سرور اختصاصی آمریکا چیست؟ + مزایا و معایب

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 7 بهمن 1400
مطالعه: ۱۲ دقیقه ۰ نظر ۱۸۱۴ بازدید

سرور اختصاصی آمریکا؛ امروزه در سراسر دنیا داشتن یک وب سایت از ملزومات همه کسب و کارها می باشد. چرا که هرروز به تعداد افرادی که به فضای مجازی اعتماد کرده و خریدها و سفارشات خود را از طریق مجازی انجام می دهند، رو به افزایش است. از سویی دیگر، برای تجارت خارجی یا مشتریانی که در خارج از کشور هستند، داشتن یک آی ثابت و اختصاصی خارجی، معمولا مربوط به کشوری که بیشترین مشتری را دارد، به طور اساسی در تجارت افراد موثر و مثبت باشد.

یکی از IPهای خارجی که مشتریان زیادی را جذب می‌کند، آی پی اختصاصی آمریکا می‌باشد. برای داشتن یک آی پی خارجی، می‌توان اقدام به خرید سرور اختصاصی آمریکا کرد. در این متن ابتدا در خصوص نیاز به تهیه سرور اختصاصی اشاره خواهیم کرد. سپس به طور مفصل در مورد سرور اختصاصی آمریکا، مزایا،‌ و خواص آن توضیح خواهیم داد.

بررسی سرور اختصاصی

کارفرمایان و صاحبان مشاغل اغلب مجبورند در هزینه‌ها صرفه جویی کنند. ازین رو، تهیه یک وب سایت با خرید هاست، قطعا به نفعشان خواهد بود. اما با گذر زمان، و با استفاده بیشتر از وب سایتشان، کم کم منابع رو به اتمام خواهد بود. در این صورت، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ، پیشنهاد خرید سرور اختصاصی را خواهند داد.

از طرفی برخی مشتریان می‌خواهند همه منابع و خدمات را به صورت اختصاصی دریافت کنند. همچنین، برخی سایت‌ها تعداد بسیار بالایی بازدیدکننده دارند. ترافیک بالا می‌تواند سرعت لود وب سایت را کاهش دهد. از سویی دیگر، برخی افراد از دزدی اطلاعاتشان توسط هکرها هراس دارند. یا شاید، افرادی قصد پیاده سازی برنامه‌هایی در وب سایتشان را دارند که با میزان منابع هاست در تضاد می‌باشد. همه این موارد، به تهیه سرور اختصاصی ختم می‌شود.

برای آشنایی با ویژگی‌های سرور اختصاصی و کاربرد آن، مقاله زیر را مطالعه کنید.

سرور اختصاصی چیست؟

بهترین سرور اختصاصی آمریکا

راهنمای انتخاب و خرید بهترین سرور اختصاصی آمریکا

انواع سرور اختصاصی از نظر موقعیت جغرافیایی

وقتی یک فرد تصمیم به خرید سرور اختصاصی می گیرد، با دو گزینه کلی روبرو خواهد بود:

1. سرور اختصاصی ایران

برای افرادی که مشتریان و محصولاتشان در داخل ایران هستند و مشتری خارجی ندارند، خرید سرور اختصاصی ایران از نظر هزینه، مقرون به صرفه تر خواهد بود. همچنین سرعت سایت بسیار بالا خواهد بود و برای کاربر و مشتریان بهتر است.

2. سرور اختصاصی خارج از ایران

زمانی که یک کارفرما با بحث صادرات یا واردات محصول درگیر است، بالطبع با خرید سرور اختصاصی اروپا و آمریکا می تواند به کسب و کار خود رونق دهد. با توجه به اکثریت مشتریان کسب و کار، خرید سرور اختصاصی آن کشور بیشتر توصیه می شود. چرا که با این کار، یک آی پی اختصاصی مختص آن کشور را خواهد داشت، که نشان از اعتبار شرکت در آن کشور است.

نرم افزارهای تغییر آی پی یا سرور؟

همچنین، با توجه به موقعیت کشور ما، برخی از سایت‌های خارجی ورود آی پی ایران را ممنوع کرده اند. شاید تصور کنید که با استفاده از یک نرم افزار تغییر آی پی می توان از این سایت ها استفاده کرد.

اما باید گفت، نرم افزارهای تغییر آی پی قطع و وصلی داشته، پشتیبانی ضعیفی دارند و هر بار با آی پی کشورهای مختلف متصل می‌شوند. اگر از سایت‌های خاصی استفاده می‌کنید با تغییر آی پی به کشور واقعی، شاید دیگر نتوانید وارد حساب کاربری خود شوید. این اتفاق می‌تواند دردسرهای زیادی ایجاد کند. از این رو، سرور اختصاصی خارج از کشور، این محدودیت‌ها را برمی‌دارد. هرچند، ممکن است هزینه زیادی را در بر داشته باشد.

در واقع بیشترین استفاده از سرور اختصاصی خارجی، به خاطر تراکنش‌ها یا استفاده از سایت‌های ممنوع شده تجاری/بازرگانی می‌باشد. سرورهای اختصاصی برای انواع کشورها مانند سرور اختصاصی آمریکا، کانادا، ترکیه، سنگاپور، آلمان، فرانسه و… وجود دارند که کاربر توجه به میزان نیاز خود و خدماتی که از سرورها دریافت خواهد کرد، می‌تواند انتخاب و تهیه کند.

چرا سرور اختصاصی آمریکا؟

یکی از سرورهای اختصاصی معروفی که ایرانیان متقاضی آن هستند، سرور اختصاصی آمریکا می باشد. علت انتخاب این سرویس دلایل مختلفی می تواند داشته باشد:

1. داشتن IP آمریکا

فرض کنید فردی می خواهد از وب سایت amazon.com یا AWS که مخفف Amazon website services می باشد، استفاده کند. این وب سایت‌ها برای آی پی ایران ممنوع هستند. از سویی دیگر، سایت آمازون، برای تجارت‌های الکترونیکی، یا در خصوص هوش مصنوعی، فعالیت دارد. عدم استفاده از آن ممکن است برای برخی مشاغل ریسک زیادی به همراه داشته باشد.

از سویی دیگر، استفاده از نرم افزار تغییر آی پی ریسک های خود مانند قطعی و یا لو رفتن آی پی فیک را دارد. برای مشاغلی که با اینگونه وب سایت‌ها در ارتباطند، داشتن یک خرید آی پی ثابت آمریکا توسط یک سرور اختصاصی آمریکا بسیار ضروری می‌باشد.

خرید سرور اختصاصی آمریکا برای آمازون

خرید سرور اختصاصی آمریکا برای دسترسی به سایت هایی مانند آمازون

2. سرعت عمل در بهترین سرور اختصاصی آمریکا

برای افرادی که سرعت عمل و بالا آمدن سیستم و وب سایتشان مهم می‌باشد، سرورهای اختصاصی آمریکا از آپتایم بالایی برخوردار هستند.

3. کار با چند نرم افزار

بسیاری از شرکت‌ها، ممکن است چندین نرم افزار یا برنامه را به طور همزمان run کنند. با خرید سرور اختصاصی آمریکا می‌توانید بدون محدودیت، چندین برنامه یا نرم افزار را اجرا کنید. و یا اپلیکیشن های خود را گسترش دهید.

معایب سرور اختصاصی آمریکا

تنها عیب این سرور را می توان قیمت و نحوه پرداخت آن دانست. چرا که قیمت سرورهای مختلف اختصاصی آمریکا با دلار محاسبه می شود و به روز می باشد. از آنجایی که نوسانات ارزی در ایران بسیار زیاد است، هر لحظه ممکن است قیمت بالا برود. همچنین، هزینه exchange کردن پول از ریال به دلار نیز به مبلغ اصلی اضافه می‌شود.

دیتاسنترهای ارائه دهنده سرور اختصاصی آمریکا

همانطور که احتمالا می‌دانید،‌ دیتاسنتر (data center) مجموعه‌ای بزرگ تشکیل شده از زیرساخت‌های ارتباطی، سرورها، تجهیزات الکتریکی، و سرویس دهنده‌ها می‌باشد. یک دیتاسنتر همه این موارد را ارائه و پشتیبانی می‌کند. سرورهای اختصاصی آمریکا نیز توسط چندین دیتاسنتر معروف، در آمریکا ارائه داده می‌شود:

1. دیتاسنتر XLHOST

دیتاسنتر XLHOST محبوب‌ترین و معروف‌ترین دیتاسنتر در میان ایرانیان است. چرا که سرورهای ارائه شده توسط این دیتاسنتر، قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر دیتاسنترها دارند.

2. دیتاسنتر SINGLEHOP

این دیتاسنتر، سرور اختصاصی آمریکا را با کیفیت و قیمت بسیار بالا ارائه می‌دهند. اما با توجه به قیمت بالا، خدمات خوبی نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

3. دیتاسنتر DACENTEC

این دیتاسنتر از زیرمجموعه های شرکت بزرگ CentriLogic می‌باشد. سرورهای ارائه شده توسط دیتاسنتر DACENTEC دارای قیمت مناسب می باشند. از طرفی در کنار قیمت مقرون به صرفه، خدمات بسیار با کیفیتی را ارائه می‌دهد.

۴. دیتاسنتر OVH آمریکا

دیتاسنتر OVH یک دیتاسنتر دولتی کشور فرانسه می‌باشد که دارای شعب مختلف در دنیا می‌باشد. یکی از آن ها شعبه آمریکای شمالی است که این دیتاسنتر محدودیت های شدیدی علیه ایران با جدیت اعمال می‌کند.

دیتاسنترهای آمریکا

معرفی بزرگ ترین دیتاسنترهای آمریکا برای خرید سرور اختصاصی

ملاک انتخاب یک سرور اختصاصی آمریکا

به طور کلی، برای انتخاب یک سرور باید به مواردی مانند رم (RAM)، سی پی یو(CPU)، حافظه ذخیره سازی (Storage)، و پهنای باند توجه کنیم. در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت:

1. رم (RAM) در سرور اختصاصی آمریکا

کلمه RAM که اختصار عبارت Random Access Memory می باشد، حافظه ای برای ذخیره کردن داده ها و اطلاعات می‌باشد. میزان رم از ۴ گیگابایت تا ۱۲۸ گیگابایت موجود می‌باشد. رم به کاربر اجازه دسترسی سریع به داده‌ها را می‌دهد. در واقع، رم به سی پی یو کمک می‌کند تا پردازش سریع تر انجام شود. به عنوان مثال، زمانی که چندین برنامه یا نرم افزار، نیاز به اجرای همزمان دارند، اگر سرور اختصاصی آمریکا شما میزان رم پایینی داشته باشد، هنگام اجرای برنامه ها به مشکل می‌خورد.

2. سی پی یو (CPU)

عبارت CPU مخفف عبارت Central Processing Unit که به معنی واحد پردازش مرکزی می‌باشد. همانطور که در ظاهر نیز پیداست،‌ به پردازش تمام قسمت های یک سرور می‌پردازد. به عبارتی دیگر، سی پی یو مغز یک سیستم است. هنگام خرید سرور اختصاصی آمریکا باید به CPU نیز توجه داشت. دو برند بسیار معروف Intel و AMD ارائه دهنده سی پی یو می‌باشند. برند Intel، با ارائه پردازنده‌های بسیار با کیفیت و پرسرعت Xeon با هسته‌های ۱۶تایی یکه تاز دنیای سرورها می‌باشد. اما نسبت به پردازنده‌های سرور AMD گرانتر هستند.

یک سی پی یو اغلب از سه منظر مورد بررسی قرار می‌گیرید: هسته پردازشگر، حافظه Cache، و سرعت عملکرد پردازشگر.

1. هسته پردازشگر

هر کدام از هسته‌ها، توانایی پردازش به طور مستقل دارند. به همین دلیل هر چه میزان هسته بیشتر باشد،‌ تعداد پردازش‌های همزمان یک سرور بهتر خواهد بود. هسته ها ۲، ۴، ۸، یا ۱۶ تایی هستند.

2. حافظه Cache

این حافظه از سه لایه‌ی L1، و L2، و L3 تشکیل شده است. به طوری که L1 دارای بیشترین سرعت و کمترین حافظه، و L3 دارای بیشترین حافظه و کمترین سرعت می‌باشد. هرچه حافظه کش یک سی پی یو بیشتر باشد، آن CPU بهتر پردازش خواهد کرد.

3. سرعت عملکرد پردازش

به تعداد فعالیت‌هایی که هسته یک پردازنده در یک ثانیه انجام می‌دهد (با واحد آن هرتز)، سرعت عملکرد یک پردازنده گویند. هرچه این عدد بیشتر باشد،‌ CPU بهتر می‌تواند عمل کند.

3. حافظه ذخیره سازی (Storage)

این حافظه، قطعه‌ای است که اطلاعات شما را حفظ می‌کند و زمان نیاز، آنها در اختیار ما قرار می‌دهند. حافظه ذخیره‌سازی یکی از بخش های مهم در انتخاب سرور اختصاصی آمریکاست. حافظه یک سرور، بر دو نوع هارد دیسک HDD، و SSD می‌باشد.

1. هارد دیسک HDD

این نوع حافظه ذخیره سازی، از قدیمی‌ترین انواع هارد می‌باشد که توانایی ذخیره حجم بسیار بالایی از اطلاعات و داده‌ها را دارد. اما این نوع هارد، بسیار آسیب پذیر می‌باشد.

2. هارد SSD

از آنجا که اس‌اس‌دی قسمت متحرکی ندارد، بسیار مقاوم می‌باشد. حتی بدون نیاز به نیروی برق، اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند. هاردهای SSD بر سه نوع SATA، M.2، و NVMe می‌باشند. هارد M.2 دارای کمترین سرعت و NVMe دارای بیشترین سرعت می‌باشد.

4. پهنای باند سرور اختصاصی آمریکا

پهنای باند، مانند یک اتوبان یا یک جاده برای داده‌ها در فضای مجازی می‌باشد. میزان پهنای باند شما، به تعداد کاربران وب سایتتان بستگی دارد. هرچه بازدیدکننده و کاربر سایت یا اپلیکیشنتان بیشتر باشد، میزان پهنای باند شما نیز باید بیشتر باشد.

سرور اختصاصی آمریکا چیست؟

توجه به منابع سخت افزاری و نرم افزاری سرور یکی از معیارهای مهم خرید سرور اختصاصی آمریکاست

راهنمای خرید سرور اختصاصی آمریکا

در بالا به ملاک‌های انتخاب سرور اختصاصی آمریکا اشاره کردیم و گفتیم که برای انتخاب یک سرور خوب باید به رم، سی پی یو، فضای ذخیره، و پهنای باند توجه کنید. مراکز ارائه دهنده سرورهای اختصاصی آمریکا با توجه به نیاز شما و کسب و کارتان، پلن‌های متفاوتی با میزان متغیر این ملاک‌ها، و در قیمت‌های مختلف، ارائه می‌دهند.

قیمت این سرورها با توجه به منابع مختلف آن، از تقریبا ۲ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان به صورت ماهانه، متغیر می‌باشد. بنابراین هنگام خرید، به این نکات توجه داشته باشید تا بتوانید سروری تهیه کنید که هم برای کارتان مناسب باشد، هم مقرون به صرفه باشد، و هم منابع را هدر ندهید.

آنچه در این مطلب گفته شد.

سرور اختصاصی آمریکا؛ یکی از بهترین میزبانی ها که مزایا و معایب خاص خودش را دارد. مردم به علل مختلف به خرید سرورهای اختصاصی اقدام می‌کنند. اما برای خرید سرورهای اختصاصی خارج از کشور به خصوص آمریکا،‌ دلایلی مانند نیاز به آی پی اختصاصی آن کشور، سرعت بالا، و انجام همزمان چندین برنامه وجود دارند. سرورهای اختصاصی آمریکا توسط چهار دیتاسنتر مختلف در آمریکا ارائه می‌شود که به طور خلاصه به توضیح دیتاسنترها پرداختیم.

اما هنگام خرید یک سرور اختصاصی آمریکا، که توسط شرکت‌های مختلف ارائه دهنده خدمات سروری در ایران قابل تهیه می‌باشد، با پلن‌های مختلف روبرو می‌شویم. هرکدام از پلن‌ها، مقادیر متفاوت رم، سی پی یو،‌ پهنای باند، و فضای ذخیره‌سازی دارند. در این متن به تعریف و کاربرد هرکدام از این موارد پرداختیم تا با توجه به کارتان بتوانید انتخاب صحیح‌تری از پلن‌ها داشته باشید.

سوالات متداول

1. سرور اختصاصی آمریکا به چه دردی می خورد؟

برای افرادی که به دلایل مختلف، باید آی پی آمریکا داشته باشند تا بتوانند تجارت خود را انجام دهند،‌ و یا دنبال آپتایم بالا هستند، این سرورها مناسب می‌باشند.

2. هنگام خرید سرور اختصاصی آمریکا،‌به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید سرور اختصاصی آمریکا باید به کانفیگ‌های آن از جمله رم، سی پی یو،‌ فضای ذخیره سازی، و پهنای باند توجه کرد و با توجه به میزان نیاز خود، مناسب‌ترین سرور را انتخاب کرد.

3. سرور اختصاصی آمریکا توسط کدام دیتاسنترها پشتیبانی می شود؟

چهار دیتاسنتر مختلف آمریکا به نام های XLHOST، SINGLEHOP، DACENTEC، و OVH ارائه دهنده سرورهای اختصاصی آمریکا در ایران هستند.

4. ایراد سرور اختصاصی آمریکا چیست؟

چون این سرورها از دیتاسنتر آمریکا تهیه می‌شوند، قیمتشان بر حسب دلار محاسبه می‌گردد. از آنجایی که در ایران نوسانات ارز زیاد است قیمت ثابتی برای آن وجود ندارد.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم