معرفی صرافی بیت استمپ

Avatar
نویسنده: دارا رستگار
یکشنبه 21 شهریور 1400
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۶۳۳ بازدید

صرافی بیت استمپ یکی از صرافی‌های معروف در حوزه ارز های دیجیتال می‌باشد که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم. این صرافی‌های رمزنگاری، پلتفرم‌هایی هستند که کاربران می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده را خرید و فروش کنند. با توجه به پیشرفت‌های روزانه‌ی تکنولوژی، صرافی‌های بسیاری برای خرید و فروش ارز دیجیتال، ایجاد شده‌است و این موضوع احتمالا انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های رمزنگاری Bitstamp است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

داستان پیدایش صرافی Bitstamp

ویژگی ها و مزایای bitstamp برای trade

در سال 2011، دو دوست به نام‌های Nejc Kodric و Damijan Merlak در واقع بنیانگذاران اصلی Bitstamp در کشور اسلوونی بودند. Bitstamp یکی از اولین پلتفرم‌هایی بود که با صرافی Mt. Gox وارد رقابت شد. جالب است بدانید در روزهایی اولیه که بازار معاملات ارز رمزنگاری شده داغ بود، صرافی Mt. Gox بزرگترین صرافی در این تجارت به حساب می‌آمد. اما ایراد بزرگی داشت که آن موارد امنیتی بود و به همین دلیل در ژوئن 2011 هک شد و تا سال 2014 ورشکسته شد.
کودریچ و مرلاک که بنیان گذار صرافی بیت استمپ بودند، اهمیت امنیت را به درستی درک کردند و متوجه شدند که کاربران به دنبال مبادله‌ای هستند که بتوانند به آن اعتماد کنند. در واقع در بحث ارز دیجیتال، ارزها و فناوری بلاک چین که بر اساس آن ساخته شده‌اند، از امنیت بسیار بالایی برخوردارند اما صرافی‌هایی که معاملات ارزهای دیجیتال در آن انجام می‌شود، همیشه قابل اعتماد و ایمن نیستند. کودریچ و مرلاک نیز کاملا از این موضوعات مطلع بودند.

پیگیر مجوز های قانونی

صرافی بیت استمپ چیست؟

در سال 2013، Bitstamp برخی از عملیات خود را به لندن منتقل کرد. کودریچ و مرلاک می خواستند مبادله آن‌ها در مرکز بانکداری اروپا باشد اما بریتانیا مقررات لازم برای هدایت فروش ارزهای رمزنگاری شده را نداشت.
کودریچ و مرلاک بر این باور بودند که یکی از مشکلات مهم معامله‌های ارز دیجیتال، نداشتن قوانین کافی کشورها برای پیروی از مبادلات رمزارزها می‌باشد. از طرفی مشتریان به کسب و کارهایی که اعتماد می‌کنند که مقررات را در دستور کاری خود قرار می‌دهند؛ بنابراین کودریچ و مرلاک به دنبال کشوری بودند که قوانین متناسبی با Bitstamp داشته باشد.

انتخاب کشور لوکزامبورگ توسط بیت استمپ

دیوید مارکوس که در واقع رئیس سابق PayPal بود، به بیت استمپ گفت که کشور لوکزامبورگ را امتحان کند و در اوایل سال 2016، مرلاک و کودریچ با دولت لوکزامبورگ دیدار کردند. در ماه آوریل، صرافی بیت استمپ به اولین صرافی رمزنگاری شده و دارای مجوز ملی تبدیل شد. این اتفاق به این معنی بود که بیت استمپ از قوانین مالی لوکزامبورگ پیروی می‌کند. از آن زمان، Bitstamp با موسسات مالی در سراسر جهان ارتباط برقرار کرد که این موسسات عبارتند از Swissquote ، Crédit Agricole و بورس تجاری شیکاگو. این صرافی به یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین صرافی‌های بازار رمزارزها تبدیل شده‌است. شاید برای شما جالب باشد بدانید که Bitstamp در حال حاضر در 28 کشور اتحادیه اروپا مجوز دارد و این یک پیروزی بسیار بزرگ برای صرافی Bitstamp و ارزهای رمزنگاری شده به حساب می‌آید.

ویژگی‌های صرافی بیت استمپ

قابلیت های صرافی بیت استمپ برای ترید ارز های دیجیتال

Bitstamp به عنوان یازدهمین صرافی رمزنگاری رتبه‌بندی شده‌است و مقدار زیادی از معاملات رمزارزها را تشکیل می‌دهد. شما می‌توانید با Bitstamp در بیش از 60 کشور تجارت کنید؛ از ایالات متحده، نیوزلند، برزیل تا کره جنوبی و بسیاری کشورهای دیگر. در ادامه ویژگی‌هایی را بررسی می‌کنیم که باعث تمایز صرافی بیت استمپ از سایر صرافی‌ها شده‌است.

استفاده کاربران از ارز فیات

ارز فیات که به ارز رسمی هر کشور گفته می‌شود و Bitstamp به کاربران خود این امکان را ارائه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را با ارزهای فیات خود خریداری کنند.

انتخاب روش های پرداخت

کاربران بیت استمپ این امکان را دارند که حساب‌های خود را با استفاده از کارت‌های اعتباری وانتقالات بانکی تأمین کنند. انتخاب نوع پرداخت در Bitstamp باعث می‌شود که کاربران اولین معامله‌ی رمزنگاری خود را به آسانی تجربه کنند.

امنیت خوب

و اما در ژانویه 2015، Bitstamp هک شد و 19000 بیت کوین به سرقت رفت. ارزش بیت کوین‌های سرقت شده حدود 5 میلیون دلار بود! این اتفاق باعث شد که بسیاری از کاربران به امنیت بیت استمپ شک کنند و این شک نیز کاملا منطفی بود اما
تیم بیت استمپ مانند برخی از سیستم عامل‌ها مثل Mt Gox که در برابر هک شدن بسیار ضعیف عمل کردند، نبود و همیشه ایمنی مشتری را در اولویت اصلی قرار داده‌است. در هک سال 2015، هیچ وجهی از مشتریان از بین نرفت و پلتفرم به طور کامل بازسازی و آپدیت شد که از تکرار هک شدن جلوگیری شود.

ارتقای امنیت صرافی بیت استمپ

ویژگی های صرافی بیت استمپ

صرافی بیت استمپ تلاش زیادی کرده‌است تا به یکی از امن‌ترین صرافی‌های بازار رمزارزها تبدیل شود. وجه‌های بیت استمپ از بیمه برخوردارند و آن‌ها با سیستم‌های جدیدی که پیاده‌سازی کرده‌اند، به طور آفلاین هستند و امکان دسترسی هکرها تقریبا غیرممکن است. همچنین این صرافی به کاربران خود امکان تأیید دو مرحله‌ای و هشدارهای پیامکی را ارائه می‌دهد که به امنیت آن اضافه می‌کند.
در تأیید دو مرحله‌ای، کاربر برای دسترسی به حساب خود باید دو نوع اطلاعات را وارد کند؛ مرحله اول معمولاً یک رمز عبور می‌باشد و در مرحله دوم باید کدی را وارد کند که توسط برنامه‌ای مانند Google Authenticator ایجاد می‌شود.

هزینه های پایین

هزینه صرافی Bitstamp در مقایسه با بقیه بسیار پایین است. درک و یادگیری آن نیز به دلیل آسان بودن برای افراد مبتدی بسیار راحت می‌باشد. هزینه‌های Bitstamp بسته به روش پرداخت و محل زندگی شما قابل تغییر است.

سرویس دهی و خدمات مشتری

در Bitstamp مشتریان در جایگاه ملکه و پادشاه هستند. هدف بیت استمپ این است که مشتریان خود را راضی نگهدارد‌. این صرافی در جهت خدمت به مشتریان، پاسخ ایمیل‌های کاربران را در طی سه روز می‌دهد و حتی دارای یک خط راهنمای مستقر برای مسائل ضروری در بریتانیا می‌باشد. همچنین در بخش سوالات متداول، پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت خواهند کرد.

شهرت و اعتبار

فقط تعداد کمی از معاملات دارای شهرت بهتری نسبت به Bitstamp هستند. تیم Bitstamp بسیار حرفه‌ای و قابل اعتماد است. آن‌ها با موسسات مالی بسیاری در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده‌اند و دارای مجوز کامل می‌باشند. صرافی بیت استمپ توسط یک شرکت حسابداری Big Four ، Ernst & Young مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده‌است.

پشتیبانی از تلفن همراه هوشمند

ترید در bitstamp

اکثر افرادی که در دنیای ارز دیجیتال، معاملاتی انجام می‌دهند؛ بر این باورند که محیط دسکتاپ بهترین شرایط را برای معاملات فراهم می‌کند. البته تا حدودی درست است چون رایانه دارای صفحه نمایش بزرگتر است و در صفحه‌های بزرگتر هم اطلاعات مهم‌ که اکثر معامله‌گران تصمیمات تجاری خود را بر اساس آن تنظیم می‌کنند، به طور همزمان قابل مشاهده است. نمودار معاملاتی نیز به راحتی نمایش داده می‌شود. با تمام این تعاریف، همه سرمایه‌گذاران رمزنگاری و معامله‌گران، برای معاملات خود به رایانه و فضای دسکتاپ نیاز ندارند.
برخی ترجیح می‌دهند مدیریت ارز رمزنگاری شده‌ی خود را از طریق تلفن همراه انجام دهند. قطعا گوشی‌های هوشمند موبایل به دلیل همیشه در دسترس بودن و راحتی، برای بسیاری خوشایندتر است و علاقه دارند که اکثر کارهای خود را با آن انجام دهند. باید بدانید که پلتفرم معاملاتی Bitstamp با تلفن همراه کاملا سازگار است و می‌توانید آن را از AppStore و Google Play دانلود کنید.

بهترین روش برای ترید در صرافی بیت استمپ

ترید در صرافی های ارز های دیجیتال برای کاربران ایرانی، همیشه با چالش های خاص خود مواجه بوده است که بهتر است برای این کار، از روش های ایمن و مطمئن استفاده کنید.خرید سرور مجازی ترید بیت استمپ به عنوان یک ابزار کاربردی در بازار ارز های دیجیتال، می تواند امنیت، سرعت و کیفیت معاملات شما را در این صرافی تضمین کند.چرا که به داشتن یک آی پی ثابت و اختصاصی از کشور های خاص، مانع مسدود شدن حساب شما به عنوان یک فرد ایرانی می شود.

جمع بندی 

ارزهای دیجیتال در دنیای مدرنیته امروز طرفداران زیادی کسب کرده‌است. اگر بخواهید وارد این دنیای جذاب شوید باید در ابتدا مقداری ارز دیجیتال خریداری کنید. بهترین مکان برای خرید ارز رمزنگاری شده، صرافی‌های ارز دیجیتال هستند. صرافی بیت استمپ دارای ویژگی‌های بسیار مثبتی است که آن‌ها را بررسی کردیم. باید بدانید که این پلتفرم در کنار امنیت عالی، دارای تیمی است که واقعاً به کاربران خود اهمیت می‌دهند. بیت استمپ در حال تبدیل شدن به یکی از معتبرترین صرافی‌های رمزنگاری شده در جهان می‌باشد و در جلب رضایت مشتریان خود موفق بوده‌است.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم