دامنه dev

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
یکشنبه 15 آبان 1390
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۲۰۴۳ بازدید

دامنه dev یک دامنه جدید و محبوب است که امروزه توسط بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دامنه دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که ما در این مطلب تصمیم داریم درباره این ویژگی‌ها بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی درباره ثبت و خرید این دامنه را به شما ارائه دهیم. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه‌مند به خرید این دامنه هستید به شما توصیه می‌کنیم حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید تا بیشتر با دامنه dev، کاربردهای این دامنه، برخی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این دامنه، نحوه ثبت و خرید آن آشنا شوید. علاوه بر این شما در بخش انتهایی می‌توانید برخی از سوالات پرتکرار را همراه با پاسخ آنها مشاهده کنید.

معرفی دامنه dev

دامنه dev در واقع به کاربران اینترنت این اجازه را می‌دهد تا بتوانند کسب و کارهای فعال در حوزه فناوری را پیدا کنند. این دامنه در حال حاضر توسط بسیاری از شرکت‌های نوپا، شرکت‌های مربوط به حوزه فناوری و تکنولوژی و بسیاری از توسعه دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دامنه در واقع بخشی از دامنه گوگل به شمار می‌آید که بسیار معتبر است و به شکل هدفمندی طراحی شده است. استفاده از این دامنه می‌تواند به کسب و کار شما شخصیت بدهد.

دامنه dev یک دامنه کوتاه، حرفه‌ای و به یاد ماندنی است که به شما در بهبود رتبه موتور جستجو کمک می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از این دامنه از کلمات کلیدی به صورت مستقیم در URL وب سایت خود استفاده کنید. شکی در این موضوع نیست که افرادی که اقدام به جستجوی آنلاین مطالب و خدمات اختصاصی می‌کنند به احتمال زیاد بر روی گزینه‌هایی کلیک می‌کنند که در آنها از دامنه dev استفاده شده باشد.

توجه داشته باشید که آینده اینترنت در اختیار برندهایی است که دارای نام دقیق و جدیدی باشند و بتوانند تجربه خوبی را از این لحاظ به کاربران خود بدهند. شما به عنوان رهبر یک کسب و کار که به تازگی تاسیس شده است نیازمند این هستید که بازاریابی آنلاین خود را ارتقا دهید تا بتوانید با برندهای مشابه و رقیب خود به خوبی رقابت کنید.

تاریخچه این دامنه

دامنه dev یکی از دامنه‌های سطح بالا به شمار می‌آید که توسط گوگل اداره می‌شود. این دامنه جزو برنامه‌های جدید gTLD قرار دارد و در اول ماه مارس سال 2019 میلادی دسترسی اولیه به آن داده شد و از 19 فوریه نیز به صورت عموم در اختیار افراد قرار گرفت. توجه داشته باشید که توسعه دهندگان وب برای مدت زمان طولانی از این دامنه برای تست اهداف در شبکه‌های داخلی خود استفاده می‌کردند اما بعد از آنکه گوگل اقدام این TLD را بدست آورد این محیط‌ها برای توسعه دهندگان وب متوقف شد.

کاربردهای این دامنه

اجازه دهید که تخصص و تجربه شما در مقابل همگان قرار بگیرد. عبارت dev که مخفف عبارت نرم افزار و یا توسعه دهنده است امروزه یکی از اساسی‌ترین عبارت‌های دنیای تکنولوژی است. بدون شک استفاده از این دامنه برای کسب و کارهای مربوط به تکنولوژی می‌تواند باعث رشد یک کسب و کار شود. علاوه بر این شما می‌توانید در بسیاری از موارد دیگر و نامرتبط با تکنولوژی نیز از این دامنه استفاده کنید.

چند نکته بسیار مهم درباره عبارت dev

به صورت کلی کلمه dev به عنوان مخفف عبارت development به کار می‌رود که در واقع اشاره به روند ایجاد برنامه‌های نرم افزاری دارد. آلن تورینگ، ریاضیدان انگلیسی با ارائه نظریه توسعه نرم افزار در سال 1935 میلادی مشهور شد اگر چه برنامه‌های نرم افزاری تا اواخر سال 1940 به وجود نیامدند. در گذشته از کدهای باینری برای ساخت نرم افزارها استفاده می شد اما از دهه 1960 به بعد شاهد به وجود آمدن زبان‌های برنامه نویسی مانند Fortran، COBOL و BASIC بودیم.

امروزه دامنه‌های dev از هر زمان دیگری بیشتر اهمیت دارند چرا که محاسبات پیچیده تقریبا در کل زندگی ما تاثیر گذار هستند. امروزه راحتی زندگی وابسته به هوشمندی دستگاه‌هایی مانند یخچال، فریزر و … است. ما این شبکه گسترده از هوشمندی لوازم را اینترنت اشیا می‌نامیم. نکته دیگری که وجود دارد این است که امروزه هوش مصنوعی از یک داستان تخیلی به یک ابزار بسیار واقعی تبدیل شده است که در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی این موارد برای توسعه کسب و کار خود نیازمند این هستند که از دامنه dev برای کسب و کار خود بهره‌مند شوند.

به افراد اجازه دهید که با کسب و کار شما آشنا شوند

برای مدت زمان طولانی دامنه dev به صورت خاص برای ایجاد فضایی برای توسعه دهندگان استفاده می شد تا آنها بتوانند ایده‌های خود را به نمایش در بیاورند. آنها به یک راه نیاز داشتند تا بتوانند تکنولوژی‌هایی که استفاده می‌کنند را در یک محیط آنلاین دیگر نگهداری کنند که دامنه dev این کار را برای آنها انجام می‌داد. اما امروزه دامنه‌های dev می‌توانند برای هر شخصی که در حوزه تکنولوژی کار می‌کند بسیار مناسب باشند. مشاغل و افراد مختلف می‌توانند از این دامنه برای نشان دادن تخصص خود در موارد زیر استفاده کنند:

  • توسعه وب سایت
  • طراحی وب سایت
  • مهندسی نرم افزار
  • توسعه بازی
  • اپلیکیشن‌‎های موبایل
  • امنیت IT

انتخاب نام‌های کوتاه‌تر و جذاب‌تر در دامنه dev

زمانی که شخصی می‌خواهد بداند شما چه کاری را انجام می‌دهید دامنه dev به شما اجازه می‌دهد تا این کار را با استفاده از سه کلمه انجام دهید. با استفاده از دامنه dev که به برند شما متصل می‌شود شما می‌توانید میزان کلیک‌های وب سایت خود را چند برابر کنید و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. استفاده از این دامنه باعث می‌شود تا زمانی که مشتری‌ها به دنبال یک توسعه دهنده هستند از شما کمک بگیرند.

دامنه dev فراتر از کارهای برنامه نویسی است

حتی اگر شما در خارج از دنیای تکنولوژی فعالیت داشته باشید دامنه بین المللی dev می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. اگر شما یک توسعه دهنده ساختارها برای پروژه‌های بزرگ هستید یا مسئولیت یک امور خیریه را بر عهده دارید می‌توانید از این دامنه برای کسب و کار خود بهره‌مند شوید. امروزه کسب و کارهای زیادی هستند که در زمینه خدمات پزشکی و علوم رفتاری انسان‌ها فعالیت می‌کنند، این افراد می‌توانند مانند بسیاری از کلینیک‌های پزشکی از دامنه dev برای کسب و کار خود استفاده کنند. در حقیقت هر فرد و یا سازمانی که قصد پیشرفت در کسب و کار خود را دارد باید اقدام به ثبت دامنه dev کند تا بتواند با سایر برندهای رقیب خود رقابت کند.

یک گام جلوتر می‌رویم. در حال حاضر دامنه dev می‌تواند به عنوان یک شناسه برای برند شما در کل دنیا محسوب شود. شما می‌توانید در زمان ثبت دامنه dev گزینه‌های خلاقانه‌ای را انتخاب کنید که می‌تواند باعث گسترش و محبوبیت بیشتر کسب و کار شما شود.

امروزه به نظر می‌رسد که دامنه dev در بسیاری از موارد غیر تکنولوژی و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع باعث شده است که در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای بزرگ دنیا علاقه‌مند به ثبت این دامنه باشند.

دامنه dev را قبل از سایر افراد ثبت کنید

زمانی که کسب و کار خود را راه اندازی کردید سریع باشید و دامنه dev با نام مورد نظر خود را به نام خود ثبت کنید. دقیقا مانند اینترنت دنیای بازی، طراحی وب و توسعه نرم افزار نیز به صورت فزاینده‌ای بزرگتر می‌شود و فضای رقابتی آن نیز شدیدتر می‌شود. شما باید بتوانید با رقبای خود رقابت کنید و dev ‌می‌تواند به شما در این مسیر کمک زیادی کند.

دامنه dev یک محیط امن را برای شما ایجاد می‌کند بنابراین شما برای بارگذاری وب سایت خود با HTTPS و یک گواهی SSL برای وب سایت خود نیازمند هستید. برای استفاده از گواهی SSL در وب سایت خود باید آن را در صفحه محصولات من فعال سازی کنید.

چرا من باید این دامنه را انتخاب کنم؟

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث می‌شود تا شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر علاقه‌مند به ثبت این دامنه باشید. توسعه وب سایت‌های در حوزه فناوری با استفاده از این دامنه راحت‌تر است، در صورتی که قصد دارید پروژه‌های جدیدی را انجام دهید دامنه dev می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد، هزینه ثبت این دامنه نسبت به بسیاری از دامنه‌های دیگر مناسب‌تر است و در نهایت شما برای انتخاب نام دامنه خود گزینه‌های مختلفی را پیش رو خواهید داشت.

آیا دامنه dev برای من مناسب است؟

امروزه توسعه دهندگان نقش بسیار مهمی را در صنایع مختلف از جمله توسعه نرم افزارها و بازی‌های ویدئویی، عکاسی، املاک و … دارند. اگر شما هم یک توسعه دهنده هستید دامنه dev می‌تواند گزینه‌ای فوق العاده برای وب سایت جدید شما باشد.

چگونه می‌توانم اقدام به خرید این دامنه کنم؟

برای خرید دامنه dev شما می‌توانید وارد وب سایت ما شوید و به راحتی در طول روز اقدام به خرید دامنه dev با نام دلخواه خود کنید. وب سایت ما شرایط بسیار خوبی را برای خرید این دامنه فراهم کرده است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید دامنه دلخواه خود را خریداری کنید.

انتقال دامنه در وب سایت ما

از دیگر شرایطی که وب سایت ما برای شما فراهم کرده است این است که می‌توانید به راحتی اقدام به انتقال دامنه dev کنید. این کار در وب سایت ما تنها چند دقیقه زمان می‌گیرد و لازم نیست که شما زمان زیادی را صرف این کار کنید.

قوانین ثبت دامنه

برای ثبت دامنه dev شما باید قوانینی را رعایت کنید که ما در این مطلب این قوانین را به صورت کامل برای شما آورده‌ایم:

  • نام دامنه شما باید بین 1 کاراکتر تا 63 کاراکتر باشد.
  • نام دامنه شما باید با یک حرف و یا یک عدد شروع شده و باید با یک عدد و یا یک حرف نیز به پایان برسد.
  • شما برای نام دامنه خود باید از حروف و کاراکترهای انگلیسی استفاده کنید. نام دامنه شما می‌تواند شامل حروف a تا z، اعداد 0 تا 9 و خط تیره باشد.
  • توجه داشته باشید که خط تیره را نمی‌توانید در شروع نام دامنه، در پایان آن و در کاراکترهای سوم و چهارم به کار ببرید.
  • نام دامنه شما نمی‌تواند شامل اسپیس باشد.
  • شما در نام دامنه خود نمی‌توانید از کاراکترهای خاص مانند %، ^ و … استفاده کنیدتمدید دامنه dev

در صورتی که مهلت استفاده شما از این دامنه به پایان رسیده است و قصد تمدید دامنه dev را دارید می‌توانید به دو طریق اقدام به انجام این کار کنید. روش اول برای تمدید این دامنه این است که در زمان ثبت دامنه گزینه تمدید خودکار را فعال کنید تا با اتمام مهلت استفاده شما از این دامنه به صورت خودکار دامنه برای شما تمدید شود. روش دوم این است که بعد از به اتمام رسیدن مهلت استفاده از این دامنه به وب سایت ما مراجعه کرده و به صورت دستی اقدام به تمدید دامنه خود کنید.

سوالات متداول

دامنه dev را برای چه بازه زمانی می‌توانیم ثبت کنیم؟

شما می‌توانید این دامنه را برای یک بازه زمانی بین یک تا ده سال به ثبت برسانید و بعد از به اتمام رسیدن این بازه باید اقدام به تمدید دامنه خود کنید.

ثبت این دامنه چقدر طول می‌کشد؟

برای ثبت این دامنه شما کار راحتی را در پیش دارید. با ورود به وب سایت ما می‌توانید تنها در چند دقیقه اقدام به ثبت دامنه dev با نام دلخواه خود کنید.

آیا با استفاده از سرویس Trustee من می‌توانم دامنه‌ام را انتقال دهم؟

خیر متاسفانه سرویس Trustee غیر قابل انتقال است و بنابراین زمانی که شما اقدام به فعال سازی این سرویس می‌کنید نمی‌توانید بعدها اقدام به انتقال دامنه خود کنید. پس زمانی که قصد فعال سازی این سرویس را دارید حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم