قوانین استفاده از میزبانی ابری پارس پک

Avatar
نویسنده: مدیر
یکشنبه 27 فروردین 1391
مطالعه: ۸ دقیقه ۰ نظر ۲۸۰ بازدید

پیش از خرید هاست و سرور، ابتدا باید با قوانین و مقررات استفاده از آن آشنا شوید. هر سرویس‌دهنده براساس سیاست‌های خود، قوانین مشخصی را برای خرید و استفاده از سرویس میزبانی وضع می‌کند. در پارس پک، قوانین و مقرراتی را برای شفافیت استفاده از خدمات و آشنایی بیشتر کاربران با سیاست‌های کاری خود مشخص کرده‌ایم. با مطالعه این قوانین، می‌توانید درباره نحوه استفاده و خدمات دریافتی اطلاعات بیشتری به‌دست آورید. تهیه نسخه پشتیبان، نوع پشتیبانی، نحوه تأمین امنیت اطلاعات و پرداخت هزینه ازجمله مباحثی هستند که اطلاع از مراحل انجام آن برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با قوانین استفاده از سرویس میزبانی ابری پارس‌ پک، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

۲۱ قانون مهم برای استفاده از هاست ابری پارس پک

قوانین زیر ضمن تأیید و تحکیم مواد موجود در قوانین و مقررات خرید از شرکت پارس پک، به‌طوراختصاصی قوانین استفاده از خدمات میزبانی ابری پارس پک (ParsPack Cloud Hosting Services) را تبیین و تفصیل می‌کند.

۱. استفاده از خدمات این شرکت به‌معنای تأیید تمامی قوانین و مقررات خرید و قوانین ویژه خدمات میزبانی ابری است.

۲. پس از پرداخت وجه و ارائه خدمات، امکان لغو قرارداد و بازگشت وجه میسر نخواهد بود؛ بنابراین، سرویس‌گیرنده پیش از تکمیل سفارش خود باید همه جوانب امر را برای اطمینان از تناسب سرویس با نیاز وب‌سایت خود و آگاهی از تمام مشخصه‌های فنی آن بسنجد.

۳. تمام خدمات پشتیبانی فقط ازطریق سیستم تیکتینگ و با رعایت قوانین پشتیبانی قابل‌ارائه خواهد بود. شایان ذکر است که خارج از این چهارچوب هیچ‌گونه خدمات پشتیبانی‌ای ارائه نمی‌شود.

۴. تعهد ارائه خدمات پشتیبانی هاست در ساعات اداری است؛ هر‌چند در خارج از این ساعات نیز امکان پاسخ‌گویی وجود دارد.

۵. خدمات پشتیبانی، تنها به برقراری اکانت‌های هاست و صحت عملکرد سرویس‌های اصلی سرور شامل وب سرور، میل سرور، DNS سرور و FTP سرور محدود است.

۶. در‌صورتی‌که در هاست قبلی از کنترل‌پنل دایرکت‌ادمین یا سی‌پنل استفاده می‌شود، انتقال اطلاعات برای اکانتی با حجم کمتر از ۵ گیگابایت با ارائه لینک قابل‌دانلود Full Backup رایگان انجام می‌شود. برای اطلاع از هزینه‌های انتقال اطلاعات خارج از شرایط یادشده، مراتب را در قالب درخواست پشتیبانی مطرح و پیگیری کنید.

۷. به‌دلیل حجم زیاد امور پشتیبانی، متأسفانه بخش پشتیبانی پارس پک خدمات آموزشی اعم از نحوه نصب یا تنظیم انواع اسکریپت‌های اینترنتی یا نحوه کار با کنترل‌پنل و سایر مبانی میزبانی را نمی‌تواند ارائه دهد و کاربران دانش کافی به‌منظور کار با ابزارهای تحت‌وب را باید داشته باشند. ناگفته نماند در این زمینه تلاش می‌شود در قالب نوشتاری، مطالب مفیدی از‌طریق بخش اخبار و مقالات وب‌سایت دردسترس کاربران قرار گیرد.

۸. بخش پشتیبانی در رفع یا اصلاح اشکالات و ایرادات احتمالی موجود در اسکریپت‌های مورد‌استفاده سرویس‌گیرنده مسئولیتی ندارد؛ هر‌چند ممکن است در موارد معدود با پذیرش مسئولیت و پس از تسویه صورت‌حساب، نقص‌های موجود در اسکریپت رفع شوند.

۹. روی میزبانی ابری امکان اتصال به سرورهای دیگر ازقبیل سرورهای دیتابیس از‌طریق اسکریپت‌های نصب‌شده روی سرویس میزبانی ابری میسر نیست و در‌صورت مشاهده، مسدود خواهد شد. ناگفته نماند که در این صورت مطابق با بند ۲ قوانین، هزینه سرویس عودت داده نمی‌شود.

۱۰. با‌توجه‌به حد بالای سخت‌افزاری، ممکن است زمان ارائه خدمات در موارد خاص با کمی وقفه همراه باشد؛ بنابراین، برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانید مراتب را از‌طریق بخش پشتیبانی دنبال کنید.

۱۱. رعایت تمامی قوانین جاری کشور در محتوای وب‌سایت‌ها الزامی است و هر‌‌گونه تخلف به مسدود‌شدن اکانت وب‌سایت خاطی منجر می‌شود. همچنین، همه عواقب و مسئولیت ناشی از محتوای وب‌سایت‌ها، اعم از رایگان و تجاری، متوجه صاحب اکانت است؛ بنابراین، در هماهنگی محتوا با قوانین کشور باید نهایت دقت به‌خرج داده شود.

۱۲. درصورتی‌که کمیته تشخیص محتوای مجرمانه وب‌سایت را فیلتر کند، قرارداد لغو و هزینه سرویس بازگردانده نمی‌شود.

۱۳. کاربران برای جلوگیری از آلوده‌شدن وب‌سایت خود به انواع ویروس و آسیب‌پذیری در‌برابر حمله‌های اینترنتی، باید به‌‌طورپیوسته اسکریپت‌های مورد‌استفاده خود را به‌روزرسانی کنند؛ چراکه بنا به ضرورت و برای جلوگیری از فعالیت نرم‌افزار‌های مخرب، وب‌سایت‌های آلوده تا زمان رفع مشکل مسدود باقی می‌مانند.

۱۴. درصورت تغییر در تعرفه خدمات، هنگام تمدید سرویس، فاکتور مربوط به آن با احتساب نرخ جدید خدمات صادر می‌شود.

۱۵. در میزبانی ابری پارس پک، تا‌حدممکن تدابیر لازم برای تهیه نسخه پشتیبان از وب‌سایت‌ها اندیشیده شده است. همچنین، هرزمان که کاربر لازم داشته باشد، زیرساخت لازم به‌منظور ارائه بک‌آپ از هاست برای وی فراهم شده است تا کاربر ضمن نگه‌داری حداقل یک نسخه از اطلاعات نزد خود، صحت بک‌آپ تهیه‌شده را بررسی کند. با‌توجه‌به توضیحات ارائه‌شده، در‌صورت از‌دست‌رفتن اطلاعات هاست به هر دلیلی اعم از عملکرد نادرست ابزارهای پشتیبان‌گیری یا بروز مشکلات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و… ازلحاظ قانونی مسئولیتی متوجه سرویس‌دهنده نخواهد بود. البته سرویس‌دهنده همواره در نگه‌داری چند‌باره اطلاعات هاست‌ها تلاش خواهد کرد تا احتمال بروز مشکل به کمترین میزان ممکن برسد.

۱۶. در خدمات هاست ابری پارس پک، هر‌شب یک نسخه پشتیبان از دیتابیس و هر‌هفته یک نسخه پشتیبان کامل از اطلاعات هاست تهیه می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، امکان تهیه پشتیبان مستقل برای کاربر میسر نیست؛ مگر در موارد ضروری که با ارسال درخواست به بخش پشتیبانی می‌تواند بک‌آپ جدید تهیه کند. همچنین با‌توجه‌به حجم بسیار زیاد داده‌ها، نسخه‌های پشتیبان تا یک هفته نگه‌داری می‌شوند. شایان ذکر است که کاربر با استفاده از امکانات پنل میزبانی ابری، در اکثر مواقع می‌تواند تا حجم کمتر از دو گیگ از اطلاعات خود نسخه بک‌آپ تهیه کند و نسخه‌های پشتیبان خود را به‌طورخودکار به فضای گوگل درایو خود انتقال دهد و در آن‌جا تا هر زمان که نیاز است، نگه‌داری کند.

۱۷. ثبت دامنه، بررسی صحت انجام عملیات در همه مراحل اعم از ثبت‌، انتقال‌، تمدید و… تماماً بر‌عهده سرویس‌گیرنده است و در‌صورت بروز اشکالات احتمالی ناشی از خطای سیستمی یا خطای انسانی، به‌هیچ‌وجه سرویس‌دهنده مسئولیتی ندارد؛ هرچند در تمامی مراحل تلاش می‌شود تا عملیات با حداقل اشکالات و با رعایت سرعت‌ عمل انجام شود.

۱۸. با اتمام دوره قرارداد و تسویه‌نکردن فاکتور مرتبط تا ۱۵ روز پس از آن، این مهم به‌منزله انصراف سرویس‌گیرنده از تمدید سرویس تعبیر می‌شود و با‌‌‌توجه‌‌‌به حجم زیاد داده‌ها، اطلاعات سرویس‌گیرنده حذف خواهد شد.

۱۹. درزمینه خدمات هاست رایگان، سرویس‌دهنده برای ارائه‌ دادن یا ندادن خدمات اختیار تام دارد؛ هر‌چند هر‌گونه تغییرات و تصمیمی از‌قبل به اطلاع کاربران خواهد رسید.

۲۰. میزبانی سرویس‌هایی که با حمله‌های DDoS روبه‌رو هستند، روی پهنای باند اینترنت میسر نیست و سرویس‌گیرنده موظف است از شبکه اینترانت برای سرویس خود استفاده کند. تمام هزینه‌ها و خسارت‌های ناشی از حمله‌های DDoS، اعم از اقدام به حمله یا دریافت حمله، شامل هزینه‌های ترافیک مصرفی و هزینه‌های نیروی انسانی درگیر در مسئله بر‌عهده سرویس‌گیرنده است. ناگفته نماند در‌صورت نیاز با تشخیص سرویس‌دهنده و پس از وقوع چنین حمله‌هایی، سرویس مسدود می‌شود و سرویس‌گیرنده دیگر نمی‌تواند از سرویس استفاده کند.

۲۱. در اکثر مواقع، پس از ثبت دامنه‌های بین‌المللی، رجیسترر دامنه ایمیلی مبنی‌بر Verify دامنه ارسال می‌کند. درصورت تأییدنشدن این ایمیل در مدت ۱۵ روز، دامنه غیرفعال خواهد شد. تا زمان تاریخ انقضای دامنه، فرصت تأیید ایمیل و فعال‌شدن دامنه وجود دارد. فراموش نکنید که پارس پک امکان تأیید ایمیل کاربر و فعال‌سازی دامنه را ندارد و مسئولیت آن با خود سرویس‌گیرنده است.

جمع‌بندی

شناخت قوانین استفاده از سرویس‌های میزبانی ابری پارس پک به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری آن‌ها را انتخاب کنید و بخرید. برای مثال، با مطالعه قوانین متوجه خواهید شد که ارائه‌دهنده سرویس میزبانی ابری پارس پک چند بار در روز و هفته از وب‌سایت و هاست شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند، هزینه‌های جاری و آینده شما چگونه محاسبه می‌شوند و… . بنابراین با مطالعه مقاله قوانین استفاده از هاست ابری پارس‌ پک، با تمام قوانین ضروری برای تهیه و استفاده از میزبانی ابری پارس پک آشنا می‌شوید.

سؤالات متداول

۱. در هاست ابری پارس‌ پک، خودِ کاربران می‌توانند نسخه پشتیبان تهیه کنند؟

پشتیبانی پارس پک روزانه از دیتابیس و هفتگی از کل هاست نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و امکان بک‌آپ‌گیری مستقل برای کاربران فراهم نیست. با‌این‌حال، کاربران می‌توانند با استفاده از امکانات پنل میزبانی تا حجم کمتر از دو گیگابایت از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنند و برای نگه‌داری آن را به فضای ذخیره‌سازی گوگل درایو انتقال دهند.

۲. پارس پک پشتیبانی از کاربران و جواب‌گویی به سؤالات آنان را چگونه انجام می‌دهد؟

پشتیبانی و پاسخ‌گویی به سؤالات کاربران فقط از‌طریق ارسال تیکت ممکن است و کاربران می‌توانند سؤالات و مشکلات خود را در پنل میزبانی با تیکت برای کارشناسان ارسال کنند تا به‌سرعت به آن‌ها پاسخ داده شود.

۳. درصورت اتمام قرارداد و پرداخت‌نکردن صورت‌حساب هاست ابری چه اتفاقی می‌افتد؟

پرداخت‌نکردن صورت‌حساب پس از گذشت ۱۵ روز از تاریخ اتمام قرارداد‌، به‌معنی انصراف از استفاده سرویس تلقی و تمام اطلاعاتتان از سرویس میزبانی ابری پارس‌پک پاک می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم