پرسش و پاسخ‌های متداول

پشتیبانی پارس‌پک در هر حال همراه شماست

  • هاست رایگان ابری
  • هاست
  • میزبانی ابری
  • سرور ابری
  • ثبت دامنه

هاست رایگان

شما می توانید نسخه ای از وب سایت خود را بدون آنکه هزینه ای پرداخت کنید ، بر روی خدمات میزبانی ابری بصورت کامل میزبانی نمائید و پس از اطمینان از صحت عملکرد آن، تنها زمانیکه آمادگی انتقال سایت خود به میزبانی ابری دارید ، پکیج متناسب را خریداری نمائید. البته شما تا زمانیکه نیاز به استفاده از دامنه شخصی خود نداشته باشید نیازی به پرداخت هزینه و استفاده از قسمت تجاری هاست ابری وجود نخواهد داشت، به این ترتیب اگر تا کنون وب سایت را برای خود نداشته اید، بدون آنکه هزینه ای برای هاست ، دامنه و یا طراحی سایت نمائید ، می توانید از امکانات هاست رایگان ابری پارس پک استفاده نمائید.

همچنین لازم به ذکر است که در هاست رایگان ابری خبری از آگهی های مزاحم تبلیغاتی نخواهد بود، شما آزادانه بدون وجود تبلیغات می توانید از این خدمات استفاده نمائید.

هاست رایگان ابری چیست ؟

خدمات رایانش ابری از سال 1389 برای اولین بار بصورت رسمی از طریق پارس پک در قالب سرور ابری برای استفاده عموم هم میهنان گرامی ارائه گردید. در بدو امر بزرگترین مشکل پس از تکمیل فرآیند ارائه خدمات، فراهم نمودن زمینه های آشنایی کاربران برای استفاده از این خدمات بود که پیش از آن تجربه مشابهی را در اختیار نداشتند، لذا به همین منظور بود که سرمایه گذاری های لازم برای تامین امکان استفاده از خدمات ابری بصورت رایگان فراهم گردید و هر کاربر ایرانی قادر شد تا بدون پرداخت هزینه برای 24 ساعت یک سرور ابری برای خود بسازد؛ در حالیکه تمامی مراحل بصورت خودکار و بدون دخالت نیروهای پشتیبان طی می گردد و خوشبختانه این مهم زمینه لازم جهت هرچه عمومی تر کردن این خدمات را فراهم ساخت.

این حسن توجه مخاطبین ، پارس پک را مصمم ساخت تا راهی که برای ارزش آفرینی فناوری و کار ایرانی برگزیده بود را با قدرتی بیشتر ادامه دهد و امروز با افتخار خبر افتتاح ویرایش اول خدمات میزبانی ابری پارس پک که بر پایه فناوری رایانش ابری این شرکت بنا شده است را اعلام می داریم و موافق سنت گذشته ، امکان هاست رایگان ابری بدون محدودیت زمانی برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبین گرامی با این خدمات فراهم گردیده است و شما آزادانه ، بدون مزاحمت آگهی های بازرگانی می توانید وب سایت خود را بر روی هاست رایگان ابری پارس پک راه اندازی نمائید. همچنین در طراحی پنل ابری ، تلاش شده است تا استفاده از خدمات میزبانی ابری نیازمند کمترین وابستگی به دانش فنی وب باشد، هر چند بکارگیری ابزارهای مختلف تحت وب در برخی مواقع تنها در گرو تجربه کافی و یا علاقه لازم جهت بهره مندی از منابع اینترنتی خواهد بود. به هر روی صمیمانه امیدواریم که ضمن استفاده از فناوری روز وب که در خدمت کاربران ایرانی قرار گرفته است، ما را از نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود آگاه سازید.

ارتقای خودکار

مهمترین ویژگی هاست ابری پارس پک را باید در سادگی فرآیند ارتقا دانست، چه در زمانیکه شما چندین ماه از هاست و دامنه پارس پک ( yourName.cloudsite.ir ) استفاده کرده اید و می خواهید حالا از دامنه شخصی خود با همان اطلاعات قبلی استفاده کنید و چه زمانیکه شما دامنه های خود را در هاست ابری میزبانی می کنید و حالا با بالارفتن تعداد بازدید سایت نیاز به سخت افزار بیشتری دارید یعنی در هر زمانی که احساس می کنید با افزایش میزان بازدید وب سایت خود به سخت افزار قدرتمند تری برای افزایش سرعت پاسخگویی نیاز دارید ، کافی است از طریق پنل ابری سخت افزار بیشتری را برای مصرف درگیر نمائید، بدین ترتیب شما در جریان فعالیت خود نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای برای هاست سرویس ندارید مگر زمانی که فعالیت وب سایت شما آنطور که برنامه ریزی نموده اید توسعه یابد و طبیعتا پرداخت هزینه برای دریافت بهترین کیفیت برای شما توجیه اقتصادی داشته باشد، از این پس نیز تنها برای سخت افزاری که به آن نیاز دارید هزینه می پردازید و نیاز به انبار نمودن سخت افزار برای روز مبادا وجود نخواهد داشت چرا که با توجه به آمادگی سخت افزاری فناوری ابری پارس پک فرآیند ارتقا در عرض چند دقیقه خاتمه می یابد.

متن باز ( open source ) چیست ؟

نقش نرم افزار های متن باز در گسترش دنیای وب بدون اغراق غیر قابل انکار است. ظهور سیستم های مدیریت محتوا متن باز همانند جوملا ( joomla ) ، وردپرس ( wordpress ) ، دروپال ( drupal ) ، پرستا شاپ ( prestashop ) ، مجنتو ( magento ) و بسیاری دیگر از نرم افزارهای متن باز سرعت ساخت و مدیرت یک وب سایت را تا حد بینظیری افزایش داد و بطوری که مشاهده می کنید، هر روزه صد ها افزونه با کاربردهای متنوع برای مرتفع نمودن نیاز های گوناگون مدیران وب سایت ها ارائه می گردند و با هدف مخاطب، مدیر وب سایت تنها بخش ناچیزی از هزینه های تولید آن را پرداخت می نماید، در حالیکه نرم افزار متعاقبا در حال توسعه و پشتیبانی تولید کننده قرار دارد.در ارتباط با جنبش نرم افزاهای متن باز به رهبری ریچارد استالمن ( Richard Stallman ) ، پیش از این در بخش اخبار و مقالات سایت مطالب بسیار زیادی ارائه شده است که علاقمندان برای مطالعه می توانند از آن استفاده نمایند.

میزبانی ( Host ) چیست ؟

اما با مشخص شدن آدرس اینترنتی شما ، مخاطبین از طریق دامنه به اسکریپت ( script ) و فایل هایی که شما از پیش برای آنها آماده نموده اید و بر روی یک سرور هاست نموده اید هدایت می شوند. لذا خدمات هاست به معنای نگهداری فایل های وب سایت شما است که بازدید کننده در حین فرآیند مرور وب سایت آنها را بر روی کامپیوتر شخصی خود دانلود و مشاهده می نماید، در واقع اسکریپت هایی که عکس ها و متون یک وب سایت را نیز کنار هم می چینند نیز فرآیند مشابهی را طی می کنند به این ترتیب که پس از دانلود بر روی کامپیوتر شخص به وسیله مرورگر وب ( web browser ) پالایش و قابل نمایش می گردند. از همین روست که هر چه فاصله بین بازدید کننده تا محل هاست فایل ها و اسکریپت ها کوتاه تر باشد با سرعت بالاتری در بازشدن وب سایت روبرو خواهیم بود. به همین ترتیب با توجه به اینکه بیشتر مخاطبین وب سایت های شما احتمالا داخل ایران می باشند، در عموم موارد استفاده از موقعیت ایران در میزبانی ابری می تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد، هر چند میزبانی ابری پارس پک به گونه ای طراحی شده است که جابجایی اکانت هاست بین موقعیت های مختلف ارائه شده در ایران و اروپا بدون نیاز به کوچکترین تغییرات و ظرف چند دقیقه صورت می پذیرد و این قدرت انتخاب را از پیش برای مدیر وب سایت تا حدود زیادی افزایش داده است.

نسخه پشتیبان ( Backup ) چیست ؟

تهیه نسخه پشتیبان همواره یکی از چالش های اصلی صاحبان وب سایت ها بوده است و متاسفانه شاهد موارد زیادی بوده ایم که صاحب وب سایت برای همیشه اطلاعات وب سایت خود را از دست داده است. در میزبانی ابری پارس پک هر روز از اکانت هاست شما نسخه پشتیبان تهیه می شود و تمهیدات مستحکمی برای جلوگیری از بروز اشکالات احتمالی در نظر گرفته شده است و مدیر وب سایت بسادگی به هنگام نیاز می تواند نسخه مورد نظر خود را مجدد بر روی اکانت بارگزاری نماید.

نصب خودکار اسکریپت

طبیعتا هر کاربری بعد از تهیه یک اکانت هاست نیاز به نصب اسکریپت خود خواهد داشت ، برای حل مشکلاتی که کاربران در نصب اسکریپت روبرو هستند، باید بدانید که کل فرآیند نصب اسکریپت در خدمات میزبانی ابری بصورت خودکار انجام می پذیرد و شما حتی نیاز به درمیان گذاشتن مسئله با بخش پشتیبانی نخواهید داشت، کافی است پس از ورود و انتخاب اکانت اسکریپت مورد نظر برای نصب آن اطلاعاتی مانند عنوان سایت، ایمیل مدیر و کلمه عبور بخش مدیریت را انتخاب نمائید. در حال حاضر از 3 سیستم مدیریت محتوای محبوب جوملا ، وردپرس و پرستاشاپ که یک cms رایگان فروشگاه می باشد استفاده شده است.

میزبانی سایت های پربازدید

بزرگترین ویژه گی هاست ابری آن است که بر خلاف هاست اشتراکی که شما امکان میزبانی وب سایت های پر بازدید و پر مصرف را بر روی آن ندارید می توانید از توان و ظرفیت بالای سخت افزاری خدمات رایانش ابری پارس پک استفاده نمائید در حالیکه از سادگی هاست اشتراکی استفاده می کنید.

به عبارت دیگر با وجود هاست ابری شما نیازی به تهیه سرور و انجام تنظیمات پیچیده برای مدیریت سرور نخواهید داشت. تنظیمات امنیتی پیشرفته و کلیه کانفیگ های مورد نیاز برای دریافت بهترین عملکرد توسط بخش پشتیبانی پارس پک انجام می گیرد و شما تنها وقت خود را صرف بهبود و ارتقای اسکریپت وب سایت خواهید نمود.

وب سایت داینامیک ( dynamic web site ) چیست ؟

کلمه داینامیک به معنای متحرک می باشد و مطابق روند دنیای وب که مبتنی بر تغییر است وب سایت های داینامیک این ویژگی قابل اهمیت را برای صاحبان وب سایت ها فراهم نموده اند که تنها با میزان کمی از دانش وب به سادگی به اعمال تغییرات در وب سایت های خود بپردازند.سیستم مدیریت محتوا ( content management system ) :سیستم های مدیریت محتوا یا همان cms که بیشتر در میان مخطابین شهرت دارد، مهمترین دلیل شکل گیری وب سایت های داینامیک محسوب می گردند. چرا که ظهور آنها دیگر گروه های طراحی وب زمان خود را صرف نوشتن یک سیستم وب از ابتدا نمی نمایند و تنها به ارتقا و بهبود و یا سفارشی سازی آن وب سایت مطابق با نیاز خود می نمایند، لذا بدین ترتیب بود که هزینه های طراحی وب و زمان ساخت یک وب سایت به شدت کاهش یافت و حتی موجب گردید که بسیاری از افراد با اطلاعات بسیار محدود بتوانند یک وب سایت شخصی به کمک این اسکریپت ها برای خود راه اندازی کنند که این خود یک انقلاب در تاریخ وب محسوب می گردد.

وب سایت استاتیک ( static web site ) چیست ؟

کلمه استاتیک به معنای غیر متجرک و ثابت می باشد و در مفهوم وب به آندسته از سایت هایی گفته می شود که اسکریپت آنها بسادگی قابل تغییر توسط مدیر وب سایت نبوده و نیازمند دانش وب ( html , php, asp ) می باشد و از همین رو تغییر در آنها با سختی و یا بعضا هرگز انجام نمی گیرد تا جای خود را به نسخه بعدی آن وب سایت بدهد. به همین جهت وب سایت های استاتیک را باید نسل گذشته و قدیمی وب دانست.

پایگاه داده یا دیتابیس ( database ) چیست ؟

بسیاری از کاربران در هنگام کار با کنترل پنل خود با سختی هایی در ساختن یک پایگاه داده روبرو هستند، در پنل ابری تا حدودی تلاش شده است که این سختی و تکلف از میان برداشته شود و در ویرایش های بعدی میزبانی ابری پارس پک نیز مطمئنا پیشرفت هایی در این زمینه حاصل خواهد گردید.

اسکریپت ( script ) چیست ؟

نرم افزارهای تحت وب را اصطلاحا اسکریپت می نمائیم به این معنا که قابلیت بارگذاری بر روی یک صفحه وب را دارا می باشند. زبان های مختلفی برای این منظور وجود دارند اما از محبوب ترین آنها باید به زبان برنامه نویسی php که تحت لینوکس می باشد و زبان برنامه نویسی asp که تحت ویندوز می باشد اشاره نمائیم. لذا عموم اسکریپت های اینترنتی از این دو زبان برنامه نویسی استفاده می کنند.

ثبت دامنه چیست ؟

در کنار خدمات میزبانی ابری، تلاش شده است تا فرآیند ثبت دامنه نیز با سادگی بیشتری همراه باشد، ضمن آنکه همانطور که اشاره شد، دامنه هایی که از طریق پنل ابری ثبت می نمائید، از همین طریق و بسادگی قابل مدیریت می باشند و برای اعمال تنظیمات dns شما با پیچیدگی خاصی روبرو نبوده و در عین حال نیاز به ارتباط با بخش پشتیبانی نیز وجود نخواهد داشت.

با خدمات پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم

ابر سرور

ابر سرور

ابرسرور محصولی از خدمات ابری پارس پک محسوب می شود که به کمک آن شما می توانید آزادانه هر میزان سخت افزار که نیاز دارید را در زمان دلخواه به سرور خود بیافزائید و تنها برای آن میزان سخت که نیاز دارید هزینه پرداخت نمائید.

هایبرید سرور

هایبرید سرور

هایبرید سرور یکی از پیشرفترین محصولات پارس پک می باشد که آنرا باید نسل جدید سرور های اختصاصی دانست. هایبرید سرور با پنل قدرتمند ابری ، مدیر سرور را قادر می سازد تا سرور خود را بسادگی مدیریت نماید.

ماکرو سرور

ماکرو سرور

پارس پک این بار با معرفی محصولی جدید از خانواده محصولات ابری خود، به آندسته از نیاز های کاربرانی پاسخ می دهد که مدت ها در انتظار مجموعه سخت افزاری ویژه ای برای دریافت بالاترین کیفیت هستند.

میزبانی ابری

میزبانی ابری

در هاست ابری برخلاف یک هاست اشتراکی وب سایت های پر بازدید نیز بسادگی می توانند از خدمات میزبانی ابری استفاده کنند، بدون آنکه درگیر دغدغه های مدیریت سرور شوند. همواره تنها برای آن میزان از سخت افزار که نیاز دارید هزینه می پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های غیر موجه در ابتدای فعالیت وب سایت خود نخواهید داشت.

هاست دانلود

هاست دانلود

بسیاری از مدیران وب سایت های دانلود و یا وب سایت هایی که با ترافیک بالایی برای فایل های خود روبرو هستند، عمدتا با مشکلاتی از قبیل هزینه های گزاف زیرساختی و یا مصرف بالای منابع سخت افزاری روبرو هستند. از همین رو پارس پک با معرفی فضای هاست دانلود خود برای این دسته از کاربر محصول مناسبی را پیش بینی نموده است.

کلیه حقوق برای پارس پک محفوظ می باشد.

Copyright © 2024 ParsPack Cloud Computing Technology ® , All Rights Reserved.