دامنه space

Avatar
نویسنده: درسا والامقام
یکشنبه 25 دی 1390
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۵۸۵ بازدید

دامنه space یکی از دامنه های سطح بالای جدید است که می تواند جایگزینی مناسب برای دیگر دامنه های موجود و قدیمی باشد. امروزه اگر می خواهید در کار خود موفق باشید باید سایت شما به گونه ای باشد که کاربران و مخاطبان بیشتر به سایت شما مراجعه کنند و در واقع هر کلیکی که بر روی سایت شما شود یک پیروزی محسوب می گردد. اولین گام برای رسیدن به این هدف انتخاب یک دامنه مناسب برای سایت شما است و برای آنکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید باید دامنه ها را به طور کامل بشناسید. در این متن به معرفی کامل دامنه space می پردازیم و نحوه ثبت، انتقال، تمدید و خرید این دامنه را شرح می دهیم.

معرفی دامنه space

دامنه space در واقع یکی از دامنه های جدید می باشد که مدیریت ثبت و رجیستری این دامنه بر عهده radix می باشد. Radix  برنامه دیگر را تحت نظارت خود دارد. Radix در واقع بخش کوچکی از گروه directi است که برای نظارت روی دامنه های سطح بالا مانند دامنه space در نظر گرفته شده است و در این زمینه فعالیت می کند. این دامنه یک دامنه جهانی است و برای افرادی که می‌ خواهند که کار خود را در سطح جهانی گسترش دهند بسیار مناسب خواهد بود.

این دامنه بین المللی محدود و منحصر به یک موضوع و زمینه تخصصی نبوده و به همین دلیل برای هر شخصی می تواند بسیار مناسب باشد. امروزه اگر می خواهید که در کار خود موفق باشید باید بتوانید در اینترنت نیز موفق عمل کنید و نظر کاربران را به خود جلب نمایید. استفاده از دامنه مناسب که معتبر باشد و برای کاربران نیز جذاب باشد یکی از مهمترین عواملی است که می تواند در موفق شدن شما در کسب و کار تاثیرگذار باشد که این موضوع برابر با پیشرفت کار و کسب درآمد بیشتر خواهد بود.

صاحب
وب سایت ریجستری https://get.space/
محدودیت
سیاست های اختلاف نظر
حمایت مالی
وضعیت فعال
کاربرد تکنولوژی، هنرمندان، سرگرمی ها، عکاسان
DNSSEC
ارائه دهنده رجیستری ARI Registry Services
تعداد ثبت 468,993
افتتاح 30 May 2014
نوع

تاریخچه دامنه

در تاریخ ۳ آوریل سال ۲۰۱۴ قراردادی برای واگذاری مدیریت و حق امتیاز ثبت و رجیستری دامنه space برای radix بسته و امضا شد. از آن زمان تا به حال تمامی دامنه های Space که به ثبت رسیده اند تحت نظر شرکت radix بوده است. همانطور که گفته شد این دامنه یک دامنه جدید می باشد که توانسته به طور کامل جایگزینی مناسب برای دامنه های قدیمی تر باشد.

خرید دامنه space

شما می‌توانید دامنه مورد نظر خود را خریداری نمایید و به این منظور باید به مراکز خدمات و رجیستری دامنه space مراجعه کنید که تحت مدیریت radix می باشند. هزینه و مبلغ خرید دامنه به صورت دقیق توسط این مراکز به شما اعلام خواهد شد. باید دقت داشته باشید که حتما به مرکزی معتبر که در این زمینه تجربه دارد مراجعه کنید. مرکزی که شما برای دریافت خدمات به آن مراجعه می کنید باید سریع وارد عمل شود و در تمام مراحل شما را همراهی کند تا کار شما بدون هیچ مشکلی در کمترین زمان انجام شود.

لوگو دامنه space

مشخصات دامنه space

ثبت دامنه

آنچه که در دامنه space بسیار حائز اهمیت است این موضوع است که هیچ محدودیتی برای ثبت این دامنه برای افراد وجود ندارد و هر شخصی با هر حرفه ای می تواند این دامنه را به ثبت برساند. تمامی قوانین ثبت دامنه space توسط radix طراحی و ابلاغ شده است و اگر قصد دارید که این دامنه را به ثبت برسانید باید آخرین قوانین مربوط به دامنه Space را مطالعه کنید. برای اینکه دامنه را به ثبت برسانید باید به مراکز ثبت ‌و رجیستری که مجوز این کار را دارند مراجعه کنید و با انتخاب یک نام دامنه مناسب اقدامات لازم برای ثبت را انجام دهید.

انتقال دامنه

شما می توانید دامنه ای که به ثبت رسیده است را به فرد یا شرکت دیگر انتقال دهید. این کار در کمترین زمان و بدون ایجاد هیچ گونه خسارت انجام می شود. همانطور که می دانید تمدید دامنه هزینه ای برای شما در بر خواهد داشت اما با انتقال دامنه از یک سال تمدید رایگان نیز بهره مند می شوید. برای انتقال دامنه نیز مانند ثبت، خرید و تمدید باید به مراکز رجیستری و ثبت مراجعه کنید و انتقال دامنه space را با کمک این مراکز انجام دهید.

کاربرد دامنه space

دامنه space طراحی شده تا صرف نظر از کشور، حرفه و تخصص و همچنین علاقه برای استفاده همه در دسترس باشد. در واقع این دامنه مانند یک بوم سفید در دنیای اینترنت به حساب می آیند که هر فردی می تواند بدون هیچگونه محدودیت از آن استفاده کند. دامنه space به علت آنکه جدید می باشد تعداد نام های دامنه ثبت شده برای آن نیز کمتر از دامنه های قدیمی تر مانند .com  و… می باشد.

این موضوع باعث شده تا بتوانید حق انتخاب های بیشتری برای نام دامنه داشته باشید زیرا نام دامنه باید قبل از شما توسط فرد دیگر به ثبت نرسیده باشد. برخی از کاربردهای دامنه برای کسانی است که در املاک کار می کنند و می توانند گزینه های خود را در سایتی با  دامنه space برای مشتریان به نمایش بگذارند. وبلاگ نویسان و همچنین شرکت ها و سازمان ها همگی می توانند از این دامنه استفاده کنند و به همین دلیل نیز به این دامنه بوم سفید می گویند زیرا برای استفاده در هر زمینه ای مناسب است به گونه ای که موسیقیدان ها و همچنین بازیگران نیز از این دامنه استفاده می کنند.

تمدید دامنه space

فعال کردن گزینه تمدید خودکار دامنه برای شما هزینه ای در بر نخواهد داشت و با این کار مسئولیت تمدید دامنه در زمان مشخص شده بر عهده شما نخواهد بود. اگر تمدید دامنه space به صورت خودکار باشد قبل از منقضی شدن دامنه، تمدید آن صورت می گیرد. اگر به هر دلیلی دامنه تمدید نشود شما تا ۴۰ روز پس از تاریخ انقضای دامنه مهلت دارید که برای تمدید دستی اقدامات لازم را انجام دهید و اگر در این ۴۰ روز تمدید انجام نشود دامنه شما حذف می گردد.

اگر وب‌سایت‌تان در زمینه طرح‌های هنری، خلاقانه و حتی بلاگری فعالیت دارد، دامنه space به شما کمک می‌کند بین کاربران خود شناخته‌ شده‌تر و محبوب‌تر باشید. برای وب‌سایت‌های شخصی این دامنه گزینه‌ای مناسب است و با استفاده از آن می‌توانید دامین کوتاه و به‌یادماندنی برای وب‌سایت خود انتخاب کنید.

پرسش های متداول

آیا از این نوع دامنه می توانند ستاره شناسان و مهندسان موشک استفاده کنند؟

بله این دامنه می تواند یکی از مناسب ترین گزینه ها برای این افراد باشد.

برای به ثبت رساندن این نوع از دامنه باید شرکت و یا برندی به نام خود داشت؟

خیر این دامنه توسط افراد حقیقی و حقوقی می تواند به ثبت برسد و نیاز به داشتن برند اختصاصی نخواهد بود.

برای فعال کردن میزبانی و خدمات دیگر باید چه کاری انجام داد؟

برای دریافت هر یک از این خدمات شما باید به مرکز رجیستری این دامنه مراجعه کنید و سفارش خود را به طور کامل و صحیح ثبت نمایید.

آیا برای انتخاب نام دامنه ی Space محدودیتی وجود دارد؟

بله شما باید از برخی کاراکترها در نام دامنه استفاده نکنید و طول نام دامنه نیز دارای محدودیت می باشد.

اعتبار ثبت دامنه تا چه زمانی می باشد؟

  • مدت زمان اعتبار دامنه در حدود یک تا ده سال می باشد که در زمان ثبت به شما اعلام خواهد شد.
  • استفاده از دامنه ی Space مزیت ویژه ای نسبت به دیگر دامنه ها دارد؟
  • خیر این دامنه ویژگی منحصر به فردی نسبت به دیگر دامنه ها ندارد.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم