آموزش امنیت هاست

اخبار و مقالات آموزشی هاست و سرور در وبلاگ پارس پک

امنیت هاست به‌دلیل این‌که تمام اطلاعات و فایل‌های وب‌سایت در آن قرار می‌گیرد، بسیار مهم است. هاست قلب تپنده یک وب‌سایت محسوب می‌شود و دیتابیس و هستۀ اصلی وب‌سایت در آن قرار می‌‌گیرد. زمانی‌که یک کاربر درخواست محتوا می‌کند، مطالب درخواستی از هاست به کاربر ارسال می‌شود. بنابراین همه‌چیز در دست سرویس میزبانی است و باید امنیت بالایی در نگهداری اطلاعات وب‌سایت، داده‌ها و مشخصات کاربران داشته باشد.

سرویس میزبانی با یک نام کاربری و رمز عبور به شما تحویل داده می‌شود. روش‌های مختلفی برای حفظ امنیت هاست وجود دارد، مثلاً می‌توانید احراز هویت دو مرحله‌ای را برای ورود امن فعال کنید. در این‌صورت اگر به هر دلیلی افراد غیرمجاز به رمز عبور هاست شما دسترسی پیدا کنند، باید از سد بزرگی به‌نام تأیید دو مرحله‌ای عبور کنند تا بتوانند وارد سرویس میزبانی‌ شما شوند.

انتخاب رمز عبور قوی، استفاده نکردن از سیستم‌های مختلف برای ورود به هاست، تعیین سطوح دسترسی برای مدیران و کسانی که به هاست دسترسی دارند، از موارد مهم برای حفظ امنیت هاست است. پارس‌پک مقالات آموزشی امنیت هاست را از مبتدی تا پیشرفته با زبانی ساده و تخصصی برای شما آماده کرده است.