دامنه cloud

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
یکشنبه 1 آبان 1390
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۶۰۳ بازدید

دامنه cloud یکی از دامنه های جدید در دنیا است که امروزه در کل دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در خصوص این دامنه صحبت کنیم و اطلاعات جالب و مفیدی را قبل از خرید دامنه cloud در اختیار شما قرار دهیم.

صاحب نا مشخص
وب سایت ریجستری https://www.getcloud
محدودیت نا مشخص
سیاست های اختلاف نظر نامشخص
حمایت مالی نامشخص
وضعیت فعال
نوع استفاده مناسب برای فعالیت های cloud
DNSSEC بله
ارائه دهنده رجیستری ARUBA PEC SPA
تعداد ثبت 188.746
افتتاح November 13, 2014
نوع TLD

معرفی دامنه cloud

دامنه cloud یکی از دامنه‌های بسیار محبوب است که بیشتر مورد علاقه صنایع مربوط به ذخیره سازی در فضای ابری، متخصصان خلاق، خرده فروشان آنلاین، وبلاگ نویس‌ها و موارد دیگر می‌باشد. دامنه cloud یک دامنه همه کاره است که به میزان زیادی جلب توجه می‌کند و باعث می‌شود تا شما بتوانید خیلی سریع برند خود را رشد دهید.

دامنه cloud یک دامنه کوتاه، حرفه‌ای و به یادماندنی است و به شما در بهبود رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو با استفاده مستقیم از کلمات کلیدی در URL سایت کمک می‌کند. یک نکته بسیار مهم که باید بدانید این است که افرادی که به دنبال وب سایت‌هایی در خصوص ذخیره سازی در فضای ابری هستند با احتمال بیشتری بر روی وب سایت‌هایی که دارای دامنه cloud هستند کلیک می‌کنند و همانطور که می‌دانید هر کلیک امروزه در دنیای تبلیغات می‌تواند سود بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

آینده اینترنت در اختیار وب سایت‌هایی است که دارای دامنه‌هایی با نام دقیق و جدید هستند و می‌توانند حتی قبل از مراجعه به وب سایت شما به مشتریان تجربه جدید و جذابی را بدهند. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه‌مند به داشتن یک کسب و کار جدید هستید و قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید را دارید می‌توانید برای رقابت با رقبای خود از این دامنه استفاده کنید.

این دامنه بین المللی در واقع یک دامنه سطح بالا است که توسط ICANN به یک شرکت ایتالیایی واگذار شده است. با این که ثبت دامنه به صورت کامل در اختیار این شرکت ایتالیایی است ولی تمامی افراد از تمامی نقاط دنیا می‌توانند اقدام به ثبت این دامنه کنند و هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

 تاریخچه دامنه cloud و متقاضیان سابق این دامنه

  • CloudNames که یک ارائه دهنده خدمات مشاوره و مدیریت نروژی است یکی از اولین متقاضیان این دامنه بود. این شرکت در واقع خدمات مربوط به فضای ابری را به مشتریان خود ارائه می‌داد و قصد داشت که فضای مناسبی را برای ثبت این دامنه فراهم کند.
  • هلدینگ دامنه‌های سطح بالای Ltd یکی از 68 متقاضی بود که قصد داشتند تا خدمات مربوط به ثبت این دامنه را به نام خود بزنند.
  • شرکت Symantec یکی از شرکت‌هایی است که در حوزه راهکارهای امنیتی، ذخیره سازی و مدیریت سیستم‌ها در کل دنیا فعالیت دارد. همکاران این شرکت رئیس آن را ترغیب کردند که تقاضای خود برای این دامنه را به ICANN ارسال کند و مدیر این شرکت یعنی Fair Winds نیز تصمیم گرفت که این کار را انجام دهد.
  • آمازون یکی دیگر از شرکت‌هایی بود که قصد داشت تا خدمات مربوط به ثبت دامنه cloud را به دست بگیرد. این شرکت تصمیم داشت از طریق دفتر خود در لوکزامبورگ اقدام به انجام این کار کند.
  • شرکت دونات نیز از جمله شرکت‌های بسیار بزرگی بود که قصد داشت تا با راه اندازی یک اپراتور برای ثبت این دامنه حق ثبت آن را خریداری کند.
  • گوگل نیز از آخرین شرکت‌ها و شاید بتوان گفت بزرگترین آنها بود که تصمیم به خرید حق ثبت این دامنه گرفته بود.

اگر در حوزه کلود فعالیت دارید، این دامنه مناسب برای شما است

کابرد دامنه cloud: صنایع مربوط به فضای ابری و کلود بسیار پر جنب و جوش هستند و نرم افزارها، زیرساخت‌ها و شرکت‌های مربوط به آن در حال رشد هستند. با استفاده از این صنعت عملا دسترسی به اطلاعات از هر نقطه دنیا امکان پذیر است و به همین علت است که این صنعت طرفداران بسیار زیادی دارد. امروزه بسیاری از شرکت‌هایی که در حوزه کلود فعالیت دارند از دامنه cloud برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید حتما به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید. نکته اول این است که با استفاده از دامنه cloud شما می‌توانید نامی کوتاه و دقیق را برای دامنه خود انتخاب کنید و در واقع پیشنهادات مختلفی برای شما وجود خواهند داشت. نکته دیگر درباره قیمت دامنه cloud است که نسبت به بسیاری از دامنه‌های مشهورتر دارای قیمت مناسب‌تری است.

دامنه cloud

کاربرد دامین .cloud

به شرکت‌های پیشرو در تکنولوژی بپیوندید که از این دامنه استفاده می‌کنند

کلود کامپیوتینگ یک قدرت بسیار بزرگ در استارت آپ‌ها به شمار می‌آید که می‌توانید از آن در امور مالی، دولت، استارت‌آپ‌های مربوط به مسائل بهداشتی، سرگرمی، آموزش و سایر صنایع استفاده کنید. همانطور که در بخش قبلی بیان کردیم بسیاری از این کسب و کارها دامنه cloud را برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنند، شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه شرکت‌ها و اشخاصی از 140 کشور مختلف در کل دنیا اقدام به ثبت این دامنه برای وب سایت‌های خود کرده‌اند.

یکی دیگر از کاربردهای دامنه cloud استفاده از آن در کسب و کارهایی است که درگیری زیادی با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید دارند که از جمله این کسب و کارها می‌توان به IOT، کسب و کارهای فعال در حوزه داده‌های بزرگ، بلاکچین و واقعیت مجازی اشاره کرد که در حال حاضر محبوبیت بسیار زیادی دارند. شرکت‌های جدید می‌توانند با انتخاب این دامنه نشان دهنده اهداف آینده خود باشند.

خرید دامنه cloud

برای خرید دامنه cloud شما می‌توانید به راحتی در طول روز به وب سایت ما مراجعه کنید که شرایط راحتی را برای خرید این دامنه برای شما فراهم کرده است و شما می‌توانید به سادگی هرچه تمام دامنه دلخواه خود را انتخاب کرده و آن را ثبت کنید.

خرید دامنه cloud

خرید دامنه ابری

انتقال دامنه cloud

شما برای انتقال دامنه cloud نیز می‌توانید از خدماتی که وب سایت ما به شما ارائه می‌دهد نهایت استفاده را کنید، وب سایت ما شرایطی را ایجاد کرده است که بتوانید در کمترین زمان ممکن دامنه خود را منتقل کنید.

انتقال دامنه cloud

انتقال دامین کلاود

تمدید دامنه cloud

برای تمدید دامنه cloud هم شما می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید و به راحتی این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که در صورت فعال کردن تمدید خودکار این کار به صورت خودکار برای شما انجام خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آموزش دامنه می توانید از این بخش، مقالات آموزشی کاربردی پارس پک را مطالعه کنید.

قوانین ثبت دامنه cloud

برای ثبت این دامنه شما باید قوانینی را رعایت کنید که در ادامه این قوانین را برای شما آورده‌ایم:

قوانین ثبت دامنه cloud

شرایط ثبت دامنه .cloud

  • نام دامنه شما می‌تواند بین 1 کاراکتر تا 63 کاراکتر باشد.
  • نام دامنه شما باید با یک حرف و یا عدد شروع شده و با یک حرف و یا عدد نیز به پایان برسد.
  • شما می‌توانید برای نام دامنه خود از حروف، اعداد و خط تیره استفاده کنید ولی باید توجه داشته باشید که نمی‌توانید از خط تیره در کاراکترهای سوم و چهارم استفاده کنید.
  • نام دامنه شما نباید با خط تیره شروع و یا به اتمام برسد.
  • نام دامنه شما نمی‌تواند شامل اسپیس باشد.

سوالات متداول

ما برای چه مدتی می‌توانیم دامنه cloud را ثبت کنیم؟

شما می‌توانید دامنه خود را برای بازه زمانی 1 سال ثبت کنید.

ثبت این دامنه چقدر طول می کشد؟

شما می‌توانید تنها در چند دقیقه به راحتی این دامنه را ثبت کنید، برای این کار تنها کافی است که اینترنت شما متصل باشد و وارد وب سایت ما شوید.

سرویس Trustee برای دامنه cloud

این سرویس به شما کمک می‌کند تا در صورت به وجود آمدن محدودیتی برای ثبت دامنه بتوانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به راحتی مشکل را حل کرده و اقدام به ثبت دامنه دلخواه خود کنید.

آیا در صورت استفاده از سرویس Trustee می‌توانیم اقدام به انتقال دامنه کنیم؟

سرویس Trustee غیر قابل انتقال است. بنابراین در صورتی که از این سرویس استفاده کنید نمی‌توانید اقدام به انتقال دامنه خود کنید.

آیا می‌توانم اطلاعاتم را در زمان ثبت دامنه مخفی کنم؟

بله شما می‌توانید قابلیت ثبت دامنه به صورت خصوصی را فعال کنید که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید اطلاعات خود را در زمان ثبت مخفی کنید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم