آموزش پایتون

اخبار و مقالات آموزشی هاست و سرور در وبلاگ پارس پک

پایتون (Python) یکی از ساده‌ترین، محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. یادگیری این زبان برنامه‌نویسی به «سادگی» شهرت دارد. «همه‌منظوره‌بودن» پایتون توجه بسیاری از دوست‌داران برنامه‌نویسی را به آن جلب کرده است و در اکثر زمینه‌ها از طراحی وب گرفته تا ساخت اپلیکیشن و بازی‌های کامپیوتری، می‌توان از آن استفاده کرد.

 Python در دستۀ زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا (High-Level) و شی‌ءگرا (Object-Oriented) قرار می‌گیرد، به همین دلیل درک آن برای انسان بسیار ساده است. این زبان، برای محاسبۀ معادلات پیچیده و تحلیل داده، ماژول‌ها و کتابخانه‌های قدرتمند بسیار زیادی دارد. قدرتمندی بی‌حدومرز پایتون باعث‌ شده در انواع زمینه‌ها به‌خصوص هوش مصنوعی و تحلیل داده سرآمد باشد. همجنین پایتون در دستۀ زبان‌های اسکریپت قرار می‌گیرد. برای همین است که به کامپایل نیازی ندارد و کدهای نوشته‌شده را بلافاصله می‌توان اجرا کرد.

ماژولار بودن پایتون، استفاده از آن را در زمینه‌های مختلف گسترده‌تر می‌کند و در انواع پروژه‌های نرم‌افزاری می‌توانید از برنامه‌های از پیش نوشته‌شده Python استفاده کنید. 

این زبان به یک قدرت کم‌نظیر در دنیای برنامه‌نویسی تبدیل‌شده است. بسیاری از غول‌های دنیای فناوری مانند گوگل، ناسا، ردیت، اینستاگرام (زیرمجموعۀ شرکت متا) و … برای پیشبرد پروژه‌های نرم‌افزاری خود از پایتون استفاده می‌کنند.

 وجود ماژول‌های کاربردی مانند «جنگو» (Django Web Framework Python) استفاده از پایتون را برای ساخت وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها، بیش‌ازپیش ساده کرده است. جایگاه شغلی و مزایای درآمدی قابل توجه و خوبی برای زبان برنامه‌نویسی پایتون وجود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید با دنیای نه‌چندان کوچک پایتون آشنا شوید و ماژول‌ها و کتابخانه‌های کاربردی آن را یاد بگیرید، می‌توانید از دانشنامۀ تخصصی و کامل مربوط به آموزش زبان برنامه‌نویسی Python پارس‌پک استفاده کنید.