مزایای خرید هاست سی پنل برای سایت های وردپرسی

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 31 تیر 1400
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۱۱۳۲ بازدید

هاست سی پنل یکی از سرویس های میزبانی مطرح در سطح وب می باشد که به نام خود را از کنترل پنلی که بر روی این هاست نصب و راه اندازی شده، به ارث می برد.خرید هاست سی پنل برای سایت های وردپرسی لازم است یا خیر؟ این سوالیست که در ذهن بسیاری از افراد مشغول در سایت های وردپرسی، وجود دارد.در هنگام انتخاب یک هاست، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت و یکی از آنها توجه به کنترل پنل آن می باشد. نرم افزارهای مدیریت میزبانی وب می‌تواند تحت تاثیر بسیاری از فاکتورها قرار بگیرند؛ اما با این وجود داشتن یک رابط کاربری ضعیف می‌تواند بر روی کارهای مدیریتی تاثیر منفی گذاشته و بالا آمدن سایت شما را دچار مشکل کند.

نظارت و مدیریت بیشتر وبسایت با هاست سی پنل 

دلایل متعددی وجود دارد افراد را ترغیب به استفاده از میزبانی سی پنل می‌کند.خرید هاست سی پنل می‌تواند باعث شود نظارت بیشتری بر روی وب‌سایت و سرور خود داشته باشید. با استفاده از طیف گسترده‌ای از ابزارهای مناسب مبتدیان، شما می‌توانید به سادگی و بدون داشتن دانش فنی پیچیده، به سادگی وب‌سایت خود را مدیریت کنید. در این مقاله قصد داریم نگاهی عمیق به هاست سی پنل داشته باشیم. علاوه بر آن در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا لازم است در کنار ورد پرس از سی پنل نیز استفاده کنید.

هاست وردپرس سی پنل نوعی سرویس است که از کنترل‌پنل سی‌پنل برای سفارشی‌سازی تنظیمات استفاده می‌کند. این سرویس گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که می‌خواهند بدون هرگونه پیچیدگی تنظیمات وب‌سایت وردپرسی و هاست خود را مدیریت کنید. با استفاده از کنترل پنل cPanel در هاست امکان مدیریت وب‌سایت، پایگاه داده، حساب‌های ایمیل، دسترسی FTP، پشتیبان‌گیری از اطلاعات و بسیاری موارد دیگر فراهم می‌شود.

cPanel چه فوایدی برای کاربران وردپرس دارد؟

در این قسمت سعی داریم چند راه برای آسان کردن مدیریت وب‌سایت های وردپرسی بیان کنیم.

وردپرس را روی هاست خود نصب کنید

اگر تا حدودی با پروتکل انتقال فایل (FTP) یا phpMyAdmin آشنا نیستید، نصب وردپرس می‌تواند کمی مشکل باشد. با این حال، این کار با نصب از طریق cPanel، آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به پایین در قسمت Softaculous Apps Installer در cPanel بروید. سپس، بر روی نماد وردپرس کلیک کنید:
بعد از آن، روی Install Now کلیک کنید. سپس باید با انتخاب دامنه مورد استفاده، افزودن نام و توضیح سایت و تنظیم نام کاربری و گذرواژه کار را به اتمام برسانید.

نصب وردپرس در سی پنل

نصب ورد پرس روی هاست با سی پنل

 از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

هاست سی پنل دارای قابلیت پشتیبان‌گیری یا بکاپ گسترده است. شما می‌توانید به صورت دستی یا به صورت wizard از سایت خود بکاپ بگیرید. استفاده منظم از این قابلیت می‌تواند بسیار مفید باشد. در صورتی که مشکل غیر منتظره‌ای برای وب‌سایت شما به وجود بیاید که نمی‌توانید جز با برگشت به نسخه قبلی سایت خود آن را برطرف کنید، می‌توانید از نسخه بک آپ یا همان پشتیبان سایت خود استفاده کنید.

نحوه تهیه بکاپ در Cpanel

آموزش سی پنل همیشه می تواند در مدیریت این کنترل پنل، کاربردی و مفید واقع شود.برای استفاده از این ویژگی می‌توانید به cPanel> Files> Backup مراجعه کرده و در بخش Backup بر روی قسمت Download a Full Account Backup کلیک کنید. سپس مکانی را که قصد دارید فایل را در آن ذخیره کنید انتخاب کرده و روی گزینه Generate Full Backup کلیک نمایید.

تهیه بکاپ در هاست سی پنل

نحوه تهیه پشتیبان از سایت با کمک سی پنل

به شما کمک می‌کند تا از FTP استفاده کنید

یکی دیگر از فواید خرید هاست سی پنل این است که امکان استفاده از FTP را فراهم می‌آورد. FTP شما را قادر می‌سازد تا به سرور خود دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید از آن برای نصب ورد پرس و هم چنین آپلود، ویرایش و حذف فایل‌هایی مثل عکس‌ها، تم‌ها و پلاگین‌ها استفاده کنید. اگر چه سی پنل مانند FileZilla یک سرور گیرنده FTP نیست اما شما می‌توانید از آن برای یافتن و مدیریت اعتبارات FTP خود بهره ببرید. برای این منظور شما باید ابتدا وارد سی پنل شده و روی FTP Accounts کلیک کنید.

مدیریت ftp account در هاست سی پنل

نحوه استفاده از FTP با کمک سی پنل

مشاهده اکانت های FTP 

اگر به پایین پیمایش (اسکرول) کنید. حساب‌های FTP خود را در یک لیست مشاهده خواهید کرد. برای وارد کردن موارد جدید می‌توانید به قسمت بالای صفحه مراجعه کنید. فراموش نکنید که بعد از اتمام اعمال تغییرات، برای ذخیره سازی روی Create FTP Account کلیک کنید. این مزیت نیز یکی دیگر از فواید استفاده از هاست سی پنل روی ورد پرس است.
نکته: در صورتی که تمایل ندارید کسی به جز خودتان (یا مدیران سایت) به سرور سایت دسترسی داشته باشد، اجازه دسترسی به اکانت‌ها را صرفا برای مدیران سایت ایجاد کنید.

حساب های ftp در سی پنل

دسترسی به اکانت‌های FTP با کمک سی پنل

حساب‌های ایمیل سایت خود را مدیریت کنید.

از دیگر مزایای خرید هاست سی پنل این است که سی پنل به شما اجازه می‌دهد حساب‌های ایمیل را به راحتی حذف کرده یا تغییر دهید. برای این منظور به Cpanel و سپس به بخش ایمیل مراجعه کنید. سپس روی گزینه Email Accounts کلیک کنید. لیستی از حساب‌های ایمیل موجود مقابل شما باز خواهد شد که هر کدام دارای گزینه Check Mail و Manage هستند. با کمک این گزینه‌ها می‌توانید ایمیل‌های مورد نظر را مدیریت کنید. علاوه بر آن با کلیک روی Create می‌توانید حساب ایمیل جدیدی را ایجاد کنید.

مدیریت Email در سی پنل

امکان مدیریت ایمیل‌ها با سی پنل

پایگاه داده MySQL سایت وردپرس خود را حفظ کنید

با هاست سی پنل شما می‌توانید به راحتی به phpMyAdmin دسترسی داشته باشید. این بستر یک پلتفرم برای مدیریت دیتا بیس‌های MySQL است. شما می‌توانید با استفاده از آن از پایگاه داده‌های مربوطه نگهداری کنید. دسترسی به phpMyAdmin برای حذف دیتاهای بدون استفاده برای بهبود عملکرد سایت و رفع برخی خطاها و حتی نصب دستی ورد پرس مفید است.

مدیریت پایگاه داده در هاست سی پنل

امکان دسترسی به phpMyAdmin با هاست سی پنل

امنیت سایت خود را افزایش دهید

در آخر، شما می‌توانید از طریق کنترل پنل cPanel گزینه‌های امنیتی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. افزونه‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌تواند به شما در محافظت از داده‌ها و سایر موارد امنیتی کمک کند.
برای مثال می‌توانید از طریق سی پنل، احراز هویت دو عاملی (2FA) و بلک لیست ویژه آی پی آدرس را پیاده سازی کنید.

افزایش امنیت در هاست سی پنل

امکان افزایش امنیت سایت با سی پنل

آیا برای سایت وردپرس نیاز به سی پنل دارید؟

هاست سی پنل اکنون یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های میزبانی است. این نرم افزار طی دو دهه به اوج شهرت و تکامل خود رسیده است. این نرم افزار اغلب به دلیل کارآیی و قابلیت‌های مدیریت گسترده مورد توجه قرار گرفته است.
سی پنل می‌تواند روند مدیریت وب سایت را آسان کند اما با این حال، آیا شما به cPanel برای اجرای سایت وردپرس خود نیاز حیاتی دارید؟

اگرچه سی پنل طیف وسیعی از کارهای مدیریتی را آسان می‌کند اما پاسخ منفی است. برای عملکرد صحیح وردپرس نیازی به cPanel نیست. هاست های بسیاری برای جایگزینی وجود دارند که برخی از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند.برای مثال خرید هاست وردپرس می تواند یک گزینه ایده آل برای سایت های وردپرسی باشد.

مزایای میزبانی Cpanel

با این حال،خرید هاست سی پنل شامل بسیاری از ویژگی‌ها است که برای کاربران وردپرس مفید است؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود هر چند بدون داشتن سی پنل نیز می‌توان از ورد پرس استفاده کرد اما بهتر است از یک سیستم میزبانی که از این کنترل پنل بهره می‌برد را انتخاب کنید؛ زیرا مزایای فراوان آن افراد را به استفاده از سی پنل ترغیب می‌کند.
در ادامه به صورت جمع‌بندی شده مزایای هاست سی پنل که در این مطلب نیز به آن اشاره شده است را نام بردیم. از جمله مزایای هاست سی پنل شامل:

  • نصب وردپرس با یک کلیک
  • سهولت در ایجاد نسخه پشتیبان از سایت
  • دسترسی به FTP.
  • مدیریت حساب‌های ایمیل وب‌سایت
  • حفظ پایگاه داده MySQL.
  • ارتقا سطح امنیت سایت با گنجاندن ویژگی‌های امنیتی

جمع‌بندی

خرید هاست سی پنل برای سایت های وردپرسی و راه اندازی آن،ابتدایی ترین قدم برای تاسیس یک وبسایت می باشد که در ادامه نیاز به مدیریت بیشتر دارد.هاست سی پنل به دلیل استفاده از قابلیت های متعدد خود به عنوان یکی از محبوب ترین سرویس های میزبانی در سطح وب معرفی شده است و می تواند به پرونده ها و اطلاعات موجود در سرور دسترسی پیدا کند.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم