راهنمای خرید هاست و دامنه

Avatar
نویسنده: لیلا محمدی
دوشنبه 24 مرداد 1401
مطالعه: ۱۲ دقیقه ۰ نظر ۲۰۱۱۹ بازدید

خرید هاست و دامنه مناسب یکی از کارهای مهمی است که در فرایند طراحی وب‌سایت و راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی باید به آن توجه کرد. بدون داشتن هاست مناسب و دامنه حرفه‌ای نگه‌داری و مدیریت مشتریان و فرایند برندینگ با مشکل مواجه خواهد شد. به‌دلیل حساسیت زیاد هاست و دامنه و اهمیتشان در ساختار کسب‌وکار، معمولاً نیاز است که حین خرید هاست و دامنه نکات زیادی مدنظر گرفته شود.

شواهد نشان می‌دهد هرچه تجربه راه‌اندازی وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی افراد بیشتر می‌شود، در فرایند خرید هاست و دامنه بهتر عمل می‌کنند و می‌توان ادعا کرد که انتخاب درستی انجام داده‌اند. حال، سؤال این است اگر فردی تجربه کافی نداشته باشد و نتواند راحت و سریع تصمیم درست را بگیرد، باید چه فرایند و مسیری را طی کند؟ در این مطلب از سرویس‌های میزبانی، به‌طورمفصل به این سؤال جواب می‌دهیم که در فرایند خرید هاست و دامنه باید به چه نکاتی توجه کنید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

خرید هاست برای راه‌اندازی وب‌سایت‌ها

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

هاست و دامنه به چه معناست؟

به زبان ساده، دامنه همان نام وب‌سایت شما در دنیای دیجیتال است؛ همان آدرسی که در مرورگر خود برای ورود به هر وب‌سایتی وارد می‌کنید. هر وب‌سایت دامنه‌ای مشخص دارد و صفحات و محتوا و فایل‌ها به‌واسطه دامنه نمایش داده می‌شود. دامنه‌ها به دو گروه دامنه‌های ملی و بین‌المللی تقسیم می‌شوند. در‌واقع، هر کشور برای خود دامنه‌ای اختصاصی دارد. دامنه .ir نمونه‌ای برای دامنه‌های ملی و دامنه .com یا .net نمونه‌ای برای دامنه‌های بین‌المللی هستند.

خرید هاست

هاست میزبانی وب محلی است که اطلاعات وب‌سایت روی آن قرار می‌گیرد و به‌عنوان پایگاه ذخیره‌سازی محتوا، صفحات، صدا، تصویر و… است. به‌عبارت‌دیگر، هرآنچه در وب‌سایت خود دارید، در هاست ذخیره می‌شود. هاست سروری است که منابع آن بین چندین هاست تقسیم شده است و مدیریت منابع و فایل‌های وب‌سایت به‌کمک هاست صورت می‌گیرد.

نکات مهم خرید دامین یا دامنه

هنگام خرید دامنه باید دقت و صبر و هوشمندی به‌خرج دهید. انتخاب دامنه مانند انتخاب اسم است و به‌راحتی حذف‌شدنی و تغییردادنی نیست. در‌واقع، از جنس تصمیم‌های بلندمدتی است که تأثیر زیادی روی موفقیت کسب‌وکار می‌گذارد. حین خرید دامنه باید به چند نکته مهم دقت کنید:

  • دامنه باید راحت نوشته شود و با پسوندهای رایج ملی و بین‌المللی در‌دسترس باشد.
  • دامنه را باید یکی از شرکت‌های معتبر برای رزرو‌کردن ارائه دهد و از پشتیبانی مناسبی برخوردار باشد.
  • دامنه و پسوند آن با ماهیت برند تناسب داشته باشد. برای مثال، دامنه .org برای کسب‌وکارهای خصوصی مناسب نیست و بیشتر برای سازمان‌ها و کسب‌وکارهای دولتی مناسب‌تر است.

توجه به این نکات در انتخاب دامنه مناسب اهمیت دارد و از ایجاد بحران‌های فرسایشی جلوگیری می‌کند. حال مسیر ثبت دامنه چگونه است و چگونه دامنه‌ای مناسب بخریم؟

اصطلاح هاست نامحدود چه معنایی دارد؟ این سرویس برای چه خدماتی مناسب تر است؟ در مقاله ی زیر بخوانید.

هاست نامحدود چیست؟

 مسیر ثبت دامنه

برای ثبت موفقیت‌آمیز دامنه، باید مسیر زیر را گام‌به‌گام طی و به نکات گفته‌شده دقت کافی کنید.

گام اول: تعیین پسوند

در گام اول، باید مشخص کنید دامنه خود را با چه پسوندی ثبت می‌کنید. این مسئله بر انتخاب نام دامنه و شرکت ثبت‌کننده و هزینه آن تأثیر بسزایی می‌گذارد. برای مثال، دامنه ایرانی .ir هزینه بسیار کمی دارد و از پشتیبانی ملی و فارسی برخوردار است و هویت ملی به کسب‌وکارتان می‌دهد.

باوجوداین، برای بخش زیادی از فعالیت‌های بین‌المللی محدود است و مناسب بازارهای بین‌المللی نیست. درمقابل، دامنه‌های بین‌المللی با قیمت دلاری محاسبه می‌شوند و هویت بین‌المللی به کسب‌وکار می‌دهد و ارائه پشتیبانی و خدمات پس از فروش برای دامنه بسیار حیاتی است.

سرویس هاست لینوکس چیست و چه کسانی از آن استفاده می کند؟ چه مزایایی با خود به همراه دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

هاست لینوکس چیست؟

گام دوم: نام دامنه

باید با تحقیق نام‌های پیشنهادی و مناسب را برای دامنه انتخاب و اصول درست انتخاب دامنه و مسائل مربوط به برندینگ و نشان تجاری را رعایت کنید. بهتر است از ابزارهای زیر برای پیدا‌کردن نام دامنه و کشف پیشنهادهای خلاقانه و خوش‌آوا و متناسب با برند استفاده کنید.

گام سوم: بررسی وضعیت دامنه

در گام سوم، باید از موتورهای جست‌وجوی وضعیت دامنه استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید ازطریق صفحه ثبت دامنه وارد وب‌سایت پارس پک شوید و وضعیت آزاد یا رزرو بودن دامنه را بررسی کنید. انجام این کار بسیار ساده است، فقط کافی است در کادر زیر نام دامنه و پسوند مدنظرتان را وارد کنید و دکمه بررسی را بزنید.

 

خرید هاست و دامین .ir

نام دامنه مورد نظر و پسوند آن را در کادر جستجو وارد کنید!

 درصورتی‌که دامنه و پسوند آن آزاد و امکان خرید آن مهیا باشد، پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد.

هاست و دامنه رایگان cpanel

دامنه مدنظر شما آزاد است

با کلیک روی دکمه خرید نهایی، می‌توانید خریدتان را نهایی کنید. ویژگی وب‌سایت پارس پک این است که به تعداد زیادی دامنه بین‌المللی و ملی می‌توانید دسترسی داشته باشید. با طی‌کردن این مراحل و پرداخت هزینه، می‌توانید مالک دامنه شوید.

بعد از این مرحله، باید به‌سراغ خرید هاست بروید و برای دامنه خود هاستی مناسب تهیه کنید. در‌ادامه، درباره مسیر خرید هاست مناسب صحبت خواهیم کرد.

ثبت و خرید دامنه

مسیر خرید هاست مناسب

بعد از خرید دامنه، باید به‌سراغ هاست بروید و برای کسب‌وکار خود هاست امن و مطمئن و باکیفیت انتخاب کنید. انتخاب اشتباه در این مرحله، به قیمت کاهش تجربه کاربری و کاهش سرعت وب‌سایت و آسیب‌دیدن سئو وب‌سایت تمام می‌شود. به‌همین‌دلیل، قبل از خرید باید بدانید هاست مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

  • هاست مناسب امکان ارتقا در‌لحظه را دارد و ازلحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری امکان ارتقای آن فراهم است.
  • پشتیبانی سریع و دقیق و حرفه‌ای مهم‌ترین بخش خرید هاست است. پس باید از شرکت‌هایی هاست را بخرید که سریع و دقیق و حرفه‌ای دربرابر مشکلات پاسخ‌گو باشند.
  • امکان انتقال سرویس و تغییر محل هاست به‌صورت خودکار و سریع وجود داشته باشد.
  • مدیریت منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ارائه خدمات منحصربه‌فرد به‌وسیله ارائه‌دهنده هاستینگ اهمیت زیادی دارد.
  • امکان تنظیم سفارشی منابع و پرداخت هزینه، تنها به میزان بهره‌گیری از سخت‌افزار ابری برای کسب‌وکارها فراهم باشد تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

توجه به این نکات قبل از خرید و برای شناخت هاستینگ مناسب اهمیت دارد و بر کیفیت نهایی هاست بسیار تأثیرگذار است.

هاست لاراول چیست و خرید هاست و دامین لاراول چه مراحلی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

هاست لاراول چیست؟

نکات مهم حین خرید هاست

باتوجه‌به توضیحات ارائه‌شده، در‌‌ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم که هاستینگ مناسب چه ویژگی‌ها دارد و به چه نکاتی باید دقت کنیم؟ این نکات در خرید بهینه و مناسب هاست مهم است و از اتلاف زمان و منابع تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

هاست مناسب برای سایت وردپرسی چیست و بهترین هاست وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

هاست وردپرس چیست؟

۱. میزان مصرف منابع و دوره مصرف

قبل از خرید هاست، از میزان مصرف هاست خود مطمئن شوید و به این سؤال جواب دهید که برای یک سال به‌صورت بهینه چه تعداد کاربر وارد وب‌سایتتان می‌شوند و چقدر فضا لازم است و در لحظه چند نفر آنلاین می‌شوند؟

بعد از خرید هاست و دامنه چه باید کرد

نمایش مشخصات میزان منابع انتخابی برای هاست

تعیین میزان فضا، ترافیک ماهانه، پردازشگر، RAM و بازدید درلحظه از پارامترهای مهمی است که باید برای آن پاسخ مناسب پیدا کنید؛ چرا‌که علاوه‌بر تأثیر مستقیم بر کیفیت وب‌سایت، روی هزینه نهایی هم اثرگذار خواهد بود.

افزون‌بر‌این، باید مدت‌زمان مصرف را هم انتخاب کنید. معمولاً خرید هاست برمبنای زمان و میزان منابع است و شما باید تعیین کنید خرید شما شش‌ماهه یا یک‌ساله یا حتی پنج‌ساله است. تعیین مدت‌زمان استفاده از هاست معمولاً سالانه است؛ اما کمبود منابع یا ازدیاد منابع مالی و کوتاه‌مدت یا بلندمدت بودن پروژه در مدت‌زمان استفاده تغییر ایجاد می‌کند.

۲. هاست ایران یا هاست خارجی

در مرحله بعد، به این پرسش پاسخ دهید که محل میزبانی هاست شما کجا باشد؟ محل نگه‌داری سرورها و قرارگیری هاست در ایران یا اروپا تأثیر زیادی روی سرعت، نحوه دسترسی، کیفیت و هزینه‌ها می‌گذارد. هاست اروپا از پایداری زیادی برخوردار است و کسب‌وکارهای بین‌المللی یا کسب‌وکارهایی که کاربران مختلفی از کشورهای مختلف دارند، به‌سمت استفاده از این مدل هاست‌ها می‌روند. درمقابل، هاست‌ ایران قیمت ارزان‌تری دارد و هزینه ترافیکش به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود و برای حالت‌هایی مناسب است که خدمات صرفاً به ایرانیان داخل کشور ارائه می‌شود.

۳. کنترل‌پنل سی پنل یا دایرکت ادمین یا پلسک

برای کنترل و مدیریت هاست به ابزاری نیاز است که بتواند دستورها را به سرور برساند و بین هاست و دامنه ارتباط برقرار کند. این ماموریت را کنترل‌پنل انجام می‌دهد. در ایران دو کنترل‌پنل دایرکت‌ادمین و سی‌پنل بسیار محبوب‌اند و با اینکه ازلحاظ کاربردی‌بودن تفاوت زیادی ندارند، رابط کاربری و تجربه کاربری متفاوت دارند.

با این شرایط باز‌هم توصیه می‌کنیم با کنترل‌پنلی کار کنید که تجربه کاربری راحت‌تری برایتان به‌ارمغان بیاورد. برای مثال، پارس پک به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات هاست حین خرید این امکان را به مشتری می‌دهد تا نوع کنترل‌پنل مدنظرش را انتخاب کند. البته اگر از هاست ویندوز استفاده می‌کنید، باید از کنترل‌پنل پلسک بهره ببرید که در‌ادامه توضیحات بیشتری درباره آن می‌دهیم.

اموزش خرید هاست و دامنه رایگان

خرید دامنه ارزان

۴. نوع هاست را انتخاب کنید

براساس ویژگی و شرایط پروژه، نوع هاست اهمیت پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید به‌درستی دست به انتخاب بزنید، باید مختصات پروژه را ازنظر مالی و مدت فعالیت و منابع در‌دسترس ارزیابی کنید. هاست‌ اشتراکی برای پروژه‌هایی است که عمدتاً کوتاه‌مدت یا میان‌مدت هستند و منابع مالی زیادی ندارند و کاربران زیادی را میزبانی نمی‌کنند. درمقابل، هاست ابری ویژه پروژه‌های پرترافیک و دارای منابع مالی مناسب است که کیفیت ارائه خدمات به مشتری برایشان مهم است و رقابت تنگاتنگی بین آن و رقبا وجود دارد.

هاست پایتون چه ویژگی‌هایی داشته و خرید هاست دامین پایتون چه مراحلی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

هاست پایتون چیست؟

هاست لینوکس یا ویندوز؟

هر هاست برپایه سیستم‌عامل عمل می‌کند. مهم‌ترین و رایج‌ترین سیستم‌عامل‌ها لینوکس و ویندوز هستند. هاست لینوکس برای وب‌سایت‌های کدنویسی PHP و سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس مناسب است و در بحث کنترل‌پنل می‌توان از سی‌پنل یا دایرکت‌ادمین برایشان استفاده کرد. درمقابل، هاست ویندوز مناسب افرادی است که به زبان برنامه‌نویسی Asp آشنا هستند؛ هرچند زبان PHP را هم پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند در هاست ویندوز هم از کنترل‌پنل پلسک استفاده می‌کنند.

چرا بهتر است گاهی اوقات هاست مدیریت شده بخریم؟ مدیریت هاست چیست و چطور می‌توان آن را انجام داد؟ در مقاله زیر بخوانید.

هاست مدیریت شده چیست؟

خرید هاست و دامین

باتوجه‌به مباحث مطرح‌شده در این مطلب‌، حالا می‌توانید دامنه مناسب و هاست با‌کیفیت را بخرید و گام اول راه‌اندازی وب‌سایت را محکم بردارید. در این مسیر، نکته مهم و به‌اصطلاح فوت کوزه‌گری این است که هاست موردنیازتان را از هاستینگ مطمئن و باسابقه تهیه کنید.

پشتیبانی و ارائه خدمات باکیفیت و اطمینان از اصالت برند بسیار اهمیت دارد و در مواقع بحرانی، نقش مهمی ایفا می‌کند. به‌همین‌دلیل، برندها و کسب‌وکارهای بزرگ از برندهای معتبر این حوزه مانند پارس پک استفاده می‌کنند. پارس پک علاوه‌بر ارائه سرویس هاست و دامنه باکیفیت، از پشتیبانی ۲۴ساعته در ۷ روز هفته برخوردار است.

خرید هاست و دامین خارجی

آموزش خرید هاست و دامنه رایگان

جمع‌بندی

یادگیری روش خرید هاست‌های مختلف مثل هاست وردپرس یا هاست اشتراکی و همچنین ثبت دامنه ir و دامنه بین المللی برای شروع تاسیس یک سایت بسیار اهمیت دارد و از‌جمله تصمیمات ریشه‌ای و ماندگاری است که مدت زیادی کسب‌وکارها و وب‌مسترها تحت شعاع آن قرار می‌گیرند. حین خرید هاست و دامنه باید به نکات مختلفی دقت کنید و شرایط را همه‌جانبه بسنجید تا با انتخابی مطمئن، ادامه مسیر راه‌اندازی وب‌سایت را پیش ببرید.

در این مطلب از آموزش دامنه و آموزش‌های هاست، ابتدا به‌طورمفصل درباره نکات خرید دامنه صحبت کردیم و نحوه خرید دامنه را آموزش دادیم و سپس درباره نکات مهم خرید هاست مناسب سخن گفتیم. برای خرید هاست و دامین سایت فروشگاهی، خبری، آموزشگاه آنلاین و…  توجه به نکات ذکرشده در مقاله حاضر بسیار مهم است. درصورتی‌که سؤال یا ابهامی درباره خرید هاست و دامنه دارید، آن را ازطریق کامنت‌ها با ما مطرح کنید یا با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا کارشناسان پارس پک شما را راهنمایی کنند.

خرید هاست و دامین فروشگاه اینترنتی چه مراحلی دارد؟ برای ساخت یک آنلاین شاپ چه چیزهایی نیاز است؟ در مقاله زیر بخوانید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

سؤالات متداول

۱. آیا باید دامنه و هاست را هم‌زمان بخریم؟

خرید هم‌زمان دامنه و هاست وب‌سایت می‌تواند کمی در هزینه صرفه‌جویی کند؛ زیرا بسیاری از ارائه‌دهندگان دامنه را به‌رایگان برای مشتریان هاست ثبت می‌کنند. کاربرانی که چندین وب‌سایت را مدیریت می‌کنند، اگر این دو سرویس را با‌هم ترکیب کنند، می‌توانند صدها دلار در سال پس‌انداز کنند.

۲. خرید هاست و دامین فروشگاهی چه مراحلی دارد؟

مراحل خرید و ثبت‌نام دامنه ازاین‌قرار است:

  • شرکت ارائه‌دهنده هاست و دامنه مطمئن انتخاب کنید.
  • ابزار بررسی دردسترس‌بودن دامنه را پیدا کنید.
  • بهترین گزینه نام دامنه را انتخاب کنید.
  • نام دامنه خود را بخرید و آن را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم