دامنه tools

معرفی ویژگی های دامنه tools
Avatar
نویسنده: درسا والامقام
چهارشنبه 21 دی 1390
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۳۹۸ بازدید

واژه tools به معنای ابزار ها می باشد و دامنه tools نیز در همین راستا کاربرد دارد.برای حرفه ای تر شدن در کارتان باید از دامنه ای استفاده کنید که به طور اختصاصی مربوط به محتوا و کار شما می باشد؛ به این صورت هر شخصی با دیدن دامنه ، محتوای سایت شما را متوجه می شود و این می تواند نکته ای مثبت در کارتان به حساب بیاید.برای آن که بدانید این دامنه برای کار شما مناسب است یا خیر و تمدید دامنه tools ،ثبت دامنه tools و یا خرید دامنه tools به چه صورت انجام می شود در این متن همراه ما باشید تا به طور کامل با این دامنه و کاربرد دامنه tools آشنا شوید .

معرفی دامنه tools

دامنه tools یکی از دامنه های سطح بالا است که کار را برای جستجو مطلب مرتبط به ابزار نیز بسیار آسان تر نموده به این صورت که اگر بخواهید مطلبی مربوط به tools را پیدا کنید تنها باید بر روی سایت هایی کلیک کنید که دامنه ی آن ها دامنه .tools است.

به این‌ صورت در زمان کمتر به نتیجه ای دقیق تر می رسید.اگر می خواهید که در کار خود حرفه ای تر شوید باید در دنیای اینترنت فعالیت داشته باشید و بتوانید نظر کاربران را به خود جلب نمایید.به این منظور باید رتبه ی شما در نتایج جستجو بالا باشد تا افراد بیشتری سایت شما و خدمات تان را مشاهده کنند.استفاده از دامنه ای که به کارتان مرتبط باشد اولین و مهم ترین گام است.زیرا کسانی که به دنبال سایتی مرتبط با tools  می باشند بیشتر در سایت شما می مانند و همین موضوع سبب بهبود رتبه ی سایت تان در نتایج جستجو می شود.

تاریخچه دامنه

دامنه tools به عنوان یک دامنه بین المللی   توسط ICANN ارائه شده و یکی از دامنه های سطح بالا محسوب می شود.مسئولیت رجیستری و نظارت بر روی ثبت و ‌تعیین قوانین مربوطه همگی بر عهده ی donuts می باشد که علاوه بر دامنه ی تولز مسئولیت و حق امتیاز دامنه های دیگری را نیز دارد.در تاریخ ۲۳ ژانویه ی ۲۰۱۴ این دامنه به Root zone واگذار شد.انتقال ، ثبت ، خرید و تمدید دامنه ی tools همگی تحت نظر donuts و با توجه به قوانین وضع شده توسط آن صورت می گیرد . Donuts نه تنها در رابطه با دامنه tools بلکه در دیگر دامنه ها توانست بسیار موفق عمل کند و تعداد زیادی دامنه را به ثبت برساند.تعداد دامنه های به ثبت رسیده برای دامنه ی تولز روز به روز در حال افزایش است و داشتن اعتبار در بین کاربران باعث شده تا افراد بیشتری مایل به ثبت به این دامنه باشند.

کاربرد دامنه tools 

دامنه ی tools برای کارها و حرفه هایی که مربوط به تعمیر یا ساختن وسایل و یا هر چیزی می باشند می تواند گزینه ی مناسبی باشد.در واقع اگر کار شما با ابزار ها و وسایل برای ساخت و یا تعمیر وسایل است دامنه tools  برای معرفی کردن شما به مخاطبان و کاربران بهترین گزینه به حساب می آید.به این صورت می توانید با انتخاب دامنه ی تولز در کارتان پیشرفت کنید.ابزار ها در زندگی ما نقش های متفاوتی دارند و از آن ها در تعمیر ماشین ها و دیگر وسایل تا حتی برنامه نویسی استفاده می شود.

در تمامی این موارد می توانید از دامنه ی tools استفاده کنید.به طور کلی برای دامنه ی تولز محدودیتی وجود ندارد و هر شخص و فردی حتی شرکت ها می توانند این دامنه را تهیه کنند.برای ثبت این دامنه نیاز به داشتن برند تجاری نیز نمی باشد و حتی علاقه مندان نیز می توانند دامنه ی تولز را ثبت نمایند.

ثبت دامنه tools 

برای ثبت دامنه باید به مرکز رجیستری دامنه ی tools مراجعه کنید تا بتوانید دامنه ی مورد نظرتان را پس از مشخص کردن نام دامنه به ثبت برسانید.اولین گام برای ثبت دامنه انتخاب نام می باشد. قوانین و محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد به طور مثال شما نمی توانید از _ در نام دامنه استفاده کنید اما استفاده از حروف و اعداد و خط فاصله مشکلی ایجاد نمی کند.نام دامنه ای که انتخاب می کنید نباید در دامنه tools قبل از شما توسط فرد دیگر به ثبت رسیده باشد.به همین دلیل سرعت عمل در ثبت دامنه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

خرید دامنه tools 

شما می توانید دامنه ی مورد نظر تان را خریداری کنید و با پرداخت مبلغ و مراجعه به مرکز هایی که تحت نظارت donuts می باشند خرید دامنه را انجام دهید.همچنین در صورتی که دامنه ی شما منقضی شود آن دامنه برای شما به اصطلاح پارک می گردد و به طور کامل از بین نمی رود.اگر شما دامنه تان را تمدید نکردید و‌ دامنه منقضی شد می توانید که آن را باز خرید کنید یعنی با پرداخت مبلغی آن را مجددا فعال نمایید.

تمدید دامنه tools 

در زمانی که دامنه را به ثبت می رسانید و یا آن را خریداری می کنید با توجه به هزینه ای که می پردازید تعیین می کنید که دامنه تا چه مدت اعتبار داشته باشد.کمترین مدت زمان اعتبار دامنه یک سال و بیشترین مدت ۱۰ سال می باشد.شما باید زمان اعتبار و تاریخ انقضای دامنه را به خاطر بسپارید تا به این شکل قبل از منقضی شدن آن برای تمدید اقدام کنید. تمدید دامنه نیز در مراکز رجیستری و ثبت دامنه تولز انجام می شود. برای تمدید دامنه می توانید به دو روش عمل کنید.

روش اول تمدید دستی می باشد که باید در تاریخ مشخص شده نسبت به تمدید دامنه اقدام کنید و مراحل را انجام دهید روش دیگر تمدید خودکار دامنه می باشد که با فعال کردن آن تمدید بدون دخالت شما در زمان مناسب صورت می‌گیرد. و به این صورت کار را برای شما بسیار آسان تر می کند.تنها کافی ست که گزینه ی تمدید خودکار را فعال کنید.

انتقال دامنه

برای انتقال دامنه باید به مرکزی مراجعه کنید که مجوز و تایید donuts را داشته باشد و با داشتن تجربه در این زمینه انتقال دامنه ی tools را در کمترین زمان برای شما انجام دهند.به طور کلی انتقال دامنه در کم ترین زمان صورت می گیرد و نیاز به وقت زیادی نخواهد داشت.تنها کافی ست که درخواست تان را مبنی بر انتقال دامنه ارائه دهید تا کارهای انتقال دامنه برای شما انجام شود.با انتقال دامنه می توانید از یک سال تمدید رایگان دامنه نیز بهره مند شوید که این موضوع انتقال دامنه را برای شما به صرفه می کند.

پرسش های متداول

دامنه ی tools تنها برای کسانی که با ابزار های تعمیراتی سروکار دارند مانند مکانیک ها کاربرد دارد؟

خیر کسانی مانند برنامه نویسان که به طریقی با ابزار ها کار می کنند نیز می توانند از این دامنه استفاده کنند.

آیا می توان هر نام دامنه ای را انتخاب نمود؟

خیر باید در انتخاب نام دامنه به برخی قواعد دقت کنید و از طرفی نام دامنه نباید قبلا به ثبت رسیده باشد.

هزینه ی ثبت و خرید دامنه ی tools زیاد است؟

از آن جا که برای خرید و ثبت دامنه باید به دلار با یورو مبلغ را محاسبه نمایید با توجه به تفاوت ارزش ارز برای ایرانیان کمی هزینه بیشتر خواهد بود.

فعال کردن گزینه ی تمدید خودکار دامنه هزینه دارد؟

خیر تمدید خودکار بدون هزینه ی اضافه برای شما انجام می شود.

آیا تنها افراد ساکن کشور خاص می توانند این دامنه را تهیه نمایند؟

خیر محدودیتی برای ثبت و خرید این دامنه وجود ندارد و هر شخصی می تواند آن را تهیه نماید.

آیا استفاده از دامنه tools ممکن است سبب بهبود و‌ رونق کار شود؟

بله اگر این دامنه مرتبط به کار و محتوای سایت شما باشد می تواند تاثیر مثبتی بگذارد .