دامنه it ایتالیا

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
شنبه 30 مهر 1390
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۶۲۵ بازدید

دامنه it در واقع دامنه سطح بالایی است که متعلق به کشور ایتالیا می‌باشد. از آن جایی که این کلمه یک کلمه انگلیسی است که بسیاری از واژه‌ها با آن به اتمام می‌رسند، معمولا این دامنه در ساختارهای domain hacks مانند playit،  writeit، makeit و یا rabbit به کار می رود. ما در این مطلب از آموزش دامنه پارس پک، قصد داریم کمی بیشتر در خصوص این دامنه صحبت کنیم و اطلاعات جالبی را در خصوص آن در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی بیشتر با دامنه it

این دامنه یک دامنه جدید است که در ابتدا تنها متعلق به کشور ایتالیا بود ولی امروزه شما می‌توانید از هر نقطه‌ای در دنیا اقدام به ثبت آن کنید. این دامنه دارای برخی از نام‌های رزرو شده سطح دوم است که از جمله آنها می‌توان به Italyit و یا نام‌های دیگری که اشاره به مناطق جغرافیایی ایتالیا دارند اشاره کرد. امروزه کسب و کارهای جدید و استارت آپ‌ها به خوبی ارزش یک نام خوب را می‌دانند. اگر شما یک کسب و کار کوچک را دارید.

قصد دارید یک وب سایت شخصی بسازید و یا حتی یک شرکت بزرگ هستید که به دنبال ساخت وب سایت برای معرفی محصولات و یا خدمات خود هستید این دامنه می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. دامنه it یک دامنه کوتاه، حرفه‌ای و به یاد ماندنی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع کسب و کار خود را به یک برند تبدیل کنید. یکی از مهمترین نکاتی که باید در خصوص این دامنه بدانید این است که به خوبی از نام تجاری شما محافظت می‌کند و به همین دلیل نیازی نیست نگرانی خاصی در خصوص این موضوع داشته باشید.

استفاده از دامنه it ایتالیا می‌تواند توصیفی از زمینه فعالیت سازمان‌ها و استارتاپ‌ها مرتبط با کشور ایتالیا باشد. محدودیتی برای استفاده از این دامین برای کسب‌وکارها وجود ندارد و شما می‌توانید از دامنه it ایتالیا برای وب‌سایت‌های بزرگ و کوچک خود در زمینه‌های مختلف مثل تجارت الکترونیک، تکنولوژی و آی‌تی استفاده کنید. اگر زمینه فعالیت وب‌سایتتان با کشور ایتالیا مرتبط است، می‌توانید برای شناسایی هویت منحصربه‌فردتان از دامنه it ایتالیا با هزینه مناسب بهره‌مند شوید.

برخی از دامنه‌های رزرو شده it

به صورت کلی هر نام دامنه‌ای که به نظر می‌رسد با یک بخش جغرافیایی کشور ایتالیا در ارتباط است در این دامنه رزرو شده است. برای مثال شما می‌توانید دامنه‌های زیر را در نظر بگیرید که تمامی آنها رزرو شده هستند:

  • Tuoro.Perugiait
  • Tuoro.PGit
  • TuorosulTrasimeno.Perugiait
  • Tuoro-sul-Trasimeno.Perugiait
  • TuorosulTrasimeno.PGit
  • Tuoro-sul-Trasimeno.PGit
  • TuoroTrasimeno.Perugiait
  • Tuoro-Trasimeno.Perugiait
  • TuoroTrasimeno.PGit
  • Tuoro-Trasimeno.PGit

علاوه بر این موارد شما می‌توانید موارد زیر را نیز در نظر بگیرید که تمامی آنها به صورت رزرو شده هستند:

  • govit: دامنه رسمی دولت
  • eduit: دامنه رسمی مدارس دولتی است که در ژوئن سال 2018 معرفی شد.
  • دامنه‌هایی که به صورت provincia.<province>it هستند متعلق به استان‌های کشور ایتالیا می‌باشند.
  • دامنه‌هایی که به شکل regione>.region> هستند برای مناطق مختلف کشور ایتالیا در نظر گرفته شده‌اند.

ثبت دامنه .it چقدر طول می‌کشد؟

شما به محض اینکه به اینترنت متصل شوید، می‌توانید دامنه‌ خود را به ثبت برسانید. ثبت دامنه ایتالیا در پارس پک تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

ثبت دامنه ایتالیا شرایط خاصی دارد، شما باید اطلاعات مالک را در کشور ایتالیا مانند کدپستی، آدرس، تلفن و شناسه مالیاتی را ارسال کنید تا بتوانید دامنه‌ .it را به ثبت برسانید.

تاریخچه دامنه it

دامنه it پنجمین دامنه بزرگ ccTLD در قاره اروپا به شمار می‌آید. IANA دامنه it را در دسامبر سال 1987 به رسمیت شناخت و مدیریت ثبت آن را نیز به CNR یا همان Consiglio Nazionale delle واگذار کرد. در سال 1997 اجازه ثبت این دامنه به Telematicsو بعد از آن نیز به موسسه انفورماتیک IIT-CNR واگذار شد. این دامنه در طول سال‌های اخیر  به یک باره به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده است که اوج آن در سال‌های 2000 میلادی و 2004 میلادی بوده است.

دامنه‌ای برای فروشگاه‌های دیجیتالی

کارشناسان پیشبینی می‌کنند فروش آنلاین در ایتالیا طی چند سال اخیر از بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز پیشی می‌گیرد. امروزه بسیاری از کسب و کارهای دیجیتال و فروشگاه‌های اینترنتی از دامنه رسمی ایتالیا برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت این دامنه در حال حاضر یک انتخاب هوشمندانه برای کسب و کارهایی است که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

دامنه‌ای قابل اعتماد و منحصرا ایتالیایی

این دامنه دامنه‌ای است که بیشترین جستجو را در میان کاربران ایتالیایی دارد. شما می‌توانید با استفاده از این دامنه اعتبار کسب و کار خود را در میان مشتریانتان بالاتر ببرید و مشتریان نیز راحت‌تر می‌توانند به شما اعتماد کنند. استفاده از دامنه it برای وب سایت شما می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. امروزه بسیاری از کسب و کارها از این دامنه استفاده می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کافی شاپ‌ها
  • کسب و کارهایی در حوزه مدلینگ
  • رستوران‌ها و فست فودها
  • فروشگاه‌های اینترنتی
  • سوپرمارکت‌های اینترنتی
  • وب سایت‌هایی در حوزه تکنولوژی‌های مختلف
  • در بسیاری از کسب و کارهای نوپا دیگر

کاربردهای این دامنه

تصویری که در ادامه برای شما آورده‌ایم شامل اطلاعاتی درباره ثبت دامنه it در کشور ایتالیا است. این مطالعه در سال 2011 میلادی انجام شده است. این تصویر نشان می‌دهد که دامنه it در برخی از مناطق خاص کشور ایتالیا به ثبت رسیده است و در مناطق جنوبی این کشور کمتر ثبت شده است.

کاربرد دامنه it

کاربرد دامنه ایتالیا

چرا باید این دامنه را انتخاب کنیم؟

  • این دامنه یک دامنه بسیار خوب برای کسب و کارهای تجاری و علی الخصوص تجارت الکترونیک به شمار می‌آید.
  • امکان ثبت آن با شرایط بسیار مناسبی برای شما فراهم شده است.
  • قیمت این دامنه نسبت به سایر دامنه‌ها مناسب‌تر است.
  • تمدید دامنه بصورت آسان و فوری

چند نکته مهم درباره این دامنه

دامنه it شرایط بسیار خوبی را برای حفاظت از نام تجاری شما فرام کرده است. همانطور که می‌دانید هویت یک کسب و کار دیجیتال بسیار مهم است و به همین دلیل در انتخاب دامنه حتما باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید. زمانی که شما دامنه it را برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید در واقع یک گام مهم برای حفاظت از نام تجاری خود برداشته‌اید. شما با انتخاب این دامنه می‌توانید به خوبی با رقبای خود در تجارت آنلاین رقابت کنید و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید.

خرید این دامنه

اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه‌مند به خرید دامنه it برای وب سایت شخصی و یا کسب و کار خود شده‌اید می‌توانید با مراجعه به وب سایت ما در طول روز دامنه دلخواه خود را انتخاب کرده و به راحتی اقدام به ثبت آن کنید.

خرید دامنه it

خرید و ثبت دامین it

انتقال دامنه

یکی از مهمترین مزایای وب سایت ما این است که شرایط بسیار خوبی را برای انتقال دامنه it برای کاربران فراهم کرده است. شما با استفاده از خدمات وب سایت ما در مدت زمان کوتاهی می‌توانید دامنه خود را به راحتی منتقل کنید.

انتقال دامنه it

انتقال دامین it.

سوالات متداول

ثبت دامنه it چقدر طول می‌کشد؟

شما به محض این که به اینترنت متصل شوید می‌توانید دامنه خود را به ثبت برسانید. ثبت دامنه در وب سایت ما تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

قوانین ثبت دامنه it

    • تعداد کاراکترهای نام دامنه شما باید بین 3 تا 63 کاراکتر باشد.
    • با یک حرف و یا عدد شروع شده و با یک حرف یا عدد به اتمام برسد.
    • تنها از حروف انگلیسی، اعداد و خط تیره برای نام دامنه خود استفاده کنید.
    • سومین و چهارمین کاراکتر نباید خط تیره باشد.

آیا من می‌توانم به صورت خصوصی اقدام به ثبت دامنه کنم؟

خیر در صورتی که شما قصد ثبت دامنه it را داشته باشید نمی‌توانید اطلاعات خود را در حین ثبت دامنه مخفی کنید و در واقع نمی‌توانید اقدام به ثبت دامنه به صورت خصوصی کنید.

دامنه ما برای چه بازه‌ای به ثبت می‌رسد؟

در صورتی که اقدام به ثبت دامنه it برای خود کنید باید بدانید که این دامنه برای مدت زمان یک سال برای شما ثبت خواهد شد و بعد از آن باید اقدام به تمدید دامنه it خود کنید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم