افزایش امنیت هاست + 8 روش کاربردی

Avatar
نویسنده: پارسا مهرآئین
چهارشنبه 18 آبان 1401
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۱۱۴۳ بازدید

تقریباً تمام وب‌سایت‌های اینترنتی از هاست یا خدمات ابری برای نگه‌داری داده‌های خود استفاده می‌کنند. هاست‌ها نیز مانند دیگر سرویس‌های میزبانی امن هستند و فناوری مجازی‌سازی آن‌ها نیز امنیت کاملی را ارائه می‌دهد. امروزه، حمله‌های سایبری و نفوذ به هاست‌ها به‌شدت در حال افزایش است و همین مسئله اهمیت امنیت هاست را چندین برابر می‌کند. در این مقاله، امنیت هاست را به‌طورکامل بررسی و به نکاتی اشاره خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها می‌توانید هاست خود را ایمن‌تر کنید؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

پشتیبانی وردپرس

امنیت فضای ابری چیست؟

امنیت فضای ابری شامل مجموعه‌ای از سیاست‌ها، کنترل‌ها، روندها و فناوری‌هایی است که برای محافظت از اپلیکیشن‌ها و سیستم‌های مبتنی‌بر ابر به‌کار گرفته می‌شوند. کسب‌و‌کارها داده‌های بسیار حساسی را در فضای ابری ذخیره می‌کنند و اکنون که اکثر کارها از راه دور انجام می‌شوند، بیشتر از همیشه اطلاعات در فضای ابری ذخیره می‌شوند. هنگامی‌که استفاده از فضای ابری افزایش می‌یابد، فرصت‌ سوءاستفاده نیز برای هکرها بیشتر فراهم می‌شود و متعاقباً امنیت سیستم‌ها هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. درمجموع، تمام عملیات‌ها و سیستم‌هایی که برای ایمن‌سازی فضاهای ابری استفاده می‌شوند، امنیت فضای ابری شما را تشکیل خواهند داد.

Cloud security چیست؟

منظور از امنیت فضای ابری چیست؟

امنیت هاست 

هنگام انتخاب بهترین میزبانی وب و هاست، امنیت یکی از مؤلفه‌های مهمی است که باید مدنظر قرار دهید. هیچ قانون واحدی برای امنیت وجود ندارد که بتوانیم تشخیص دهیم کدام هاست امن است. در‌عوض، انجام برخی کارها به امنیت هاست کمک می‌کند؛ مانند نصب آنتی‌ویروس و فایروال. انجام بسیاری از این کارها برعهده میزبان است و بسیاری دیگر را نیز کاربران باید انجام دهند.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با هاست و انواع آن مقاله‌ی هاست چیست را مطالعه کنید.

هاست لینوکس امن‌تر است یا هاست ویندوز ؟

هیچ پاسخ درست یا غلطی برای این پرسش وجود ندارد؛ چراکه هر دو سیستم‌عامل مزایا و معایب و کاربران پروپاقرص خود را دارند.

  • به‌طورکلی، وب‌سرورهای مبتنی‌بر لینوکس با تهدیدهای کمتری روبرو هستند؛ زیرا به‌اندازه سیستم‌عاملی مانند ویندوز استفاده نمی‌شوند. علاوه‌بر‌این، از‌آن‌جا‌که لینوکس سیستمی منبع‌باز است، هر‌کسی در جامعه آن می‌تواند به‌محض شناسایی مشکلات امنیتی، به‌سرعت برای رفع آن وارد عمل شود.
  • یکی از مزیت‌های امنیتی ویندوز این است که به‌عنوان سیستم‌عامل مبتنی‌بر مجوز، دسترسی را به‌طورپیش‌فرض محدود و لایه‌ای محافظتی برای مهاجمان ایجاد می‌کند.
فضای هاست چیست؟

هاست لینوکس امن‌تر است یا ویندوز؟

میزبان وب کدام اقدامات امنیتی را باید انجام دهد؟

شرکت ارائه‌دهنده میزبانی باید مجموعه‌ای از اقدامات را برای تأمین امنیت هاست و سرویس‌های شما انجام دهد. درادامه، به برخی از این اقدامات اشاره خواهیم کرد.

۱. محدودکردن دسترسی به اطلاعات

همان‌طور‌که میزبانی‌های وب دسترسی فیزیکی به سرورها را محدود می‌کنند، باید دسترسی مجازی به سرورها را نیز محدود کنند. بی‌دقتی درباره این موضوع که چه کسی می‌تواند وارد سرور یا هاست شود یا به چه اطلاعاتی دسترسی دارد، ممکن است سبب به‌خطر‌افتادن امنیت هاست شما شود.

۲۲ تکنیک ساده و کاربردی برای افزایش امنیت سایت‌های وردپرسی را در مقاله زیر بخوانید.

افزایش امنیت سایت‌های وردپرسی

SSH .۲

میزبانی وب باید از پروتکل شبکه Secure Socket Shell (به‌اختصار SSH) یا مشابه آن برای دسترسی به سیستم استفاده کند. SSH امکانات زیر را فراهم می‌کند:

  • سیستم احراز هویت رمزعبور قوی
  • احراز هویت با کلیدهای عمومی
  • ارتباط داده‌های رمزگذاری‌شده برای امکان مدیریت ایمن سیستم‌ها از راه دور

میزبانی‌های وب مشخص می‌کنند که اجازه دسترسی به SSH را می‌دهند یا خیر.

SSL .۳

اگر کسی بتواند داده‌های در حال انتقال را پیگیری کند، به‌لطف سیستم Secure Sockets Layer (به‌اختصار SSL) تمامی داده‌ها را به‌صورت کاراکترهای نامفهوم و اصطلاحاً رمزنگاری‌شده مشاهده می‌کند. سیستم رمزگذاری SSL بخشی جدایی‌ناپذیر از امنیت وب‌سایت است که باید حتماً فعال شود. گواهی SSL را می‌توانید به‌‌رایگان دریافت کنید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که برای امنیت بیشتر حتماً از گواهی SSL قوی‌تر استفاده کنید. SSL علاوه‌بر کمک به امنیت هاست و وب‌سایت، به موتورهای جست‌وجو مانند گوگل که وب‌سایت‌های فاقد گواهی SSL را ناامن می‌شمارد، کمک می‌کند و باعث می‌شود بازدید‌کنندگان بیشتری داشته باشید.

WAF .۴

Web Application Firewalls (به‌اختصار WAF) یا فایروال‌های وب‌اپلیکیشن با فیلترکردن و نظارت بر ترافیک HTTP، امنیت هاست و وب‌سایت را افزایش می‌دهند. سیستم‌های فایروال از هاست شما در‌برابر بسیاری از حملات محافظت می‌کنند؛ پس حتماً فایروال را روی هاست خود فعال کنید و از میزبان خود بخواهید از قوی‌ترین فایروال موجود استفاده کند. برای مثال، فایروال Config Server Firewall (به‌اختصار CSF) فایروالی رایگان و قوی است که می‌تواند روی سرور شما نصب و فعال شود و از سیستمتان محافظت کند. برای اطمینان از امنیت دسترسی هاست خود، می‌توانید سؤالات زیر را با شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی‌ وب خود مطرح کنید:

  • آیا آن‌ها از پروتکل شبکه SSH یا مشابه آن استفاده می‌کنند؟
  • آیا گواهی SSL را ارائه می‌دهند؟
  • آیا فایروال‌های آن‌ها از هاست شما محافظت می‌کند؟
تست امنیت سایت

برای تامین امنیت هاست چه اقداماتی لازم است؟

۵. پشتیبان‌گیری و بازیابی آسان

همه ما باید این واقعیت را بپذیریم که ممکن است روزی به هر دلیلی وب‌سایتمان خراب یا هک شود. اگر نسخه پشتیبان از کل وب‌سایت داشته باشیم، دیگر اطلاعاتی را از دست نداده‌ایم و درصورت بروز مشکل، می‌توانیم سریعاً به نسخه‌های قبلی خود بازگردیم. سرویس‌های میزبانی باید حتماً پشتیبان‌گیری را برایتان انجام دهند و ترجیحاً روی سروری دیگر در مکانی دیگر ذخیره کنند.

برای اطمینان از سیستم پشتیبان‌گیری میزبانی خود، می‌توانید سؤالات زیر را با شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی‌ وب خود مطرح کنید:

  • آیا پشتیبان‌گیری خودکار برای هاست انجام می‌شود؟
  • چند بار پشتیبان‌گیری انجام و از چه داده‌هایی نسخه پشتیبان‌ تهیه می‌شود؟
  • نسخه‌های پشتیبان تا کِی ذخیره می‌شوند؟
  • نحوه بازیابی نسخه پشتیبانی چگونه است؟

همه چیز را درمورد هاست مدیریت شده و مزایای خرید و استفاده از آن در مقاله زیر بخوانید.

هاست مدیریت شده چیست؟

۶. شناسایی و حذف خودکار بدافزار

یکی از تهدیدهای امنیتی شناخته‌شده‌ برای هاست‌ها و وب‌سایت‌ها، بدافزارها یا اسکریپت‌های مضر هستند که مهاجمان از آن‌ها برای حمله به سیستم‌ها یا سرقت یا آسیب‌رساندن به هاست شما استفاده می‌کنند. محافظت در‌برابر بدافزارها بسیار مهم است؛ زیرا نه‌تنها می‌تواند به وب‌سایتتان آسیب بزنند؛ بلکه می‌توانند ویروس را ازطریق سیستم شما به کاربران منتقل و مشکلات بسیار بزرگ‌تری ایجاد کنند.

سرویس‌های میزبانی باید با استفاده از آنتی‌ویروس‌ها از هاست شما در‌برابر بدافزارها محافظت و سیستم‌های امنیتی را برای مقابله با آن پیاده‌سازی کنند. برای مثال، ClamAV ابزاری عالی و رایگان برای اسکن بدافزار در لینوکس محسوب می‌شود و rkhunter برای یافتن روت‌کیت‌ها مفید است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و سرورتان را ایمن نگه‌ دارید. برای اطمینان از امنیت هاست یا وب‌سایت خود به‌منظور مقابله با بدافزارها، این سؤالات را با شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی‌ وب خود مطرح کنید:

  • آیا آنتی‌ویروس با اسکن خودکار برای شناسایی بدافزارها نصب و فعال است؟
  • سیستم‌های آن‌ها برای شناسایی و مقابله با بدافزارها چگونه عمل می‌کند؟

۷. جلوگیری از حمله‌ DDoS و پشتیبانی از CDN

متأسفانه حمله‌ Distributed Denial-of-Service (به‌اختصار DDoS) یکی از حمله‌های رایج در بین هکرها هستند. این حمله با ارسال حجم زیادی ترافیک به وب‌سایت اتفاق می‌افتد؛ به‌طوری‌که اگر حجم زیاد ترافیک کنترل نشود، وب‌سایت از کار می‌افتد و کاربران معمولی نمی‌توانند آن را ببینند.

رفع حملات DDoS دشوار است و باید قبل از وقوع آن پیشگیری شود. اکثر میزبانی‌های وب از ابزارهایی مانند شبکه توزیع محتوا یا Content Distribution Network (به‌اختصار CDN) استفاده می‌کنند. در این نوع سیستم، محتوای وب‌سایت شما در سرورهایی با مکان‌های متفاوت ذخیره و کش می‌شود و حمله DDoS را برای مهاجمان سخت‌تر می‌کند.

CDNهای زیادی دردسترس هستند که بسیاری از خدمات میزبانی وب آن‌ها را ارائه می‌دهند. اگر CDN روی سرویس مدنظرتان فعال نبود، می‌توانید آن را جداگانه فعال کنید و امنیت هاست و سرویس خود را افزایش دهید. برای اطمینان از امنیت در‌برابر حمله‌های DDoS و استفاده از CDN، سؤالات زیر را با شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی‌ وب خود در میان بگذارید:

  • آیا سرویس آن‌ها شامل پشتیبانی CDN می‌شود؟
  • آن‌ها چه اقداماتی برای پیشگیری از DDoS انجام می‌دهند؟
  • آیا مشتریان از حمله‌های DDoS مطلع می‌شوند؟
آموزش اقدامات پس از حملات ddos در وردپرس

چگونه از حملات دیداس به وب‌سایت جلوگیری کنیم؟

۸. امنیت سخت‌افزار

با خرید هر نوع هاست ابری، در‌اصل فضایی از یک سرور را خرید‌ه‌اید. پایه‌ترین بخش امنیت هاست مربوط به امنیت سخت‌افزار آن است. تمامی فایل‌ها و دیتابیس شما روی سرور میزبانی ذخیره خواهند شد و اطمینان از محافظت سخت‌افزاری آن‌ها از واجبات است.

مراکز داده‌ای که سرورهای شما به‌صورت فیزیکی در آن قرار دارند، باید ایمن و تنها در‌دسترس کارکنان نگه‌داری سرورها باشند. همچنین، آن مراکز سایر نکات ایمنی مانند دوربین مداربسته و حسگرها را باید رعایت کرده باشند. اتاق‌های سرور نیز باید در‌برابر بلایای طبیعی یا غیرطبیعی مانند قطع برق و آتش‌سوزی و سیل آسیب‌ناپذیر باشند و برای کاهش عواقب ناشی از این بلایا برنامه‌ریزی‌هایی شده باشد. برای اطمینان از امنیت سخت‌افزار هاست یا سرور، سؤالات زیر را با شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی‌ وب خود مطرح کنید:

  • اقدامات امنیتی لازم برای بلایای طبیعی مانند قطع برق انجام شده است؟
  • سرورها کجا قرار دارند؟
  • اقدامات امنیتی لازم برای محافظت فیزیکی از سرورها کدام‌اند؟

مقایسه سرویس‌های میزبانی وب: هاست اشتراکی ایمن‌تر است یا سرور اختصاصی؟

هنگامی‌که به‌دنبال خرید سرویس برای میزبانی هستید، گزینه‌های زیادی از‌جمله هاست اشتراکی، سرور اختصاصی، VPS و هاست وردپرس را پیش رو دارید. هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند که درادامه، درباره امنیت هرکدام صحبت خواهیم کرد. قبل از مقایسه، باید این نکته را مدنظر قرار دهید که تمامی سرویس‌های میزبانی وب امن هستند و نگرانی‌ای بابت‌ هک‌شدن نباید داشته باشید؛ اما برای سرویس‌های بسیار حساس یا سرویس‌های مهم و پر‌بازدید، بهتر است به این نکات امنیتی بیشتر دقت شود تا در‌معرض خطر کمتری قرار بگیرند.

۱. مقایسه امنیت هاست اشتراکی درمقابل هاست اختصاصی

هاست اشتراکی در‌مقابل سایر سرویس‌های میزبانی کمترین امنیت را دارد؛ اما این به‌معنای نا‌امن‌بودن آن نیست و تنها برای موارد بسیار حساس و سیستم‌های بزرگ ممکن است امنیت کمتری درمقایسه‌با با سایر سرویس‌ها داشته باشد. هاست اشتراکی از هاست‌های اختصاصی امنیت‌ کمتری دارد؛ زیرا در هاست‌های اشتراکی یک سرور با ده‌ها یا صدها کاربر دیگر به‌اشتراک گذاشته می‌شود و تهدیدهای بیشتری در کمینش است. بسیاری از میزبانی‌ها از پروتکل‌های ایمن استفاده می‌کنند و از نظارت ۲۴ساعته در ۷ روز هفته یا سیستم رمزگذاری بهره می‌برند. ناگفته نماند استفاده از CDN نیز امنیت هاست شما را می‌تواند افزایش دهد.

۲. مقایسه امنیت VPS یا سرورهای اختصاصی درمقابل هاست‌های اشتراکی

استفاده از هاست‌های اشتراکی وب‌سایت شما را درمعرض خطرهای بیشتری قرار می‌دهد؛ زیرا یک سرور در‌اختیار چندین نفر قرار می‌گیرد. شرکت‌های میزبانی برای حفظ امنیت هاست‌های اشتراکی مشکلات زیادی را حل می‌کنند؛ اما همچنان استفاده از سرورهای اختصاصی که صرفاً در‌اختیار شما قرار می‌گیرد، در‌مقایسه‌با هاست‌های اشتراکی که یک سرور با ده‌ها یا صدها کاربر دیگر به‌اشتراک گذاشته می‌شود، ایمن‌تر است.

۳. هاست‌های خاص یا مدیریت‌شده

هاست‌های مدیریت‌شده مانند هاست دانلود و هاست وردپرس می‌توانند امنیت بیشتری برای سیستم‌های شما به‌ارمغان بیاورند. این هاست‌ها برای استفاده‌های خاص بهینه شده‌اند و قطعاً تیم پشتیبانی آن‌ها دانش فنی بیشتری برای مقابله با انواع حمله‌ها به آن نوع هاست خاص دارند. اگر از نوع خاصی از سیستم مانند وردپرس استفاده می‌کنید، از هاست‌های مخصوص آن می‌توانید استفاده کنید.

هاست مدیریت شده چیست؟

مقایسه امنیت سرویس‌های میزبانی

ویژگی‌های سرویس میزبانی امن

همان‌طور‌که گفتیم، قانون خاصی برای اندازه‌گیری میزان امنیت سرویس وجود ندارد؛ اما چندین نکته و سیستم وجود دارد که اگر سرویس میزبانی شما از آن‌ها استفاده کند، قطعاً امنیت بیشتری خواهد داشت.

RAID .۱

RAID راهی عالی برای محافظت از داده‌هاست؛ زیرا حتی اگر سرورتان از کار بیفتد، فایل‌های شما ایمن می‌مانند. این سیستم بسیار گران است و معمولاً به‌طور‌پیش‌فرض ارائه نمی‌شود. شما می‌توانید RAID را برای هاست یا سرور خود جداگانه بخرید و از آن استفاده کنید.

۲. آپ‌تایم درخورتوجه

آپ‌تایم به میزان فعال‌بودن سرور یا هاست برای ارائه به مشتریان گفته می‌شود. اکثر سرویس‌های میزبانی آپ‌تایم بیش از ۹۹.۹۹درصد را ارائه می‌دهند که به‌معنای بیشترین زمان فعال‌بودن وب‌سایت شما در طول سال است.

۳. پشتیبان‌گیری مطمئن

بهترین نوع پشتیبان‌گیری، پشتیبان‌گیری لحظه‌به‌لحظه است که با استفاده از سرویس‌های متفاوت مانند کلاسترینگ انجام می‌شود. همچنین، اگر داده‌های حساسی ندارید، در بدترین حالت باید روزانه از اطلاعات نسخه پشتیبان‌ تهیه کنید.

بهترین روش‌های افزایش امنیت برای هاست یا سرویس‌های میزبانی وب

بسیاری از کارها و سیستم‌ها به سرویس میزبانی وب و بسیاری دیگر نیز به کاربران هاست‌ها یا مدیران وب‌سایت‌ها مربوط می‌شوند. چندین مرحله مهم وجود دارد که انجام‌دادن به‌موقع آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر امنیت هاست و وب‌سایتتان بگذارد.

مقایسه کامل هاست لینوکس و ویندوز و بررسی موارد استفاده هر کدام را در مقاله زیر بخوانید.

هاست لینوکس بهتر است یا ویندوز؟

۱. محدودکردن دسترسی کاربران

اکثر کارمندان یا کاربران شما به دسترسی به همه بخش‌های اپلیکیشن یا هاست نیازی ندارند؛ پس بهتر است دسترسی آن‌ها تا‌حدممکن محدود شود. مدیریت دسترسی کاربران نه‌تنها از بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کند؛ بلکه هکرها یا افرادی که به‌صورت غیرقانونی وارد سرور شما شده باشند، مشخص می‌کند؛ ازاین‌رو، تهدیدها را می‌توانید بهتر شناسایی کنید.

۲. نظارت بر فعالیت‌های کاربران

نظارت و تجزیه‌و‌تحلیل دائمی فعالیت‌های کاربران می‌تواند به شما کمک کند تا کاربران مشکوک را شناسایی و قبل از وقوع فاجعه‌ای، آن را از سیستم حذف کنید. بسیاری از هکرها و مهاجم‌ها رفتارهای غیر‌طبیعی دارند که با تشخیص آن‌ها، می‌توانید IPهای آن‌ها را مسدود و سرویس خود را ایمن کنید. همچنین، باید به‌طور‌دائم لاگ‌های سرور را بررسی و فعالیت‌های مشکوک را در آن‌جا شناسایی کنید. برای مثال، Logwatch ابزار کارآمد و مفیدی است که می‌تواند اطلاعات را تجزیه‌و‌تحلیل و خلاصه‌سازی کند و گزارش‌هایی درباره آنچه در سرور اتفاق می‌افتد، تولید کند.

۳. انجام منظم به‌روز‌رسانی

به‌روزرسانی نسخه‌های نرم‌افزار می‌تواند دردسرساز باشد؛ اما بخش مهمی از امنیت هر وب‌سایت است. هر سیستمی مانند وردپرس و لاراول دائماً در حال به‌روزرسانی است که بسیاری از این به‌روزرسانی‌ها با هدف بهبود امنیت ارائه می‌شوند. نصب‌نکردن به‌روزرسانی‌ها می‌تواند سیستم شما را آسیب‌پذیر کند.

۴. نصب تم‌ها و افزونه‌ها و برنامه‌های کاربردی ایمن

اگر می‌خواهید از سیستم‌های آماده یا سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید، حتماً افزونه‌ها و سرویس‌های افزودنی ایمن را به‌کار ببرید. بسیاری از سیستم‌های آماده یا کرک‌شده حاوی بدافزار هستند که ممکن است امنیت وب‌سایتتان را به‌خطر بیندازند.

۵. احراز هویت چند‌عاملی جایگزینی برای رمزهای عبور

روش سنتی نام کاربری و رمزعبور ثابت برای مقابله با هکرها امنیت کافی ندارد و بهتر است از روش‌های جدید احراز هویت استفاده شود. Multi Factor Authentication (به‌اختصار MFA) یکی از راه‌های ارزان برای جایگزینی روش‌های قدیمی است که می‌تواند امنیت سرویس‌های شما را افزایش دهد. بااین‌حال، اگر از سیستم‌های رمزعبور قدیمی استفاده می‌کنید، بهتر است به این نکات توجه کنید: از گذشته امنیت رمزهای عبور محل بحث بوده است و هنوز‌هم جای بحث دارد. بنابراین، سعی کنید از رمزهای عبور قوی استفاده کنید و حتماً رمزهای عبورتان را در زمان‌های مشخص تغییر دهید و بدین‌ترتیب، امنیت خود و کاربرانتان را حفظ کنید.

راه های افزایش امنیت وب سایت

روش‌های افزایش امنیت هاست چیست؟

جمع‌بندی

امنیت هاست یکی از بخش‌های مهم هر سرویس میزبانی است که باید به آن توجه کرد. برای حفظ امنیت بیشتر، بسیاری از کارها را ارائه‌دهنده سرویس‌های میزبانی و برخی دیگر را نیز صاحبان هاست‌ها باید انجام دهند.. در این مقاله، هر‌آنچه باید درباره امنیت هاست بدانید، توضیح دادیم؛ اما فراموش نکنید که امنیت قانون واحدی ندارد و روز‌به‌روز باید به‌دنبال امنیت بیشتر باشید.

افزون‌بر اقداماتی که ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب برای افزایش امنیت هاست انجام می‌دهد. کاربران نیز می‌توانند با انجام اقداماتی همچون ایجاد رمزعبور قوی و تغییر دوره‌ای آن، فعال‌کردن تایید دو مرحله‌ای ورود به هاست، فعال‌کردن پروتکل https برای رمزنگاری اطلاعات ردوبدل‌شده، استفاده از کنترل‌پنل‌های لایسنس‌دار و معتبر و بسیاری موارد دیگر امنیت سرویس میزبانی خود را افزایش دهند. همچنین، اسکن هاست با آنتی‌ویروس‌ ClamAV تا حد زیادی به شناسایی مشکلات امنیتی هاست و رفع آن‌ها کمک می‌کند.

سؤالات متداول

۱. هاست لینوکس امن‌تر است یا ویندوز؟

پاسخ قطعی‌ای برای این پرسش وجود ندارد؛ زیرا هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال، ویندوز مجوزهای بیشتری را ارائه می‌دهد و لینوکس تهدیدهای کمتری دارد.

۲. آیا هاست اشتراکی امن است؟

بله، بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک با هاست اشتراکی شروع به کار می‌کنند. این نوع میزبانی مقرون‌به‌صرفه‌تر و در‌دسترس‌تر از VPS است؛ اما امنیتش در‌مقایسه‌با سرور اختصاصی کمتر است؛ زیرا در هاست اشتراکی یک سرور با چندین نفر به‌اشتراک گذاشته می‌شود. بااین‌حال، این به‌معنای ناامنی آن نیست؛ بلکه به‌معنای خطرهای احتمالی بیشتر است.

۳. منظور از امنیت هاست چیست؟

امنیت هاست به دسته‌ای از ابزارها یا سیاست‌ها گفته می‌شود که برای حفظ امنیت هاست استفاده می‌شوند.

۴. امنیت میزبان چیست؟

به مجموعه‌ای از ابزارها و امکاناتی گفته می‌شود که میزبان برای حفظ امنیت سرویس‌های شما دراختیارتان قرار می‌دهد.

۵. تهدیدهای امنیتی ابری کدام‌اند؟ 

  • پیکربندی اشتباه: پیکربندی نادرست تنظیمات امنیت ابری یکی از دلایل اصلی نقض داده‌های ابری است.
  • دسترسی‌های غیر‌مجاز
  • رابط‌های ناامن
  • Hijacking حساب‌ها
  • اشتراک خارجی داده‌ها
  • حمله‌های سایبری
  • اسکریپت‌های مخرب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم