آموزش تصویری تغییر سیستم عامل سرور مجازی پارس پک

آموزش تغییر و نصب مجدد سیستم عامل سرور مجازی
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 30 اردیبهشت 1402
مطالعه: ۵ دقیقه ۰ نظر ۸۸۰ بازدید

تغییر سیستم عامل سرور مجازی ازجمله موارد مهمی است که هنگام استفاده از وی‌پی‌اس با آن روبه‌رو می‌شوید. هنگام خرید سرور مجازی می‌توانید نوع سیستم‌عامل خود را از میان انواع نسخه‌های ویندوز و توزیع‌های مختلف لینوکس یا سایر سیستم‌عامل‌ها انتخاب کنید. درصورت نیاز به تغییر سیستم عامل سرور مجازی یا نصب مجدد آن بعد از تحویل، این‌ کار به‌راحتی انجام می‌شود. گاهی اوقات ممکن است به‌دلیل اجرای برخی نرم‌افزارها یا استفاده از کنترل‌پنل‌های مختلف و حتی وجود مشکل در فرایند استفاده، به نصب مجدد یا تغییر سیستم عامل سرور مجازی نیاز پیدا کنید.

در این مقاله از بلاگ پارس پک، می‌خواهیم تغییر سیستم عامل سرور مجازی ازطریق پنل کاربری پارس پک را به شما آموزش دهیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

آموزش تغییر و نصب مجدد سیستم عامل سرور مجازی پارس پک

تغییر سیستم عامل وی‌پی‌اس پارس پک بسیار آسان است و با چند کلیک می‌توانید سیستم‌عامل فعلی خود را به سایر سیستم‌عامل‌ها مثل دبیان ۱۰ و ۱۱ (Debian 10 , 11)، راکی ۹ (Rocky 9)،  اوبونتو ۱۸ و ۲۰ و ۲۲ (Ubuntu 18, 20, 22)،  ویندوز ۱۰ (Windows 10)،  ویندوز سرور ۲۰۱۶ (Windows Server 2016) و  ویندوز سرور ۲۰۱۹ (Windows Server 2019) تغییر دهید. در‌ادامه، روش تغییر OS در سرور مجازی پارس ‌پک را شرح می‌دهیم:

۱. برای تغییر سیستم عامل وی‌پی‌اس پارس پک، ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید و به بخش سرور ابری بروید.

۲. در این بخش، مشخصات سرور به‌‌همراه ابزارهایی برای اِعمال تنظیمات نمایش داده شده است. از بین ابزارها گزینه «نصب مجدد سیستم عامل» را انتخاب کنید.

تغییر سیستم‌ عامل سرور مجازی

گزینه نصب مجدد سیستم‌عامل را انتخاب کنید

۳. در صفحه نصب مجدد سیستم عامل، گزینه‌های پیش‌فرض برای تغییر سیستم عامل سرور مجازی نمایش داده می‌شوند. از بین گزینه‌های موجود، سیستم عامل مدنظرتان را برای نصب مجدد انتخاب کنید.

نصب مجدد سیستم‌ عامل سرور مجازی

سیستم‌عامل موردنظرتان را انتخاب کنید

۴. پس از انتخاب سیستم‌عامل، این پیغام نمایش داده می‌شود: «پس از نصب مجدد، کاملاً پاک خواهد شد، آیا تأیید می‌کنید؟» درصورت تأیید تغییر سیستم عامل سرور مجازی، گزینه «انجام» را انتخاب کنید. توجه کنید که با انتخاب این گزینه تمامی اطلاعات سرور حذف می‌شوند. اگر اطلاعات مهمی روی سرور مجازی دارید و می‌خواهید حذف نشوند، باید از آن‌ها در فضایی خارج از سرور نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای این منظور، پارس پک فضای بک‌آپ رایگان ۵۰‌گیگابایتی مستقل از سرور را در‌اختیارتان قرار می‌دهد. 

آموزش تغییر دادن سیستم عامل VPS

نصب مجدد سیستم‌عامل را تایید کنید

۵. با تأیید اِعمال تغییرات، فرایند تغییر سیستم عامل به‌صورت درصدی و درپایان این فرایند، پیغام «درخواست نصب مجدد سیستم عامل با موفقیت ثبت شد» به شما نمایش داده می‌شود.

نصب مجدد سیستم عامل وی پی اس

انجام فرایند تغییر سیستم عامل سرور مجازی

۶. پس از تکمیل فرایند تغییرات، تمامی اطلاعات سیستم عامل سرور مجازی پاک خواهد شد و باتوجه‌به انتخاب شما، سیستم‌عامل مجدداً نصب یا با سایر گزینه‌های پیش‌فرض جایگزین می‌شود. در‌نهایت، مشخصات جدید اتصال به سرور مجازی از‌جمله رمزعبور جدید در پنل ابری سرور و بخش مشخصات سرور نمایش داده می‌شود.

نحوه تغییر سیستم عامل سرور مجازی لینوکس به ویندوز

نصب مجدد سیستم عامل وی‌پی‌اس با موفقیت انجام شد

تبریک! تغییر سیستم عامل سرور مجازی پارس پک شما با موفقیت انجام شد.

راهنمای صفر تا صد ویژگی‌ها، کاربردها و نکات مهم خرید سرور مجازی را در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی

تغییر سیستم عامل سرور مجازی در پنل ابر سرور پارس‌ پک انجام می‌شود. کاربران به‌راحتی می‌توانند سیستم عامل سرور مجازی خود را تغییر دهند. در پنل کاربری وی‌پی‌اس، امکانات مختلفی برای مدیریت و کنترل سرور اعم از ری‌استارت و روشن و خاموش کردن سرور و نصب مجدد سیستم عامل در‌اختیارتان قرار می‌گیرد. امکان تغییر سیستم عامل ویندوز به لینوکس یا برعکس در سرور مجازی فراهم است و حتی می‌توانید سیستم عامل فعلی را به حالت اولیه بازگردانی و مجدداً آن را نصب کنید.

با انجام این‌ کار تمامی اطلاعات و تنظیمات شما حذف می‌شوند؛ البته قبل از انجام تغییرات باید از اطلاعات مهم سرور نسخه پشتیبان تهیه کنید. در این مطلب از بلاگ پارس پک، نحوه تغییر سیستم‌عامل وی‌پی‌اس را به شما آموزش دادیم. اگر سؤال یا ابهامی در فرایند تغییر سیستم عامل VPS دارید، آن را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول 

۱. آیا امکان تغییر سیستم‌عامل لینوکس به ویندوز در سرور مجازی وجود دارد؟

بله، امکان تغییر سیستم‌عامل لینوکس به ویندوز و برعکس در سرور مجازی فراهم است و با چند کلیک به‌راحتی می‌توانید سیستم‌عامل سرور خود را تغییر دهید.

۲. تغییر سیستم‌عامل وی‌پی‌اس چگونه انجام می‌شود؟

با ورود به پنل کاربری و انتخاب سرور مجازی مد‌نظر از بخش تنظیمات سیستم‌عامل، امکان برگرداندن سرور مجازی به حالت اول یا تغییر به سایر سیستم‌عامل‌ها فراهم می‌شود.

۳. اگر روی سرور مجازی کنترل‌پنل داشته باشیم، آیا بعد از تغییر سیستم‌عامل، کنترل‌پنل حذف می‌شود؟

بله، بعد از نصب مجدد سیستم‌عامل، تمامی اطلاعات و نرم‌افزارها از‌جمله کنترل‌پنل حذف می‌شوند و برای نصب مجدد آن باید ازطریق تیکت از ارائه‌دهنده سرویس خود درخواست کنید تا آن را برایتان نصب و راه‌اندازی و فعال کنند.

۴. نصب مجدد سیستم‌عامل چقدر زمان می‌برد؟

فرایند نصب سیستم‌عامل روی سرورهای مجازی با‌توجه‌به نسخه انتخابی و حجم آن، ممکن است چند دقیقه طول بکشد. درصورت بروز هرگونه مشکل یا زمان‌برشدن عملیات نصب بیش‌ از‌ حد معمول، می‌توانید درخواست بررسی فرایند را ازطریق تیکت به پشتیبانی اعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم