هاست ارزان چیست؟ راهنمای خرید هاست ارزان

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 21 آبان 1400
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۱۷۶۳ بازدید

معمولاً کاربرانی که برای اولین‌بار دارند وب‌سایت راه‌اندازی کنند، به‌دنبال خرید هاست ارزان هستند تا با هزینه کمتری وب‌سایتشان را بالا بیاورند. در این مقاله از آموزش‌های هاست، قصد داریم هاست‌ ارزان را معرفی و به نکاتی اشاره کنیم که حین خرید آن باید مدنظر قرار دهید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

برای استفاده از هاست ارزان یا میزبانی اقتصادی کلیک کنید!

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی ارزان خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست ارزان پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

هاست ارزان چیست؟

هاست ارزان که با نام هاست اقتصادی هم شناخته می‌شود، هاستی است که قیمت کمی دارد و معمولاً برای وب‌سایت‌های تازه‌تأسیس یا وب‌سایت‌هایی با ترافیک اندک استفاده می‌شود. توجه کنید که هاست‌های ارزان نمی‌توانند ویژگی و بازدهی و کارایی هاست‌های حرفه‌ای را داشته باشند. از این نظر ممکن است هنگام استفاده از آن برای میزبانی از وب‌سایت با مشکل مواجه شوید. یکی از دلایل اصلی این مسئله استفاده از سخت‌افزارهای ضعیف است. به‌طور‌کلی، استفاده از سخت‌افزارهای ضعیف باعث افت عملکرد هاست می‌شود و مشکلات زیادی برای آن به‌وجود می‌آورد.

باتوجه‌به این نکات‌، باز‌هم بسیاری از کاربران و افرادی که قصد دارند وب‌سایت جدیدی راه‌اندازی کنند، به‌دنبال خرید هاست ارزان هستند. خرید این هاست باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود؛ چرا‌که قیمتش بسیار ارزان‌تر از قیمت‌ هاست‌های حرفه‌ای است. گفتنی است که در‌صورت خرید هاست از هاستینگ‌های معتبر، می‌توانید بسیاری از این مشکلات را کاهش دهید؛ زیرا هاستینگ‌های معتبر تا‌حدممکن تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به مشتریانشان ارائه دهند. بااین‌همه، فراموش نکنید که هاست‌های ارزان برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک کم مناسب‌اند و در‌صورت افزایش ترافیک و بازدید وب‌سایت، باید به‌سراغ استفاده از هاست‌هایی بروید که فضای بیشتری دارند.

در هنگام خرید هاست ارزان نباید توقع زیادی ازنظر سرعت و قدرت فراوان داشته باشید. چراکه باتوجه‌به هزینه ارزان از سخت‌افزارهای ضعیف در این سرویس استفاده می‌شود و معمولاً تعداد وب‌سایت‌های میزبانی‌شده روی این هاست نسبت‌به هاست‌های حرفه‌ای بیشتر است. اما به‌عنوان یک سرویس اقتصادی گزینه مناسبی برای وب‌سایت‌های کوچک و تازه تاسیس محسوب می‌شود.

مزایای و معایب هاست ارزان 

هاست‌های ارزان هم مانند دیگر هاست‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. در‌ادامه، به تعدادی از این مزایا و معایب اشاره می‌کنیم.

۱. قیمت ارزان 

همان‌طورکه احتمالاً تاکنون متوجه شده‌اید، قیمت این هاست‌ها ارزان‌تر از هاست‌های دیگر است. همین امر باعث می‌شود که کاربران زیادی از آن‌ها برای راه‌اندازی وب‌سایتشان استفاده کنند. قیمت کم هاست‌های ارزان باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های راه‌اندازی وب‌سایت می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، کاربرانی که به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند و قیمت هاست برایشان اهمیت زیادی دارد، به‌دنبال خرید هاست ارزان‌قیمت هستند.

در مقاله زیر درباره انواع هاست‌، سیستم‌عامل‌ها، کنترل‌پنل‌ها و موقعیت جغرافیایی آن به‌طور مفصل صحبت می‌کنیم. آن را از دست ندهید.

هاست چیست؟

۲. استفاده آسان

برخلاف تصور بسیاری از کاربران، استفاده از هاست‌های ارزان دشواری چندانی ندارد؛ زیرا کار با آن‌ها مانند اکثر هاست‌های دیگر است و با مشکلی مواجه نخواهید شد. برای استفاده از هاست‌های ارزان به داشتن دانش خاصی نیازی ندارید و با پنل کاربری‌ای که ارائه‌دهنده هاست در‌اختیارتان قرار خواهد داد، به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

۳. کاربردی‌بودن

یکی از ویژگی‌های مثبت هاست ارزان کاربردی‌بودن آن است. به‌دلیل اینکه این هاست‌ها قیمت ارزانی دارند، تقریباً تمام افرادی که قصد دارند وب‌سایت راه‌اندازی کنند، می‌توانند از آن استفاده کنند. این هاست‌ها باتوجه‌به قیمتشان، کارایی مناسبی دارند و می‌توانند کارتان را موقتاً و تا زمانی‌که ترافیک وب‌سایت افزایش نیافته‌، راه بیندازند. نکته مهم دیگر اینکه هنگام استفاده از هاست‌های ارزان‌قیمت، حتماً به میزان آپ‌تایم وب‌سایت خود توجه کنید.

۴. فضای کم و محدود

همان‌طور‌که گفتیم، فضای هاست‌های ارزان کم و محدود هستند. در‌واقع، شما فضای زیادی برای استفاده از هاست به‌منظور میزبانی از وب‌سایت خود در‌اختیار نخواهید داشت؛ به‌همین‌دلیل، این نوع هاست برای وب‌سایت‌هایی مناسب خواهد بود که ترافیک کمی دارند و تازه‌تأسیس هستند. در‌صورتی‌که وب‌سایتتان ترافیک نسبتاً زیادی دارد، استفاده از هاست‌های ارزان را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم؛ زیرا فضای کم و محدود این هاست‌ها هنگام ورود بازدیدکنندگان باعث ایجاد مشکلاتی برای وب‌سایت می‌شود و ممکن است بخش زیادی از ترافیکتان را از دست دهید. به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها به‌هنگام راه‌اندازی وب‌سایت خود می‌توانید از هاست ارزان بهره ببرید و رفته‌رفته با افزایش ترافیک وب‌سایت، هاست خود را ارتقا دهید.

۵. سرعت کم

یکی دیگر از معایب هاست‌های ارزان‌قیمت سرعت کم آن‌هاست‌؛ چراکه سرورهای این هاست‌ها بیش‌از‌اندازه شلوغ‌ا‌ند و کاربران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. از‌آن‌جا‌که یکی از عوامل مهم برای به‌دست‌آوردن رتبه‌های برتر در نتایج گوگل سرعت زیاد وب‌سایت است، استفاده از این نوع هاست برای وب‌سایت‌هایی با بازدیدکنندگان زیاد پیشنهاد نمی‌شود.

۶. استفاده از سخت‌افزارهای ضعیف

همان‌طور‌که گفتیم، ازجمله دلایل عملکرد نه‌چندان مطلوب هاست‌های ارزان، استفاده از سخت‌افزارهای ضعیف است؛ البته توجه کنید که در‌صورت استفاده از سخت‌افزارهای قوی، این هاست‌ها دیگر در دسته هاست‌های ارزان قرار نمی‌گیرند و قیمتشان افزایش پیدا می‌کند. یکی از دلایلی که باعث ارزان‌بودن قیمت هاست می‌شود، استفاده از همین سخت‌افزارهای ضعیف است. برخی هاستینگ‌ها هاست‌های ارزان‌‌قیمت‌ خود را با سخت‌افزارهای قوی‌تر از حد نیاز به مشتریانشان ارائه می‌دهند که استفاده از چنین هاست‌هایی انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

خرید هاست اقتصادی

خرید هاست اقتصادی چه مزایا و معایبی دارد؟

راهنمای خرید هاست ارزان

بی‌شک برای خرید هاست ارزان نیز مانند دیگر هاست‌ها باید نکاتی را رعایت کنید. در‌ادامه، به برخی از نکات مهمی اشاره خواهیم کرد که حین خرید هاست‌های ارزان‌قیمت باید مدنظر قرار دهید.

۱. توجه به نوع هاست

پیش از هرچیزی، نوع هاست خود را با‌‌توجه‌‌به نیازهایتان باید مشخص کنید. به‌طور‌کلی، هاست‌ها به دو نوع لینوکسی و ویندوزی تقسیم می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و کاربردهایشان متفاوت است. از‌آن‌جاکه نوع هاست یکی از عوامل تعیین‌کننده در امکانات و ابزاری است که در‌اختیارتان قرار می‌گیرد، باید در انتخاب آن بسیار دقت کنید.

۲. توجه به مقدار فضای موردنیاز

قبل از خرید هاست ارزان و هر هاست دیگری، بهتر است فضای موردنیاز خود را برای میزبانی مشخص کنید. اگر وب‌سایتتان ترافیک کمی دارد، به استفاده از هاست با فضای زیاد نیازی نخواهید داشت. در‌صورتی‌که وب‌سایتتان ترافیک نسبتاً زیادی دارد، باید از هاست‌هایی استفاده کنید که فضای بیشتری دارند. معمولاً هاست‌های ارزان فضای زیادی در‌اختیارتان قرار نمی‌دهند و برای میزبانی از وب‌سایت‌هایی با ترافیک و بازدیدکننده زیاد، باید از هاست‌های دیگر استفاده کنید.

۳. بررسی اعتبار ارائه‌دهنده (هاستینگ) مدنظر

اعتبار شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی یا هاستینگ هم در تعیین کیفیت هاست تأثیرگذار است. اگر هاست خود را از ارائه‌دهنده‌های معتبر و باسابقه بخرید، با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد. در هاستینگ‌های معتبر، معمولاً خدمات پشتیبانی به بهترین شکل ممکن ارائه می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، در‌صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید آن را با واحد پشتیبانی هاستینگ مطرح کنید. بعد از مطرح‌کردن مشکل، پشتیبانی هاستینگ بلافاصله اقدامات لازم برای برطرف‌کردن مشکل را انجام خواهد داد.

خرید هاست

۴. بررسی کیفیت سرویس انتخابی

قبل از خرید، باید کیفیت سرویس مدنظرتان را بررسی کنید. در شرکت‌های هاستینگ، هر سرویسی ویژگی‌هایی دارد که در هر پلن مشخص شده است. این ویژگی‌ها شامل فضای ذخیره‌سازی، پشتیبانی و… است که تعیین‌کننده کیفیت سرویس خواهد بود. قبل از بررسی کیفیت و خرید سرویس مدنظر، به نیازهایتان توجه کنید و در صورتی هاست ارزان را بخرید که ویژگی‌هایش نیازهایتان را برطرف کند؛ وگرنه بهتر است دیگر سرویس‌های هاست‌های ارزان‌قیمت را نیز بررسی کنید.

۵. قیمت

قیمت هم یکی از عواملی است که برای بسیاری از کاربران بسیار اهمیت دارد. قیمت هاست‌های ارزان‌قیمت یکسان نیست و قیمت هاست‌های موجود در هر هاستینگ با هاستینگ‌های دیگر متفاوت است. تفاوت قیمت بین هاست‌های ارزان‌ و دیگر هاست‌ها را ویژگی‌‌هایشان تعیین می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، پیشنهاد می‌کنیم که بدون بررسی مشخصات‌، هاست را تهیه نکنید. نکته دیگر اینکه بهتر است عامل قیمت را جزو عوامل اصلی خرید هاست قرار ندهید؛ اما اگر قصدتان برای خرید هاست ارزان جدی است، پلن‌های مختلف موجود در هاستینگ‌ها را می‌توانید بررسی کنید. خرید هاست صرفاً بر‌اساس قیمت، شما را از بسیاری از امکانات و ویژگی‌ها محروم می‌کند و در‌نتیجه، نمی‌توانید آنچنان که باید و شاید، از هاست استفاده کنید.

خرید هاست ارزان

نکات مهم حین خرید هاست ارزان

خرید هاست برای میزبانی وب‌سایت‌های کوچک و بزرگ

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله از سرویس‌های میزبانی، هاست ارزان را معرفی کردیم و ویژگی‌هایش را برشمردیم و به نکات مهمی اشاره کردیم که هنگام خرید هاست با قیمت پایین باید مدنظر قرار دهید. اگر نکات گفته‌شده درباره خرید هاست‌های ارزان را رعایت کنید، می‌توانید بهترین هاست متناسب با نیازهایتان را انتخاب کنید و بخرید.

سؤالات متداول

۱. هاست ارزان چیست؟

هاست ارزان یا اقتصادی هاستی است که قیمتش ارزان‌تر از هاست‌های دیگر است و معمولاً برای وب‌سایت‌های تازه‌تأسیس و وب‌سایت‌هایی با ترافیک اندک استفاده می‌شود.

۲. مزایا و معایب هاست ارزان چیست؟

قیمت ارزان و راحتی در استفاده و کاربردی‌بودن ازجمله مزایای هاست ارزان است. برخی از معایب هاست ارزان نیز ازاین‌قرارند: فضای محدود و سرعت کم و استفاده از سخت‌افزارهای ضعیف.

۳. قبل از خرید هاست ارزان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قبل از خرید هاست ارزان بهتر است به فضای موردنیاز، کیفیت هاستینگ مدنظر و سرویس انتخابی، اعتبار هاستینگ، نوع هاست و قیمت آن توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم