سرور مجازی ارزان چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

سرور مجازی ارزان چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 13 فروردین 1401
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۸۸۸ بازدید

سرور مجازی ارزان انتخابی هوشمندانه برای کسانی است که به‌دنبال وی‌‌پی‌اس مقرون‌به‌صرفه و درعین‌حال باکیفیت هستند. درصورتی‌که قصد دارید وب‌سایت راه‌اندازی کنید یا در ابتدای مسیر کسب‌وکارتان هستید یا می‌خواهید برنامه یا پلن هاستینگی را امتحان کنید، سرور مجازی ارزان ماهانه یکی از گزینه‌های کارآمد برای شما خواهد بود.

در این مقاله از بلاگ پارس پک، هرآنچه‌ باید درباره سرور مجازی ارزان و مزایا و معایب و کاربرد‌هایش  بدانید، برایتان شرح خواهیم داد. پس از خواندن این مقاله، باتوجه‌به نوع نیاز و بودجه‌تان می‌توانید بهترین گزینه را برای خرید VPS انتخاب کنید.

سرور مجازی ارزان چیست؟

سرور مجازی ارزان (Cheap VPS) وی‌پی‌اس اقتصادی و باکیفیتی است که تنها تفاوتش با سایر سرورهای مجازی، در میزان منابع و حجم ترافیک و مدت‌زمان سرویس‌دهی است. سرور مجازی ارزان به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در ابتدای مسیرشان به‌جای پرداخت هزینه‌های گزاف برای انواع سرورهای اختصاصی یا سایر پلن‌های وی‌پی‌اس، در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند و درعین‌حال، از مزایای سرور مجازی باکیفیت بهره‌مند شوند تا پس از مدتی متناسب با رشد کسب‌وکار، وی‌پی‌اس ارزان خود را ارتقا دهند.

سرور مجازی لینوکس ارزان یا ویندوز نمونه‌ای از وی‌‌پی‌اس مجازی با قیمت اقتصادی است. همان‌طورکه در سرور مجازی درمقایسه‌با هاست اشتراکی می‌توانید بر محیط سرور مؤثرتر نظارت کنید، در VPS مجازی ارزان نیز همچنان امکان کنترل و دسترسی‌های سرور مجازی عادی را خواهید داشت. وی‌پی‌اس ارزان معمولاً منابع متفاوت و انعطاف‌پذیری بیشتری از سایر پنل‌های وی‌پی‌اس خواهد داشت که آن را به گزینه‌ای هوشمندانه برای برخی وب‌سایت‌ها و کسب‌کارها تبدیل خواهد کرد.

برخی از پلن‌های سرور مجازی با منابع محدود، اما باکیفیت و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌، امکان کنترل و صرفه‌جویی در هزینه سرور مجازی را برایتان فراهم می‌کنند. سرور مجازی ارزان و با‌ کیفیت کمک می‌کند تا با منابع و هزینه کمتر از ویژگی‌های محبوب سرورهای مجازی بهره‌مند شوید.

مزایای سرور مجازی ارزان

سرور مجازی ارزان مانند دیگر انواع سرورها مزایا زیادی دارد. ازجمله مزایای مهم این نوع سرور می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

۱. مقرون‌به‌صرفه‌‌بودن

با خرید سرور مجازی ارزان خارجی یا ایرانی از مزایای سرور مجازی با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌توانید بهره‌مند شوید. بنابراین، گزینه‌ای اقتصادی برای شروع کسب‌وکار یا آزمایش‌کردن برنامه‌های مختلف خواهد بود.

۲. امکان سفارشی‌سازی

در وی‌پی‌اس ارزان نیز امکان سفارشی‌سازی پنل وجود دارد. شما می‌توانید باتوجه‌به منابع موردنیاز و بودجه‌ مدنظرتان، وی پی اس ارزان خود را تهیه و با پرداخت هزینه کمتر، همچنان محیط وی‌پی‌اس مجازی خود را به‌خوبی مدیریت کنید.

۳. قابلیت مقیاس‌پذیری

پلن‌های وی‌پی‌اس ارزان معمولاً به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت ارتقا دارند. درواقع، با انتخاب سرور مجازی ارزان ماهانه می‌توانید متناسب با رشد کسب‌وکارتان، پس از مدتی پلن فعلی را ارتقا و منابع را کاهش یا افزایش دهید. قابلیت مقیاس‌پذیری سرورهای مجازی ارزان در دراز‌مدت در مدیریت هزینه هاستینگ به شما کمک خواهد کرد.

خرید VPS ارزان
مزایای سرور مجازی ارزان و با کیفیت

معایب سرور مجازی ارزان

سرور مجازی ارزان درکنار مزایایش، معایبی دارد که ازجمله آن‌ها عبارت‌اند از:

۱. منابع محدود

اگرچه منابع سرور مجازی ارزان بیشتر از منابع هاست اشتراکی است، درمقایسه‌با سایر سرورهای مجازی منابع کمتری دارد. درواقع، منابع متناسب با قیمت به‌صرفه سرور مجازی خیلی ارزان ارائه شده است؛ بنابراین، در انتخاب ارزان‌ ترین سرور مجازی ممکن است با کاهش زمان بارگذاری وب‌سایت یا محدودیت در ترافیک آن روبه‌رو شوید. شایان ذکر است که این مسائل با ارتقای پلن مدنظرتان برطرف خواهد شد.

۲. تخصص فنی موردنیاز برای پلن مدیریت‌نشده

اگر قصد دارید سرور ارزان مجازی را انتخاب کنید، پلن‌های مدیریت‌نشده گزینه ارزان‌تری از پلن‌های مدیریت‌شده هستند. درصورتی‌که پلن مدیریت‌نشده را برگزینید، به دانش و تخصص فنی برای مدیریت وی‌پی‌اس ارزان خود نیاز خواهید داشت.

۳. امکان در‌دسترس‌نبودن وب‌سایت

باتوجه‌به میزان ترافیک وب‌سایتتان و منابع انتخابی در پنل هاست ارزان مجازی‌، ممکن است بار ترافیک وب‌سایت از ظرفیت منابع انتخابی سرور شما بیشتر شود. در این‌ شرایط، احتمال در‌دسترس‌نبودن وب‌سایت یا اصطلاحاً داون‌شدن (Down) آن بیشتر خواهد بود. البته اگر منابع VPS ارزانی که انتخاب می‌کنید، با ترافیک ورودی به وب‌سایتتان متناسب باشد، چنین اختلالی پیش نخواهد آمد.

سرور مجازی ارزان برای چه کسانی مناسب است؟

«آیا انتخاب وی‌پی‌اس ارزان برای من مناسب است؟» در پاسخ به این پرسش، باید بگوییم که انتخاب ارزان‌ ترین سرور مجازی به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. سرور مجازی ارزان گزینه‌ای عالی برای کسب‌وکارهای کوچک با منابع محدود خواهد بود. بااین‌حال، اگر وب‌سایتی پربازدید دارید که به منابع نامحدود نیازمند است، انتخاب سرور مجازی فوق ارزان ماهانه برایتان گران تمام خواهد شد. به‌طور‌کلی، اگر جزو یکی از دسته‌های زیر هستید، انتخاب VPS ارزان گزینه‌ای کاربردی برایتان خواهد بود:

  • اگر قصد دارید برنامه یا کد خاصی را آزمایش کنید.
  • درصورتی‌که می‌خواهید وب‌سایتی با منابع محدود راه‌اندازی کنید.
  • اگر کسب‌وکاری تازه‌نفس با منابع مالی محدود هستید و قصد دارید با پیشرفت کسب‌وکارتان سرور مجازی را ارتقا دهید.
  • درصورتی‌که قصد دارید از وی‌پی‌اس ارزان برای اموری مانند پرداخت‌های بین‌المللی یا ثبت‌نام در وب‌سایت‌های خارجی به‌طور محدود استفاده کنید.

صفر تا صد ویژگی‌ها، کاربردها، مزایا و معیارهای انتخاب سرور مجازی را در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

نکات مهم در خرید سرور مجازی ارزان

زمانی‌که قصد دارید سرور مجازی ارزان بخرید، ابتدا باید نیازهای خود را برای تهیه سرور مجازی در نظر بگیرید؛ اینکه چه میزان رم و فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید؟ آیا دانش کافی برای مدیریت سرور مجازی مدیریت‌نشده دارید یا بهتر است از وی‌پی‌اس مدیریت‌شده استفاده کنید؟ در‌ادامه، به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد که هنگام خرید سرور مجازی ارزان‌قیمت باید در نظر بگیرید.

۱. قیمت‌گذاری و ویژگی‌های پلن

هنگام ارزیابی شرکت ارائه‌دهنده سرور مجازی ارزان خارجی یا ایرانی، توجه کنید که معمولاً تعرفه‌ها متناسب با پلن ارائه‌شده در نظر گرفته خواهد شد. باوجوداین‌ فارغ از قیمت سرور مجازی ارزان، به ویژگی‌های پلن‌ها نگاه کنید.

دراین‌میان، در انتخاب سرور مجازی ارزان سابقه و پشتیبانی ارائه‌دهنده نیز فارغ از تعرفه اهمیت دارد. چه‌بسا ممکن است ارائه‌دهنده‌ای سرور مجازی را با قیمت بسیار ارزان ارائه کند؛ ولی نبود پشتیبانی و کیفیت نامناسب سرور مجازی هزینه مضاعفی روی دوشتان بگذارد.

۲. امکان ارتقای پنل

در خرید سرور مجازی ارزان، این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که پنل دلخواه خود را متناسب با میزان رشد وب‌سایتتان انتخاب کنید. درواقع، با انتخاب پنل ارتقاپذیر این امکان برایتان فراهم می‌شود که علاوه‌بر خرید سرور مجازی ارزان و به‌صرفه، درصورت نیاز بتوانید آن را متناسب با رشد کسب‌وکارتان ارتقا دهید.

اگر در ابتدای کسب‌وکارتان هستید و سرمایه کافی برای خرید سرور مجازی با منابع زیاد دراختیار ندارید، سرور مجازی ارزان و با‌ کیفیت که قابلیت ارتقا داشته باشد، گزینه هوشمندانه‌ای برایتان خواهد بود. همچنین، امکان تغییر موقعیت از دیگر مواردی است که هنگام خرید ارزان ترین سرور مجازی باید به آن توجه کنید. مطمئن شوید که پس از خرید VPS ارزان امکان تغییر موقعیت برایتان فراهم باشد. برای مثال بتوانید سرور مجازی ایران را به سرور مجازی آلمان یا بالعکس تغییر دهید.

۳. پشتیبانی ارائه‌دهنده هاستینگ

در انتخاب و خرید هر نوع سرور، حتی ارزان‌ ترین سرور مجازی، از پشتیبانی و میزبانی قدرتمند و مؤثر شرکت ارائه‌دهنده مطمئن شوید. میزبانی امن و قوی اختلالات و مشکلات احتمالی سرور مجازی ارزان قیمت شما را در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند برطرف کند. به‌عبارت‌دیگر، پشتیبانی مؤثر ارائه‌دهنده بار مشکلات فنی ناشی از اختلال سرور مجازی را از روی دوشتان برمی‌دارد و در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخ‌گوی شما خواهد بود.

۴. میزان پایداری و آپ‌تایم سرور مجازی ارزان

یکی دیگر از نکات مهم در خرید وی‌پی‌اس ارزان، میزان پایداری و آپ‌تایم سرور است. آپ‌تایم سرور نشان می‌دهد که چقدر احتمال دارد وب‌سایتتان از دسترس خارج شود. هرچه میزان آپ‌تایم سرور مجازی ارزان بیشتر باشد، پایداری آن بیشتر خواهد بود؛ درنتیجه، وب‌سایت شما به‌ندرت از دسترس خارج خواهد شد.

۵. سطح مدیریت سرور مجازی ارزان

سرورهای مجازی از دو پلن «مدیریت‌شده» و «مدیریت‌نشده» تشکیل می‌شوند. سرورهای مجازی مدیریت‌نشده گزینه ارزان‌تری از پلن‌های مدیریت‌شده هستند؛ بااین‌حال، برای کار با سرورهای مجازی مدیریت‌نشده به تخصص و دانش فنی نیاز دارید.

این در حالی‌ است که سرورهای مجازی مدیریت‌شده گزینه مناسب‌تری برای کسانی هستند که تجربه‌شان در مدیریت سرور کمتر است و به پشتیبانی فنی ارائه‌دهنده نیاز دارند؛ به‌همین‌دلیل، قیمتشان نیز از سرورهای مجازی مدیریت‌نشده گران‌تر است. پس در انتخاب سرور مجازی ارزان، به این موضوع توجه کنید که اگر دانش و تخصص فنی لازم برای مدیریت سرور را ندارید، بهتر است سرور مدیریت‌شده را انتخاب کنید.

۶. امنیت و کیفیت سرور مجازی ارزان

خرید VPS ارزان به‌معنای بی‌کیفیت یا ضعیف بودن آن سرور مجازی نیست؛ بلکه فقط در منابع یا میزان پهنای باند محدودیت‌هایی وجود دارد که پنل را به گزینه‌ای به‌صرفه تبدیل می‌کند. بنابراین، یکی از عوامل مهمی که در خرید سرور مجازی ارزان ایران یا اروپا باید در نظر بگیرید، میزان امنیت وی‌پی‌اس خواهد بود. درواقع، پنل مدنظر باید از انواع فایروال و پروتکل‌های محافظتی DDOS و گواهینامه SSL برخوردار باشد.

خرید ارزان ترین سرور مجازی
خرید سرور مجازی ارزان قیمت

خرید سرور مجازی ارزان از پارس پک

پارس پک با درنظر‌گرفتن شرایط اقتصادی، پلن‌های سرور مجازی ارزان و با کیفیت را برای هر دو سیستم‌عامل‌ ویندوز و لینوکس ارائه کرده است. شما می‌توانید متناسب با بودجه و منابع و شرایط کسب‌وکارتان، سرور مجازی خارجی ارزان یا سرور مجازی ایرانی ارزان را تهیه کنید. شایان ذکر است که سرور مجازی ایران درمقایسه‌با سرور مجازی خارج به‌دلیل قرارگیری دیتاسنتر در لوکیشن ایران قیمت ارزان‌تری دارد.

پارس پک با ارائه راهکارهای میزبانی کم‌نظیر و استفاده از زیرساخت‌های قدرتمند، از پلن‌های مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت سرور مجازی لینوکس ارزان یا ویندوز برخوردار است که متناسب با کسب‌وکارتان می‌توانید آن‌ها را ارتقا و منابع را کاهش یا افزایش دهید. بنابراین، محیط سرور و منابع انتخابی خود را می‌توانید به‌خوبی مدیریت کنید.

همچنین، میزبانی مطمئن و پاسخ‌گویی مؤثر خیال شما را از بابت پشتیبانی همه‌جانبه و همیشه‌دردسترس برای سرور مجازی راحت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، فرم درخواست مشاوره رایگان را می‌توانید تکمیل کنید.

جمع‌بندی

سرور مجازی ارزان راهکاری کاربردی و هوشمندانه برای افرادی است که به‌دنبال سرور مجازی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه می‌گردند. اگر قصد دارید کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید یا منابع مالی محدودی برای سرور مجازی دارید، انتخاب سرور مجازی ارزان و با‌ کیفیت کارتان را راه خواهد انداخت.

در این مقاله از بلاگ پارس پک، مزایا و معایب سرور مجازی ارزان را بررسی کردیم. درصورتی‌که درزمینه استفاده از انواع سرورهای مجازی ارزان تجربه‌ای دارید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

۱. مهم‌ترین مزیت سرور مجازی ارزان چیست؟

مهم‌ترین مزیت سرور مجازی ارزان، قیمت مقرون‌به‌صرفه و قابلیت مقیاس‌پذیری آن است.

۲. ارزان‌ ترین سرور مجازی کدام نوع است؟

سرور مجازی ارزان ایرانی قیمت به‌صرفه‌تری از وی‌پی‌اس خارجی دارد.

۳. آیا سرور مجازی ارزان برای کسب‌وکار من مناسب است؟

وی‌پی‌اس ارزان برای افرادی گزینه مناسبی خواهد بود که بودجه‌شان اندک است و به منابع سرور مجازی محدودی نیاز دارند.

۴. سرور مجازی ارزان بهتر است یا هاست اشتراکی؟

با خرید VPS ارزان، از امکانات و مزایای سرور مجازی با قیمت ارزان‌تر برخوردار خواهید شد که درمقایسه‌با هاست اشتراکی با منابع محدود، گزینه مناسبی خواهد بود.

منابع:issuu
forbes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم