مدیریت محتوا

اخبار و مقالات آموزشی هاست و سرور در وبلاگ پارس پک

سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) نرم‌افزاری تحت وب‌ است که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به کدنویسی با قالب‌های از پیش طراحی‌شده، وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید. در واقع، شرکت‌های برنامه‌نویسی هستۀ اصلی و ظاهر وب‌سایت را با کدنویسی طراحی می‌کنند و خروجی نهایی را به شما تحویل می‌دهند تا بدون نیاز به کدنویسی، از طریق پنل دسترسی، بتوانید محتوا‌ی خودتان را در آن قرار دهید.

سیستم‌های مدیریت محتوا شامل دو نوع اختصاصی و عمومی هستند. در سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یک وب‌سایت کاملا اختصاصی برای شما طراحی می‌شود و با دریافت خروجی نهایی با پنل دسترسی اختصاصی می‌توانید از آن استفاده کنید. در سوی دیگر، سیستم‌های مدیریت محتوای عمومی مانند وردپرس (WordPress)، جوملا (Joomla)، دروپال (Drupal)، پی‌اچ‌پی نیوک (PHP nuke)، مجنتو (Magento)، پرستاشاپ (PrestaShop) و اپن‌کارت (OpenCart) وجود دارند که شرکت‌ها آن‌ها را با کیفیت بالا طراحی کرده‌اند و با حجم کم به‌ صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

پارس‌پک به‌منظورِ آموزش CMS به کاربران، اطلاعات کاملی دربارۀ سیستم‌های مدیریت محتوا و آموزش استفاده از آن‌ها آماده کرده است. اگر می‌خواهید انواع سیستم‌ مدیریت محتوا را بیشتر بشناسید؛ پیشنهاد می‌کنیم مقالات تخصصی مدیریت محتوای پارس‌پک را مطالعه کنید.