آموزش مجازی سازی

اخبار و مقالات آموزشی هاست و سرور در وبلاگ پارس پک

مجازی‌سازی روشی است که در آن منابع فیزیکی یک شبکه یا سرور به کمک نرم‌افزارهای مجازی‌ساز به دسته‌های کوچکتر تقسیم‌بندی می‌شوند و هر کاربر به‌ صورت مستقل می‌تواند از منابع ماشین مجازی خود استفاده کند. 

در لایه مجازی‌سازی، قابلیت‌های مهم مانند فایروال، سوئیچینگ، روتینگ و … به‌صورت مجازی و نرم‌افزاری، بدون وابستگی به سخت‌افزار پیاده می‌شوند. در واقع، فرایند مجازی‌سازی به‌جای این‌که اجزای سخت‌افزاری برای هر کاربر را افزایش دهد، تعداد ماشین‌های مجازی را بیشتر می‌کند. در شبکه‌هایی که تعداد کاربران در یک بازۀ زمانی با افزایش چشمگیر روبه‌رو می‌شوند، استفاده از مجازی‌سازی شبکه، مقیاس‌پذیری، امنیت و سرعت انتقال داده‌های شبکه‌ را چندین برابر می‌کند. 

در این تکنولوژی، بسیاری از فرایندها و عملکردها به‌‌صورت خودکار انجام می‌شوند و باعث افزایش بهره‌وری مدیر و کاهش پیچیدگی شبکه خواهند شد. نرم‌افزارهای محبوب شرکت‌های VMware ،KVM ،XEN و Microsoft انواع روش‌های مجازی‌سازی را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید به کمک این نرم‌افزارها با امنیت بالا شبکه خود را مجازی‌سازی کنید. در این بین از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مجازی‌سازی می‌توان به نرم‌افزار VMWare NSX اشاره کرد که با امنیت بالا و تکیه‌بر پایۀ فضای ابری مجازی، Virtualization را انجام می‌دهد. 

پارس‌پک مقالات جامع تخصصی را برای آشنایی کاربران با مفهوم مجازی‌سازی، نحوه انجام آن و نرم‌افزارهای مجازی‌سازی آماده کرده است تا بتوانید اطلاعات تخصصی و کاربردی از آن‌ها به‌ دست آورید.