SSL چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

Avatar
نویسنده: پارسا مهرآئین
دوشنبه 1 شهریور 1400
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۲۹۶۳ بازدید

SSL چیست؟ اگر اهل وب‌گردی باشید، قطعاً نام گواهی SSL را شنیده‌اید یا حتی ممکن است درباره آن اطلاعاتی نیز داشته باشید. امنیت یکی از معیار‌های مهم برای بازدید‌کنندگان وب‌سایت به‌شمار می‌رود. با گواهینامه SSL به‌راحتی امنیت وب‌سایت خود را تضمین و خیال مخاطبانتان را راحت کنید. SSL گواهینامه‌ای است که برخی از صاحبان وب‌سایت‌های اینترنتی به‌راحتی از کنار آن می‌گذرند و از اهمیت آن مطلع نیستند. اگر بدانید داشتن گواهینامه اس‌اس‌ال چقدر مهم است، هرگز تهیه‌کردنش را فراموش نخواهید کرد. درصورتی‌که با گواهی SSL آشنا نیستید یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری قبل از خرید ssl کسب کنید، در این مقاله از امنیت بلاگ پارس پک به شما می‌گوییم که گواهی SSL چیست و چرا باید از آن استفاده کرد.

SSL چیست؟

SSL یا Secure Sockets Layer یک پروتکل امنیتی برای ارتباط امن بین دو کامپیوتر است که از رمزگذاری داده ها برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی کاربران استفاده می کند و به صورت خودکار برای وب سایت هایی که از آن استفاده می کنند، یک قفل سبز در نوار آدرس مرورگر نشان می دهد.

برای اینکه بخواهید این پروتکل را روی وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشن خود فعال کنید، به گواهی SSL نیاز خواهید داشت. این گواهی فایل داده کوچکی است که لایه‌ای امنیتی بین وب‌سایت و مرورگر را فراهم می‌کند. خرید SSL هم برای تأیید هویت وب‌سایت و هم برای رمز‌گذاری اطلاعات ارائه‌شده از‌طریق آن مفید است. این دو از اقدامات امنیتی مهم برای جلوگیری از نفوذ هکر‌هایی است که می‌خواهند به وب‌سایت وارد شوند یا اطلاعات کاربران را حین فرایند پرداخت بدزدند؛ درست مانند فردی که کارت بانکی و رمزش را در‌مقابل همه به‌نمایش می‌گذارد. شاید تا مدتی مشکلی پیش نیاید؛ اما خطر در کمین است.

چرا به SSL نیاز داریم؟

از گذشته داشتن گواهی SSL برای سایت‌های تجاری که پرداخت‌ها را پردازش می‌کنند، واجب و ضروری بوده اما حالا انتظار داریم انواع وب سایت ها این گواهی را داشته باشند. در واقع داشتن گواهی SSL از چند نظر ارزش دارد :

افزایش امنیت وبسایت

امنیت وبسایت با گواهی SSL
محافظت از اطلاعات مهم و حساس وب‌سایت‌ها

افزایش امنیت وبسایت با خرید گواهینامه اس اس ال

هدف اصلی گواهی SSL چیزی به‌جز ایجاد امنیت بیشتر برای وب‌سایت‌ها نیست و تمامی وب‌سایت‌هایی که اطلاعات حساسی جمع‌آوری می‌کنند، به این امنیت نیاز دارند؛ ازجمله وب‌سایت‌هایی مانند فروشگاه‌های اینترنتی که مشتری را به وارد‌کردن اطلاعات کارت بانکی و مشخصات مهمی همچون نام و آدرس ملزم می‌کنند یا وب‌سایت‌های پزشکی که اطلاعات خصوصی بیماران را می‌گیرند یا هر وب‌سایت دیگر که به درج فرم مشخصات شخصی مثل شماره تلفن و تاریخ تولد نیاز دارد. اگر هکری آن‌ها را رهگیری کند، می‌تواند به‌راحتی از این اطلاعات سوءاستفاده کند.

جلب اعتماد بازدیدکننده

اینکه امنیت مخاطب وب‌سایتتان را حفظ کنید، هم از‌نظر اخلاقی کار درستی است و هم باعث افزایش اعتماد او به کسب‌و‌کارتان می‌شود. بسیاری از افراد از ساز‌و‌کار گواهی SSL باخبر‌ند و می‌توانند آن را تشخیص دهند و اگر ببینند که وب‌سایتتان این گواهی را دارد، احساس راحتی و اعتماد بیشتری می‌کنند.

بهینه تر شدن وب سایت برای موتور های جستجو

یکی از مهمترین مزایا، تاثیر SSL در سئو است. شما با داشتن ssl، می‌توانید امتیاز بیشتری از خزنده‌های گوگل بگیرید و رتبه بهتری در صفحه نتایج آن کسب کنید. این امر نشان می‌دهد که حفظ امنیت کاربر قبل از او برایتان مفید است و باعث بهبود سئو شما می‌شود.

با گواهینامه SSL، از فرستاده شدن پیام خطاهای خطرناک به مخاطب جلوگیری کنید.

این موضوع شاید کمی عجیب به‌نظر بیاید؛ ولی ماجرا از‌این‌قرار است که بسیاری از مرورگرها از ورود کاربر به وب‌سایتی که SSL فعال نداشته باشد، جلوگیری می‌کنند و در‌عوض، این پیام خطا را به او نشان می‌دهند که وب‌سایت مدنظر ایمن نیست. کاربران هم که معمولاً حریم خصوصی‌ برایشان از اهمیت فراوانی برخوردار است، به وب‌سایت وارد نمی‌شوند. پس شما با این کار تعداد زیادی از مخاطبانتان را حتی قبل از ورود به وب‌سایت از دست می‌دهید.

برای آشنایی با نحوه خرید گواهینامه‌های SSL مقاله زیر را بخوانید.

راهنمای خرید گواهی SSL

گواهینامه ssl چگونه کار می کند؟

زمانی‌که به وب‌سایتی وارد می‌شوید و محتوای آن صفحه را می‌بینید، در‌واقع اطلاعات آن صفحه از سرور وب‌سایت به مرورگر شما فرستاده می‌شود. حال SSL نوعی فایل رمزگذاری است که در این ارتباط بین سرور و مرورگر وجود دارد و اجازه نمی‌دهد هیچ شخص ثالثی به اطلاعات رد‌و‌بدل‌شده بین سرور و مرورگر دسترسی پیدا کند. زمانی‌که وب‌سایت به SSL مجهز باشد، مرورگر آن را می‌خواند و هویت وب‌سایت را تأیید می‌کند.

گواهی Ssl چگونه کار می کند؟
نحوه کار گواهینامه‌ها

اطلاعات گواهینامه SSL چیست؟

همان‌طور‌که گفتیم، گواهینامه SSL شامل اطلاعاتی است که مرورگر آن‌ها را می‌خواند و به تأیید وب‌سایت کمک می‌کند. حال اطلاعات گواهی SSL چیست؟ به‌طور‌کلی، این اطلاعات به نوع SSL بستگی دارد؛ اما درمجموع آن‌ها عبارت‌اند از:

  • نام دامنه وب‌سایت
  • شخص یا سازمانی که گواهینامه SSL برایش صادر شده است
  • مرجع صدور گواهینامه و امضای دیجیتالی آن‌ها
  • تاریخ صدور گواهینامه و تاریخ انقضای آن
  • کلید عمومی گواهی که نیمی از آن معادله برای رمزگذاری و رمزگشایی داده‌هاست و نیم دیگرش را کلید خصوصی زیرپوشش قرار می‌دهد.

مزایا و معایب اس اس ال

اگرچه با توضیحات ارائه‌شده تاکنون حتماً به این نتیجه رسیده‌اید که مزایای استفاده از گواهی SSL در وب‌سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها چیست، ممکن است استفاده از SSL مشکلاتی را هم برای شما به‌همراه داشته باشد. در‌ادامه، با برخی از مزایا و معایب مهم SSL بیشتر آشنا خواهید شد.

مزایای استفاده از گواهی SSL

تا این‌جای مطلب، برخی از مزایای استفاده از گواهی SSL را با‌هم مرور کردیم. درادامه، مزایای دیگر استفاده از این گواهی روی وب‌سایت را بیان خواهیم کرد.

۱. افزایش امنیت

باید پذیرفت افراد ثالث مانند هکرها به‌احتمال فراوان اطلاعاتی را که در اینترنت منتشر می‌شوند، می‌توانند شنود کنند. هدف اصلی گواهینامه SSL رمزگذاری اطلاعات به‌نحوی است که صرفاً گیرنده اصلی آن بتواند آن را دریافت و مشاهده کند. به‌عبارت‌دیگر با رمزگذاری داده‌ها، کاراکترهای تصادفی در محتوای اصلی درج و همین مسئله سبب می‌شود که حتی اگر هکرها به طریقی بتوانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند، نتوانند آن‌ها را بخوانند و درک کنند. بنابراین با استفاده از این پروتکل، می‌توانید از داده‌های حساس وب‌سایت مانند شناسه‌های کاربری و رمز‌عبور و اطلاعات حساب بانکی محافظت کنید.

۲. احراز هویت

یکی دیگر از کارکردهای SSL، ضمانت رسیدن محتوای مدنظر به همان سرور اصلی است. برای این منظور، SSL از گواهی‌ای به نام Server Certificate استفاده می‌کند. این گواهی به‌عنوان عنصری میانی بین مرورگر کاربر و سرورهای SSL، اطمینان حاصل می‌کند که ارائه‌دهنده گواهی SSL مورد‌اعتماد است.

۳. جلوگیری از فیشینگ

گاهی اوقات ممکن است کاربران وب‌سایت شما با ایمیل‌های فیشینگ که اغلب در قالب تبلیغات یا لینک تأیید اطلاعات برایشان ارسال می‌شود، روبه‌رو و با کلیک‌کردن روی آن‌ها، به وب‌سایتی دیگر هدایت شوند. یکی از اهداف مخرب این ایمیل‌ها، جمع‌آوری اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت‌های اعتباری است.

مسئله این است که این وب‌سایت‌ها هرگز نمی‌توانند گواهی SSL روی خود داشته باشند و با فرض اینکه کاربران شما به این وب‌سایت‌ها مراجعه کنند، ازآن‌جاکه خبری از گواهی SSL نیست، قطعاً اطلاعات حساس خود را هم وارد نخواهند کرد. باوجوداین، شما به‌عنوان مدیر کسب‌و‌کار باید به فکر امنیت ایمیل‌های ارسال‌شده از سمت وب‌سایت خود نیز باشید.

۴. امکان پرداخت آنلاین

داشتن درگاه پرداخت مطمئن یکی از الزامات اصلی در بسیاری از وب‌سایت‌ها، به‌خصوص وب‌سایت‌های فروشگاهی است. درگاه‌های پرداخت باید از گواهی SSL با رمزگذاری حداقلی ۱۲۸بیتی استفاده کنند؛ بنابراین، بدون نصب گواهی SSL مناسب روی وب‌سایت خود، نمی‌توانید درگاه پرداخت داشته باشید.

۵. سهولت در استفاده

یکی دیگر از مزایای گواهی SSL این است که استفاده از آن به کار عجیب و پیچیده‌ای نیاز ندارد. کاربر نیز به نصب نرم‌افزار احتیاجی ندارد و فقط کافی است URL وب‌سایت مدنظرش را که از این پروتکل استفاده می‌کند، در مرورگر خود وارد کند تا به‌صورت ایمن به آن دسترسی پیدا کند.

تفاوت SSL و TLS چیست و کدام یک بهتر است؟ کدام برای کسب‌وکار شما مناسب است؟

تفاوت SSL و TLS چیست؟

معایب استفاده از گواهی SSL

استفاده از گواهی SSL همیشه هم بدون اِشکال نیست. باوجوداین، وقتی معایب استفاده‌نکردن از این گواهی را با معایب استفاده از آن در‌کنار‌هم قرار دهیم، بی‌شک رأی به استفاده از این پروتکل خواهد بود. بااین‌حال، بهتر است با مشکلات استفاده از این پروتکل هم آشنا شوید تا حین استفاده از آن غافل‌گیر نشوید.

۱. کاهش عملکرد وب‌سایت

با فعال‌سازی گواهی SSL روی وب‌سایت، عملکرد آن به‌دلیل فرایند رمزگذاری و رمزگشایی داده‌ها قبل از ارسال و استفاده از آن‌ها، کاهش خواهد یافت. با‌این‌حال، این کاهش عملکرد برای وب‌سایت‌هایی مشهود است که تعداد بازدیدکنندگان هم‌زمان زیادی دارند. شایان ذکر است مشکل مذکور با تکنیک‌هایی مثل استفاده از سرورهای پرقدرت‌تر رفع‌شدنی است.

۲. هزینه

با اینکه امروزه بسیاری از CAها انواع مختلفی از گواهی‌های SSL را به مشتریان ارائه می‌کنند، برخی از کسب‌و‌کارها ترجیح می‌دهند از گواهی SSL غیررایگان استفاده کنند. در این‌ صورت، باید بابت صدور و تأیید این نوع از گواهی‌ها، مبالغی را به‌صورت سالانه پرداخت کنید. درادامه مطلب، درباره انواع گواهی‌های SSL و تفاوت‌های میان آن‌ها به‌تفصیل توضیح خواهیم داد.

۳. منقضی‌شدن تاریخ گواهی SSL

هیچ‌یک از انواع گواهی‌های SSL به‌صورت Life Time یا بدون تاریخ انقضا نیستند. به‌عبارت‌دیگر، فارغ از اینکه کدام‌یک از این گواهی‌ها را انتخاب می‌کنید، باید مراقب تاریخ انقضای آن هم باشید و قبل از سررسید، آن را تمدید کنید.؛ وگرنه کاربر حین دسترسی به وب‌سایت، با خطای ایمن‌نبودن آن مواجه خواهد شد و مسئله بی‌اعتمادی به‌وجود خواهد آمد که پیش‌تر درباره آن صحبت کردیم.

برای آشنایی با خطاهای رایج وردپرس و روش های رفع آن، مقاله زیر را مطالعه کنید.

انواع خطای SSL

۴. سیستم Caching

اگر سیستم Cache پروکسی که روی مرورگر وب راه‌اندازی شده، پیچیده باشد، محتوای رمزگذاری‌شده با مشکل Caching روبه‌رو خواهد شد. برای اینکه بتوان سیستم رمزگذاری را در این مواقع مدیریت کرد، باید سروری اضافه شود که قبل از Caching Server، از رمزگذاری مراقبت کند.

انواع گواهی SSL

انواع گواهی ssl
انواع گواهینامه‌های SSL

همان‌طور‌که اشاره کردیم، انواع مختلفی از گواهی‌های SSL وجود دارند که شما می‌توانید بر‌اساس نیاز خود، از هر‌یک از آن‌ها روی وب‌سایت خود استفاده کنید. در‌ادامه، این گواهی‌ها را معرفی خواهیم کرد.

گواهی SSL DV

گواهی SSL DV را می‌توان ساده‌ترین نوع این گواهی‌ها دانست. دریافت این گواهی بسیار سریع است و می‌تواند سیستم رمزگذاری قدرتمندی برای وب‌سایت شما فعال کند. به‌جز سیستم رمزگذاری داده‌ها، گواهی SSL DV هویت دامنه وب‌سایت شما را نیز با ارسال ایمیل تأییدیه، Verify خواهد کرد.

ناگفته نماند به‌جز این دو قابلیت، نباید انتظاری از گواهی SSL DV داشته باشید؛ مثلاً این گواهی اعتبار کسب‌و‌کار شما را تأیید نخواهد کرد. به‌همین‌دلیل، اغلب در وب‌سایت‌های شخصی یا کسب‌و‌کارهای کوچک استفاده می‌شود.

گواهی SSL DV ارزان‌تر از گواهینامه‌های دیگر است؛ اما نباید تصور کرد که پروتکل‌های رمزنگاری آن ضعیف‌تر است. گواهی SSL DV همان رمزگذاری‌ای را برای شما انجام خواهد داد که در گواهی SL OV یا SSL EV دریافت خواهید کرد.

گواهی SSL OV

اگر کسب‌و‌کارتان مجوزدار است، پیشنهاد می‌کنیم از گواهی SSL OV یا Organization Validation استفاده کنید. این گواهینامه علاوه‌بر رمزنگاری و تأیید مالکیت دامنه مربوط به وب‌سایت، قانونی‌بودن کسب‌و‌کارتان را نیز در سطح پایه تأیید می‌کند و همین امر می‌تواند باعث اعتمادسازی بیشتر مشتریان و کاربران وب‌سایت شود.

برای دریافت این گواهی‌، باید مدارک ثبتی خود را برای CA (مرجع صدور گواهی) یا نماینده آن ارسال کنید. بنابراین، روند دریافت گواهی SSL OV درمقایسه‌با DV طولانی‌تر و هزینه آن نیز زیادتر است. بااین‌حال با‌توجه‌به توضیحات داده‌شده، این نوع گواهی برای شرکت‌ها گزینه مناسب‌تری است.

گواهی SSL EV

بالاترین نوع از اعتبارسنجی در گواهی SSL EV (مخفف Extended Validation) انجام می‎‌شود. در این گواهی هم علاوه‌بر رمزگذاری داده‌های وب‌سایت، تأیید مالکیت دامنه وب‌سایت و تأیید قانونی‌بودن کسب‌و‌کار‌ انجام می‌شود. بنابراین برای دریافت این گواهی نیز، باید مدارک ثبتی کسب‌و‌کار یا شرکتتان را به نماینده CA تحویل دهید. باوجوداین، تفاوت اساسی میان گواهی SSL OV و SSL EV آن است که در گواهی EV، قانونی‌بودن کسب‌و‌کار در بیشترین حد ممکن انجام خواهد شد.

در‌صورتی‌که این گواهی را روی وب‌سایت خود نصب کنید، آیکون قفل سبز‌رنگی در‌کنار نام دامنه‌تان به‌نمایش درخواهد آمد که به کاربران درباره امنیت تمام‌وکمال وب‌سایت اطمینان‌خاطر خواهد داد. از‌نظر هزینه نیز، گواهی SSL EV گران‌تر از دو نوع قبلی است و دریافتش ممکن است چند روز طول بکشد؛ اما قطعاً ارزشش را دارد.

گواهینامه SSL Wildcard

در‌صورتی‌که وب‌سایت شما زیردامنه‌های متعددی داشته باشد، گواهی SSL Wildcard یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای رمزگذاری تمامی آن‌هاست. خاصیت گواهی SSL Wildcard این است که علاوه‌بر دامین اصلی، ساب‌دامین‌هایی که از این دامین منشعب شده‌اند، رمزگذاری خواهد کرد.
به‌عنوان مثال، اگر این گواهی را روی وب‌سایت خود نصب کنید، علاوه‌بر نصب گواهی SSL روی خودِ دامین اصلی وب‌سایت، تمامی بخش‌های دیگری که روی وب‌سایت قرار دارند (مثلاً سرور ایمیلی که از آن استفاده می‌کنید)، نیز رمزگذاری می‌شوند و نیازی نیست تا برای تمامی این زیردامنه‌ها یک گواهی SSL دیگر بخرید.

برای آشنایی بیشتر با گواهینامه اس اس ال Wildcard و کاربردهای آن، مقاله زیر را بخوانید.

گواهی SSL Wildcard چیست؟

گواهی SSL MDC

گواهی SSL MDC مخفف Multi Domain Certificate به‌معنای گواهی چند‌دامنه‌ای است. کاری که این نوع گواهی برایتان انجام می‌دهد، این است که به یک گواهی واحد اجازه می‌دهد تا چندین دامنه شامل زیر‌دامنه‌های یک دامنه اصلی و دامنه‌های کاملاً متفاوت را ایمن کند.
با این توضیحات، واضح است که این نوع از گواهی برای کسب‌و‌کارهای بزرگی مناسب است که یک دامنه و ساب‌دامین‌های آن به‌تنهایی پاسخ‌گوی نیاز آن‌ها نیست و دامین‌های متفاوتی دارند. این گواهی در برخی اوقات به نام UCC SSL یا SAN SSL نیز نامیده می‌شود.

پروتکل امنیتی UCC

پروتکل امنیتی UCC مخفف Unified Communications Certificate است که به‌صورت تحت‌الفظی «گواهی ارتباطات یکپارچه» نیز خوانده می‌شود. این پروتکل یا گواهی SSL به‌طورخاص برای سرورهای Microsoft Exchange و Office Communications طراحی شده است. ازنظر دسته‌بندی، گواهی UCC جزو اعتبارنامه‌های تجاری محسوب می‌شود و این قابلیت را دارد که تا ۱۰۰ دامنه را رمزگذاری و ایمن کند. نکته دیگری که باید درباره گواهی‌های یادشده بدانید، این است که از سرویس Autodiscover در Exchange پشتیبانی می‌کنند. این سرویس به شما در مدیریت مشتریان کمک‌ شایانی می‌کند.

نوع کاربرد
گواهی SSL DV وب‌سایت‌های شخصی یا کسب‌و‌کارهای کوچک
گواهینامه SSL OV شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای مجوزدار
گواهی SSL EV بالاترین نوع از اعتبارسنجی برای تمام کسب و کارها
گواهینامه SSL Wildcard وب‌‌سایت‌ها با آدرس‌های زیر‌دامنه متفاوت
گواهی SSL MDC وبسایت های چند دامنه و کسب و کارهای بزرگ
پروتکل امنیتی UCC ایمن کردن چندین دامنه

از کجا بفهمیم که یک سایت گواهینامه SSL دارد؟

بهترین گواهی ssl برای خرید
افزایش امنیت وب‌سایت‌ها با گواهی

چک کردن گواهی امنیتی یک سایت

ساده ترین راه برای بررسی و تشخیص اینکه یک سایت دارای گواهی SSL است یا خیر، توجه به آدرس سایت در مرورگر است. اگر در سمت چپ آدرس نماد قفل و در ابتدای URL حروف https وجود داشته باشد، نشان دهنده‌ی فعال بودن SSL آن سایت است.

از کجا SSL را تهیه کنیم؟

برای خرید SSL می توانید از منوی وبسایت پارس پک بر روی SSL کلیک کرده و وارد صفحه فروش این گواهی امنیتی بشوید.در این قسمت می توانید انواع گواهی های اس اس ال، اعم از رایگان و پولی را مشاهده کرده و مناسب ترین آن برای وبسایت خود را انتخاب نمایید.

خرید بهترین و مطمئن‌ترین گواهینامه SSL از پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه تهیه انواع گواهینامه‌های SSL است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع گواهینامه‌ها را ندارید، از مشاوره رایگان و تخصصی پارس پک می‌توانید بهره‌مند شوید. پارس پک کمکتان می‌کند تا بهترین نوع گواهی را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. شما عزیزان، از طریق تیکت یا تماس می‌توانید با کارشناسان پارس پک در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید برای مشاهده دقیق‌تر تعرفه‌های پارس پک، وارد صفحه زیر شوید.

جمع بندی

در این مقاله از وبلاگ پارس پک قصد داشتیم به سوال ” گواهی SSL چیست؟” بصورت مختصر و مفید پاسخ داده و نحوه تهیه آن برای وبسایت های مختلف را شرح دهیم.به عنوان نکته ی پایانی در مقاله گواهی SSL چیست باید به شما بگویم که هکرها همیشه در کمین هستند تا ارتباطات شما در فضای آنلاین را بخوانند و بدزدند، مگر اینکه شما داده‌های تان را رمز نگاری کنید.

پس سعی کنید در تمام اقدامات آنلاینی که انجام میدهید (از رزرو هتل تا پرداخت بانکی) به مجهز بودن آن سایت به SSL دقت کنید و اگر خودتان نیز وب سایت دارید، برای ایمن شدن سایت تان اقدام کنید. با این همه تفاسیر شاید بتوان گفت؛ گرفتن گواهی نامه ssl جزو ضروریات سایت به حساب می‌آید و حتما برای آن اقدام کنید.

سؤالات متداول

۱. گواهی SSL چیست؟

با نصب گواهی SSL روی وب‌سایت، تمامی اطلاعات بین کلاینت و سرور وب‌سایت به‌صورت کاملاً رمزنگاری‌شده منتقل خواهند شد. به‌همین‌دلیل، داشتن این گواهی روی امنیت وب‌سایت تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

۲. SSL مخفف چیست؟

SSL مخفف عبارت Secure Socket Layer است که در فارسی می‌توان آن را به‌صورت «لایه سوکت امن» ترجمه کرد.

۳. آیا داشتن گواهی SSL بر بهبود نتایج سئو تأثیر می‌گذارد؟

بهتر است این سؤال را این‌گونه مطرح کنیم که آیا نداشتن گواهی SSL بر افت نتایج سئو مؤثر است یا خیر؟ پاسخ این پرسش قطعاً «بله» است. گوگل صریحاً اعلام کرده است وب‌سایت‌هایی که از این پروتکل برای ارتقای امنیت وب‌سایت‌هایشان استفاده نمی‌کنند، باید منتظر افت ترافیک باشند.

۴. مهم‌ترین مزیت استفاده از گواهی SSL چیست؟

علاوه‌بر رمزگذاری داده‌ها و جلوگیری از افت نتایج سئو، جلب اعتماد کاربر را می‌توان یکی دیگر از نتایج استفاده از گواهی SSL دانست.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم