آموزش ۴ روش دانلود از اینستاگرام و ذخیره در گالری

آموزش دانلود از اینستاگرام
Avatar
نویسنده: درسا والامقام
دوشنبه 4 دی 1402
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۱ نظر ۶۳۷ بازدید

دانلود از اینستاگرام یک نیاز ضروری برای تمام افرادی است که می‌خواهند محتواهای اینستاگرامی را در گالری خود ذخیره کنند. اینستاگرام این امکان را به کاربران خود نمی‌دهد. درست مانند زمانی که می‌خواهید از کتابخانه یک کتاب به امانت بگیرید، اما کتابدار اجازه نمی‌دهد آن را از کتابخانه خارج کنید. پس حتماً شما هم برای اینکه محتواهای این برنامه را در گالری خود ذخیره کنید، به فکر راهکاری برای دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام افتاده‌اید. اینستاگرام، هیچ راهی برای دانلود ویدئو باز نگذاشته است و تنها برای مشاهده مجدد ویدئوها و دسته‌بندی آن‌ها، کاربران می‌توانند از گزینه «ذخیره» یا «Save» استفاده کنند.

اگر با انواع روش‌های دانلود از اینستاگرام، آشنایی ندارید و برای دانلود محتوا با مشکل مواجه شده‌اید. نگران نباشید! در این مطلب از بلاگ پارس پک، انواع روش‌های دانلود از اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد تا با کمک این روش‌های ساده، بتوانید محتوای مدنظرتان را از اینستاگرام دانلود کنید. پس از خواندن این مقاله، خواهید دانست که چطور می‌توانید به‌راحتی با هر دستگاهی که دارید، از اینستاگرام ویدئو و عکس دانلود کنید.

معرفی روش‌های مختلف دانلود از اینستاگرام

روش‌های مختلفی برای دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام وجود دارد که با توجه به دستگاه و سیستم‌عامل مورد نظر، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در بیشتر روش‌های دانلود از اینستاگرام، تنها با داشتن لینک پست مورد نظر، می‌توانید آن را با یک کلیک در گالری خود ذخیره کنید.

سایت‌های دانلود از اینستاگرام

یکی از ساده‌ترین روش‌های دانلود از اینستاگرام، استفاده از وب‌سایت‌هایی است که برای دانلود محتوای اینستاگرام طراحی شده‌اند. استفاده از وب‌سایت برای دانلود عکس و ویدئو از اینستاگرام، کار ساده‌ای است و می‌توانید به‌سرعت و با یک کلیک، محتوای مدنظرتان را از اینستاگرام دانلود کنید. تعداد وب‌سایت‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ویدئوهای اینستاگرام را دانلود کنید، زیاد است. در ادامه چند سایت محبوب برای دانلود از اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد.

نام سایت آدرس سایت
Toolzu https://toolzu.com
DownloadGram https://downloadgram.org
iGram https://igram.world
SaveInsta https://saveinsta.net
W3toys https://www.w3toys.com
Instaspy https://www.instaspy.live
sssinstagram https://sssinstagram.com/fa
Snapinsta https://snapinsta.app

۱. وب‌سایت Toolzo

برای شروع دانلود از اینستاگرام از وب‌سایت «Toolzo»، ابتدا باید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. سپس، پست مورد نظر خود را پیدا کنید. در گوشه بالا سمت راست هر پست اینستاگرام، سه نقطه وجود دارد. روی این سه نقطه کلیک و منوی مربوط به آن را باز کنید. در این منو، گزینه «Copy Link» را انتخاب کنید تا URL مخصوص ویدئو کپی شود. همچنین، می‌توانید از سرچ بار گوگل نیز برای دانلود لینک ویدئو استفاده کنید.

سایت دانلود از اینستاگرام
سایت Toolzo برای دانلود از اینستاگرام

در مرحله بعدی، به وب‌سایت «Toolzu» بروید و مانند تصویر زیر، لینک را در کادر مخصوص کپی کنید و روی دکمه «Download» کلیک کنید. در نهایت، پیش‌نمایشی از ویدئو به شما نشان داده خواهد شد و ویدئو دانلود می‌شود.

نکته: در سایت «Toolzu» می‌توانید با وارد کردن آیدی (ID) حساب کاربری مد نظرتان و استفاده از «All Profile Content»، تمام محتوای آن حساب را به‌صورت یکجا دانلود کنید.

دانلود از اینستاگرام با سایت Toolzu
آموزش دانلود از اینستاگرام با سایت Toolzu

۲. وب‌سایت DownloadGram

استفاده از وب‌سایت «DownloadGram» برای دانلود از اینستاگرام، بسیار راحت و سریع است. برای این کار، ابتدا باید لینک ویدئوی مورد نظر خود را از اینستاگرام کپی کنید و سپس در کادر زیر قرار دهید. باید بدانید که دانلود از وب‌سایت‌هایی که در این بخش مقاله معرفی می‌شوند، محدود به گوشی و لپ‌تاپ نیست و شما می‌توانید با هر دستگاهی که در اختیار دارید، از اینستاگرام فیلم و عکس دانلود کنید.

سایت دانلود ویدیو از اینستاگرام
آموزش دانلود از اینستاگرام با سایت DownloadGram

نکته: سایت «DownloadGram» نیز مانند سایت «Toolzu»، امکان دانلود محتواهای مختلف مانند عکس، ویدئو و استوری را به مخاطبان می‌دهد.

۳. وب‌سایت iGram

بهترین سایت‌ها برای دانلود از اینستاگرام، سایت‌هایی هستند که هیچ محدودیتی برای کاربران ندارند و می‌توانند ویدئو را در سریع‌ترین حالت ممکن برای آن‌ها دانلود کنند. سایت iGram، سومین وب‌سایت از لیست ماست و با استفاده از آن می‌توان پست‌ها، استوری‌ها و هر نوع ویدئویی را به‌راحتی دانلود کرد. ویژگی که iGram را از دو وب‌سایت قبلی متمایز می‌کند، کیفیت‌های مختلفی از محتوا است که به شما ارائه می‌دهد. در نهایت، شما می‌توانید ویدئو را با کیفیت مورد نظر خودتان انتخاب و دانلود کنید. اگر به لپ‌تاپ دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از گوشی خودتان وارد وب‌سایت شوید و دانلود محتواهایتان را انجام دهید. در ادامه، شیوه دانلود از اینستاگرام از طریق این سایت را بررسی خواهیم کرد:

۱. ابتدا وارد وب‌سایت شوید. اولین چیزی که می‌بینید، صفحه‌ای مانند تصویر زیر است.

ترفندهای دانلود از اینستاگرام
استفاده از سایت iGram برای دانلود از اینستاگرام

۲. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک مربوط به پست یا استوری اینستاگرام را که قبلاً کپی کرده‌اید، در کادر موجود در تصویر زیر وارد و سپس روی گزینه «Download» کلیک کنید.

دانلود از اینستاگرام با وبسایت iGram
نحوه دانلود از اینستاگرام با وب‌سایت iGram

۴. وب‌سایت SaveInsta

یکی از بهترین روش‌های دانلود از اینستاگرام، استفاده از سایت «سیو اینستا» (SaveInsta) است. توجه داشته باشید که این ابزار علاوه بر وب‌سایت، یک اپلیکیشن اندرویدی نیز ارائه کرده است تا کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز بتوانند از آن برای دانلود از اینستاگرام استفاده کنند.

یکی از مزایای اصلی دانلود از اینستاگرام با استفاده از سایت یا اپلیکیشن «SaveInsta» این است که امکان دانلود ویدئوها، تصاویر، استوری‌ها و ریلزها را برای کاربران فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، هیچ محتوای اینستاگرامی وجود ندارد که با این ابزار نتوانید آن را دانلود کنید. برای استفاده از وب‌سایت سیو اینستا برای دانلود محتواهای مورد نظرتان مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا وارد سایت SaveInsta شوید تا صفحه نخست این وب‌سایت مانند تصویر زیر نمایش داده شود.

دانلود از اینستاگرام بدون نرم افزار
دانلود فیلم و عکس از اینستاگرام با سایت SaveInsta

۲. اکنون لینک محتوای مورد نظر خود را کپی کنید و در کادری که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، قرار دهید. سپس روی دکمه «Download» کلیک کنید تا تصویری مطابق تصویر زیر نمایش داده شود.

دانلود عکس های اینستاگرام از سایت SaveInsta
آموزش دانلود عکس‌های اینستاگرام از سایت SaveInsta

ربات‌های تلگرام دانلود از اینستاگرام

هر روز سرویس‌ها و ابزارهای مختلفی برای دانلود ویدئو، ریلز، عکس و استوری از اینستاگرام توسعه پیدا می‌کنند؛ ربات‌های تلگرامی یکی از انواع این سرویس‌ها و ابزارها هستند. دانلود از اینستاگرام با استفاده از ربات‌های تلگرامی یکی دیگر از روش‌های دانلود محتوا از اینستاگرام است که یکی از سریع‌ترین راهکارها محسوب می‌شود. در اینجا چند ربات تلگرام دانلود از اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد.

نام ربات  لینک ربات
Wefollowbot https://t.me/irinsbot
Insta Save https://t.me/Instasave_bot
Instagram Profile https://t.me/wefollowbot
Instatoolsbot https://t.me/Instatoolsbot

۱. ربات تلگرام Wefollowbot

WeFollow بهترین ربات تلگرام برای دانلود از اینستاگرام است. این ربات به‌عنوان پرطرفدارترین و مورداعتمادترین ربات در بین کاربران شناخته شده است. یکی از مزایای آن رایگان بودن است؛ یعنی برای استفاده از آن نیازی به خرید اشتراک ندارید. با این ربات می‌توانید به‌راحتی تمامی هایلایت‌ها، استوری‌ها، پست‌ها و ویدئوها را دانلود کنید. در ادامه نحوه دانلود محتوا از اینستاگرام با این ربات را آموزش می‌دهیم.

۱. در گام اول، عبارت «Wefollowbot» را برای کار کردن با ربات در تلگرام سرچ کنید. پس از اینکه ربات را پیدا کردید، گزینه «Start» را انتخاب کنید. برای استفاده نامحدود از ربات، در کانالی که توسط ربات معرفی شده است، عضو شوید و دکمه «بررسی عضویت» را بزنید.

دانلود فیلم از اینستاگرام و ذخیره در گالری بدون برنامه
بهترین ربات تلگرام برای دانلود از اینستاگرام ربات WeFollow

۲. پس از تایید عضویت، لینک پست، استوری، هایلایت، یا شناسه صفحه موردنظرتان را برای ربات ارسال کنید. ربات به‌صورت خودکار نوع لینک را تشخیص می‌دهد. پس از ارسال لینک، چند ثانیه منتظر بمانید.

دانلود از اینستاگرام بدون لاگین از طریق ربات WeFollow
دانلود عکس از اینستاگرام با ربات WeFollow

۳. ربات لینک مورد نظر شما را شناسایی کرده و محتوای آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید توضیحات پست مورد نظر خود را تغییر دهید یا استوری یا ویدئو مورد نظر خود را به صورت فایل صوتی MP3 دریافت کنید.

دانلود ویدیوهای اینستاگرام با ربات WeFollow
دانلود از اینستاگرام با تلگرام بات WeFollow

۲. ربات تلگرام InstaSave

یکی دیگر از ربات‌های دانلود اینستاگرام از تلگرام، ربات InstaSave است. با کمک این ربات می‌توانید هر محتوایی که می‌خواهید را از اینستاگرام دانلود کنید. نحوه کارکرد این ربات مشابه ربات قبلی است، اما محدودیت‌هایی نیز دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. برای کار با ربات InstaSave، ابتدا باید عبارت «InstaSave_Bot» را در نوار جستجو تلگرام وارد کنید. همچنین می‌توانید در قسمت «پیام‌های ذخیره‌شده» تلگرام، این عبارت را با پیشوند «@» وارد کنید تا دسترسی به ربات برای شما ممکن شود.

دانلود از اینستاگرام با گوشی
ربات InstaSave برای دانلود از اینستاگرام

۲. در صفحه ربات دانلود از اینستاگرام روی گزینه Start بزنید یا عبارت start/ را تایپ کنید. توجه داشته باشید که قبل از دانلود محتوا، باید در کانالی که ربات به شما نشان می‌دهد، عضو شوید و حداقل یکی از پست‌های آن را لایک کنید. در نهایت، بین زبان فارسی و انگلیسی، زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دانلود از اینستاگرام بدون نرم افزار
دانلود ریلز از اینستاگرام با ربات InstaSave

۳. در این مرحله باید آدرس محتوای مورد نظر خود را برای ربات ارسال کنید تا فایل قابل دانلود آن نمایش داده شود. توجه کنید که ربات InstaSave از فایل‌هایی با حجم بیش از ۵۰ مگابایت پشتیبانی نمی‌کند و پست‌هایی با حجم بالا را به‌صورت کامل نمی‌توان با این ربات دانلود کرد.

ربات دانلود از اینستاگرام
نحوه استفاده از ربات تلگرام دانلود از اینستاگرام InstaSave

۴. ربات تلگرام دانلود از اینستاگرام InstaSave گزینه‌ای تحت عنوان «اتصال به اینستاگرام» (Connect Instagram) را نیز ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا حساب کاربری اینستاگرام خود را به ربات متصل کنند. در طی این فرایند، کاربر باید نام کاربری و رمز عبور خود را برای ربات ارسال کند تا در آینده امکان دانلود تصاویر و ویدئوها از اکانت‌های خصوصی (Private) یا استوری‌های سایر صفحات را داشته باشد. با این حال، به دلیل مسائل امنیتی و جهت حفظ حریم شخصی، توصیه می‌شود چنین عملی را به هیچ عنوان با حساب کاربری اصلی اینستاگرام خود انجام ندهید.

۳. ربات تلگرام Instagram Profile

یکی دیگر از ربات‌های دانلود اینستاگرام از تلگرام، ربات Instagram Profile است. این ربات به‌صورت تخصصی برای دانلود و بزرگنمایی عکس پروفایل اینستاگرام طراحی شده است و امکانات کمتری نسبت به ربات‌های دیگر دارد. در ادامه نحوه استفاده از این ربات را توضیح خواهیم داد:

۱. در مرحله اول، باید به سراغ فعال‌سازی ربات بروید. ابتدا، کلمه «irinsbot» را در سرچ‌بار تلگرام وارد کنید تا نام ربات برای شما مشخص شود. سپس، وارد صفحه مورد نظر شوید و روی «Start» بزنید. در این مرحله، باید در کانالی که ربات معرفی کرده است، عضو شوید.

 دانلود از اینستاگرام با ربات تلگرام Instagram Profile
دانلود کلیپ از اینستاگرام با ربات Instagram Profile

۲. در مرحله دوم، پس از عضویت در کانال مورد نظر، باید به صفحه ربات بازگردید و از منوی آن، گزینه «دریافت اطلاعات اینستاگرام» را انتخاب کنید. سپس، آی‌دی صفحه مورد نظرتان را برای ربات ارسال کنید. چند ثانیه بعد، تصویر پروفایل آن صفحه را با کیفیت بالا دریافت خواهید کرد.

دانلود از اینستا لینک مستقیم
نحوه دانلود از اینستا لینک مستقیم با ربات Instagram Profile

 برنامه‌های دانلود از اینستاگرام

به‌دلیل عدم وجود گزینه اختصاصی برای دانلود تصاویر و ویدئوها از اینستاگرام، برنامه‌های غیررسمی مختلفی برای دانلود کلیپ از اینستاگرام معرفی می‌شوند. گزینه‌های مختلفی برای دانلود از اینستاگرام وجود دارد که برنامه‌های مخصوص گوشی یکی از این گزینه‌ها است. اگر قصد دارید به‌صورت دائم از اینستاگرام محتوا دانلود کنید، بهتر است به‌جای سایت‌های دانلود از اینستاگرام و ربات‌های تلگرامی، به سراغ برنامه‌های مخصوص دانلود از اینستاگرام بروید. در ادامه دو تا از بهترین برنامه‌های دانلود از اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد.

۱. برنامه Video Downloader

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دانلود از اینستاگرام برای اندروید، برنامه Video Downloader است. این برنامه تا به امروز نمره ۴.۵ را از حدود ۵۶ هزار نظر دریافت کرده که برای چنین برنامه‌ای، نمره مطلوبی است.

با کمک این اپلیکیشن می‌توانید محتوای مورد نظرتان را از اینستاگرام دانلود کنید. برای کار با آن نیز طبق روال همیشگی، ابتدا باید لینک محتوای مورد نظرتان را از طریق گزینه سه نقطه و «کپی پیوند» (Copy Link)، کپی کنید.

۲. برنامه InSaver

یکی دیگر از بهترین روش‌های دانلود از اینستاگرام استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید و iOS است. یکی از این اپلیکیشن‌ها، این‌سیور (InSaver) نام دارد که طرفداران زیادی دارد و استفاده از آن کاملاً رایگان است. این برنامه را می‌توانید به‌صورت رایگان از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

پس از دانلود این برنامه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب این برنامه و اجرای آن، کافی است لینک مربوط به پست یا ویدئوی دلخواه خود را کپی کنید و در این برنامه قرار دهید.

به دنبال راهکار ساده و سریعی برای دانلود از یوتیوب هستید؟ مقاله زیر را بخوانید.

دانلود از یوتیوب

نسخه‌های غیررسمی اینستاگرام

اینستاگرام نسخه‌های غیررسمی زیادی دارد که به دلیل عدم وجود محدودیت‌های نسخه اصلی، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته‌اند. با این حال، لازم است قبل از نصب این نسخه‌ها، به مباحث امنیتی و رعایت حریم شخصی توجه داشته باشید. در ادامه، به معرفی دو اپلیکیشن جایگزین اینستاگرام می‌پردازیم:

۱ . برنامه GB Instagram

GB Instagram یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های غیررسمی اینستاگرام است که قابلیت‌های جذابی دارد. در آخرین نسخه‌ای که از این برنامه منتشر شده است، ویژگی‌های زیر توانسته کاربران بیشتری را متقاعد کند که به سراغ آن بروند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • تغییر تم و رنگ برنامه
  • علامت‌گذاری پیام‌ها با ستاره
  • قابلیت کپی کردن متون از بیوگرافی
  • مخفی کردن تیک‌های دریافتی یا حالت روح
  • امکان نصب برنامه هم‌زمان با اینستاگرام اصلی
  • قابلیت مخفی کردن بازدید در استوری‌های دیگران
  • دانلود فیلم‌ها و عکس‌های پست یا استوری‌شده

از قابلیت‌های این برنامه می‌توان نتیجه گرفت که اینستاگرام جی‌بی کامل‌ترین نسخه غیررسمی اینستاگرام است که با نصب آن روی گوشی خود دیگر به وب‌سایت، ربات و برنامه‌های دانلود از اینستاگرام نیازی نخواهید داشت. شما می‌توانید پست و استوری‌های منتشرشده در اینستاگرام را بدون افت کیفیت مشاهده و آن‌ها را دانلود کنید. البته باید به نقض حریم خصوصی و مسائل امنیتی در این برنامه توجه کنید که ممکن است مشکلاتی را برای حساب شما به‌وجود آورد.

۲. برنامه Instax

یکی دیگر از نسخه‌های غیررسمی اینستاگرام، «Instax» است. این برنامه مانند GB Instagram، امکانات بیشتری برای دانلود پست و استوری از اینستاگرام به‌صورت مستقیم و بدون واسطه ارائه می‌دهد. اینستا ایکس روی هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS نصب می‌شود. شما می‌توانید آن را از صفحه رسمی برنامه دانلود و نصب کنید.

چرا دانلود از اینستاگرام اهمیت دارد؟

دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام عموماً برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. می‌توان از ویدئوهایی که در اینستاگرام تولید و منتشر می‌شوند به‌عنوان منبع باکیفیت برای تولید محتوای باکیفیت‌تر استفاده و از آن‌ها الگوبرداری کرد. برای مثال، فرض کنید که یک پیج تخصصی در زمینه آموزش یوتیوب دارید و باید ویدئوهای مختلفی تولید کنید. یکی از راهکارهای تولید محتوای باکیفیت و جذاب، الگوبرداری از ویدئوها و بررسی آموزش‌های مشابه در اینستاگرام است.

دلیل دیگری که برای دانلود فیلم از اینستاگرام می‌توان آورد، کپی‌کردن یک نوع محتوای خاص است که توسط افراد مختلف در اینستاگرام تولید شده است. البته این موضوع تا حدی با قانون کپی‌رایت در تضاد است، با وجود این، افراد زیادی برای تولید محتواهایشان از این روش استفاده می‌کنند. البته بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند اکانت اینستاگرام شما را با مشکل مسدود شدن روبه‌رو کند. در این صورت، تعداد بازدید و حتی فالورهای شما ممکن است ریزش داشته باشند.

جمع‌بندی

 نحوه دانلود از اینستاگرام را در این مطلب از آموزش کسب و کار اینترنتی بلاگ پارس پک بررسی کردیم. فرقی نمی‌کند از گوشی هوشمند، لپ‌تاپ یا کامپیوتر استفاده کنید، با وب‌سایت‌ها، ربات‌های تلگرامی و برنامه‌های معرفی‌شده در این مقاله امکان دانلود محتوای مد نظرتان از اینستاگرام فراهم می‌شود. تجربه شما از کارکردن با اپلیکیشن‌ها و سایت‌های دانلود از اینستاگرام چیست؟ نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر درباره نحوه کارکرد وب‌سایت‌ها، ربات‌ها و اپلیکیشن‌های معرفی‌شده در این مطلب، سوالتان را در بخش دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید تا به‌سرعت به آن‌ها پاسخ دهیم.

سؤالات متداول

۱. آیا می‌توان از پیچ‌های خصوصی نیز عکس یا فیلم دانلود کرد؟

بله. اما باید حتماً پیج مورد نظرتان را فالو داشته‌ باشید تا بتوانید از صفحه آن فیلم یا عکس دانلود کنید.

۲. پس از دانلود محتوا از طریق سایت‌های معرفی‌شده، آیا کیفیت آن افت می‌کند؟

خیر. تمامی سایت‌های دانلود محتوا از اینستاگرام سعی می‌کنند تا فیلم یا عکس مورد نظر را با بهترین کیفیت به کاربران ارائه دهند.

۱ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

    مقاله خوبی بود و روش ها دسته بندیش جالب بود که هرکدوم رو جدا معرفی کردین به دردم خورد

    مهتاب
    شنبه ۹ دی ۱۴۰۲

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم