قیمت لایسنس whmcs چقدر است و چگونه می‌توان آن را خرید؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1401
مطالعه: ۶ دقیقه ۰ نظر ۹۴۵ بازدید

لایسنس whmcs یکی از انواع اتوماسیون‌های مالی موجود در بازار است که شرکت‌های هاستینگ آن را به‌عنوان پلتفرم مالی عرضه می‌کنند. این پلتفرم مالی تمام نیازهای مدیریت مالی کاربران را پوشش می‌دهد؛ به‌همین‌دلیل، جزو معدود پلتفرم‌هایی است که افراد مختلف و کسب‌وکارهای گوناگون آن را تأیید کرده‌اند.

به‌منظور استفاده از این پلتفرم، باید کد مجوز یا لایسنس آن را تهیه کنید و این کار مستلزم پرداخت حق اشتراک ماهانه برای دریافت خدمات شرکت‌های هاستینگ در پلن‌های گوناگون است. توجه کنید که اتوماسیون whmcs مادام‌العمر نیست و برای دریافت خدمات آن، هر ماه باید لایسنس تهیه کنید. در این مقاله، هر‌آنچه باید درباره لایسنس whmcs بدانید، بیان خواهیم کرد.

لایسنس چیست؟

هر نرم‌افزاری یک کد دارد که از آن برای فعال‌سازی و نصب استفاده می‌شود. این کد فعال‌سازی که درواقع نوعی مجوز یا پروانه استفاده است، «لایسنس» نامیده می‌شود. به‌جز لایسنس می‌توانید از نسخه‌های کرک‌شده نیز استفاده کنید؛ اما نسخه‌های کرک‌شده امنیت لازم را ندارند و ممکن است سیستمتان را دچار مشکل کنند. ازنظر زمان کارکرد اجرایی، لایسنس‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند:

  • لایسنس‌های اعتباری یا زمان‌دار
  • لایسنس‌های لایف‌تایم یا مادام‌العمر

لایسنس‌های اعتباری یا زمان‌دار کدهایی هستند که از آن‌ها می‌توانید در مدت تعیین‌شده استفاده کنید؛ اما لایسنس‌های لایف‌تایم یا مادام‌العمر کد‌هایی هستند که همیشه قابلیت استفاده را دارند و به خرید مجدد آ‌ن‌ها و دریافت اشتراک نیازی نیست.

دقت کنید که استفاده از لایسنس‌های کرک‌شده باعث نمی‌شود که بتوانید از تمامی امکانات نرم‌افزار استفاده کنید؛ چرا‌که در بسیاری از مواقع، شرکت‌های تولید‌کننده نرم‌افزار با کد‌نویسی‌های پیشرفته مانع این امر می‌شوند. در‌نتیجه، لایسنس‌ها راه‌های معتبرتر و ایمن‌تری برای استفاده از نرم‌افزارها هستند.

لایسنس whmcs چیست؟

شرکت‌های هاستینگ اتوماسیون یا پلتفرم مالی به نام Web Hosting Management Complete Solution تعریف کرده‌اند که به‌اختصار WHMCS نامیده می‌شود. این پلتفرم مالی قدرتمند نوعی سرویس برای مدیریت مالی کسب‌وکارها را فراهم می‌کند.

راهنمای خرید لایسنس WHMCS

انواع لایسنس WHMCS و کاربرد آن‌ها

برخی از خدمات whmcs که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند، بدین‌شرح است:

  • اتوماسیون WHMCS از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.
  • برای استفاده از عملکردهای خودکار، می‌توانید انواع رجیسترها و کنترل‌پنل‌های گوناگون را در آن نصب کنید.
  • اغلب فعالیت‌های کاربر بدون نیاز به پشتیبانی نیروی انسانی و به‌صورت خودکار انجام می‌پذیرد.
  • امکان توسعه و به‌روزرسانی این پلتفرم وجود دارد.
  • در این اتوماسیون، تمام فرایندهای خرید از‌جمله امکان ثبت سفارش، پرداخت، تمدید درخواست، ارتقا و ارسال تیکت را می‌توان انجام داد.

‌برای اینکه بتوانید از این پلتفرم مالی استفاده کنید، با پرداخت هزینه باید لایسنس اشتراکی یا لایف‌تایم آن را بخرید. با خرید لایسنس whmcs، می‌توانید همواره از نسخه‌های به‌روز‌شده این پلتفرم بهرمند شوید و فرایند فروش کسب‌وکارتان را سیستماتیک کنید.

معرفی پلن‌های لایسنس whmcs

این اتوماسیون با هدف شخصی‌سازی هر‌چه‌بیشتر، سه پلن را طراحی و عرضه کرده است: پلن پلاس و پلن حرفه‌ای و پلن کسب‌وکار. در‌ادامه‌، هر سه پلن را معرفی خواهیم کرد.

قیمت WHMCS

انتخاب مناسب لایسنس WHMCS

  • پلن پلاس (Plus): در این پلن، می‌توانید حداکثر از ۲۵۰ مشتری و کاربر فعال پشتیبانی کنید. علاوه‌بر‌این، از قابلیت پشتیبانی ایمیل و قابلیت پشتیبانی روی سرور خود می‌توانید استفاده کنید.
  • پلن حرفه‌ای (Professional): در این پلن، می‌توانید حداکثر ۵۰۰ مشتری و کاربر فعال داشته باشید. شایان ذکر است بقیه قابلیت‌های پلن حرفه‌ای مانند پلن پلاس است.
  • پلن کسب‌وکار (Business): در این پلن نیز، می‌توانید ۵۰۰ مشتری و کاربر فعال را مدیریت کنید. علاوه‌بر بهره‌مندی از امکانات پلن حرفه‌ای، می‌توانید قابلیت چت زنده را نیز فعال و به پشتیبانی اولویت‌دار دسترسی پیدا کنید.

تعرفه و قیمت لایسنس whmcs

وب‌سایت‌های داخلی و خارجی بسیاری لایسنس پلتفرم whmcs را می‌فروشند که در تعرفه‌های آن‌ها، تفاوت‌هایی دیده می‌شود. در‌صورتی‌که قصد دارید لایسنس این پلتفرم را از وب‌سایت‌های داخلی بخرید، بهتر است با قیمت تقریبی آن در داخل کشور آشنا شوید.

  • میانگین قیمت پلن پلاس: ماهانه ۷۶هزار تومان
  • میانگین قیمت پلن حرفه‌ای: ماهانه ۱۰۰هزار تومان
  • میانگین قیمت پلن کسب‌وکار: ماهانه ۱۶۰هزار تومان

اگر قصد دارید لایسنس خود را از وب‌سایت‌های خارجی تهیه کنید، می‌توانید پلن‌های پلتفرم Web Hosting Management Complete Solution را با مبالغ زیر بخرید:

  • میانگین قیمت پلن پلاس: ماهانه ۱۸.۹۵ دلار
  • میانگین قیمت پلن حرفه‌ای: ماهانه ۲۹.۹۵ دلار
  • میانگین قیمت پلن کسب‌وکار: ماهانه ۴۴.۹۵ دلار
خرید لایسنس whmcs

چطور می‌توان لایسنس WHMCS را دریافت کرد؟

نحوه خرید لایسنس whmcs

برای خرید لایسنس پلتفرم Web Hosting Management Complete Solution شرکت‌های هاستینگ، می‌توانید از وب‌سایت‌های معتبر ایرانی و خارجی استفاده کنید. البته با‌توجه‌به قیمت دلار و نجومی‌شدن اشتراک ماهانه وب‌سایت‌های خارجی، پیشنهاد می‌کنیم که از لایسنس‌های در‌دسترس داخلی استفاده کنید تا با پرداخت مبلغ کمتر، بتوانید از امکانات مد‌نظرتان بهره ببرید. نکته مهم دیگر اینکه نصب و راه‌اندازی لایسنس‌ها در اغلب وب‌سایت‌های داخلی رایگان است یا با مبلغ بسیار اندک انجام می‌شود.

در آخر

لایسنس whmcs که یک پلتفرم و اتوماسیون مالی برای استفاده شرکت‌های هاستینگ است را در این مقاله به‌طور تخصصی بررسی کردیم. درنهایت، انواع تعرفه‌ها و نحوه خرید لایسنس whmcs را توضیح دادیم.

توجه کنید که تعرفه‌های معرفی‌شده برای تاریخ روز هستند و امکان دارد دست‌خوش تغییر شوند. در‌نتیجه با بررسی وب‌سایت‌های داخلی معتبر، می‌توانید ارزان‌ترین حق اشتراک ماهانه را پیدا و برای کسب‌وکار خود از آن استفاده کنید تا هزینه‌های مالی کسب‌وکارتان تاحدممکن کاهش پیدا کند.

سؤالات متداول

1. آیا امکان تهیه لایسنس رایگان نیز وجود دارد؟

می‌توانید از نسخه‌های کرک‌شده این سیستم استفاده کنید؛ اما امکان تهیه لایسنس رایگان وجود ندارد.

2. آیا قالب فارسی لایسنس whmcs وجود دارد؟

بله، این سیستم از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و در‌صورتی‌که نیاز دارید از این سیستم با زبان فارسی استفاده کنید؛ این امکان برایتان مهیاست.

3. خرید لایسنس whmcs از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟

ازطریق وب‌سایت‌های ایرانی و خارجی می‌توانید این لایسنس‌ها را بخرید.

4. آیا سیستم whmcs بدون لایسنس کار می‌کند؟

متأسفانه این امکان وجود ندارد و تنها در‌صورتی می‌توانید از این سیستم استفاده کنید که لایسنس بخرید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم