معرفی آنتی ویروس Avira براساس تجربه کار با آن

Avatar
نویسنده: پارسا مهرآئین
پنج‌شنبه 3 شهریور 1401
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۱۳۲۷ بازدید

سیستم‌های کامپیوتری همیشه درمعرض آلودگی قرار دارند. ویروس‌ها، تروجان‌ها، بدافزارها و… همواره در کمین کامپیوترهایی هستند که سیستم امنیتی مناسبی ندارند. برای اینکه خیالتان از امنیت کامپیوترتان راحت باشد، باید از آنتی ویروس مطمئن استفاده کنید. بااین‌حال، وقتی نوبت به انتخاب آنتی ویروس می‌رسد، گزینه‌های متعددی وجود دارند و انتخاب را برایتان سخت خواهد کرد؛ به‌همین‌دلیل، در این مواقع بهتر است از تجربه افرادی بهره ببرید که قبلاً با این آنتی ویروس‌ها کار کرده‌اند. یکی از آنتی ویروس‌های بسیار معتبر آویرا (Avira) نام دارد. در این مطلب از بلاگ پارس پک، قصد داریم ابتدا به این سؤالات جواب دهیم: آنتی ویروس آویرا چیست؟ این آنتی ویروس چه کاربردهایی دارد؟ همچنین، به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که هنگام انتخاب این آنتی ویروس باید مدنظر قرار دهید؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

آویرا چیست؟

Avira شرکتی آلمانی است که حدود ۳۰ سال پیش تأسیس شد و از همان زمان به‌عنوان شرکتی بسیار معتبر درزمینه امنیت سیستم‌های کامپیوتری فعالیت می‌کند. گفتنی است Avira در‌مقایسه‌با شرکت‌هایی مانند Avast و Bitdefender و Kaspersky یا AVG هنوز شرکتی کوچک به‌حساب می‌آید؛ اما این موضوع به‌هیچ‌عنوان به‌معنی ضعیف‌بودن آنتی ویروس‌های این شرکت نیست. در سال ۲۰۲۱، NortonLifeLock، شرکت مالک آنتی ویروس Norton 360‌، شرکت Avira را خرید و این پیوند نشان می‌دهد که احتمالاً در سال‌های آتی، جهش بیشتر آنتی ویروس Avira را شاهد خواهیم بود.

آنتی ویروس آویرا اسکنر ویروسی است که از کاربران اینترنت در‌برابر حمله‌های بدافزارها محافظت می‌کند. همچنین، این آنتی ویروس می‌تواند اطلاعات مالی و شخصی شما را ایمن نگه دارد. ویژگی ضد‌باج‌افزاری‌ای که به‌تازگی به این آنتی ویروس اضافه شده، به شما امکان خواهد داد تا تهدیدهای ناشناخته‌ای را شناسایی و متوقف کنید که ممکن است به کامپیوترتان آسیب بزنند.

اخیراً Avira آنتی ویروس‌های خود را با بسته‌های امنیتی کامل شامل VPN، سیستم محافظت از مرورگر، مدیریت رمزهای عبور و بهینه‌سازی رایگان سیستم ارائه و پشتیبانی می‌کند. همچنین، فیچر جدید ضدباج‌افزار این آنتی ویروس سیستم شما را دربرابر تهدیدهای باج‌افزارها و حمله‌های ناشناخته‌ای محافظت می‌کند که ممکن است به کامپیوتر شما صدمه بزنند.

نقد و بررسی کامل آنتی ویروس F-Secure و انواع خدمات آن را در مقاله زیر بخوانید.

آنتی ویروس F-Secure چیست؟

جدول زیر به شما کمک می‌کند تا به این نتیجه برسید که آنتی ویروس Avira در آزمایش‌های مختلف چه نمره‌ای کسب کرده است. در‌ادامه مقاله، درباره مهم‌ترینِ این معیارها صحبت خواهیم کرد.

امنیت ۸/۱۰
حریم خصوصی ۶.۵/۱۰
راحتی در استفاده ۶.۵/۱۰
سرعت و لود سیستم ۷.۵/۱۰
امتیاز کلی ۷.۲/۱۰

نگاهی کلی به آنتی ویروس Avira

برای نگارش این مقاله، هر دو نسخه رایگان و غیررایگان آنتی ویروس Avira را بررسی کرده‌ایم. این نسخه‌ها عملکرد موفقی دربرابر حمله‌های باج‌افزارها دارند. علاوه‌بر‌این‌، آویرا بار زیادی روی سیستمتان نخواهد گذاشت. به‌عبارت‌دیگر، بر‌خلاف برخی از آنتی ویروس‌ها، آویرا سرعت سیستم شما را کُند نخواهد کرد. جدول زیر به شما کمک خواهد کرد تا بدانید معایب و مزایای آنتی ویروس آویرا چیست.

معایب مزایا
مزایای استفاده از نسخه پولی چندان بیشتر از نسخه رایگان نیست. به منابع سخت‌افزاری زیادی نیاز ندارد.
در نسخه رایگان، پشتیبانی وجود ندارد. نسخه رایگان Avira نیز امنیت رضایت‌بخشی ارائه می‌کند.
نصب آن بسیار ساده است.

آموزش نصب آنتی ویروس ClamAV در سرور لینوکس و دایرکت ادمین را در مقاله زیر بخوانید.

نصب آنتی ویروس ClamAV

قیمت آنتی ویروس Avira و نسخه‌های مختلف آن

Avira علاوه‌بر نسخه رایگان خود که با نام Avira Free Antivirus شناخته می‌شود، سه نسخه پولی نیز ارائه می‌دهد که هر‌یک از آن‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند.

تمامی نسخه‌ها ویژگی‌های عمومی یکسانی مانند محافظت از ویروس‌ها و بدافزارها دارند. علاوه‌بر‌این، بسته‌های پریمیوم ویژگی‌های اضافی دراختیارتان قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید بدانید که ویژگی هر‌یک از بسته‌های آنتی ویروس آویرا چیست، جدول زیر را به‌دقت بررسی کنید:

AVIRA Prime AVIRA Internet Security AVIRA Antivirus Prime AVIRA Free Security پکیج / ویژگی
سال اول ۵۹.۹۹ دلار و در سال‌های بعد ۹۹.۹۹ دلار سال اول ۳۴.۹۹ دلار و در سال‌های بعد ۵۷.۹۹ دلار سال اول ۲۶.۹۹ دلار و در سال‌های بعد ۴۴.۹۹ دلار رایگان قیمت
پنج‌کاربره یا نامحدود یک یا سه  یا پنج‌کاربره یک یا سه  یا پنج‌کاربره یک‌کاربره تعداد کاربر مجاز
Windows, Mac, Android و iOS Windows Windows و Mac Windows, Mac, Android و iOS سیستم‌عامل
آنتی ویروس Real-Time
سیستم ضدفیشینگ
قابلیت بهینه‌سازی عملکرد
سیستم امنیت پرداخت‌های اینترنتی
VPN سریع و ایمن
حذف‌کننده تبلیغات
وب‌گردی خصوصی
حفاظت از فایل‌ها
مدیریت رمزهای عبور
✔ (VIP) خدمات مشتریان
سیستم مدیریت فایروال
قابلیت ضدباج‌افزار

پس از انتخاب نسخه مدنظر، می‌توانید تعداد کاربران مجاز را انتخاب کنید. همان‌طور‌که در جدول نیز آمده است، به‌جز نسخه رایگان، تمامی نسخه‌ها می‌توانند به‌صورت دو یا چند‌کاربره انتخاب شوند.

همچنین، Avira Prime به شما امکان می‌دهد تا تعداد نامحدودی از کاربران را انتخاب کنید. استفاده از این نسخه برای سازمان‌هایی که تعداد زیادی سیستم کامپیوتری دارند، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بسیار کارآمد خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های Avira Prime این است که آن را به‌صورت ماهانه یا چند‌ساله می‌توانید بخرید. البته فراموش نکنید که با افزایش تعداد کاربران، قیمت آنتی ویروس نیز افزایش خواهد یافت.

Avira برای جلب نظر بیشتر کاربران و دادن حس اعتماد به آنان، ضمانت بازگشت وجه را در نظر گرفته است. مدت‌زمانی که می‌توان وجه خود را پس گرفت، برای حساب‌های کاربری یک‌ساله، شصت روز و برای حساب‌های کاربری ماهانه، چهارده روز است.

به‌طورخلاصه، ازنظر امنیت نسخه رایگان آویرا با نسخه پولی‌اش تفاوتی ندارد؛ با‌این‌حال، در نسخه غیررایگان امکانات متعددی وجود دارد که کاربران را به انتخاب آن ترغیب می‌کند. به‌عنوان مثال، در نسخه‌های Premium امکان اسکن پیوست ایمیل‌ها نیز وجود دارد که این امکان در نسخه رایگان در نظر گرفته نشده است.

روش حفاظت از کامپیوتر شما در آنتی ویروس آویرا چیست؟

درابتدا، باید بدانید که آنتی ویروس آویرا در حفاظت از دستگاه‌ها رتبه ۸/۱۰ را کسب کرده است. در‌ادامه، توضیح می‌دهیم که آنتی ویروس Avira در‌مقابل جدیدترین ویروس‌ها، نرم‌افزارهای جاسوسی، تروجان‌ها، بدافزارها و… به‌خوبی می‌تواند از دستگاه‌ها محافظت کند و بدافزارهای سیستم شما را تشخیص دهد و حذف کند یا خیر.

مزیت‌های مهم‌ استفاده از آنتی ویروس عبارت‌اند از:

  • Avira در آزمون AV-Comparatives نمره بسیار خوبی کسب کرده است.
  • اسکنر Real-Time این آنتی ویروس از دستگاه شما در تمامی ساعات شبانه‌روز محافظت می‌کند. همچنین مانند سایر آنتی ویروس‌ها، این امکان برایتان وجود دارد که اسکن‌های دستی انجام دهید یا این اسکن‌ها را طوری تنظیم کنید که در زمان خاصی انجام شوند.
  • Avira از فناوری مبتنی‌بر ابر استفاده می‌کند که ایمنی بیشتر و پیشرفته‌تری برایتان به‌همراه خواهد داشت.
  • Avira ویژگی‌های امنیتی زیادی ارائه می‌دهد.
  • آویرا یکی از آنتی ویروس‌های پیشرفته و ایمن جهان است. تنها چند آنتی ویروس دیگر وجود دارند که امتیاز بیشتری از آویرا کسب کرده‌اند؛ به‌همین‌دلیل، به‌دلیل ایمنی چشمگیر و دیگر مزایایش، به Avira  امتیاز هشت داده شده است.

بنابراین پس از نصب آنتی ویروس اویرا، می‌توانید از امنیت دستگاه‌تان تا حد زیادی مطمئن باشید.

عملکرد آنتی ویروس آویرا در آزمایش‌های امنیتی

آنتی ویروس آویرا در تست Windows AV-Comparative، نمره ۱۰۰درصد (Perfect) را کسب کرده است. به‌عبارت‌دیگر، در طول آزمایشی که از فوریه تا مارس۲۰۲۲ انجام شده‌، آویرا توانسته است تمامی URLها و فایل‌های خطرناک را مسدود کند.

اگرچه تقریباً تمامی آنتی ویروس‌های مهم و مشهور نمره درخورتوجهی در این تست کسب می‌کنند، نباید از یاد برد که نتیجه ۱۰۰درصد هم نمی‌تواند دستاوردی اتفاقی باشد. افزون‌براین، نتیجه خیره‌کننده دیگری که برای آویرا وجود دارد، این است که از میان دو‌میلیون نمونه این آنتی ویروس هیچ نتیجه مثبت کاذبی نداشت. به‌عبارت‌دیگر، تمامی فایل‌ها و URLهایی که Avira مسدود کرد، همگی خطری بالقوه برای سیستم محسوب شدند. آمارها برای تشخیص مثبت کاذب برای آنتی ویروس‌های معتبر، حدود دو بوده و این یعنی آویرا در این مصاف بسیار خوش درخشیده است!

آنتی ویروس avira free security

عملکرد آنتی ویروس آویرا

سیستم امنیت Real-Time آویرا چیست و عملکرد آن چگونه است؟

مانند هر آنتی ویروس قدرتمند دیگری، آویرا نیز سیستم امنیتی Real-Time دارد. این سیستم می‌تواند تهدیدها را دقیقاً در همان لحظه‌ای که می‌خواهند به سیستم ضربه بزنند، شناسایی و با آن برخورد کنند. این قابلیت در نسخه رایگان آویرا هم وجود دارد؛ قابلیتی که در نسخه رایگان بسیاری از آنتی ویروس‌ها مشاهده نمی‌کنید.

خرید انتی ویروس اویرا

عملکرد سیستم امنیتی Real-Time آویرا چطور است؟

برای استفاده از این قابلیت، نیاز نیست کار خاصی انجام دهید؛ زیرا به‌محض اینکه دستگاهتان در‌معرض خطر قرار گیرد، آویرا به شما گزارش خواهد داد. در این شرایط، می‌توانید تصمیم بگیرید که با فایل آلوده باید چه کار کنید.

تکنولوژی ابری آویرا چیست؟

یکی از مزایای آویرا که در همین مقاله نیز به‌اختصار توضیح دادیم‌، استفاده از فناوری مبتنی‌بر ابر است. حال باید دید که فناوری ابری Avira چیست و چه کاربردی دارد. آویرا از تازه‌ترین فناوری مبتنی‌بر ابر برای ارائه بهترین خدمات محافظتی آنتی ویروس استفاده می‌کند. هنگامی‌که Avira با فایل مشکوکی مواجه می‌شود، اثرانگشتی دیجیتالی به پایگاه داده ابری خود ارسال می‌کند. سپس، اطلاعات مربوط به ایمن یا ناایمن ‌بودن آن به‌دست می‌آید و در‌نهایت، آنتی ویروس تصمیم می‌گیرد که فایل را قرنطینه کند یا اجازه دهد تا به کار خود ادامه دهد.

با استفاده از این قابلیت، دستگاهتان به سیستم جهانی مقابله با تهدیدهای سایبری متصل می‌شود و با‌توجه‌به اینکه هکرها نمی‌توانند تشخیص دهند که الگوریتم آویرا چیست و چگونه کار می‌کند، می‌توان نتیجه گرفت که Avira همیشه یک قدم جلوتر از هکرها ایستاده است.

10 روش مهم برای افزایش امنیت سرور مجازی را در مقاله زیر بخوانید.

افزایش امنیت سرور مجازی

جمع‌بندی

امروزه، استفاده از تکنولوژی باعث شده است تا بیشتر از هر زمان دیگری وابسته به کامپیوترها و تلفن‌های همراه هوشمند باشیم؛ اما دراین‌میان، باید به فکر امنیت این دستگاه‌ها نیز باشیم. اگر تا همین چند سال پیش آلوده‌شدن کامپیوترها به ویروس‌ها فقط باعث در‌خطر‌افتادن اطلاعات موجود روی کامپیوتر می‌شد، امروزه اطلاعات حیاتی دیگری مانند اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی‌ نیز در‌معرض این نوع تهدیدها قرار گرفته است. به‌همین‌دلیل، استفاده از آنتی ویروس مطمئن روی سیستم یکی از الزام‌های اساسی است که باید به آن توجه کرد. یکی از آنتی ویروس‌های بسیار مشهور آویراست. با‌توجه‌به ویژگی‌های امنیتی مناسب، پس از نصب آنتی ویروس آویرا می‌توانید از ایمنی دستگاهتان مطمئن شوید. به‌همین‌دلیل، در این مقاله از بلاگ پارس پک، سعی کردیم تا این آنتی ویروس را بیشتر معرفی کنیم و توضیح دهیم که تکنولوژی‌های امنیتی به‌کار‌رفته در آویرا چیست.

سؤالات متداول

۱. آویرا محصول کدام کشور است؟

آویرا شرکتی آلمانی است که در سال ۲۰۲۱، شرکت Norton آن را خرید.

۲. امکانات نسخه رایگان آویرا چیست؟

نسخه رایگان آویرا امکانات امنیتی مناسبی دراختیار کاربران قرار می‌دهد. باوجوداین، امکانات پیشرفته‌ این آنتی ویروس مانند قابلیت بهینه‌سازی عملکرد و بررسی پیوست ایمیل‌ها، فقط در نسخه غیررایگان ارائه شده است.

۳. آیا آویرا از قابلیت فناوری ابری استفاده می‌کند؟

بله، یکی از ویژگی‌های آنتی ویروس آویرا استفاده از قابلیت فناوری ابری است. بدین‌ترتیب، سیستم شما به دیتابیس عظیم جهانی از تهدید‌ها متصل خواهد شد و از این قابلیت برای ارتقای امنیت دستگاه خود می‌توانید استفاده کنید.

۴. آیا استفاده از آویرا امن است؟

حتی اگر بهترین آنتی ویروس را روی دستگاه خود نصب کرده باشید، بازهم باید مسائل امنیتی را رعایت کنید. بااین‌حال، آمارها نشان می‌دهد که آویرا یکی از آنتی ویروس‌های ایمنی است که در‌حال‌حاضر، در دنیا وجود دارد.

۵. آیا کار با آنتی ویروس آویرا ساده است؟

بله، این آنتی ویروس کاملاً کاربرپسند طراحی شده است؛ به‌همین‌دلیل، برای استفاده از آن به آموزش آنتی ویروس Avira نیازی نخواهید داشت.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم