سرور مجازی فرانسه چیست؟ راهنمای کامل خرید بهترین VPS فرانسه

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1401
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۱۸۷۴ بازدید

سرور مجازی یا VPS فرانسه بخشی از سروری فیزیکی است که به‌صورت واحد کوچک و در دیتاسنترهای بزرگ پاریس یا دیگر شهرهای فرانسه میزبانی می‌شود.

این سرور را با کمک کنترل‌پنل‌ها به‌راحتی می‌توانید مدیریت کنید و استفاده از آن برای تمامی کاربران امکان‌پذیر است. پس از خرید سرور مجازی فرانسه، آی‌پی (IP) اختصاصی از کشور فرانسه به شما تعلق می‌گیرد.

همچنین هنگام خرید، می‌توانید سیستم‌عامل مدنظر خود را (ویندوز، لینوکس، میکروتیک و…) روی سرور مجازی فرانسه نصب کنید تا در محیطی شبیه به کامپیوتر، بتوانید امور تحت‌وب خود را انجام دهید. در این مقاله، درباره سرور مجازی فرانسه به‌تفصیل سخن خواهیم گفت.

معرفی سرور مجازی

سرور مجازی (Virtual Private Server به‌اختصار VPS) به‌معنای سرور خصوصی مجازی است. بد نیست بدانید که سرور همان کامپیوتری است که تمامی فایل‌ها و داده‌های شما روی آن ذخیره می‌شود. وقتی از سرور مجازی (VPS) صحبت می‌کنیم؛ یعنی تمام این سرور برای شما طراحی شده است و می‌توانید از منابع آن استفاده کنید.

از‌ لحاظ عملکرد، سرور مجازی شباهت بسیار زیادی به سرور اختصاصی دارد، با این تفاوت که چندین سرور مجازی روی یک سرور فیزیکی قرار دارد. سرورهای مجازی به‌دلیل تنظیمات اولیه‌شان، سهم زیادی از منابع سرور مانند CPU ،‌RAM ،HDD و پهنای باید را به خود اختصاص می‌دهند.

علاوه‌براین، به‌دلیل مستقل‌بودن سرورهای مجازی، می‌توانید جداگانه روی هرکدام از سرورها سیستم‌عامل‌های مختلف و نرم‌افزارهای مربوط به هریک را به‌کار ببرید.

نکته مهم دیگر اینکه سرورهای مجازی از تمامی امکانات سرور اختصاصی برخوردار است و می‌توانید از چندین IP معتبر اختصاصی استفاده کنید، با این تفاوت که هزینه کمتری می‌پردازید.

خرید سرور مجازی

مزایای سرور مجازی فرانسه

  • پنل اختصاصی
  • قابلیت نصب تمامی سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس
  • استفاده از مجازی ساز پرقدرت با امکانات به‌روز
  • امکان تغییر سیستم‌عامل
  • دارای فایروال سخت‌افزاری
  • وجود آنتی‌دیداس در شبکه شرکت
  • پردازش سخت‌افزار
  • ظرفیت بسیار زیاد پورت سرور
  • دریافت و ارسال دیتا بدون محدودیت
  • مدیریت کامل سرور مجازی

سرور مجازی فرانسه باعث می‌شود در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید؛ زیرا از سرور اختصاصی بسیار ارزان‌تر است. این سرور نیز مانند دیگر سرورها معایبی دارد؛ ازجمله قیمت بیشتر درمقایسه‌با سرور مجازی ایرانی.

برای دسترسی به برخی اکانت‌های خارجی و وب‌سایت‌ها خصوصا در حوزه بازارهای مالی بین‌المللی، رمز ارزها و گیم به آی‌پی ثابت کشورهای خارجی نیاز پیدا می‌کنید. خرید VPS امکان استفاده از IP ثابت با منابع پایدار و ایمن را برایتان فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید مانند شهروند کشورهای اروپایی با اینترنت پرسرعت در فضای اینترنت فعالیت کنید، سرور مجازی فرانسه با هزینه ارزان بهترین انتخاب برایتان است.

چه کسانی باید از سرور مجازی فرانسه استفاده کنند؟

۱. افرادی که به سروری با سرعت زیاد نیاز دارند

اگر برای کسب‌وکار خود به سروری با سرعت سریع و پینگ مناسب نیاز دارید، سرور مجازی فرانسه انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود؛ زیرا به‌دلیل شرایط کشور ایران، با استفاده از VPS فرانسه، می‌توانید میزبانی اختصاصی وب‌سایت خود را انجام دهید، از شرّ محدودیت‌ها خلاص شوید، خریدهای خارجی‌تان را انجام دهید و اطلاعات مدنظرتان را آپلود و دانلود کنید.

۲. کسانی که وب‌سایتشان از سراسر جهان کاربر دارد

اگر وب‌سایت شما از کل جهان یا صرفاً اروپا مخاطبانی دارد، سرور مجازی فرانسه انتخاب ایدئالی برای شما خواهد بود. این سرور می‌تواند از افزایش ترافیک وب‌سایتتان پشتیبانی و از down شدن وب‌سایتتان جلوگیری کند.

۳. فریلنسرها و تریدرها

این سرور در میان فریلنسرها و افرادی که در صرافی‌هایی مانند بایننس و کوکوین معاملات ارزی انجام می‌دهند، به‌دلیل سرعت و عملکرد مناسب، بسیار محبوب است.

خرید سرور مجازی فرانسه برای بایننس

خرید سرور مجازی فرانسه با آی‌پی ثابت برای بایننس

VPS فرانسه مانند نرم‌افزار عبور از تحریم عمل می‌کند و IP شما را تغییر می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که با استفاده از آن، می‌توانید خود را شهروند کشور فرانسه معرفی کنید. مزیت دیگر این سرویس درمقایسه‌با نرم‌افزارهای عبور از تحریم‌، ثابت نگه‌داشتن IP شماست.

۴. کسانی که می‌خواهند بدون محدودیت از وب‌سایت‌ها استفاده کنند

اگر می‌خواهید بدون محدودیت و مواجهه با مشکلاتی که برخی از شرکت‌ها و وب‌سایت‌ها برای IP ایران ایجاد کرده‌اند، در اینترنت فعالیت کنید، بهترین گزینه برای شما سرور مجازی فرانسه است. با استفاده از این سرور، به‌راحتی می‌توانید از تمامی خدمات گوگل بهره‌مند شوید.

۵. افرادی که می‌خواهند از اکانت‌های خارجی استفاده کنند

با استفاده از سرور مجازی فرانسه، می‌توانید به برخی از حساب‌های بانک‌های خارجی، حساب پی‌پال، کیف‌پول‌های ارز دیجیتال، وب‌سایت‌های ترید و به‌طورکلی وب‌سایت‌های مالی خارجی دسترسی داشته باشید.

آی‌پی ثابت اختصاصی فرانسه چیست؟

وقتی سرور مجازی فرانسه را می‌خرید، به‌معنای آن است که کامپیوتری مجازی در کشور فرانسه دارید؛ پس درصورتی‌که کسب‌وکارتان به خرید آی پی ثابت برای اتصال به اینترنت نیاز دارد، سریعاً دست به کار شوید.

آی‌پی شما همان هویتی است که در اینترنت دارید. در VPSها اگر در ارتباط با اینترنت دچار مشکل شوید، هویت اصلی‌تان مشخص نمی‌شود. برای استفاده از آی‌پی ثابت اختصاصی فرانسه، در اولین قدم باید سرور مجازی فرانسه تهیه کنید.

گفتنی است درصورت خرید سرور مجازی فرانسه از شرکت پارس پک، می‌توانید بیش از یک IP اختصاصی دریافت کنید.

راهنمای خرید سرور مجازی فرانسه

۱. بررسی سیستم‌عامل موردنیاز شما

پس از خرید وی پی اس فرانسه، یکی از سیستم‌عامل‌های ویندوز یا لینوکس دراختیارتان قرار می‌گیرد. این سیستم‌عامل را باید باتوجه‌به نیازهایتان انتخاب کنید.

رابط کاربری

سرورهای مجازی ویندوز از GUI برای رابط کاربری گرافیکی خود استفاده می‌کنند که شباهت بسیاری به ویندوز معمولی دارد.

درمقابل، در سرورهای لینوکسی شرایط کمی متفاوت است. برای مثال، سرورهای لینوکسی ظاهر گرافیکی ندارند و ازطریق Command Line کار می‌کنند؛ اما می‌توانید رابط‌ کاربری موردنیاز خود را روی آن راه‌اندازی کنید.

زبان برنامه‌نویسی

سرور مجازی ویندوزی فرانسه برای وب‌سایت‌هایی مناسب‌تر است که با زبان ASP.NET نوشته شده‌اند؛ اما سرور مجازی لینوکسی فرانسه برای وب‌سایت‌هایی مناسب‌تر است که با زبان‌های سی، C++ ،Perl و PhP نوشته شده‌اند.

امنیت

سرور مجازی لینوکس امنیت بیشتری درمقایسه‌با سرور مجازی ویندوز دارد؛ زیرا تعداد زیادی از نرم‌افزارهای ویندوز به‌صورت کرک‌شده ارائه می‌شوند که باگ امنیتی دارند.

ضعف‌های امنیتی ویندوز تا حدی رفع‌شدنی هستند؛ اما اگر به امنیت بسیار زیادی نیاز دارید، بهتر است از سرور لینوکسی استفاده کنید.

خرید سرور مجازی فرانسه

بایدها و نبایدهای خرید سرور مجازی فرانسه

با تمام این تفاسیر، اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل، انتخاب شرکت ارائه‌دهنده معتبر است؛ زیرا امنیت هر سیستم‌عامل تا حد زیادی به شرکت ارائه‌دهنده خدمات بستگی دارد.

۲. بررسی منابع سرور مجازی فرانسه

پس از آنکه سیستم‌عامل سرور خود را انتخاب کردید، باید منابع سخت‌افزاری مانند RAM و SSD و CPU مورد‌نیازتان را تعیین کنید. باتوجه‌به شرکت ارائه‌دهنده‌ای که انتخاب کرده‌اید، پلن‌های متفاوتی برای میزان منابع سخت‌افزاری ارائه می‌شوند.

اغلب این شرکت‌ها امکان ارتقای منابع را فراهم می‌کنند. SSD همان فضایی است که اطلاعاتتان روی آن ذخیره می‌شود و سرعت سرور تحت‌تأثیر آن قرار می‌گیرد؛ پس به انتخاب آن توجه کنید.

ازآن‌جا‌که CPU در سرورهای مجازی به‌صورت اشتراکی استفاده می‌شود، برای داشتن سرعت و کیفیت مناسب سرور، میزانش را با وسواس بیشتری انتخاب کنید.

امنیت VPS فرانسه

با داشتن سرور مجازی فرانسه، مدیریت سرور بصورت کامل دردسترس شماست و برخلاف خدمات میزبانی اشتراکی که بار زیادی وارد وب‌سایت می‌شود و به کاهش عملکرد آن می‌انجامد، سرور مجازی تحت‌تأثیر سرور دیگری قرار نمی‌گیرد.

در این سرور، فضای اختصاصی خود را دارید و بیشتر مسئولیت تأمین امنیت وب‌سایت برعهده صاحب وب‌سایت است؛ بنابراین، برای استفاده از این سرور باید دانش و مهارت کافی داشته باشید.

مجازی‌سازی (Virtualization)

فرایند جداسازی و اختصاصی‌سازی سرور ازطریق مجازی‌سازی با کمک نرم‌افزارهای خاصی صورت می‌گیرد. این نرم‌افزارها اصولاً بر‌پایه لینوکس هستند و برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: VMWARE ،KVM ،XEN ،ESXi و HyperV.

اتصال به سرور مجازی فرانسه

دسترسی مدیریت وب‌سایت به سیستم‌عامل انتخابی‌‌تان بستگی دارد. در سیستم‌عامل لینوکس، ازطریق پروتکل ssh که می توانید از طریق مقاله  ssh چیست  اطلاعات جامعی را در باره این پروتکل بدست بیاورید، به یوزر روت دسترسی خواهید داشت و در سیستم‌عامل ویندوز دسترسی به مدیریت وب‌سایت، از پروتکل Remote Desktop استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

سرور مجازی فرانسه به شما کمک می‌کند تا با بیشترین سرعت به وب‌سایت‌های موردنیاز خود دسترسی داشته باشید و با برخورداری از IP اختصاصی فرانسه، از مزایای آن بهره‌مند شوید.

در این مقاله، مزایای خرید سرور مجازی فرانسه را توضیح دادیم تا بتوانید به‌راحتی تصمیم بگیرید که آیا این سرور مناسب کسب‌وکارتان است یا خیر و از میان لوکیشن‌های موجود برای سرور مجازی، مناسب‌ترینِ آن‌ها را با دلایل منطقی و مطابق با نیازهایتان انتخاب کنید.

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی ابری پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

خرید VPS

سؤالات متداول

۱. سرور مجازی فرانسه برای میزبانی وب‌سایت و اپلیکیشن مناسب است؟

به‌دلیل اینکه این سرور از پردازنده‌های قدرتمند و رم DDR4 و هاردهای پرسرعت نسل جدید NVME استفاده می‌کند، انتخاب مناسبی برای میزبانی وب‌سایت و اپلیکیشن است.

۲. چه سیستم‌عامل‌هایی را می‌توان روی این سرور نصب کرد؟

شما می‌توانید تمامی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و‌… را روی سرور مجازی فرانسه نصب کنید. سیستم‌عامل انتخابی شما قابلیت به‌روزرسانی به جدیدترین نسخه را دارد و می‌توانید به تمامی نسخه‌ها دسترسی داشته باشید.

۳. خرید سرور مجازی فرانسه برای ترید در بایننس مناسب است؟

با خرید این سرویس، شما یک سرور مجازی ترید با آی پی فرانسه را در اختیار دارید که نه‌تنها در بایننس، بلکه در تمام صرافی‌های بین‌المللی و معتبری می‌توانید فعالیت کنید که برای IP ایرانی محدودیت‌هایی در نظر گرفته‌اند.

۲. آیا می‌توان با موبایل و تبلت نیز به سرور مجازی فرانسه متصل شد؟

بله، کافی است نرم‌افزار ریموت دسکتاپ RD Client را روی سیستم‌عامل خود نصب کنید تا ازطریق موبایل به‌راحتی بتوانید از سرورتان بهره ببرید.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم