چطور فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
چهارشنبه 12 مرداد 1401
مطالعه: ۱۵ دقیقه ۰ نظر ۱۲۶۰ بازدید

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی به راحتی امکان‌پذیر است. در گذشته، ایجاد وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی کار آسانی نبود؛ به‌ویژه برای افرادی که با این حوزه آشنا نبودند. به‌لطف پیشرفت فناوری، امروزه هر‌کسی که کامپیوتر متصل به اینترنت داشته باشد، می‌تواند به‌راحتی و تنها با چند کلیک ساده وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کند.

البته همه‌چیز فقط ایجاد فروشگاه اینترنتی نیست و قبل از راه‌اندازی آن، باید تصمیمات زیادی بگیرید. برای مثال، چه محصولی می‌خواهید بفروشید؟ نحوه پرداخت آن چگونه است؟ نحوه ارسال آن چگونه است؟ نام برند و وب‌سایت شما چیست؟ و هزاران سؤال دیگر. در این مقاله، نحوه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را گام‌به‌گام به شما آموزش خواهیم داد.

برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

هرگز زمانی بهتر از امروز برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی وجود نداشته است. هرکسی که کامپیوتر دارد، می‌تواند در چند دقیقه و بدون کسب مهارت خاصی شروع به کار کند. دو چیزی که برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز دارید، عبارت‌اند از:

  • ایده‌ای برای نام فروشگاه و دامنه (نام تجاری فروشگاه شما که در آدرس وب‌سایت قرار می‌گیرد)
  • هاست و حساب میزبانی وب (محل قرار‌گیری وب‌سایت شما)

شما می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را با وردپرس در کمتر از ۳۰ دقیقه راه‌اندازی کنید.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان

آموزش راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با پارس‌پک

قدم اول ساخت فروشگاه اینترنتی: چه چیزی می‌خواهید بفروشید؟

قبل از هرچیزی باید تصمیم بگیرید که چه چیزی می‌خواهید بفروشید و چه جایگاهی می‌خواهید در این بازار وسیع داشته باشید. به‌عبارت‌دیگر، باید نوع کار خود را انتخاب کنید. بسیاری از کار‌آفرینان به این موضوع مهم توجه نمی‌کنند و همین ممکن است کسب‌وکارشان را ناموفق کند. برای تصمیم‌گیری بهتر، این موضوع را به چند سؤال کوچک‌تر تقسیم می‌کنیم:

  • چه چیزی می‌خواهید بفروشید؟
  • به چه کسی می‌خواهید بفروشید؟
  • چرا باید آن را بخرند؟

با پاسخ به این سه پرسش اساسی، می‌توانید گام اول ایجاد فروشگاه اینترنتی را پشت‌سر بگذارید. البته پاسخ به این پرسش‌ها بسیار دشوار است و به ساعت‌ها فکر و بررسی و تحقیق نیاز دارد. تصمیم‌گیری صحیح درباره نوع محصول فروشی و دلیل خرید مشتریان از شما، کارتان را در آینده آسان می‌کند. اشتباهی که اکثر افراد مرتکب می‌شوند، این است که پس از ایجاد وب‌سایت به فکر پاسخ‌دادن به این پرسش‌ها می‌افتند.

چطور با وردپرس وب‌سایت بسازیم؟ آموزش ساده، جامع و کاربردی زیر را از دست ندهید.

آموزش طراحی سایت با وردپرس

روی یک حوزه تمرکز کنید

به‌طور‌کلی، تمرکز روی یک دسته بهترین گزینه است. اگر محصول خاصی مدنظرتان است یا ویژگی جدیدی دارید، بهتر است روی همان دسته خود متمرکز شوید تا بتوانید فروشگاهتان را بهتر نشان دهید و تبلیغات هدفمندی داشته باشید. شایان ذکر است فروش همه دسته‌ها نیز امکان‌پذیر است؛ اما دشواری‌های بیشتری دارد.

از تخصص و علاقه خود استفاده کنید

بهتر است در زمینه‌ای شروع کنید که به آن علاقه‌مندید و دانش و تجربه زیادی دارید. این کار درآمد و بازدهی شما را چندین برابر افزایش خواهد داد. فعالیت در حوزه‌ای که هیچ اطلاعاتی درباره آن ندارید، بسیار دشوار و احتمال موفق‌نشدن در آن نیز بیشتر است. بنابر‌این، با هدف و تخصص شروع کنید.

از رقبا درس بگیرید

همیشه و همه‌جا باید رقبایتان را بررسی و از تجربیاتشان استفاده کنید. ببینید آن‌ها چگونه محصولات خود را به مشتریان ارائه می‌دهند و از چه حوزه‌هایی استفاده می‌کنند. پرطرفدارترین محصولاتشان را پیدا و آن‌ها را کامل بررسی کنید.

قدم دوم ساخت فروشگاه اینترنتی: دراپ‌شیپینگ (Dropshipping) یا فروش مستقیم؟

بیایید ابتدا با این دو نوع فروشگاه آنلاین آشنا شویم.

1. سناریو فروش مستقیم کالا

در این مدل، باید مستقیماً کالا را بخرید و نگه‌داری کنید و کالای خودتان را بفروشید.

  1. شما فروشنده اصلی هستید و کالا در دست شما خواهد بود.
  2. محصولات را از تأمین‌کننده دریافت یا خودتان آن‌ها را تولید می‌کنید.
  3. آن محصول را ازطریق وب‌سایتتان به مشتریان ارائه می‌دهید.
  4. مشتری محصول را می‌خرد.
  5. شما محصول را برای مشتریان ارسال می‌کنید.

2. سناریو دراپ‌شیپینگ (Dropshipping) 

مزیت اصلی مدل Dropshipping این است که به خرید مستقیم محصول و نگه‌داری آن نیازی ندارید و تنها مشتری را به تأمین‌کننده معرفی خواهید کرد و پورسانت می‌گیرید.

  1. کالا را مستقیماً نمی‌خرید و فقط واسط فروش هستید.
  2. محصولات مدنظر را پس از یافتن تأمین‌کننده در وب‌سایت خود فهرست می‌کنید.
  3. مشتری محصول را می‌خرد.
  4. تأمین‌کننده مستقیماً محصول را به مشتری ارسال می‌کند.

اگر خودتان تولید‌کننده و تأمین‌کننده محصول هستید یا توان خرید و نگه‌داری محصولات را دارید و از سرمایه‌گذاری در آن بخش مطمئن هستید، روش مستقیم فروش کالا برایتان مناسب خواهد بود. به‌طور‌کلی اگر می‌توانید، Dropshipping را انتخاب کنید؛ به‌خصوص اگر اولین تجربه شما در‌زمینه راه‌اندازی فروشگاه آنلاین است. Dropshipping راهی عالی برای آزمایش موفقیت یک نوع کالا یا فروشگاه است و به منابع مالی بسیار کمتری نیاز دارد.

نرم‌افزار ساخت فروشگاه اینترنتی

انتخاب نحوه عرضه محصول به مشتریان

قدم سوم ساخت فروشگاه اینترنتی: انتخاب نام فروشگاه و ثبت دامنه

انتخاب نام فروشگاه یکی از مراحل مهم‌ و جالب‌ راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. نام دامنه دقیقاً همان آدرس اینترنتی فروشگاه شماست که کاربران وارد آن می‌شوند. انتخاب نام دامنه نیز یکی از بخش‌های مهم‌ هر وب‌سایت است که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر آینده کسب‌وکارتان بگذارد. نامی را انتخاب کنید که تلفظش آسان باشد. تصور کنید می‌خواهید پشت تلفن نام فروشگاهتان را بگویید. آیا به‌آسانی آن را تلفظ می‌کنید و دوستتان به‌راحتی متوجه آن می‌شود؟ پاسخ به این پرسش میزان سختی تلفظ نام شما را مشخص می‌کند.

  • نامی را انتخاب کنید که در ذهن بماند.
  • نامی را انتخاب کنید که قابلیت برند‌شدن را داشته باشد.
  • نام‌های کوتاه و مختصر را انتخاب کنید.
  • از کاراکترها و اعداد استفاده نکنید.

قدم چهارم ساخت فروشگاه اینترنتی: ایجاد وب‌سایت فروشگاه آنلاین

درنهایت زمان راه‌اندازی فروشگاه آنلاین فرا‌رسیده است. راه‌ها و پلتفرم‌های متفاوتی برای ساخت وب‌سایت وجود دارند. شما می‌توانید بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی از سیستم‌های مدیریت وب‌سایت آماده مانند وردپرس و ووکامرس و جوملا استفاده یا وب‌سایتتان را با پلتفرم‌های متفاوت دیگری مانند لاراول و نود جی‌اس راه‌اندازی کنید که به دانش برنامه‌نویسی نیاز دارند.

انتخاب سیستم مدیریت محتواهای آماده مانند وردپرس راهی سریع و آسان برای ایجاد فروشگاه آنلاین برای شماست. همان‌طور‌که گفتیم، به دانش برنامه‌نویسی نیازی ندارید و به‌تنهایی همه این کارها را می‌توانید انجام دهید. در‌ادامه، نحوه ایجاد فروشگاه آنلاین با وردپرس را آموزش داده‌ایم.

 

ساخت سایت فروشگاهی در گوگل

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

خرید هاست وردپرس و میزبانی وب برای فروشگاه

پس از انتخاب و خرید دامنه، در اولین قدم برای راه‌اندازی وب‌سایت نوبت به خرید هاست مناسب خواهد رسید. هاست فضای آنلاینی است که فروشگاه شما روی آن قرار می‌گیرد؛ پس هاست و سرور مناسب را برای فروشگاه خود انتخاب و تهیه کنید.

خرید هاست ابری

1. ایجاد فروشگاه اینترنتی با وردپرس

پس از خرید هاست، باید سیستم وردپرس را روی هاست خود اجرا کنید. اگر هاست وردپرس بخرید، وردپرس را به‌صورت آماده دراختیار خواهید داشت. سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از CMSهای قدرتمند و برتر دنیاست که می‌توانید زیباترین و حرفه‌ای‌ترین فروشگاه‌ها را با آن بسازید.

فرشگاه‌ساز یا Ecommerce چیست و چه انواعی دارد؟ چطور می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم؟

فروشگاه‌ساز چیست؟

2. راه‌اندازی اولیه وردپرس

پس از اولین ورود به وب‌سایت وردپرسی جدید، باید تنظیمات عمومی آن را ویرایش کنید. ممکن است وردپرس مراحل پیکربندی اولیه را به شما نشان دهد که باید به همین صورت اطلاعات را وارد کنید.

  • وارد تنظیمات شوید و منو تنظیمات عمومی را انتخاب کنید.
  • نام وب‌سایت و توضیحات آن را تکمیل کنید.
  • اگر از گواهی SSL استفاده می‌کنید، باید ابتدای آدرس وب‌سایت خود https وارد کنید.

برای آشنایی بیشتر با سرویس هاست وردپرس و ویژگی‌های بخصوص آن مقاله‌ زیر را بخوانید.

هاست وردپرس چیست؟

قدم پنجم ساخت فروشگاه اینترنتی: راه‌اندازی فروشگاه وردپرس با ووکامرس

ووکامرس (WooCommerce) بهترین افزونه فروشگاه‌ساز در بازار است که باید از آن استفاده کنید. این افزونه وردپرس شما را به فروشگاه تبدیل می‌کند و به‌راحتی می‌توانید محصولاتتان را به فروش بگذارید و از تمامی امکانات فروشگاه آنلاین استفاده کنید. برای نصب ووکامرس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با ورود به بخش افزونه‌های وردپرس، افزونه WooCommerce را جست‌وجو کنید.
  • پس از یافتن WooCommerce، آن را نصب و فعال کنید.
  • پس از فعال‌سازی، وارد صفحه راه‌اندازی ووکامرس می‌شوید.
  • در مرحله اول، اطلاعات کلی فروشگاه خود مانند آدرس و کشور را وارد کنید.
  • در مرحله بعد، باید حوزه‌ فعالیت فروشگاهتان را انتخاب کنید. اگر حوزه خود را پیدا نکردید، نزدیک‌ترین دسته را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، نوع محصولاتی را باید انتخاب کنید که می‌خواهید بفروشید. برای مثال، اگر محصولاتتان به حمل‌‌و‌نقل نیاز دارند، می‌توانید محصولات فیزیکی را انتخاب کنید.
  • در این مرحله، باید اطلاعاتی درباره نوع محصولات و فروشگاه خود وارد کنید.
  • در مرحله بعد، گزینه ویژگی‌های رایگان را انتخاب کنید و تیک گزینه مشخص‌شده را بردارید. این گزینه افزونه‌های دیگری را برایتان نصب می‌کند که ممکن است موردنیازتان نباشد.
  • در آخر، باید پوسته و تمی برای فروشگاه آنلاینتان انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید با پوسته فعلی ادامه دهید یا پوسته‌ای جدید نصب کنید. تبریک! فروشگاه آنلاین شما ایجاد شد.

هاست ووکامرس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ چطور می‌توان بهترین هاست ووکامرس را خرید؟ در مقاله‌ هاست ووکامرس بخوانید.

قدم ششم ساخت فروشگاه اینترنتی: تنظیم درگاه پرداخت برای فروشگاه آنلاین شما

تنظیم و فعال‌سازی درگاه بانکی برای فروشگاه وردپرسی و ووکامرسی بسیار آسان است. با استفاده از چند افزونه فارسی‌زبان، می‌توانید به‌راحتی فروشگاه خود را به درگاه‌های آنلاین بانکی متصل کنید و سفارش‌های خود را تحویل بگیرید.

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی

سفارشی‌سازی تنظیمات درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی

قدم هفتم ساخت فروشگاه اینترنتی: افزودن محصول به فروشگاه

پس از راه‌اندازی و پیکربندی فروشگاه، باید محصول مدنظرتان را اضافه کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از منو محصولات، محصول جدید را انتخاب کنید.
  • عنوان محصول خود را وارد و درصورت نیاز توضیحات مرتبط به آن را اضافه کنید.
  • در ستون سمت چپ، دسته‌بندی محصولات را مشاهده خواهید کرد. برای ایجاد دسته‌بندی جدید روی افزودن دسته محصول جدید کلیک و دسته مدنظرتان را انتخاب کنید.
  • کمی پایین‌تر بروید و در بخش اطلاعات محصول، اطلاعاتی مانند قیمت و موجودی و نوع حمل‌و‌نقل را انتخاب کنید.
  • در زیر بخش اطلاعات محصول، کادری برای افزودن توضیحات کوتاه مشاهده می‌کنید. این توضیحات در صفحات دسته‌بندی و… درکنار محصول نشان داده می‌شوند.
  • در ستون سمت چپ، می‌توانید تصاویر محصول را وارد کنید.
  • پس از تکمیل اطلاعات محصول، دکمه انتشار را بزنید تا محصولتان منتشر شود.

در لینک زیر می‌توانید مجموعه کاملی از آموزش‌های مرتبط با وردپرس را دریافت کنید.

آموزش وردپرس

قدم هشتم ساخت فروشگاه اینترنتی: شخصی‌سازی پوسته فروشگاه

تم‌ها پل ارتباطی میان فروشگاه شما و کاربران هستند و کاربران کل وب‌سایت شما را از ظاهر آن قضاوت می‌کنند. پوسته وب‌سایت اهمیت زیادی در فروش و بازدهی کسب‌وکار شما دارد و هرچه پوسته بهینه‌تر و زیباتر و بهتری ایجاد کنید، قطعاً مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. با استفاده از وردپرس، می‌توانید پوسته خود را ویرایش و شخصی‌سازی کنید. گفتنی است قالب‌های آماده رایگان و غیر‌رایگان بسیار زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در وب‌سایت خود استفاده کنید.

  • برای شخصی‌سازی پوسته ووکامرس خود وارد بخش پوسته‌ها و سفارشی‌سازی شوید.
  • ویرایشگر پوسته برایتان اجرا می‌شود و می‌توانید به‌راحتی پوسته فعال خود را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.
  • اکثر پوسته‌های ووکامرس با موبایل و دسکتاپ سازگارند و گزینه‌های شخصی‌سازی بسیاری دراختیارتان قرار می‌دهند.

قدم نهم ساخت فروشگاه اینترنتی: گسترش امکانات فروشگاه 

حالا که فروشگاه شما تقریباً آماده است، می‌توانید با استفاده از افزونه‌های وردپرس و ووکامرس امکانات وب‌سایت خود را افزایش دهید. بسیاری از افزونه‌ها امکانات جانبی خوبی دراختیارتان قرار می‌دهند. بیش از ده‌ها‌هزار افزونه رایگان و غیر‌رایگان برای وردپرس و ووکامرس وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • برای نصب افزونه‌ها وارد منو افزونه‌ها شوید.
  • افزودن را انتخاب کنید و با جست‌وجو افزونه دلخواهتان را بیابید و نصب و فعال کنید.

همچنین، می‌توانید از افزونه‌های جانبی دیگری استفاده کنید که در فضای اینترنت موجود است.

  • برای این کار ابتدا فایل افزونه مدنظر خود را دانلود و ذخیره کنید.
  • سپس، وارد بخش افزونه‌های وردپرس شوید و گزینه افزودن را انتخاب کنید.
  • در‌ادامه، دکمه افزودن دستی و سپس فایل دلخواهتان را انتخاب کنید.
  • در آخر، دکمه نصب را بزنید.
هزینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

چگونه قابلیت‌های فروشگاه اینترنتی را افزایش دهیم؟

معرفی برترین افزونه‌های وردپرس و ووکامرس برای فروشگاه آنلاین

در‌ادامه، برخی از افزونه‌های وردپرسی و ووکامرسی بسیار کارآمد را معرفی کرده‌ایم که درصورت نیاز، می‌توانید آن‌ها را نصب و فعال کنید.

  • افزونه WPForms: افزونه WPForms بهترین افزونه فرم‌ساز وردپرس است. با استفاده از این افزونه، می‌توانید انواع فرم‌ها مانند فرم تماس با ما و نظرسنجی و ورود را ایجاد کنید.
  • افزونه AffiliateWP: با استفاده از این افزونه، می‌توانید به‌راحتی به بازاریاب‌ها و وب‌سایت‌های فروشگاهی دیگر متصل شوید و از پورسانت‌ها و کمیسیون‌های آن‌ها استفاده کنید.
  • افزونه Advanced Coupons: یکی از افزونه‌های برتر درزمینه کد تخفیف و هدیه برای فروشگاه است. با استفاده از این افزونه، می‌توانید سیستم کد تخفیف و کوپن را وارد فروشگاه آنلاین خود کنید.
  • افزونه SeedProd: افزونه SeedProd یکی از افزونه‌های کارآمد صفحه‌ساز ووکامرس است که با استفاده از آن، می‌توانید لندینگ‌پیج‌ها و صفحه‌های فروشگاه خود را طراحی و شخصی‌سازی کنید. این افزونه از انواع قالب‌های پیش‌فرض برای بخش‌های صفحه پرداخت، سبد خرید، صفحه عملیات موفق و‌… نیز برخوردار است که می‌توانید تنها با چند کلیک از آن‌ها استفاده کنید.
  • افزونه PushEngage: این افزونه اعلان‌های وب‌سایت شما را به کاربران ارسال می‌کند. اطلاعیه‌ها و یادآورهای سبد خرید و‌… را می‌توانید با استفاده از این افزونه پیاده‌سازی کنید.
  • افزونه All in One SEO: سئو بخش جدایی‌ناپذیری از هر فروشگاه آنلاین است. افزونه All in One SEO یکی از افزونه‌های برتر سئو برای وردپرس به‌شمار می‌آید که فروشگاه و وب‌سایتتان را برای موتورهای جست‌وجو بهینه می‌کند و امکانات فراوانی ارائه می‌دهد.
  • افزونه MonsterInsights: این افزونه وب‌سایت شما را به‌راحتی به سیستم آنالیز Google Analytics متصل می‌کند و ازطریق آن داده‌های آماری وب‌سایت خود را می‌توانید مشاهده کنید.
  • افزونه Dropshipping: افزونه‌ای محبوب برای Dropshipping و فروش واسطه‌ای است که با آن می‌توانید به فروشگاه‌های دیگر متصل شوید.

قدم دهم ساخت فروشگاه اینترنتی: بازاریابی فروشگاه آنلاین

بازاریابی یکی از بخش‌های مهم هر کسب‌وکار، به‌خصوص فروشگاه‌های آنلاین است. بازاریابی فروشگاه آنلاین راه‌های متفاوتی دارد؛ اما در‌ادامه، به ۴ راهی اشاره خواهیم کرد که در سال ۲۰۲۲ می‌توانند شما را به موفقیت برسانند.

۱. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های تقریباً جدید بازاریابی است که اکثراً در فضای اینستاگرام انجام می‌شود.

  • افرادی را پیدا کنید که در جایگاه خود محبوب هستند یا به هر دلیلی همگان آنان را می‌شناسند.
  • با آنان تماس بگیرید و بپرسید که نرخشان برای تبلیغ محصولاتی مانند محصولات شما چقدر است. همچنین، به‌ تعداد دنبال‌کنندگان آنان توجه و درباره خودشان و کاربرانشان تحقیق کنید.
  • با دو یا سه پست تبلیغاتی موافقت و محصولاتتان را برایشان ارسال کنید.

۲. تبلیغات پولی

تبلیغات پولی که از قدیم تا‌به‌امروز از روش‌های بازاریابی اصلی‌ بوده است، نیز می‌تواند فروشگاه شما را به مشتریان نشان دهد. تبلیغات پولی هرگز ناموفق نخواهند شد و تنها باید به بازار هدف خود و مکان تبلیغ دقت کنید. محبوب‌ترین مکان برای تبلیغات محصولات شما گوگل ادوردز (Google AdWords) است.

۳. بازاریابی ازطریق شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های بازاریابی محبوبی است که می‌تواند محصولات و فروشگاهتان را به کاربران نشان دهد. اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی حالِ‌حاضر است که کاربران بسیار زیادی دارد و می‌تواند محل مناسبی برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشد. البته هر شبکه اجتماعی‌ای که کاربران هدف شما در آن حضور دارند، می‌تواند گزینه‌ای مطلوب باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید، تحقیق درباره رقبا و فروشگاه‌ها دیگر است. از نوع بازاریابی آن‌ها درس بگیرید و از روش‌هایشان برای بازاریابی فروشگاه خود استفاده کنید. به‌طور‌کلی، به نکات زیر توجه کنید:

  • نوع پیام‌هایی که ارسال می‌کنند.
  • هر چند وقت یک بار محصولات خود را مستقیماً تبلیغ می‌کنند.
  • هدف کلی آنان چیست و پیام‌هایشان چه احساسی در شما ایجاد می‌کنند.

در مرحله بعد با ایجاد تقویم محتوایی، بازاریابی را شروع و طبق برنامه پست‌های خود را ارسال کنید.

۴. بازاریابی محتوا و سئو

امروزه بازاریابی محتوا و سئو مؤثرترین روش برای تبلیغ وب‌سایت‌ها، ازجمله فروشگاه‌های آنلاین است. هدف بازاریابی محتوا ساده است: شما محتواهایی را درباره موضوع‌های مرتبط با کسب‌وکارتان به مردم ارائه می‌دهید و درون آن‌ها به محصولات خود اشاره و خوانندگان را به‌سمت فروشگاه خود ترغیب می‌کنید. نکته مهمی که در این بخش وجود دارد، سئو مطالب است. سئو به‌معنای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجوست که باید در محتوای خود از آن استفاده کنید.

چطور در وب‌سایت وردپرسی خود پادکست تولید کنیم؟ آموزش زیر را از دست ندهید.

آموزش تولید پادکست

جمع‌بندی

شما می‌توانید با استفاده از تجربیات چندین‌ساله فروشگاه‌ها، فروشگاه آنلاین موفق و اصولی برای خود ایجاد کنید و آن را گسترش دهید. در این مقاله، درباره اولین قدم ساخت فروشگاه، یعنی انتخاب محصول تا ایجاد وب‌سایت فروشگاه آنلاین و نکات مؤثر در این زمینه و بازاریابی و توسعه کسب‌وکار صحبت کردیم. پس از مطالعه این مقاله، به‌راحتی و بدون نیاز به دانش خاصی می‌توانید فروشگاهتان را راه‌اندازی و درآمدزایی کنید.

سؤالات متداول

۱. ایجاد فروشگاه آنلاین رایگان امکان‌پذیر است؟

بله، برخی پلتفرم‌ها مانند وردپرس و ووکامرس به شما امکان راه‌اندازی فروشگاه آنلاین رایگان را می‌دهند.

۲. آیا می‌توانیم فروشگاه آنلاین را بدون ارسال محصولات ایجاد کنیم؟

بله، باید از شیوه Dropshipping یا واسطه فروش استفاده کنید. همچنین، می‌توانید محصولات غیر‌فیزیکی و آنلاین را بفروشید.

۳. هزینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

به کسب‌وکار شما بستگی دارد. شما می‌توانید کسب‌وکار خود را به‌‌رایگان یا با بیشترین هزینه‌ها شروع کنید.

۴. ایجاد فروشگاه آنلاین با وردپرس و ووکامرس چه تفاوتی با دیگر پلتفرم‌ها دارد؟

از‌لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی وجود ندارد و هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و در‌نهایت یک کار را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم