همه چیز درباره هاست Django و نکات مهم حین خرید آن

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 11 فروردین 1401
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۱۲۴۹ بازدید

چرا باید برای انتخاب هاست Django دقت کرد؟ اگر به‌عنوان برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده نرم‌افزار قصد دارید که با پایتون و در فریم‌ورک جنگو کارتان را شروع کنید، در همان ابتدا پیدا‌کردن هاست برای جنگو از نان شب واجب‌تر است؛ چراکه فریم‌ورک جنگو ویژگی‌هایی دارد که شرکت ارائه‌کننده خدمات هاست باید بتواند از آن‌ها پشتیبانی کند. در این مقاله از آموزش‌های هاست، قصد داریم با بررسی معیارهای مختلف، یک گام به انتخاب هاست برای جنگو نزدیک شویم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

خرید هاست ابری برای انواع زبان‌های برنامه‌نویسی از پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

فریم‌ورک جنگو چیست؟

جنگو فریم‌ورکی قدرتمند برای زبان برنامه‌نویس پایتون است که از آن برای توسعه وب‌سایت می‌توان استفاده کرد. همه هاست‌های پایتون از این فریم‌ورک پشتیبانی نمی‌کنند؛ پس هنگام خرید هاست، باید دقت کنید که پایتون نسخه ۳.۲ یا جدیدتر پشتیبانی شود یا هاست مدنظر امکان نصب پایتون به‌روز را به شما بدهد. با‌توجه‌به نیازها و اهدافتان، می‌توانید بهترین هاست Django را انتخاب کنید. ویژگی‌هایی نظیر مقیاس‌پذیری، راحتی استفاده، امکان اشتراک‌گذاری سریع کدهای DRY و داشتن کامیونیتی درخورتوجه تعداد زیادی از برنامه‌نویسان را به استفاده از جنگو ترغیب می‌کند. 

مزایا و معایب جنگو

مانند هر فریم‌ورک دیگری، جنگو نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. عده‌ای معتقدند که این بهترین فریم‌ورک است؛ اما این ایده مخالفانی هم دارد.

برخی از مزایای استفاده از جنگو عبارت‌اند از:

  • انعطاف‌پذیری در توسعه
  • پشتیبانی از استقرار سریع
  • فریم‌ورک REST برای APIها
  • ظرفیت استفاده از یادگیری ماشین (Machine Learning)

هرچند این ویژگی‌ها چشمگیر و عالی به‌نظر می‌رسند، نیاز جنگو به کد‌نویسی‌های زیاد و گسترده در پروژه‌های کوچک عاملی بازدارنده و منفی در عملکرد آن است. 

هاست جنگو برای فریم‌ورک جنگو بهینه‌سازی شده است و مزیت‌های مختلفی را برای کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. این سرویس امکاناتی را همچون پشتیبانی از نسخه‌های مختلف پایتون، نصب سریع جنگو و قابلیت اسکیل و دیپلوی پروژه‌های جنگو دارد و می‌توانید از منابع پرقدرت آن برای اجرای میزبانی برنامه‌های وب با قدرت و سرعت بالا استفاده کنید. با این سرویس میزبانی برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های وب توسعه‌یافته با فریم‌ورک جنگو را با بهره‌وری و امنیت بالایی مدیریت کنند.

به‌عنوان برنامه‌نویس چه زمانی باید از جنگو استفاده کنیم؟

با دانستن مزایا و معایب جنگو، باید تشخیص دهیم که کِی به‌سراغ این فریم‌ورک جذاب برویم؛ بنابراین، برای هر پروژه باید تصمیم بگیرید که ویژگی‌های مثبت جنگو می‌تواند کمّیّت و کیفیت کارتان را ارتقا دهد یا خیر. به‌طور‌کلی، جنگو برای توسعه وب‌سایت کاربرد زیادی دارد؛ چراکه امکانات بسیاری در‌اختیار برنامه‌نویسان می‌گذارد. 

در‌نهایت، از فریم‌ورک جنگو می‌توانید استفاده کنید، اگر:

  • می‌خواهید برنامه وب بسازید.
  • به دیپلوی سریع نیاز دارید.
  • امنیت فراوان برایتان اولویت دارد.
  • از یادگیری ماشین استفاده می‌کنید.
  • به ORM نیاز دارید.

معرفی هاست Django 

فریم‌ورک جنگو قابلیت‌های کم‌نظیری دارد؛ ولی به‌دلیل بعضی پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های کمی عجیب، اکثر ارائه‌کننده‌های هاست امکانات کمی برای جنگو در‌اختیار کاربران می‌گذارند. بااین‌حال، اگر بدانید دقیقاً چه چیزی نیاز دارید، پیدا‌کردن هاست مناسب برای جنگو یا حتی هاست رایگان کار سختی نیست.

خرید هاست

چطور بهترین هاست Django را انتخاب کنیم؟ 

تقریباً تمام میزبانانی که فریم‌ورک جنگو را پشتیبانی می‌کنند، می‌گویند بهترین امکانات را در‌اختیار برنامه‌نویسان می‌گذارند؛ درحالی‌که از بسیاری از آیتم‌های لازم پشتیبانی نمی‌کنند. در‌ادامه، ویژگی‌های مورد‌نیاز به‌منظور انتخاب شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاست برای جنگو را بررسی می‌کنیم تا بتوانید با آگاهی کامل گزینه ایدئال خود را انتخاب کنید.

۱. پیشنهاد میزبان را بررسی کنید

در ابتدا، شعار اکثر میزبانان و ارائه‌دهندگان هاست جنگو این است که امکانات زیادی در‌اختیار شما می‌گذارند؛ ولی با بررسی دقیق‌تر متوجه محدودیت‌های پیشنهادی‌شان می‌شوید؛ بنابراین، در همان ابتدا با دقت بسته‌های پیشنهادی را بررسی کنید تا بعداً پشیمان نشوید.

۲. دیدگاه‌های دیگر برنامه‌نویسان را بخوانید

خواندن دیدگاه‌های دیگر برنامه‌نویسان درباره خدمات شرکت میزبان برای هاست جنگو می‌تواند به انتخاب بهتر و تصمیم دقیق‌تر شما کمک کند.

۳. تعهدات را با دقت بخوانید

متأسفانه اکثر ما هنگام خرید سرویس توجهی به تعهدات شرکت میزبان نمی‌‌کنیم؛ بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید کمی وقت بگذارید و تعهدات شرکت را با دقت مطالعه کنید تا بعداً دچار خسارت نشوید.

۴. خدمات پشتیبانی را بررسی کنید

قطعاً هنگام کار با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهید شد؛ پس کیفیت پشتیبانی شرکت مدنظر را بررسی کنید تا هنگام بروز مشکل، با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان خدمات مدنظرتان را دریافت کنید.

۵. قیمت را مقایسه کنید

حتماً هزینه پرداختی را با خدمات دریافتی مقایسه کنید؛ چراکه لزوماً قیمت گران‌تر به‌منزله دریافت خدمات بیشتر و بهتر نیست.

هاست مناسب برای جنگو چه ویژگی‌هایی دارد؟

ازآن‌جاکه فریم‌ورک جنگو ساختار منحصر‌به‌فرد و دستورهای خاصی دارد، باید دقت کنید که میزبان شما خدمات موردنیاز را به‌طورکامل ارائه کند. برخی از این امکانات و ویژگی‌هایی عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از نسخه‌های متفاوت پایتون و جنگو 
  • امکان نصب و پیکربندی سریع و آسان جنگو
  • امکان اسکیل و دیپلوی هر پروژه جنگو
  • داشتن پشتیبان فنی

ناگفته نماند با‌توجه‌به اهداف خود، آیتم‌هایی دیگری نیز می‌توانید مدنظر بگیرید؛ اما داشتن این چند آیتم بسیار مهم هستند.

جمع‌بندی

این روزها فریم‌ورک جنگو به‌دلیل قابلیت‌های فراوان و امنیت درخورتوجه، در کانون توجه بسیاری از برنامه‌نویسان قرار گرفته است؛ اما با‌توجه‌به بعضی از ویژگی‌های این فریم‌ورک، برای تهیه هاست جنگو باید شرکتی را انتخاب کنید که خدمات مناسبی ارائه می‌دهد. ازاین‌رو در این مقاله از سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، سعی کردیم با بررسی نکات مهم مرتبط با هاست Django، انتخاب شما را راحت‌تر کنیم.

سؤالات متداول

۱. بهترین هاست برای جنگو چیست؟

شاید در ابتدا به‌دنبال ارزان‌ترین هاست باشید؛ ولی باید توجه کنید که قیمت همه‌چیز نیست و برای انتخاب هاست جنگو، باید به این ویژگی‌های شرکت ارائه‌کننده هاست توجه کنید: 

  • پشتیبانی از نسخه‌های متفاوت پایتون و جنگو 
  • امکان نصب و پیکربندی سریع و آسان جنگو
  • امکان اسکیل و دیپلوی هر پروژه جنگو
  • داشتن پشتیبان فنی

۲. آیا هاست رایگان برای جنگو وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید از هاست Django به‌رایگان نیز استفاده کنید. برخی از شرکت‌ها برنامه‌های رایگانی ارائه می‌دهند که می‌توانند از جنگو پشتیبانی کنند. به‌عنوان مثال، PythonAnywhere برنامه شروع رایگانی برای وب‌سایت‌های جنگو ارائه می‌دهد. 

۳. هزینه هاست برای جنگو چقدر است؟

هزینه هاست برای جنگو کاملاً به نیاز شما بستگی دارد. برای وب‌سایت‌هایی که مراجعه‌کننده زیادی ندارند، گزینه‌های رایگان زیادی دردسترس قرار دارند. فریم‌ورک جنگو می‌تواند روی اکثر انواع هاست اجرا شود که شرکت‌های مختلف آن‌ها را در قالب پنل‌های متفاوت ارائه می‌دهند. 

۴. آیا برای جنگو به Apache نیاز داریم؟

خیر، برای اجرای هاست جنگو به Apache نیازی ندارید؛ با‌این‌حال، به سروری نیاز دارید که از محیط پایتون پشتیبانی کند. برخی از گزینه‌های جایگزین Apache عبارت‌اند از: Gunicorn یا Nginx یا WSGI.

۵. آیا جنگو برای فرانت‌اند کافی است؟

بله، شما می‌توانید از جنگو و ابزارهای استاندارد برنامه اندروید برای کمک به پردازش و ارائه داده‌ها ازطریق درخواست‌های API استفاده کنید. همچنین، توسعه‌دهندگان از چهارچوب Django REST برای برنامه‌های تلفن‌همراه استفاده می‌کنند؛ زیرا این راه‌اندازی برای هر فریم‌ورک Mobile/Frontend کاملاً کار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم