کلود فلر چیست؟ + نقش Cloudflare در امنیت وب‌سایت

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 15 مهر 1401
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۲۵۶۳ بازدید

کلود فلر چیست؟ یکی از مسائل بسیاری مهمی که هنگام راه‌اندازی و مدیریت وب‌سایت باید مدنظر گرفت، مسئله امنیت اطلاعات کاربران و از همه مهم‌تر امنیت زیرساخت‌های وب‌سایت است. برای این منظور، ابزارها و روش‌های متعددی طراحی شده‌اند که هر‌یک ضعف‌ها و قوت‌های خاص خود را دارند.

دراین‌بین، شرکت کلودفلر که شعبه اصلی‌اش در ایالات متحده واقع شده است، در سال ۲۰۰۹ شبکه تحویل محتوای ویژه‌ای برای سایر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین طراحی و ارائه کرد. محصول این شرکت که بعدها با نام خود شرکت، یعنی Cloudflare، مشهور شد، حملات DDoS سرویس‌های امنیت را به‌خوبی می‌تواند خنثی کند. در این مقاله، با کلودفلر و مزایا و معایب استفاده از آن بیشتر آشنا خواهیم شد؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

کلودفلر چیست و چطور امنیت وب‌سایت را تأمین می‌کند؟

کلودفلر نوعی شبکه تحویل محتوا (CDN) است که به مردم سراسر جهان اجازه می‌دهد اطلاعات وب‌سایت شما را سریع‌تر مشاهده کنند. این CDN داده‌های وب‌سایت را روی چندین سرور در جای‌جای دنیا قرار می‌دهد و بدین‌ترتیب وقتی شخصی سعی می‌کند به وب‌سایتتان دسترسی پیدا کند، به نزدیک‌ترین سرور متصل می‌شود و زمان بارگذاری را برای مشتریان کاهش می‌دهد. 

به‌بیان بهتر، باید گفت که کلودفلر سیستمی است که به‌لطف آن آی‌پی اصلی وب‌سایت شما با CDN آن پنهان می‌شود و درنتیجه، امکان دسترسی ربات‌های نفوذگر و اجرای فعالیت‌های مخرب از بین می‌رود. این سرویس به‌عنوان پلی میان مخاطب و وب‌سایت یا اپلیکیشن اصلی عمل می‌کند. Cloudflare درخواست‌های مخاطبان را دریافت و سپس به مرجع اصلی منتقل می‌کند و درنهایت نیز، پاسخ وب‌سایت یا اپلیکیشن با استفاده از همین سرویس به مخاطب ارائه داده می‌شود.

سال ۲۰۰۷، متیو پرینس و لی هالووی و میشل زاتلین Cloudflare را راه‌اندازی کردند. در آن زمان، کلودفلر خدمات امنیتی به وب‌سایت‌ها ارائه می‌کرد. این سرویس نقش پروکسی معکوس را ایفا و خدمات را با امنیت و سرعت فراوان عرضه می‌کند. بد نیست بدانید که سرویس کلودفلر افزونه‌ای اختصاصی برای وب‌سایت‌های وردپرسی دارد که آیتم‌ها و تنظیمات ویژه‌ای را به آن‌ها ارائه می‌دهد. کارآمدی و امنیت و قابلیت‌های Cloudflare کاملاً مطمئن و تأییدشده هستند؛ به‌گونه‌ای که حتی شرکت‌های بزرگ و معروفی مانند Uber و OKCupid و Fitbit از آن استفاده می‌کنند.

خرید CDN پارس پک

ویژگی‌ها و سرویس‌های مهم کلود فلر

مهم‌ترین ویژگی کلود فلر چیست؟ برخی از ویژگی‌ها و سرویس‌های مهم کلودفلر عبارت‌اند از:

۱. کاهش حمله DDoS

CloudFlare با ارائه سیستم محافظتی قوی در‌برابر DDoS به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها و کل شبکه‌ها، روزانه بیش از ۵۷میلیارد تهدید را مسدود می‌کند.

۲. متعادل‌سازی بار به‌کمک CDN

استراتژی‌های متعادل‌سازی بار هوشمند در بیش از ۲۰۰ پایگاه‌داده در سراسر جهان پخش می‌شوند و حداقل میزان تراکم را تضمین می‌کنند.

۳. کش محتوای استاتیک

کلودفلر اطلاعات ثابت مانند کش را با هدف تحویل سریع‌تر داده‌ها و کاهش تأخیر دریافت داده‌ها کش می‌کند.

۴. مسیریابی هوشمند Argo

Cloudflare از الگوریتم مسیریابی هوشمند Argo برای هدایت هوشمند ترافیک از‌طریق سریع‌ترین و نزدیک‌ترین مسیرهای شبکه استفاده می‌کند.

۵. مسیریابی مبتنی‌بر جغرافیا

کلودفلر تضمین می‌کند که بازدیدکنندگان برنامه وب شما محتواها را از نزدیک‌ترین سرور موجود دریافت کنند.

۶. بهینه‌سازی موبایل

Cloudflare Mirage از‌طریق تصاویر مجازی و Lazy-Loaded، نوع مرورگر را در دستگاه کاربر تشخیص می‌دهد و به‌طور‌خودکار با آن سازگار می‌شود و بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

۷. تونل Argo

Cloudflare می‌تواند به شما کمک کند تا تونل رمزگذاری‌شده‌ای بین نزدیک‌ترین پایگاه‌داده و سرور مبدأ ایجاد کنید تا از ارتباط کاملاً ایمن مطمئن شوید.

۸. تجزیه‌و‌تحلیل

کلودفلر داده‌های موجود را بسیار عمیق تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند. شما می‌توانید اطلاعات را از‌طریق GraphQL ،Analytics API و… دریافت کنید.

کلود فلر چیست

تنظیم کلودفلر چگونه است؟ چه مزایایی دارد؟

چه وب‌سایت‌هایی می‌توانند از کلودفلر استفاده کنند؟

کلودفلر سرویسی همگانی با پلن‌های رایگان است که تقریباً تمامی وب‌سایت‌ها می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. درمجموع، استفاده از CDN می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی روی اجزای مختلف وب‌سایتتان بگذارد؛ اما گاهی بهتر است با‌‌توجه‌‌‌به موضوع وب‌سایت، از CDN کلودفلر استفاده نکنید.

کلودفلر چیست؟ Cloudflare نوعی شبکه توزیع محتوا یا CDN است که با استفاده از آن می‌توانید سرعت و امنیت وب‌سایتتان را افزایش دهید. این سرویس مجموعه‌ای از سرورهایی است که در سراسر جهان توزیع شده‌اند. درصورت استفاده از سی‌دی‌ان کلودفلر، زمانی‌که کاربران از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، درخواست‌‌هایشان از نزدیک‌ترین سرور سی‌دی‌‌ان پاسخ داده می‌شود. کاهش فاصله جغرافیایی بین سرور و کاربران افزایش سرعت و کاهش تاخیر را به‌ارمغان می‌آورد. همچنین، کلودفلر با مسدودکردن ترافیک مخرب نقش مؤثری در افزایش امنیت و کاهش حمله‌های DDOS دارد.

مزایای استفاده از Cloudflare 

تا پیش از سال ۲۰۰۹ و روی‌کار‌آمدن کلودفلر، وب‌سایت‌ها از انواع باکس‌های اختصاصی سرور مانند لود بالانسرها و فایروال‌ها و سایر ترفندها و شیوه‌های بهینه‌سازی برای تأمین امنیت و کارایی خود استفاده می‌کردند. این ابزارها و روش‌ها اغلب هزینه‌های زیادی به پروژه تحمیل می‌کردند و درضمن، مراقبت و مدیریت آن‌ها نیز به‌ صرف انرژی و زمان زیادی نیاز داشت. سرویس Cloudflare به‌دنبال بهبود این وضعیت توانست تمامی این ابزارها و استراتژی‌های مربوط به امنیت و بهینه‌سازی را درون خود جای دهد و به‌شکل یکجا در‌اختیار وب‌سایت‌ها قرار دهد. این سرویس تعداد زیادی پایگاه‌داده در جای‌جای جهان دارد که باعث می‌شود مخاطبان در هر گوشه این کره خاکی، بتوانند از خدمات باکیفیت آن بهره‌مند شوند. 

علاوه‌بر مزایای گسترده سرویس کلودفلر که به آن اشاره کردیم، استفاده از این سرویس می‌تواند مزایای دیگری نیز به‌دنبال داشته باشد. در‌ادامه، به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

۱.  افزایش سرعت لود یا بارگذاری صفحات وب‌سایت

کلودفلر این امکان را فراهم می‌کند تا سایر اطلاعات استاتیک (Static) یا تغییرناپذیر وب‌سایت خود مانند جاوا‌اسکریپت‌ها و CSSها و تصویرها را روی آن قرار دهید. باتوجه‌به این قابلیت، می‌توان گفت که مدت‌زمان لود یا بارگذاری وب‌سایت شما برای تمامی مخاطبانتان کاهش محسوسی پیدا خواهد کرد. همان‌طور‌که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، پایگاه‌های داده این سرویس با تراکم و تعدد فراوان در سایر کشورها قرار دارد.

این ویژگی باعث می‌شود تا ارائه خدمات وب‌سایت حتی برای مخاطبانی که فاصله زیادی با سرور اصلی دارند، با سرعت و کیفیت مناسب انجام شود. حتماً می‌دانید که سرعت بارگذاری بسیار زیاد اطلاعات یکی از نکات مهمی است که رضایت مخاطب را به‌دنبال خواهد داشت؛ ازاین‌رو، می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از سرویس Cloudflare سبب افزایش تعداد مخاطبان و افزایش بازدید وب‌سایت شما نیز خواهد شد.

۲. سازگاری کم‌نظیر با تمامی وب‌سایت‌ها

دیگر نکته مهم درباره کلودفلر این است که امکان ویرایش اطلاعات وب‌سایت و سایر اقدامات، مانند رفرش (Refresh) کردن اطلاعات کش‌شده را به‌طوردستی و با استفاده از پنل مدیریتی به شما خواهد داد. کلودفلر توانسته است به‌خوبی با سایر وب‌سایت‌ها سازگاری پیدا کند؛ ازاین‌رو، نمایش اطلاعات داینامیک (Dynamic) صفحه با وجود اقداماتی مانند به‌روزرسانی و Caching کاملاً بدون مشکل خواهد بود. این سرویس برای ارسال محتواها و اطلاعات داینامیک از تکنولوژی‌ای مبتنی‌بر WAN که با نام Railgun ارائه می‌شود، استفاده می‌کند.

افزون‌براین، Cloudflare مکملی بسیار مناسب برای افزونه‌های مختلف Caching در انواع CMSها، مانند وردپرس و جوملا خواهد بود. بدین‌ترتیب، شما می‌توانید با استفاده از هر ابزار یا پلاگینی صفحات وب‌سایت خود را طراحی کنید. کلودفلر به‌جای اینکه صرفاً خدمات بهینه‌سازی را برای پایگاه‌داده و سرور ارائه دهد، این خدمات را به وسعت شبکه دراختیار کاربران قرار می‌دهد. همین امر باعث شده است تا هر نوع وب‌سایتی بدون محدودیت بتواند از خدمات این سرویس بهره‌مند شود.

۳. بازرسی مخاطبان و بازدیدکنندگان

جالب است بدانید که Cloudflare تمامی مخاطبان و بازدیدکنندگان وب‌سایت شما را به‌دقت بازرسی خواهد کرد؛ ازاین‌رو، اگر ربات یا عاملی مخرب قصد داشته باشد به وب‌سایتتان وارد شود و در آن اختلال ایجاد کند، سرویس همان ابتدا آن‌ها را به‌سادگی شناسایی خواهد کرد و مانع از فعالیتشان خواهد شد.

نکته مهم دیگر قابلیت کلودفلر در مقابله با حملات DDoS و آنلاین نگه‌داشتن وب‌سایت است. این سرویس از شبکه Anycast استفاده می‌کند و باتوجه‌به قابلیت‌های این شبکه، کلودفلر می‌تواند ترافیک وب‌سایت را متناسب با کارآمدترین مسیر، مسیریابی کند و تنها به یک مسیر متکی نباشد. در این شرایط، حتی اگر وب‌سایت با حمله DDoS مواجه شود، Cloudflare از مسیری دیگر برای انتقال ترافیک به سرور اصلی استفاده خواهد کرد و وب‌سایت را Up نگه خواهد داشت.

۴. استفاده از قابلیت‌های Migrate and Polish

Migrate and Polish ازجمله تکنولوژی‌هایی است که به‌واسطه آن می‌توان سرعت نمایش یا لود تصاویر وب‌سایت را برای تلفن‌های همراه کاهش داد. این تکنولوژی ابتدا به‌کمک قابلیت‌های Migrate، ابعاد مناسب برای نمایش تصویر را مشخص می‌کند و سپس با استفاده از آیتم‌های Polish حجم فایل تصویر را کاهش می‌دهد. نتیجه این فرایندها باعث می‌شود تا هر تصویر متناسب با تلفن‌همراه و گجتی که مخاطب برای دسترسی به وب‌سایت از آن استفاده می‌کند، نمایش داده شود و سرعت لود و بارگذاری به بیشترین حد ممکن برسد.

شایان ذکر است سرویس Cloudflare می‌تواند به‌خوبی درخواست‌های هم‌زمان را مدیریت کند. همان‌طور‌که گفتیم، این سرویس به تکنولوژی‌های Caching مجهز است و همین امر باعث می‌شود تا بدون استفاده از پهنای باند اصلی، بتوان تعداد زیادی از درخواست‌ها را پاسخ داد. این قابلیت برای وب‌سایت‌های پربازدید بسیار کاربردی خواهد بود. 

۵. دسترسی به SSL

نسخه غیررایگان Cloudflare به شما گواهی SSL را نیز ارائه خواهد داد. به‌واسطه این گواهی می‌توانید ارتباطات وب‌سایت خود را کاملاً رمزگذاری‌شده (Encrypted) پیش ببرید. بد نیست بدانید که نسخه پولی این سرویس قابلیت‌های کاربردی متنوع دیگری نیز در‌اختیارتان قرار خواهد داد؛ ازجمله اجرای آنی آزمون CAPTCHA پس از حملات DDoS و امکان مسدودکردن یک محدوده IP آدرس.

۶. راه‌اندازی سریع و آسان

برای اینکه بتوانید از Cloudflare و سایر خدماتش استفاده کنید، به دانش یا پیکربندی خاصی نیاز نخواهید داشت؛ زیرا راه‌اندازی این سرویس با دنبال‌کردن تنها چند مرحله به‌آسانی امکان‌پذیر خواهد بود. توجه کنید که شما می‌توانید در زمان دلخواه خدمات این سرویس را غیرفعال کنید. در‌کنار تمام مزایایی که با استفاده از Cloudflare دریافت خواهید کرد، این سرویس به شما کمک می‌کند حتی هنگامی‌که وب‌سایتتان از دسترس خارج‌ یا موقتاً دچار مشکل شده است، همچنان مخاطبان بتوانند از آن استفاده کنند. بدین‌ترتیب، مخاطبان و بازدیدکنندگانتان را از دست نخواهید داد.

 معایب کلودفلر

استفاده از cloudflare چه مزایا و معایبی دارد؟

معایب استفاده از کلود فلر

این سرویس نیز مانند تمامی سرویس‌های دیگر، علاوه‌بر مزایایش با معایبی همراه است. درادامه، به برخی از این معایب اشاره خواهیم کرد.

  • آسیب‌دیدن سرویس کلودفلر به‌معنی از‌دسترس‌خارج‌شدن وب‌سایت خواهد بود.
  • این احتمال وجود دارد که کاربران عادی نیز به‌عنوان هکر و عامل مخرب شناسایی شوند و دسترسی‌شان به وب‌سایت مسدود شود.
  • ممکن است کلودفلر با برخی از هاست‌های اشتراکی سازگار باشد؛ ازاین‌رو، ابتدا باید از عملکرد این سرویس روی هاست اشتراکی خود مطمئن شوید. 
  • Cloudflare به‌طور‌اختصاصی برای وب‌سایت‌های پربازدید و به‌منظور شناسایی هکرها و مقابله با آن‌ها مناسب خواهد بود. 
  • گواهینامه‌های SSL برای sni.cloudflaressl.com صادر می‌شوند و تنها یک سطح دارند.

کلودفلر چگونه از وب‌سایت شما محافظت می‌کند؟

Cloudflare که به‌عنوان سیستم پروکسی معکوس عمل می‌کند، دیواری است که درخواست‌ها باید از آن عبور کنند تا به وب‌سایت شما برسند. به‌عبارت‌دیگر، درخواست‌های کاربران برای مشاهده وب‌سایت ابتدا به کلودفلر ارسال می‌شوند و سپس کلودفلر آن درخواست‌ها را به سرورهایتان هدایت می‌کند. همچنین، این سرویس درخواست‌های ورودی را اسکن می‌کند و به‌دنبال IPهای مخرب و مشکوک می‌گردد تا بتواند آن‌ها را مسدود کند. سیستم فایروال و سایر سیستم‌های امنیتی کلودفلر نیز وارد عمل می‌شوند تا امن‌ترین و سریع‌ترین محتوا را به کاربر نشان دهند. همان‌طورکه گفتیم، از‌نظر فنی، Cloudflare به‌عنوان پروکسی معکوس عمل می‌کند؛ یعنی تمام ترافیک‌های ورودی از‌طریق سرورهای Cloudflare که در ۲۰۰ شهر دنیا پخش شده‌اند، هدایت می‌شوند.

آموزش پیکربندی و استفاده از کلود فلر

مزیت استفاده از کلود فلر چیست؟ کلودفلر سرویسی همگانی است و پلن‌های رایگانی دارد که به‌راحتی می‌توانید دامنه وب‌سایت خود را به آن متصل و از آن استفاده کنید. نصب و راه‌اندازی کلودفلر، تنها در چند مرحله ساده انجام می‌شود.

۱. ایجاد حساب کاربری Cloudflare

وارد وب‌سایت Cloudflare به نشانی cloudflare.com شوید و ثبت‌نام کنید.

۲. افزودن نام دامنه به Cloudflare

پس از ثبت‌نام، وارد داشبورد خود شوید و روی Add Site کلیک کنید.

در این بخش، آدرس دامنه وب‌سایت خود را وارد و ثبت کنید. صفحه بعد به شما گزینه‌های اشتراک را نشان می‌دهد. برای شروع می‌توانید طرح رایگان را انتخاب کنید. کسانی که فروشگاه آنلاین یا وب‌سایت پربازدید را اداره می‌کنند، برای بهره‌مندی از حداکثر مزایا و رسیدن به بهترین عملکرد، می‌توانند از طرح‌های دیگر استفاده کنند.

۳. بررسی سوابق DNS دامنه شما

پس از اضافه‌شدن دامنه شما، Cloudflare سوابق DNS وب‌سایت را اسکن می‌کند. برای فعال‌کردن هرکدام، به‌سادگی نماد ابر را به رنگ نارنجی تغییر دهید. توصیه می‌کنیم کلودفلر را برای تمامی دامنه‌ها و زیر‌دامنه‌‌های خود فعال کنید.

۴. تغییر Nameserversهای دامنه

در مرحله بعد، پیشنهاد می‌کنیم Nameserversهای خود را به Nameserversهای کلودفلر تغییر دهید.

نصب cloudflare

چطور کلودفلر را پیکربندی و استفاده کنیم؟

مقایسه Cloudflare و CDN پارس پک

سرویس‌های CDN در سرتاسر جهان خدمات مشابهی ارائه می‌دهند پس به لحاظ نوع و کیفیت خدمات کلودفلر و CDN پارس پک تفاوت چندانی با هم ندارند، تنها تفاوتی که می‌توان به آن اشاره کرد ایرانی بودن CDN پارس پک است که بواسطه این ویژگی‌ می‌تواند امکانات خاصی در اختیار کاربران قرار دهد.

  • مهم‌ترین مزیت CDNهای ایرانی از جمله پارس پک اینست که در صورت محدود شدن اینترنت کشور، این CDNها در دسترس هستند. درصورتیکه در این مواقع دسترسی به پنل cloudflare از بین می‌رود.
  • در بحث مدیریت صفحات خطا به این معنی که بتوانیم برای هر خطا یک صفحه دلخواه قرار بدهیم تا هنگام بروز خطا آن صفحه نمایش داده شود، هم در CDN پارس پک و هم کلودفلر در پنل‌های تجاری فعال است.
  • در CDN پارس پک، حتی در پنل رایگان تنظیماتی تحت عنوان شتابدهی در دسترس کاربران است که با استفاده از آن می‌توانند تنظیمات دلخواه خود را انجام دهند. به عنوان مثال محتویات سایت را بر اساس فرمت آن کمینه‌سازی کنند تا سرعت لود بالاتر رود. این قابلیت و امکان تبدیل تصاویر به WebP در پلن CDN رایگان پارس پک در دسترس است اما در کلوفلر به این صورت رایگان در دسترس نیست.
  • قابلیت فایروال و امکان اضافه کردن رول‌های Access و Deny در پلن‌های رایگان پارس پک و کلودفلر وجود دارد.
  • قابلیت waf در هر دو وجود دارد.
  • قابلیت DDOS Layer 7 در هر دو وجود دارد.
  • برای نصب گواهی امنیتی، در CDN پارس پک امکان نصب گواهی رایگان و گواهی تجاری روی خود پنل میسر است. ولی در کلودفلر باید SSL روی سرویس میزبان نصب باشد و امکان نصب گواهی بصورت مستقیم وجود ندارد.
  • لاگ‌های دسترسی به سایت و خطاهای سایت در CDN رایگان پارس پک در دسترس است ولی در پنل کلودفلر در پخش پرمیوم در دسترس است.
  • تو پنل CDN پارس پک، حتی بخش پلن رایگان، امکان مدیریت کش وجود دارد. یعنی میتوانیم دقیقا مشخص کنیم که کدام محتوا استاتیک است و نیاز به کش شدن دارد و کدام موارد داینامیک است و نباید کش بشود. این قابلیت در کلودفلر فقط در پلن‌های تجاری فعال است.
  • امکان اضافه کردن Load Balancing در CDN پارس پک رایگان است ولی در کلودفلر با هزینه میسر است.

CDN پارس پک راهکاری برای تضمین سرعت و امنیت وب‌سایت‌‌ شما

سرعت بالای وب‌سایت یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تجربه کاربری و سئو است. فاصله زیاد بین کاربران و سرور میزبان باعث کاهش سرعت بارگذاری و ارائه محتوا به کاربران می‌شود. CDN پارس پک با توزیع محتوای وب‌سایت شما در شبکه‌ای از سرورهای پرسرعت در سراسر جهان، سرعت دسترسی کاربران به وب‌سایت شما را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. علاوه بر سرعت، CDN پارس پک نقش موثری در امنیت وب‌سایت شما دارد. این سرویس از وب‌سایت شما در برابر حملات DDoS و سایر تهدیدات سایبری محافظت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید CDN پارس پک، به صفحه زیر مراجعه کنید.

جمع‌بندی

کلود فلر چیست؟ کلودفلر سرویسی مناسب برای وب‌سایت‌های پربازدید است که به‌عنوان واسطه میان سرور اصلی وب‌سایت و مخاطبان قرار خواهد گرفت. این سرویس می‌تواند تمامی خدمات مربوط به حفظ امنیت و مقابله با حملات DDoS و بهینه‌سازی را به‌طوریکجا با کمترین هزینه و دردسر ارائه دهد. Cloudflare با افزایش سرعت لود و امنیت صفحه، نقشی اساسی در جلب رضایت مخاطبان و افزایش آنان ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید امنیت و کارایی سرور و وب‌سایتتان را افزایش دهید، سیستم کلودفلر بهترین گزینه برایتان است.

سؤالات متداول

۱. کاربرد کلود فلر چیست؟

اساساً Cloudflare شبکه‌ای بزرگ از سرورهاست که می‌تواند امنیت و عملکرد و قابلیت اطمینان هرآنچه به اینترنت متصل است، بهبود بخشد. نکته دیگر اینکه سرویس مذکور مانند لایه‌ای امنیتی بین سرور و کاربر قرار می‌گیرد.

۲. Cloudflare چیست و چگونه کار می‌کند؟

Cloudflare به‌عنوان واسطه بین کاربر و سرور عمل و از پروکسی معکوس برای نمایش و کش وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. علاوه‌براین، با کش محتوای وب برای تحویل در نزدیک‌ترین سرور لبه، می‌تواند زمان بارگذاری را بهبود بخشد و این امکان را فراهم کند تا محتوایی مانند تصاویر و متون غنی را برای عملکرد بهتر تغییر دهد.

۳. چگونه کلودفلر را راه‌اندازی کنیم؟

  • وارد وب‌سایت کلودفلر شوید.
  • دامنه خود را ثبت کنید.
  • DNS خود را انتخاب کنید.
  • تنظیمات را پیکربندی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم