اتصال Google Sheet به ووکامرس در وردپرس

Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
چهارشنبه 23 تیر 1400
مطالعه: ۵ دقیقه ۰ نظر ۴۶۷ بازدید

امروزه به لطف سیستم مدیریت محتوای وردپرس، راه اندازی و توسعه کسب و کارهای آنلاین شدیدا در حال افزایش است و فروشگاه های اینترنتی با حجم زیادی از ثبت سفارشات و اطلاعات مربوط به مشتریان روبرو هستند. لازمه مدیریت صحیح حجم بالایی از داده ها و اطلاعات، به کار گرفتن ابزارهای نوین مانند Google Sheets برای مدیریت و به اشتراک گذاری دیتاها است. در این مطلب قصد داریم به منظور مدیریت بهتر اطلاعات مشتریان و به اشتراک‌‌گذاری آنها در مورد نحوه اتصال Google Sheets به ووکامرس صحبت کنیم. پس در ادامه همراه با ما باشید.

آموزش اتصال googlesheet به ووکامرس

چرا باید Google Sheets را به ووکامرس متصل کنیم؟

در ابتدا باید گفت که Google Sheets یک نرم افزار صفحه گسترده رایگان است و همانطور که گفته شد هماهنگ سازی آن با ووکامرس می تواند موجب ثبت راحت تر اطلاعات مشتریان و تجزیه و تحلیل ساد‌‌ه تر دیتاها گردد. همچنین باید گفت که با استفاده از این روش اعضای تیم فروشگاه اینترنتی می توانند داده های موجود را بدون وارد کردن به داشبورد وردپرس با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

برخی از مزایای هماهنگ‌‌سازی Google Sheets با ووکامرس:

  • داده های مربوط به سفارشات به سادگی قابل تجزیه و تحلیل می شوند.
  • می توان اطلاعات فروشگاه را در یک نمودار و به شکل کلی ارائه کرد.
  • ایجاد قابلیت فیلترسازی دیتاهای مشتریان براساس عوامل گوناگون
  • ایجاد قابلیت اشتراک گذاری و دسترسی سریع تر برای اعضای تیم فروشگاه اینترنتی

نحوه اتصال Google Sheets به ووکامرس

1- راه اندازی فروشگاه و ایجاد گوگل شیت

آموزش اتصال googlesheet به ووکامرس در فروشگاه اینترنتی

در اولین مرحله از اتصال Google Sheets به ووکامرس می بایست فروشگاه اینترنتی خود را به وسیله وردپرس و ووکامرس راه اندازی کرده باشید و سپس به وبسایت Google Sheets رفته و گزینه ” Blank” را انتخاب نمایید.

اتصال گوگل شیت به woocommerce در وردپرس

صفحات گوگل شیت نیز باید به شکلی ایجاد شوند تا دیتاهای ووکامرس به درستی در داخل صفحه گسترده و فیلد مربوطه قرار بگیرند. به عنوان مثال اطلاعات کلی مانند نام مشتری، ایمیل، تلفن، کالاهای سفارش داده شده، قیمت و وضعیت سفارش به درستی در جای خود قرار بگیرند.

درج اطلاعات در گوگل شیت وردپرس

2- نصب و فعال سازی افزونه Uncanny Automator

نصب افزونه uncanny برای گوگل شیت

افزونه Uncanny Automator حالتی شبیه به اتوماسیون در وردپرس ایجاد می کند و در واقع به عنوان یک اتصال دهنده بین وبسایت وردپرسی و سایر برنامه های دیگر محسوب می شود.

3- اتصال حساب گوگل با افزونه Uncanny Automator

اتصال به اکانت گوگل با افزونه uncanny

برای اتصال حساب گوگل به Uncanny Automator می بایست به بخش تنظیمات این افزونه رفته و گزینه “اتصال حساب” را انتخاب نموده و سپس باید حساب کاربری گوگل برای اتصال وارد گردد. در این مرحله برای تایید حساب و انتخاب های خود باید بر روی گزینه “Allow” کلیک کرده تا اتصال کامل برقرار گردد.

اتصال به اکانت گوگل با افزونه uncanny

اتصال google sheet به ووکامرس در وردپرس

4- اتصال ووکامرس به گوگل شیت از طریق افزونه Uncanny Automator

در این مرحله فروشگاه اینترنتی قادر است تا از طریق افزونه فوق به گوگل شیت متصل گردد. برای اینکار در قدم اول باید به قسمت ” Automator” رفته و بر روی گزینه ” Anonymous” کلیک شود و سپس گزینه “confirm” انتخاب گردد.

تایید اطلاعات اتصال به گوگل شیت با جیمیل

پس از اقدامات فوق باید دستورالعمل هایی ایجاد شوند تا اطلاعات موجود در ووکامرس را به درستی در صفحات گوگل شیت وارد کنند و همچنین باید گفت که برای تشخیص بهتر دستورالعمل ها بهتر است که برای آنها اسم هایی انتخاب گردند. در اینجا باید از داخل پنجره ” Anonymous trigger” ووکامرس تایید و سپس بر روی گزینه اول کلیک شود. از داخل لیست کشویی نیز باید گزینه ” completes” تایید و سپس ذخیره سازی انجام گردد. پس از انجام ذخیره سازی در واقع اتوماسیونی تشکیل می شود تا پس از تایید ثبت سفارشات مشتریان، داده ها در داخل صفحات گوگل شیت قرار بگیرند.

اتصال woocommerce به googlesheet وردپرس

۵- تنظیم نهایی دستورالعمل های اتصال

ذخیره اطلاعات

ذخیره اطلاعات اتصال گوگل شیت به woocommerce

در این مرحله می توان برای آزمایش فرآیند مربوطه، یک شناسه کاربری جدید ایجاد نمود و از این شناسه برای ارسال اطلاعات استفاده کرد. به این ترتیب باید از پنجره Actions گزینه کاربران موجود انتخاب و سپس در پنجره‌‌ جدیدی که باز می شود، نقش و شناسه کاربر مشترک تازه هم وارد گردد. سپس باید در این مرحله بر روی گزینه افزودن عملکرد (Add Action) کلیک و گوگل شیت انتخاب شود و پس از انجام این مورد، گزینه ایجاد یک ردیف در یک صفحه نیز تایید گردد.

ساخت یوزر

درج اطلاعات کاربر

google sheet pro

ایجاد ردیف

ایجاد ردیف در گوگل شیت وردپرس

پس از انتخاب گزینه ایجاد یک ردیف در یک صفحه، یک منوی کشویی ظاهر می گردد که می توان صفحه گسترده و برگه گوگل شیت را که قبلا ایجاد شده است در آن وارد کرد. در مرحله بعدی، باید روی دکمه “دریافت ستون” کلیک شود که با این کار ردیف‌‌ها از صفحه گسترده وارد می شوند و سپس با استفاده از هماهنگ کردن نمادهای ستارهدار با عناوین موجود در صفحه گوگل شیت اتصال لازم برقرار گردد. در انتها باید در نظر داشت که در قسمت دستورالعمل گزینه (Live) فعال شده باشد و تنظیمات مربوطه ذخیره شوند.

ایجاد ردیف در google sheet

درج اطلاعات در google sheet وردپرس

درج اطلاعات در google sheet وردپرس

جمع بندی 

اتصال Google sheet به woocommerce ( ووکامرس) در وردپرس موضوعی بود که در این مقاله از آموزش وردپرس پارس پک، به آن پرداختیم.کاربرانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای وبسایت خود استفاده می کنند، در کنار انتخاب این cms و خرید هاست وردپرس ، برای مدیریت داده ها و اطلاعات می توانند از این روش استفاده کنند. در انتها باید گفت که با توجه به حجم زیادی از اطلاعات و داده های مربوط به سفارشات، راه‌‌اندازی یک سیستم اتوماسیون و وارد کردن دیتاهای مشتریان به صورت خودکار بسیار حائز اهمیت است و باید اشاره کرد که با توجه به رقابت بالای فروشگاه های اینترنتی، استفاده کردن از همه ابزارهای در دسترس یکی از اصلی ترین کلیدهای موفقیت کسب و کارهای آنلاین است.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم