سرور مجازی رایگان نامحدود؛ از دروغ تا واقعیت

Avatar
نویسنده: محدثه مرادی
شنبه 8 بهمن 1401
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۲۳۲۲ بازدید

سرور مجازی رایگان (Free VPS) شبیه وام بانکی است که تا پولی در میان نباشد، وامی هم در کار نیست.  در گشت‌و‌گذارهای بازار، چشمتان به بنرهایی با ۵۰‌درصد تخفیف روی سردر فروشگاه خورده است؛ به‌طوری‌که دلتان بلرزد و کنجکاو شوید تا حتماً داخل فروشگاه بروید و از این فرصت تخفیف استفاده کنید؟ وقتی هم که وارد می‌شوید، می‌بینید یا جنس مدنظر شما مشمول تخفیف ۵۰‌درصدی نمی‌شود یا قیمت به‌قدری گران است که ۵۰‌درصد تخفیفش هم چندان تفاوتی ندارد.

سرورهای مجازی رایگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در‌واقع، صرفاً روشی برای فروش بیشتر و برندینگ هستند؛ وگرنه چه چیزی در این زمانه رایگان است که سرور مجازی باشد! در این مقاله از بلاگ پارس پک، از راز سرورهای مجازی رایگان پرده خواهیم برداشت؛ پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سرور مجازی رایگان چیست؟

سرور مجازی (Virtual Private Server به‌اختصار VPS) در بستر سروری مشترک، فضای میزبانی اختصاصی را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد و درمقایسه‌با هاست مشترک تجربه بهتری برای آنان فراهم می‌کند. در‌واقع، اگر به‌دنبال هاستی هستید که با کنترل و انعطاف بیشتر، تجربه بهتر و پلن‌ میزبانی متنوع‌تری برایتان رقم بزند، سرور مجازی گزینه مناسبی است. با سرور مجازی این امکان برایتان فراهم است که بدون صرف هزینه‌های زیاد، سرور خود را مدیریت کنید. 

در‌اصل، سرور مجازی مثل کامپیوتری است که ۲۴ ساعته روشن است و اطلاعات شما را ذخیره می‌کند. برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی با ارائه سرور مجازی رایگان به‌مدت محدود، این امکان را به کاربران می‌دهند تا از برخی از قابلیت‌های سرور استفاده کنند. این مدت‌زمان محدود برای برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده، تنها ۲۴ ساعت است. برخی شرکت‌های دیگر هم با دریافت اطلاعات کارت اعتباری کاربران، سرور مجازی رایگان را برای دوره‌ای کوتاه در‌اختیار آنان قرار می‌دهند که پس از طی آن دوره، از اعتبار کارت کسر می‌کنند. رایگان‌بودن سرور مجازی را عملاً می‌توان تنها حقه‌ای مارکتینگ برای جذب و فروش بیشتر دانست. مگر غیر از این است که هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد؟!

برای آشنایی کامل با سرویس VPS و انواع کاربردهایی که دارد مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

کاربرد سرور رایگان مجازی چیست؟

همین ابتدا بگوییم که دلتان را برای پیدا‌کردن سرور مجازی رایگان صابون نزنید! حتی اگر این خدمات چیزی فراتر از شعار تبلیغاتی باشد، از امکانات و پلن‌های سرور مجازی‌ای بی‌‌بهره است که بابتش پول می‌پردازید. درحقیقت، این نوع سرورها به‌مدت کوتاهی (معمولاً ۲۴ ساعت) امکانات محدودی دراختیارتان قرار می‌دهند. بنابراین، برای شروع اگر آشنایی کافی با این نوع سرور ندارید، سرور رایگان مجازی می‌تواند گزینه‌ای باشد تا با آن بسنجید که آیا سرور مدنظر به کارتان می‌آید یا نه. در‌واقع، صرفاً آزمایش سرور مجازی رایگان است تا اگر به کارتان آمد، آن را بخرید و از امکاناتش استفاده کنید.

به‌بیان ساده‌تر، شاید این نوع سرور خدمات رایگانی داشته باشد؛ اما نباید انتظار داشت که بتوان خدمات باکیفیت را با سرور رایگان تجربه کرد؛ چرا‌که محدودیت‌های زیادی دارد. علاوه‌براین، اغراق نیست اگر بگوییم در بازار داغ کلاه‌برداری اینترنتی، این وعده می‌تواند راهی باشد تا شرکت‌های ارائه‌دهنده اطلاعات خصوصی شما را جمع‌آوری کنند و به شرکت‌های ثالث بفروشند. شاید این نظر تماشای خالی‌ترین قسمت لیوان باشد؛ اما بسیار اهمیت دارد که قبل از ورود اطلاعات در هر وب‌سایتی، از اعتبار و امنیت آن مطمئن باشید.

سرور مجازی رایگان نامحدود به‌معنای واقعی کلمه وجود ندارد. شما می‌توانید از سرور رایگان با محدودیت زمان مصرفی و منابع سخت‌افزاری استفاده کنید، اما نامحدود بودن آن فقط یک حقه‌ی تبلیغاتی است. در سرور مجازی رایگان امکان استفاده از سیستم‌عامل‌های لینوکس و ویندوز و کنترل‌پنل های سی‌پنل، دایرکت‌ادمین و پلسک وجود دارد و می‌توانید از آن برای کاربردهای مختلف استفاده کنید. سرور مجازی رایگان به‌مدت ۱ تا ۳۰ روز برای تست سرور به کاربران ارائه می‌شود.

سرور مجازی تست یک روزه

آشنایی با سرور مجازی رایگان نامحدود

چرا سرور مجازی رایگان را پیشنهاد نمی‌کنیم؟

بله، درست است! همیشه چیزهای رایگان و نامحدود وسوسه‌برانگیز هستند؛ به‌خصوص اگر پای هزینه هنگفت سرور به‌میان بیاید. با این‌حال، مسئله این است که آیا خطرهایش ارزش رایگان‌بودن را دارد یا خیر. در‌ادامه، چند نمونه از محدودیت‌های این نوع سرور را برمی‌شماریم:

  • سرور مجازی رایگان، نامحدود نیست و حتما محدودیت‌های مربوط به پهنای باند، سخت افزار و فضای ذخیره‌سازی در آن وجود دارد.
  • فقدان امنیت اطلاعات
  • نبود پشتیبانی یا پشتیبانی محدود
  • فاقد عملکرد بهینه
  • احتمال سرقت اطلاعات و کلاه‌برداری اینترنتی
  • احتمال زمان طولانی برای فعال‌سازی حساب رایگان

حتی در‌صورتی‌که هد‌فتان آشنایی با نحوه کار سرور مجازی مدنظر است و قصد دارید آن را بیازمایید، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای ساخت سرور مجازی رایگان، ارائه‌دهندگانی را انتخاب کنید که ضمانت عودت وجه داشته باشند یا سرور مجازی ارزان تهیه کنید. در‌ادامه مطلب، شما را با چند نمونه از سرورهای مجازی رایگان خارجی و ایرانی آشنا خواهیم کرد.

سرور مجازی رایگان و نامحدود خارجی

برخی از هاستینگ‌های خارجی سرورهای مجازی خود را با محدودیت زمانی و سخت‌افزاری ارائه می‌کنند. برای استفاده از سرور مجازی رایگان خارجی با مهلت تست ۳۰‌روزه، ابتدا نیاز است سرویس اولیه تهیه کنید. سپس در‌صورتی‌که ناراضی بودید، در زمان مقرر درخواست بازگشت وجه را ثبت کنید. همان‌طورکه متوجه شده‌اید، در‌هر‌صورت باید مبلغی بپردازید؛ پس سرور مجازی رایگان وجود ندارد. برخی از سرویس‌های خارجی که به‌عنوان ارائه‌دهنده سرورهای مجازی رایگان شناخته می‌شوند، اطلاعات کارت اعتباری کاربر را در‌اختیار دارند. در‌واقع برای احراز هویت، کاربر باید اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کند. پس از وارد‌کردن اطلاعات، آن سرویس امکان استفاده از سرویس رایگان را برای کاربر فراهم می‌کند؛ در‌حالی‌که پس از بازه مشخصی، شروع به کسر وجه از کارت اعتباری می‌کند. در‌نتیجه، سرور مجازی رایگان خارجی شعاری تبلیغاتی و نمایشی بیش نیست.

سرور مجازی رایگان ایرانی

اکثر سرورهای مجازی ایرانی قابلیت رایگان‌بودن را صرفاً به‌عنوان شعار تبلیغاتی به‌کار برده‌اند. برای امتحان این سرویس‌ها، ابتدا لازم است مبلغ اولیه را برای پلن مدنظر بپردازید و در‌صورت نارضایتی، در موعد مقرر برای بازگشت پولتان درخواست بدهید. در بین شرکت‌های ایرانی، شرکت پارس پک این امکان را فراهم کرده است که به‌مدت ۲۴ ساعت با محدودیت منابع از سرور مجازی به‌رایگان استفاده کنید. ناگفته نماند در انتخاب سرور مجازی پارس پک، این امکان برایتان وجود دارد که بدون پرداخت هزینه سرویس مدنظرتان را امتحان کنید. سپس در‌صورتی‌که از آن رضایت داشتید، برای دریافت سرور هزینه کنید.

چطور سرور مجازی ارزان و اقتصادی بخریم؟

قبل از انتخاب سرور مجازی، نیاز خود را بشناسید و سپس بر‌اساس آن، منابع سخت‌افزاری موردنیازتان از‌جمله رم و هارد SSD و نوع سیستم‌عامل را در سرور بررسی کنید. موقعیت سرور و امکان مدیریت سرور مجازی و امنیت آن، همگی در تعیین قیمت سرور مجازی مؤثرند. به‌طور‌کلی، سرورهای مجازی با پلن‌های اقتصادی‌شان، گزینه مناسبی برای کسانی هستند که به‌دنبال میزبانی حرفه‌ای با قیمت مناسب هستند. با‌توجه‌به نوع استفاده و بودجه و مشخصات مورد‌انتظارتان از سرور، می‌توانید آن را تهیه کنید.

خرید سرور مجازی

همچنین، خواندن دیدگاه‌های کاربرانی که پیش از شما از سرویس استفاده کرده‌اند، کمک می‌کند تا با دید بازتری برای سرور مدنظر هزینه کنید. در‌حال‌حاضر، شرکت‌های هاستینگ زیادی وجود دارند که سرور مجازی ارائه می‌دهند. در‌صورتی‌که در ابتدای کارتان هستید و به‌دنبال سرور مجازی ارزان می‌گردید، بهتر است سرویسی را انتخاب کنید که پلن‌های اقتصادی به‌صرفه‌تری دارد و تجربه کاربری بهتری برای دیگران رقم زده است.

شرکت‌های سرویس‌دهنده ایرانی معمولاً پلن‌های ارزان و اقتصادی دارند که در ابتدای راه، می‌توانند کارتان را راه بیندازند. برای مثال، از پلن اقتصادی پارس پک می‌توانید استفاده کنید و سپس، در مواقع لازم پلن را ارتقا دهید. همچنین پارس پک با فراهم‌کردن امکان امتحان ۲۴‌ساعته، خیالتان را از بابت هزینه‌ پرداختی راحت می‌کند. شما می‌توانید به‌مدت ۲۴ ساعت از سرور مجازی پارس پک به‌رایگان استفاده کنید. پس از این بازه زمانی، در‌صورت رضایت از سرویس باید پنل خود را شارژ کنید. قابلیت رایگان‌بودن سرور مجازی پارس پک تضمین می‌کند که سرور باکیفیت و امنی در‌اختیار خواهد داشت.

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید VPS

جمع‌بندی

سرور مجازی رایگان سروریست که معمولاً به‌مدت 1 تا ۳۰ روز امکان تست سرور را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربر برای تست سرور باید ابتدا پلن مدنظر را تهیه کند و در‌صورتی‌که از سرویس رضایت نداشته باشد، در بازه زمانی تعیین‌شده، می‌تواند برای بازگشت وجه درخواست دهد. برای کارهای حساس مانند بورس یا ترید، به‌هیچ‌عنوان استفاده از سرور مجازی رایگان را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. در‌صورتی‌که بودجه کمی دارید و نمی‌خواهید ابتدای کار هزینه زیادی برای سرور بپردازید، با خرید سرور امن ارزان‌قیمت، خیال خودتان را راحت کنید.

از میان سرورهای مجازی ایرانی، تنها سرویس ابری پارس پک این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است تا به‌مدت ۲۴ ساعت از مهلت تست رایگان سرور مجازی استفاده کنند.  سرور مجازی پارس پک، با پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های لینوکس و ویندوز، امکان مدیریت ازطریق Root و DirectAdmin را فراهم کرده است. نکته مهم دیگر اینکه سرور مجازی پارس پک قیمت مناسب و سرعت زیادی دارد.

سؤالات متداول

۱. فرق بین سرور مجازی رایگان و پولی چیست؟

سرور مجازی رایگان در‌واقع خدمات محدودی برای ۲۴ ساعت یا یک ماه ارائه می‌دهد. با خرید اولیه پلن، این امکان برایتان وجود دارد تا در‌صورت نارضایتی از سرور، وجه پرداختی را پس بگیرید؛ بنابراین، سرور مجازی رایگانی وجود ندارد.

۲. سرور مجازی ایرانی رایگان چه سروری است؟

از میان سرورهای مجازی رایگان که امکان استفاده رایگان از سرور مجازی بدون محدودیت را به شما دهد، سرور مجازی پارس پک است.

۳. بهترین سرور مجازی رایگان برای بورس چه سروری است؟

برای بورس و ترید که قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم از سرور مجازی ترید استفاده کنید. قابلیت‌ و امکانات این نوع سرور، در سرورهای مجازی رایگان وجود ندارد.

۴. چگونه سرور مجازی رایگان بگیریم؟

سرور مجازی به صورت رایگان چه خارجی و چه داخلی  وجود ندارد. برخی سرویس‌ها مانند پارس پک، تنها به مدت ۲۴ساعت امکان تست سرور را فراهم کردند. برای دریافت آن از طریق سایت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم