آموزش اتصال به سرور مجازی ویندوز با موبایل (اندروید و IOS)

آموزش اتصال به سرور مجازی ویندوز با موبایل
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
چهارشنبه 26 خرداد 1400
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۲۶۴۳ بازدید

اتصال به سرور مجازی ویندوز با موبایل به شما کمک می‌کند در هر زمان و مکان با گرفتن گوشی در دست بتوانید به سرورتان دسترسی پیدا کنید. اگر کاربر VPS ویندوزی هستید، گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید برای انجام برخی کارها، از‌طریق اندروید و iOS به VPS متصل شوید. ساده‌ترین روش برای اتصال به VPS ویندوزی با سیستم‌عامل اندروید و IOS استفاده از تکنولوژی RDP است. با این تکنولوژی، به‌سادگی می‌توانید با گوشی تلفن‌همراهتان به سرورهای ویندوزی‌ای متصل شوید که از ریموت دسکتاپ استفاده می‌کنند. در این مقاله، آموزش وصل شدن به وی پی اس با گوشی را ارائه می‌دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

RDP چیست؟

برای اتصال به VPSهای ویندوزی باید از Remote Desktop Protocol (به‌اختصار RDP) استفاده کنید. RDP نرم‌افزار اختصاصی مایکروسافت برای کنترل کامپیوتر از‌ راه‌ دور است و با استفاده از آن، می‌توانید فقط با داشتن ارتباط اینترنتی معمولی، از هر نقطه دنیا از VPS یا کامپیوتر ویندوزی‌تان استفاده کنید.

در‌صورتی‌که قبلاً از نرم‌افزارهایی مثل TeamViewer استفاده کرده باشید، احتمالاً با نحوه کار RDP هم آشنا هستید. تنها تفاوت این دو آن است که RDP به‌صورت اختصاصی به‌همراه خودِ ویندوز دردسترس قرار می‌گیرد؛ ازاین‌رو، برای استفاده از آن نیازی نیست نرم‌افزار دیگری را دانلود یا نصب کنید.

باوجوداین، اگر می‌خواهید از RDP برای اتصال به سرور مجازی ویندوز با موبایل استفاده کنید، باید نرم‌افزارهای ثالث را به‌کار ببرید. خوشبختانه مایکروسافت نرم‌افزار اختصاصی خودش را برای اکثر سیستم‌عامل‌های موجود عرضه کرده است؛ به‌همین‌دلیل، می‌توانید به‌سادگی از RDP برای ارتباط با سرور در اندروید استفاده کنید.

اتصال به سرور مجازی با موبایل در سیستم‌عامل‌های Android و IOS با نرم‌افزارهای مختلفی قابل انجام است. در گوشی‌های اندرویدی می‌توانید با دانلود برنامه «Remote Desktop» و وارد کردن اطلاعات آی‌پی سرور، نام کاربری و رمزعبور در آن، به VPS خود دسترسی داشته باشید. برای گوشی‌های IOS نیز امکان اتصال به سرور مجازی با وارد کردن اطلاعات ورود در برنامه RDP ممکن می‌شود.

آموزش اتصال به VPS ویندوزی ازطریق اندروید به کمک RDP

تصور کنید که می‌خواهید به سرور مجازی ویندوز خود دسترسی داشته باشید؛ اما در‌حال‌حاضر فقط گوشی تلفن‌همراه خود را در‌اختیار دارید. در این شرایط باید چه کار کنید؟ چاره کار اتصال به VPS ویندوزی ازطریق اندروید است؛ اما چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟ بهترین راهکار، اتصال به سرور مجازی ویندوز با موبایل است.

همان‌طور‌که گفتیم، مایکروسافت ابزارهای مختلفی برای این منظور دردسترس قرار داده است که از آن‌ها روی اکثر سیستم‌عامل‌های موجود می‌توانید استفاده کنید. به‌منظور اتصال به سرور مجازی ویندوز با موبایل برای استفاده از این پروتکل روی گوشی‌های اندرویدی، فقط کافی است چند گام ساده را دنبال کنید.

1. دانلود و نصب اپلیکیشن

اولین قدم برای اتصال به سرور مجازی با موبایل اندروید، این است که نرم افزار اتصال به سرور مجازی ویندوز را روی گوشی‌تان نصب کنید. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزار Remote Desktop استفاده کنید. ابتدا این نرم‌افزار را از گوگل پلی استور دانلود و سپس نصب کنید.

Remote Desktop در گوشی

آیکون برنامه Remote Desktop در گوشی

2. ایجاد اتصال ریموت

پس از اجرای برنامه، همان‌طور‌که مشاهده می‌کنید، در صفحه نخست، عبارت «It is Lonely Here» در صفحه اصلی نمایش داده می‌شود. کلید «+» در بالای صفحه را لمس کنید تا به مرحله بعدی برای اتصال به VPS با اندروید منتقل شوید.

Remote Desktop

صفحۀ اصلی برنامه Remote Desktop

از منو باز‌شده، گزینه Desktop را لمس کنید و سپس اطلاعات موردنیاز را طبق چیزی که در مرحله بعدی مشاهده می‌کنید، وارد کنید.

 

سرور مجازی رایگان برای گوشی

نمایش مشخصات موردنیاز برای ورود به سرور مجازی

3. واردکردن اطلاعات کاربری

پنجره‌ای جدید برایتان باز می‌شود که آدرس آی پی و نام کاربری سرور را از شما درخواست می‌کند. در کادر اول، باید آدرس IP سرورتان را وارد و در کادر دوم تعیین کنید که می‌خواهید اطلاعاتتان برای دفعات بعدی ذخیره شود یا خیر. اطلاعات کاربری شما به‌صورت پیش‌فرض ذخیره نمی‌شوند؛ اما اگر بابت امنیتتان نگرانی ندارید، این گزینه را به‌گونه‌ای می‌توانید تغییر دهید که تنظیماتتان داخل آن ذخیره شود.

 

وصل شدن به سرور مجازی با گوشی

واردکردن نام‌کاربری و رمزعبور

4. اتصال به سرور مجازی

پس از واردکردن اطلاعات کاربری سرور خودتان و ذخیره آن‌ها، آیکون مربوط به VPS را در صفحه اصلی نرم‌افزار مشاهده خواهید کرد. فقط کافی است روی آن کلیک و مراحل را به‌ترتیب دنبال کنید. در‌صورتی‌که در مرحله قبلی اطلاعات کاربری را ذخیره نکرده باشید، پس از لمس‌کردن VPS مدنظر، دوباره از شما خواسته می‌شود که اطلاعات مربوط به آن را وارد کنید؛ اما اگر این اطلاعات را ذخیره کرده باشید، نیازی نیست که اطلاعات کاربری را دوباره وارد کنید.

آموزش استفاده از VPS در اندروید

واردکردن اطلاعات و اتصال موفق به سرور مجازی

 

5. قبول شرایط

اولین‌بار که قصد دارید وارد VPS خودتان شوید، صفحه‌ای مانند عکس زیر را مشاهده خواهید کرد. گزینه Never Ask Again را لمس و سپس روی Connect کلیک کنید. پس از لمس گزینه Connect، می‌توانید VPS خودتان را ببینید و به‌راحتی به آن متصل شوید. نحوه استفاده از VPS برای اندروید مانند دسکتاپ است و می‌توانید کارهایتان را با گوشی به‌راحتی در آن انجام دهید.

 

اتصال به سرور مجازی با گوشی

اتصال با موفقیت انجام شد

اتصال به VPS ویندوزی ازطریق iOS به کمک RDP 

چگونه به وی پی اس وصل شویم؟ برای اتصال به سرور مجازی با موبایل iOS نیز، می‌توانید از برنامه RDP استفاده کنید. همان‌طور‌که گفتیم، مایکروسافت این برنامه را برای انواع سیستم‌عامل‌ها، ازجمله iOS عرضه کرده است. برای اینکه بتوانید از RDP روی گوشی آیفون یا آیپدتان استفاده کنید، فقط کافی است که این برنامه را از اپ استور دانلود و سپس مراحل را طبق راهنمای بالا دنبال کنید.

به‌همین‌راحتی می‌توانید از‌طریق iOS نیز به سرور مجازی ویندوزی خود متصل شوید. وصل شدن به سرور مجازی با گوشی آی‌او‌اس مانند گوشی‌های اندرویدی است. فقط باید برنامه مورد نظرتان را دانلود و اطلاعات سرور اعم از نام کاربری، رمزعبور و IP سرور را در آن وارد کنید.

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد صفحه زیر شوید.

سخن نهایی

در این مقاله، نحوه اتصال به سرور مجازی ویندوز با موبایل اندروید و iOS را آموزش دادیم. از پروتکل RDP می‌توانید برای وصل شدن به سرور مجازی با گوشی اندرویدی یا iOS استفاده کنید. در‌صورتی‌که در هر‌کدام از مراحل این کار به‌مشکل خوردید، در قسمت نظرات، مشکلتان را با ما در میان بگذارید. کارشناسان پارس پک آماده هستند در سریع‌ترین زمان ممکن به تمامی سؤالاتتان جواب دهند.

سؤالات متداول

1. برای وصل شدن به سرور مجازی با گوشی اندرویدی یا iOS چیکار کنیم؟

ساده‌ترین روش برای اتصال به سرور مجازی با موبایل، استفاده از تکنولوژی RDP است. با این تکنولوژی، به‌واسطه گوشی تلفن‌همراهتان به‌سادگی می‌توانید به سرورهای ویندوزی‌ای متصل شوید که از ریموت دسکتاپ استفاده می‌کنند.

2. RDP چیست؟

RDP نرم‌افزار اختصاصی مایکروسافت برای کنترل کامپیوتر از‌ راه‌ دور است و با استفاده از آن فقط با داشتن ارتباط اینترنتی معمولی، می‌توانید از هر نقطه دنیا از VPS یا کامپیوتر ویندوزی‌تان استفاده کنید.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم