشته باشید.

انتخاب سخت افزار مورد نیاز

بسته به شرکت ارائه دهنده سرور اختصاصی فرانسه، رنج متنوعی از سخت افزار در اختیار شما برای انتخاب قرار می‌گیرد. ظرفیت‌های گوناگون از فضای ذخیره‌سازی(SSD یا HDD)، رم( از ۴ گیگابایت به بالا) و یا حتی مدل و تعداد هسته‌های مختلف از پردازنده و همچنین مواردی چون میزان پهنای باند و … همگی با نظر شما انتخاب می‌شوند.

کنترل ‌پنل سرور اختصاصی فرانسه

کنترل‌پنل‌های قدرتمند، مدیریت سرور و اپلیکیشن‌های اجرا شده بر آن را راحت‌تر می‌سازند. درحال حاظر کنترل‌پنل‌هایی چون سی‌پنل (برای سرور اختصاصی لینوکس )، دایرکت ادمین (همچنان برای سرورهای linux) و پلسک (برای سرورهای ویندوزی و لینوکسی) از جمله محبوب‌ترین‌های این حوزه می‌باشند. با خرید سرور اختصاصی فرانسه، با توجه به سیستم عامل شما امکان استفاده از این پنل‌ها وجود دارد.

هک سرور و اطلاعات درون آن، ممکن است منجر به اختلال در امور یک بیزینس شود. حدود ۶۰ درصد از بیزینس‌های هک شده در طی ۶ ماه ورشکست و از حوزه کاری خود خارج می‌شوند. بنابراین انواع دیتا بریچ می‌تواند هزینه مالی و اعتباری زیادی برای یک برند داشته باشد.

باتوجه به این موضوع، حفظ امنیت سرور و دیتا باید در اولویت‌های شما قرار بگیرد. انتخاب شرکت هاستینگ معتبر یکی از فاکتورهای مهم در این راستا است. مسائلی چون امنیت فیزیکی در دیتاسنتر تا قابلیت‌های امنیتی ارائه دهنده، بخشی از موارد مهم در تامین امنیت‌ می‌باشند که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند. در کنار آن وجود فایروال‌های جدید، محافظت از intrusionها(بوسیله IPS)، امنیت وب اپلیکیشن، محافظ دیداس، بدافزار و ویروس‌ها باید در دستور کار شما قرار بگیرد.

سرور اختصاصی فرانسه چیست؟

سرور اختصاصی فرانسه

امنیت سرور اختصاصی فرانسه

یکی از دلایل محبوبیت سرورهای اختصاصی فرانسه امنیت بالای فیزیکی سرورها و ارائه خدمات حفاظتی/نرم‌افزاری(مانند نصب آنتی دیداس) برای تامین امنیت سرور شما می‌باشد.

مدیریت سرور اختصاصی

خرید سرور اختصاصی فرانسه از شرکت‌های هاستینگ شما را از دردسر مدیریت سرور و مسائلی از سروریت OS، نصب نرم افزار و مانیتورینگ سرور رها می‌کند.

مزایای سرور اختصاصی فرانسه

راهنمای خرید سرور اختصاصی فرانسه

راهنمای خرید سرور اختصاصی فرانسه

خرید سرور اختصاصی فرانسه به دلیل مخارج ارزی که به همراه دارد، هزینه بیشتری برای شما دربرخواهد داشت. پس قطعا باید مزایایی داشته باشد که شما صرف این هزینه برای شما معقول بشمار آید. در ادامه مزایای آن را بررسی می‌کنیم:

مجهز به آنتی دیداس و فایروال: سرورهای اختصاصی فرانسه همگی مجهز به آنتی دیداس و فایروال پیشرفته می‌باشند. بنابراین برای وب‌سایت‌های پربازدید نقطه امنی را مهیا می‌کند.

هزینه آی‌پی

 Dedicated سرورهای فرانسه از ابتدا دارای یک آی پی  می‌باشند. اما بطورکل هزینه‌های IPهای گرفته شده فقط در ماه اول محاسبه می‌شوند. از ماه‌های بعد تا زمانی که پلن خود را تمدید کنید، هزینه دیگری بابت آی‌پی ها دریافت نمی‌شود. البته برخی از این سرورها قابلیت سفارش آی‌پی ندارند. بنابراین اگر خرید آی پی ثابت برایتان مهم هست، قبل از خرید پلن حتما با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

نگه‌داری سرورها

با انتخاب سرورهای اختصاصی France دیگری نیازی نیست که نگران مسائل مربوط به فضای نگه‌داری سرور و مشکلات سخت‌افزاری یا شبکه باشید. متخصصین حرفه‌ای دیتاسنتر OVH بطور ۲۴ ساعته برای رسیدگی و پشتیبانی در مواقع ضروری آماده می‌باشند.

آپتایم سرور اختصاصی فرانسه

باتوجه به مراقبت و مانیتورینگ سرورها در کنار استفاده از پیشرفته‌ترین سخت‌افزارها و نرم افزراها، این سرورهای اختصاصی از آپتایم بسیار بالایی برخوردارند.

راهنمای خرید سرور اختصاصی فرانسه

ارائه سرورهای اختصاصی با پردازنده‌های اینتل Xeon و Atom و Core i: معماری برتر Core i بر تمامی افراد آشنا با حوزه سخت افزار روشن است. اما اینتل Xeon سری پردازنده‌هایی هستند که مختص سرورها ساخته شده‌اند و برای لود ۲۴ ساعته در طول شبانه روز گزینه خوبی می‌باشد. اما پردازنده‌های اینتل اتم از نظر عملکرد از سایر سری پردازنده‌های اینتل پایین‌تر می‌باشد. از طرفی ولتاژ برق بسیار کمتری مصرف می‌کند و برای کاربردهای خاصی مناسب هستند. اما قابل ذکر هست که OVH سرورهای اختصاصی با پردازنده‌های AMD مدل‌های پیشرفته EPYC (مناسب هوش مصنوعی و …) را نیز ارائه می‌دهد.

پردازنده های اینتل با همرده‌های خود در برند AMD عموما از کیفیت بهتری برخوردار هستند. بنابراین شما رنج وسیعی از مدل‌های معروف و محبوب پردازنده در انتخاب پلن‌های سرور اختصاصی فرانسه را در اختیار دارید.

فضای ذخیره سازی HDD و SSD: اغلب بهترین و معقولانه ترین انتخاب برای فضای ذخیره‌سازی، SSD می‌باشد. اما اگر رم و پردازنده مناسبی در اختیار داشته باشید، شاید برای کاهش هزینه‌ها مایل به انتخاب هارددیسک HDD باشید. هنگام خرید سرور اختصاصی با استوریج SSD به نوع پورت انتقال دیتای آن توجه کنید. SSD در انواع m.2 ، ساتا، PCIe و NVMe موجود است که برترین تکنولوژی حال حاضر آن NVMe می‌باشد.

هزینه سرور اختصاصی فرانسه

دقت داشته باشید که هزینه منابع و پلن‌ها بر حسب رشد و یا افت ارز تغییر پیدا می‌کنند. بنابراین اگر تغییر نسبتا قابل توجهی در نرخ ارز رخ دهد، احتمالا باید آماده پرداخت هزینه بیشتر باشید. البته این موضوع مربوط به تمامی سرویس‌های میزبانی خارج از کشور می‌باشد. اگربرای پیشبرد اهداف خود نیاز به سرور اروپایی دارید، با انتخاب شرکت هاستینگی که پلن‌های ارزان قیمت‌تری ارائه می‌دهد واعتبار و تجربه کافی دارد، احتمالا تا حدی هزینه‌ها کنترل شوند.

رم مورد نیاز

رم‌ها بر اساس نسل(DDR4 و DDR3)، فرکانس پردازش، اندازه (۴ گیگابایت تا بیش از ۱۰۰ گیگابایت)، تعداد کانال(دو یا چهارکاناله) و معماری تراشه(NAND و ..) ارزیابی می‌شوند. اغلب افراد فقط میزان رم مورد نیاز را هنگام خرید در نظر می‌گیرند. اما مواردی چون معماری تراشه و فرکانس رم هم تاثیر بسزایی در عملکرد آن دارد.

سیستم عامل سرور اختصاصی فرانسه

سیستم عامل مورد نیاز شما ارتباط مستقیمی با زبان برنامه نویسی مورد استفاده شما دارد. بطور مثال اغلب CMSهای محبوب(از جمله وردپرس) از با سرورهای تحت لینوکس بیشترین انطباق را دارند. اما لازم به ذکر است که برای نصب ویندوز بر روی سرور اختصاصی نیاز به تهیه لایسنس دارد و هزینه آن هم از شما دریافت می‌شود.

اطلاعات جانبی

شرکت‌های هاستینگ در پلن‌هایی که ارائه می‌دهند، اغلب اطلاعات دیگری در اختیار شما قرار می‌دهند. بطور مثال میزان پهنای باند و یا ترافیک، نوع پروتکل انتقال SSD(مثلا NVMe و PCIe و …) را به شما ارائه می‌دهند. هرچه اطلاعات بیشتری درباره این موارد داشته باشید انتخاب بهتری در پلن سرور اختصاصی خواهید داشت. مثلا SSD NVMe سرعت بالاتری نسبت به همرده‌های خود دارد.

بررسی کلی پلن

هر شرکت ارائه دهنده سرور اختصاصی فرانسه دارای پلن‌هایی از پیش تعیین شده برای کاربران می‌باشند. سعی کنید تمامی پارامترهای مهم از قبیل مدل و سری پردازنده، میزان و فرکانس رم، نوع فضای ذخیره و اتصال آن و … را در کنار هم در نظر بگیرید. اگر مزایای امنیتی یا پشتیبانی بیشتری (برای مثال در نصب نرم‌افراهای مختلف) داشته باشد، گزینه بهتری محسوب می‌شود.

کلام آخر

امروزه خرید سرور اختصاصی فرانسه با نکات و ابهاماتی همراه است که در این مقاله سعی شده از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار بگیرند. این سرورها توسط دیتاسنتر قدرتمند و معروف OVH در دسترس قرار می‌گیرند و برای افرادی که نیاز به آی‌پی اختصاصی کشوری اروپایی چون فرانسه دارند، گزینه مناسبی می‌باشد. مدیریت منابع سرور اختصاصی نیاز به دانش و مهارت دارد اما در کنار تمام این موارد یک الویت را هرگز فراموش نکنید: تحقیق در اعتبار شرکت هاستینگ ارائه دهنده و اطمینان از پشتیبانی تمام وقت.

سوالات متداول

1. مهم‌ترین فاکتورها در خرید سرور اختصاصی اروپا چیست؟

بررسی اعتبار شرکت هاستینگ ارائه دهنده، منابع و تکنولوژي‌های موجود در پلن‌های موجود و بودجه

2. آیا OVH فقط در فرانسه دیتاسنتر دارد؟

خیر. شرکت OVH در آمریکا، استرالیا، هند و …. دارای دیتاسنتر می‌باشد.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم