هاست ووکامرس چیست؟ + راهنمای خرید، ویژگی‌ها و مزایا

راهنمای خرید هاست ووکامرس
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
چهارشنبه 27 دی 1402
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۲۸۷ بازدید

هاست ووکامرس چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم طبق آمار، بیش از ۴۰ درصد سایت‌های فروشگاهی از ووکامرس قدرت گرفتند. سایت‌هایی که نیاز به سرویس میزبانی قدرتمندی دارند تا عملکرد خود را بهتر کنند. اگر سرویس میزبانی مخصوصی برای فروشگاه‌های اینترنتی ووکامرس وجود داشته باشد که خیال سازندگان را راحت کند، هاست ووکامرس با افتخار، چهره قهرمانانه خود را نشان می‌دهد. هاست ووکامرس برای فروشگاه‌های اینترنتی، مثل باغبانی است که پیچ‌وخم هر گل و گیاهی را در باغش می‌شناسد.

اگر راجع به انتخاب و خرید هاست ووکامرس مطمئن نیستید یا اطلاعاتی کافی در این مورد ندارید، خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند با دید بهتری میزبانی وب‌سایت خود را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله از سرویس‌ های میزبانی بلاگ پارس پک شما را با ویژگی‌های بهترین هاست ووکامرس آشنا خواهیم کرد.

هاست ووکامرس چیست؟

هاست ووکامرس (WooCommerce Hosting)، نوعی سرویس میزبانی وب، مخصوص فروشگاه‌های اینترنتی بوده که شامل مجموعه‌ کاملی از قالب و پلاگین‌های ووکامرس است و هر آن‌چیزی که برای راه‌اندازی و عملکرد بهتر یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید را دراختیارتان قرار می‌دهد.

وقتی پای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به میان می‌آید، احتمالا چالش‌های زیادی را تجربه کنید که موهای سرتان را از شدت استرس سفید می‌کند. سرویس میزبانی که به‌طور خاص برای ووکامرس طراحی شده است، جلوی این اتفاق را خواهد گرفت.

ارتباط هاست ووکامرس و سایت فروشگاهی مانند ارتباط آهنگساز و نت‌های موسیقی است. آهنگسازی است که نت‌ها را در کنار هم می‌چیند و گوش‌‌نوازترین آهنگ را می‌سازد.

خرید هاست وردپرس

ضرورت انتخاب بهترین هاست ووکامرس چیست؟ 

انتخاب بهترین هاست ووکامرس برای سایت‌های فروشگاهی که از ووکامرس قدرت گرفتند، مانند انتخاب لباس برای یک خیاط است. خیاطی که دقیقا می‌داند چه لباسی و با چه سایزی به تَنش می‌نشیند. فروشگاه‌های اینترنتی به دلایل زیر نیاز به منابع بیشتری نسبت به سایت‌های وردپرس معمولی دارند:

  • افزونه‌ها: فروشگاه‌های ووکامرس معمولاً از تعداد زیادی افزونه استفاده می‌کنند تا امکانات و ویژگی‌های بیشتری را ارائه دهند. این افزونه‌ها منابع قابل توجهی از منابع سروس میزبانی را مصرف می‌کند.
  • تعداد محصولات: فروشگاه‌های ووکامرس معمولاً تعداد زیادی محصول دارند. این محصولات باید در دیتابیس ذخیره شده و هر بار که یک کاربر از فروشگاه بازدید می‌کند، باید به‌سرعت لود شوند.
  • ترافیک: فروشگاه‌های ووکامرس در بازه‌هایی مانند روزهای تعطیل یا شرایط تخفیف ممکن است ترافیک بسیار داشته باشند. به‌خصوص اگر فروشگاه شما محصولات پرطرفداری داشته باشد.

انتخاب بهترین هاست برای سایت فروشگاهی، ویژگی‌هایی مانند کشینگ، بهینه‌سازی پایگاه داده و قابلیت اطمینان بالا را به همراه دارد تا نیازهای فروشگاه‌های ووکامرس را برآورده کند. در ادامه، بررسی خواهیم کرد ویژگی و مزایای هاست ووکامرس چیست.

هاست ووکامرس مناسب برای سایت‌های فروشگاهی
سرعت بالای فروشگاه‌های آنلاین با هاست ووکامرس

مزایای هاست ووکامرس چیست؟

اگر می‌خواهید مطمئن شوید چرا هاست ووکامرس، بهترین هاست برای سایت فروشگاهی محسوب می‌شود، این بخش کمکتان خواهد کرد.

۱. کشینگ بهینه شده برای عملکرد فوق‌العاده

هیچ کاربری طاقت ماندن پشت صفحه سفید بارگذاری سایت را ندارد. با سیستم کشینگ، مرورگر به‌جای بارگذاری مجدد از سمت سرور، نسخه ذخیره‌ای از سایت شما را نشان می‌دهد. به این ترتیب، هر زمان که کسی از فروشگاه شما بازدید می کند، نیازی نیست تمام کدهای پیچیده و سنگین دوباره اجرا شوند. در عوض، صفحه به‌سرعت و به‌راحتی از حافظه سرور بارگذاری می‌شود. با خرید هاست ووکامرس مدیریت شده خیالتان راحت است که از ویژگی Caching برخوردار خواهید بود.

۲. خیالتان از امنیت هاست راحت است

سایت‌ فروشگاهی معمولا حاوی اطلاعات مهم از جمله اطلاعات کاربران است. به‌همین‌دلیل، امنیت در آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. در انتخاب و خرید هاست ووکامرس وقتی پای امنیت به میان می‌آید، ویژگی امنیتی هاست ووکامرس شامل نصب خودکار گواهی SSL و گواهی‌های امنیتی خودی نشان می‌دهد.

Secure Sockets Layer (SSL) یک پروتکل امنیتی است که ارتباط بین وب‌سایت شما و مرورگرهای کاربران را رمزگذاری می‌کند. این امر از اطلاعات حساس مانند داده‌های کارت اعتباری و شماره‌ تلفن در برابر هکرها محافظت می‌کند. هاست WooCommerce به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود تا از جدیدترین ابزارهای امنیتی برخوردار باشد.

۳. قلب تپنده وب‌سایت شما یعنی دیتابیس حفظ می‌شود

نقش دیتابیس در هاست ووکامرس چیست؟ فروشگاه ووکامرس شما اطلاعات زیادی را در خود جای داده است، از جزئیات محصولات گرفته تا اطلاعات مشتریان و تاریخچه سفارشات. همه این اطلاعات در یک پایگاه داده ذخیره می‌شوند. به همین دلیل پایگاه داده فروشگاه شما نسبت به یک سایت وردپرس معمولی، بسیار بیشتر اهمیت پیدا می‌کند.

تصور کنید فروشگاه شما مثل یک شهر پر جنب و جوش است. پایگاه داده شما نیز مانند یک مرکز کنترل بزرگ عمل می‌کند. هر بار که یک مشتری محصولی را می‌خرد، اطلاعات آن به پایگاه داده شما اضافه می‌شود. این اطلاعات باید به‌طور مرتب سازماندهی و به‌روز شوند تا همه چیز روان کار کند. هاست WooCommerce با بهینه‌سازی پایگاه داده شما، به شهر پر جنب و جوش شما کمک می‌کند تا به‌طور روان و کارآمد عمل کند.

تجربه کاربری بالا با انتخاب بهترین هاست ووکامرس
قابلیت‌ها و مزایای بهترین هاست ووکامرس

راهنمای خرید هاست ووکامرس؛ ویژگی بهترین هاست ووکامرس چیست؟ 

ممکن است همین ابتدا در دوراهی انتخاب بین بهترین هاست ووکامرس یا هاست ووکامرس ارزان گیر افتاده باشید. هرچند گران‌قیمت‌ترین هاست ووکامرس لزوما بهترین نوع آن برای شما نیست اما در نظر داشته باشید هاست رایگان ووکامرس صرفا یک حیله تبلیغاتی است. در این قسمت، به شما خواهیم گفت یک هاست ووکامرس خوب چه ویژگی‌هایی دارد.

۱. فضای ذخیره سازی کافی برای فروشگاه اینترنتی دارد

یک فروشگاه E-commerce به فضای ذخیره‌سازی بسیاری نیاز دارد. هر محصولی که آپلود می‌کنید، به چندین تصویر باکیفیت وابسته است که حجم قابل توجهی را اشغال می‌کنند. زمانی‌که ترافیک سایت شما رشد می‌کند، به‌سرعت فضای دیسک اختصاص داده شده در میزبانی‌تان پر خواهد شد. بنابراین، بهترین هاست برای ووکامرس منابع ذخیره سازی کافی، سرعت و عملکرد مناسبی را دراختیارتان قرار می‌دهد.

۲. آپ‌تایم بالا و بارگذاری پرسرعتی ارائه می‌دهد 

منظور از آپ‌تایم در هاست ووکامرس چیست؟ منظور از آپتایم، مدت زمان فعال بودن یک سرور است. هرچه این میزان بیشتر باشد، خیالتان از دسترس بودن سایت راحت‌تر است. زمان بارگذاری سایت تاثیر قابل توجهی روی نرخ تبدیل دارد. طبق گفته Portent، نرخ تبدیل وب‌سایتی که طی یک ثانیه بارگذاری می‌شود، سه برابر بیشتر از سایتی است که در پنج ثانیه بارگذاری می‌شود.

به همین دلیل، در انتخاب بهترین هاست ووکامرس این نکته را درنظر بگیرید: هر دقیقه‌ای که فروشگاه شما از دسترس خارج است، به قیمت از دست دادن مشتریان و درآمد شما تمام می‌شود.

با انتخاب بهترین هاست برای ووکامرس با ضمانت آپ‌تایم مناسب، می‌توانید از در دسترس بودن و رونق کسب و کارتان اطمینان حاصل کنید. حداقل آپ‌تایمی که باید برای یک فروشگاه WooCommerce انتظار داشته باشید ۹۹. درصد است. ممکن است تفاوت بین تضمین ۹۹.۹ و ۹۹.۹۹ درصد ناچیز به نظر برسد، اما این به معنای تقریباً ۴۰ الی ۵۰ دقیقه خرابی در ماه است.

۳. از منابع سرور مقیاس پذیر برخوردار است

فروشگاه‌های اینترنتی در طول سال ممکن است رشد متفاوتی را تجربه کنند. برای مثال، ممکن است در جمعه سیاه و مناسبت‌های خاص مانند شب یلدا، ترافیک عظیمی روانه سایت شود و در بعضی روزها هم پرنده‌ای در سایت پر نزند. با توجه به کاربری سایتتان ضروری است به دنبال یک ارائه‌دهنده هاست ووکامرس باشید که منابع سرور مقیاس‌پذیر ارائه دهد. به این‌ترتیب، خیالتان راحت است هر زمان ترافیک سایت افزایش پیدا کرد، منابع را نیز می‌توانید ارتقا دهید.

هاست وردپرس چیست؟ چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد؟ برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید.

هاست وردپرس چیست؟

۴. بهترین هاست ووکامرس از پشتیبانی قدرتمندی برخوردار است

پشتیبانی پاشنه آشیل میزبانی سایت شما است. هیچ چیز ناامیدکننده‌تر از این نیست درحالی‌که سایتتان با مشکل فنی روبه‌رو شده است، در انتظار پاسخ تیکت پشتیبانی ساعت‌ها منتظر بمانید. فارغ از ویژگی‌های فنی هاست ووکامرس، حتما به پشتیبانی ارائه‌دهنده سرویس نیز دقت کنید. بهتر است قبل از انتخاب هر نوع هاستی، نظرات کاربران در فضای مجازی راجع به پشتیبانی ارائه‌دهنده حتما بخوانید.

ارائه دهنده هاستینگ همچنین باید یک پایگاه دانش جامع داشته باشد که در آن مقالات، راهنماها، نحوه کار و دستورالعمل را ارائه دهد. برای مثال، پارس پک از پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته از طریق تیکت و تماس تلفنی برخوردار است تا در هر ساعتی از شبانه روز پاسخگوی کاربران خود باشد. همچنین بخش جامعی از مستندات و آموزش‌های لازم دارد تا دستورالعمل‌ها را در اختیار مشتریان قرار دهد و کارشان را راحت کند.

۵. ارائه دهنده بهترین هاست ووکامرس برای روز مبادا، بکاپ منظم دارد

پیشگیری بهتر از درمان است. این جمله در مورد فروشگاه‌های اینترنتی هم صدق می‌کند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از خسارت‌های مالی و معنوی به فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید، بکاپ‌گیری منظم از اطلاعات و دیتای آن است.

با بکاپ‌گیری، همیشه یک نسخه از اطلاعات و دیتای فروشگاه خود را در دسترس خواهید داشت. درصورت بروز هرگونه مشکلی مانند حمله هکری، خرابی سرور یا حتی اشتباه خودتان، می‌توانید با استفاده از بکاپ، فروشگاه اینترنتی را به حالت قبل بازگردانید.

اغلب ارائه‌دهندگان بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی بکاپ‌گیری منظم انجام می‌دهند. با بکاپ‌گیری خودکار، مطمئن خواهید بود همیشه یک نسخه از اطلاعات و دیتای فروشگاهتان برای روز مبادا در دسترس است.

تفاوت هاست وردپرس با هاست ووکامرس چیست؟

تفاوت هاست ووکامرس و وردپرس مثل مقایسه یک ماشین معمولی و ماشین رالی برای مسابقات اتومبیل‌رانی است. هاست وردپرس، مانند ماشین معمولی بوده که با آن می‌توانید هر جا بروید اما برای مسابقات اتومبیل‌رانی مناسب نیست. هاست ووکامرس، مثل ماشین رالی است. برای فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و پرترافیک ووکامرس مناسب بوده و عملکرد و سرعت خوبی را از خود نشان می‌دهد.

مقایسه هاست ووکامرس و هاست وردپرس
تفاوت‌های اصلی هاست ووکامرس و هاست وردپرس

اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با یک سایت ساده را دارید، در میان سایر هاست‌ها می‌توانید با هاست وردپرس شروع مناسبی برایتان است. این هاست از ویژگی‌های لازم برای میزبانی فروشگاه‌های اینترنتی کوچک و متوسط نیز برخوردار است.

درصورتی‌که قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی بزرگ یا پرترافیک ووکامرسی دارید، هاست ووکامرس گزینه بهتری برای شماست. بهترین هاست ووکامرس به شما کمک می‌کند تا سرعت و عملکرد فروشگاه خود را بهبود بخشید و امنیت آن را افزایش دهید.

در نهایت، انتخاب بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر بودجه محدودی دارید، هاست وردپرس ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. درصورتی‌که به دنبال بهترین عملکرد و امنیت برای فروشگاه اینترنتی خود هستید، هاست ووکامرس گزینه بهتری است.

شروع قدرتمند کسب‌وکار آنلاین با هاست وردپرس پارس پک

اگر به دنبال یک سرویس قدرتمند برای راه‌اندازی سایت وردپرسی‌تان هستید، امنیت بالا، پایداری و سرعت هاست وردپرس پارس پک تجربه لذت‌بخشی از این میزبانی را برایتان به ارمغان می‌آورد. اگر می‌خواهید خیالتان از پشتیبانی ۲۴ ساعته کارشناسان در کنار خدماتی که پارس پک برای کاربران در نظر گرفته، بهره‌مند شوید، همین حالا روی برای خرید هاست وردپرس پارس پک اقدام کنید.

جمع‌بندی

هاست ووکامرس چیست؟ در این مقاله سیر تا پیاز این میزبان محبوب ووکامرسی را بررسی کردیم. وقتی صحبت از راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین در وردپرس می‌شود، ووکامرس بی‌شک پیشرو است. انتخاب بهترین هاست برای ووکامرس به عوامل مختلفی از جمله بودجه و نیاز شما بستگی دارد.

در انتخاب بهترین هاست برای سایت فروشگاهی فراتر از هزینه هاست، باید به عوامل دیگری مانند سرعت، عملکرد، پشتیبان‌گیری خودکار و پشتیبانی کارشناسان فنی به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته توجه کنید. این عوامل تضمین می‌کند فروشگاه ووکامرس شما همیشه در دسترس است. امیدواریم این مقاله راهنمای کاملی برای آشنایی با هاست ووکامرس در اختیارتان قرار دهد. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید، از شما سپاسگزاریم.

سؤالات متداول

۱. تفاوت‌ هاست وردپرس و ووکامرس در چیست؟

شما با خرید هاست وردپرس می‌توانید فروشگاه‌ساز ووکامرس را نیز نصب کنید. اصلی‌ترین تفاوت بین هاست ووکامرس و هاست وردپرس، تنظیمات و امکانات هاست ووکامرس بوده که به‌طور خاص برای ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی تعبیه شده است. این تنظیمات و امکانات شامل بهینه‌سازی، بکاپ‌گیری‌ها و موارد امنیتی است. در مقابل، شما می‌توانید از هاست وردپرس برای میزبانی هر نوع سایتی از جمله سایت‌های وردپرسی استفاده کنید.

۲. هاست ووکامرس چیست؟

هاست ووکامرس (WooCommerce Host) سرویس میزبانی بوده که برای وب‌سایت‌های وردپرسی با فروشگاه‌ساز ووکامرس بهینه شده‌ است. به‌عبارتی، می‌توان گفت بهترین هاست برای سایت فروشگاهی که با ووکامرس طراحی شده، هاست ووکامرس است.

۳. چگونه بهترین هاست ووکامرس را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین هاست ووکامرس، باید عوامل مختلفی از جمله موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • میزان ترافیک فروشگاه اینترنتی
  • بودجه‌ای که در اختیار دارید
  • نیازهای امنیتی و فضای مورد نیاز برای سایتتان

۴. قیمت هاست ووکامرس چقدر است؟

هزینه هاست ووکامرس با توجه به ویژگی‌های هاست و خدمات ارائه‌دهنده متفاوت است. همچنین نوع و منابعی که برای هاست ووکامرس انتخاب می‌کنید، در تعیین قیمت بهترین هاست ووکامرس تاثیرگذار است.

۵. هاست ووکامرس برای چه سایت‌هایی مناسب است؟

فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و پرترافیک که نیاز به منابع سرور بالا و امنیت پیشرفته دارند، به هاست ووکامرس نیاز دارند. البته نوع، پلن و منابعی که برای میزبانی انتخاب می‌کنند، در عملکرد هاست نیز مؤثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم