با همکاری پارس پک و IEEE وب سایت های زیرمجموعه انستیتو مهندسان برق و الکترونیک بر روی سرورهای ابری پارس پک قرار گرفت

Avatar
نویسنده: دارا رستگار
دوشنبه 18 مرداد 1395
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۱۱۳ بازدید

در این مقاله میخوانید

گمان نمی رود شخصی از فعالان حوزه های فناوری اطلاعات، کامپیوتر و برق بوده و با نام سازمان IEEE  آشنا نباشد.

انجمن مهندسان برق و الکترونیک ( The Institute of Electrical and Electronics Engineers ) که به IEEE شهرت دارد، یک سازمان بین‌المللی حرفه‌ای و غیرانتفاعی است. خواست این انجمن کمک به پیشبرد فناوری در سطح گسترده و بطور اخص در حوزه‌های وابسته به مهندسی برق و کامپیوتر می باشد.

این مؤسسه بیش از ۴۰۰ هزار نفر عضو در ۱۶۰ کشور جهان دارد که ۴۵ درصد این اعضا خارج از ایالات متحده هستند.این انجمن در سال ۱۹۶۳ از پیوستن دو موسسه مهندسان برق آمریکا ( AIEE founded 1884 ) و موسسه مهندسان رادیو ( IRE, founded 1912 ) در کشور امریکا شکل گرفت. AIEE توسط صنعتگران امریکایی و جهت تربیت نیروی کار ورزیده و همچنین آماده سازی و تدوین استاندارد برای صنایع برق و الکترونیک امریکا فعالیت خود را در سال ۱۸۸۴ آغاز کرد. IRE نیز بوسیله‌ پیشگامان الکترونیک رادیویی در سال ۱۹۱۲ بنیان‌گذاری شد و برخلاف AIEE که تمام تمرکز آن در داخل امریکا بود، به فعالیت‌های بین‌المللی می‌پرداخت.

IEEE از انجمن های مهم استاندارد سازی در دنیاست که روال ساخت استاندارد را از طریق موسسه استاندارد آی تریپل ای (IEEE) انجام می دهد. استاندارد سازی این موسسه طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد، که از جمله آن می توان به مهندسی پزشکی، فناوری اطلاعات، مخابرات، حمل و نقل، نانوفناوری و … اشاره کرد. به عنوان مثال یکی از استانداردهای مهم این موسسه IEEE 802.11 است که در لپ تاپ ها ، تلفن های همراه و طیف گسترده ای از تجهیزات ارتباط بی سیم به کار می رود. شاخه ایرانی این موسسه در ۱۲ فوریه سال ۱۹۷۰ تاسیس شد.

در اوایل سال 1368 گروهی از اساتيد دانشگاهها و متخصصان صنعت، در يكی از نشستهای تخصصی تصميم گرفتند، فعاليتهای IEEE شاخه ايران را كه درسالهای بعداز انقلاب متوقف گرديده بود، مجدداً فعال نمايند. به همت اين گروه شاخه IEEE در ايران فعاليت رسمی خود را بعد از چند سال وقفه آغاز نمود.

​​پارس پک به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان و پیشرو در حوزه رایانش ابری، همواره تلاش ویژه ای در توسعه مرزهای فناوری در کشورمان داشته است. در همین راستا و همگام با اهداف عالی این شرکت، طی جلسه ای با حضور دکتر رضوی از سوی شاخه ایران انجمن IEEE مقرر گردید تا از این پس با حمایت پارس پک، وب سایت های زیرمجموعه انستیتو مهندسان برق و الکترونیک بر روی سرور های ابری پارس پک میزبانی گردند.
همچنین بنا بر هماهنگی صورت گرفته بزودی شاهد توسعه همکاری ها میان پارس پک و IEEE خواهیم بود که خبر های تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم