سرور مجازی اندروید چیست؟ + کاربردهای VPS اندروید

سرور مجازی اندروید چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
سه‌شنبه 7 آذر 1402
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۵۶۱ بازدید

سرور مجازی اندروید یک راه حل قدرتمند برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های اندروید در یک محیط مجازی است. این سرور مجازی، در واقع یک شبیه‌ساز اندروید است که روی سرور فیزیکی اجرا می‌شود. به‌عبارتی سرورهای فیزیکی توسط مجازی‌ساز به‌واحدهای جداگانه‌ای تقسیم می‌شوند که هر کدام می‌توانند به‌عنوان یک سرور مجازی در اختیار هر کاربر قرار گیرند. در این مقاله از آموزش سرور بلاگ پارس پک، به شما خواهیم گفت که سرور مجازی اندروید چیست، چه کاربردی دارد و چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید.

سرور مجازی اندروید چیست؟

سرور مجازی اندروید (Android VPS) نوعی سرور با شبیه‌ساز اندروید است، به‌عبارت‌دیگر نرم‌افزار مجازی‌سازی که روی این سرور استفاده شده است، همان شبیه ساز اندروید است. از طریق سرور مجازی اندروید می‌توانید یک سرور همیشه آنلاین برای اجرای برنامه‌های اندرویدی در کامپیوتر داشته باشید. برای اینکه با سرورهای پارس پک، سرور مجازی اندروید راه اندازی کنید، باید یک سرور برمتال خریداری کرده و سپس مجازی ساز اندروید مدنظر را بر روی آن نصب کنید.

کاربرد سرور مجازی اندروید

با سرور مجازی اندروید می‌توانید برنامه های اندرویدی را در سرور اجرا کرده یا به بازی‌های اندرویدی به‌راحتی از طریق کامپیوتر دسترسی داشته باشید. با ساخت سرور مجازی اندروید گویی یک گوشی اندرویدی دراختیار دارید که از طریق آن می‌توانید برای کارهایی که به سرور مجازی نیاز دارد، مثل گیمینگ، ترید، بورس یا توسعه برنامه‌های اندرویدی استفاده کنید.

۱. کاربرد سرور مجازی اندروید برای میزبانی از اپلیکیشن

برای میزبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در محیط مجازی، خرید سرور و نصب شبیه ساز اندروید یک راهکار انعطاف‌پذیر، مقیاس‌پذیر و امن است. برای میزبانی اپ‌های اندرویدی بهتر است یک سرور برمتال Bare Metal با کارت گرافیک تهیه کنید. سپس روی آن سیستم‌عامل ویندوز نصب کرده و در نهایت با انتخاب سبک ترین شبیه ساز اندروید مانند Bluestacks یا Nox player اپلیکیشن‌ و بازی‌های اندرویدی را روی آن نصب کنید. البته تمام اقدامات نصب و راه‌اندازی را می‌توانید به پشتیبانی سرویس ارائه‌دهنده بسپارید. برای مثال، پشتیبانی پارس پک در این مراحل در کنار شما خواهد بود.

۲. کاربرد سرور مجازی اندروید برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار

توسعه‌دهندگان نرم افزار از سرور مجازی اندروید می‌توانند برای آزمایش برنامه‌های خود در محیطی شبیه به دستگاه واقعی استفاده کنند؛ درنتیجه می‌توانند از عملکرد برنامه‌های خود مطمئن شوند و قبل از انتشار عمومی، ایرادات احتمالی را برطرف کنند. برای مثال، اگر یک توسعه‌دهنده اندروید هستید با استفاده از سرور مجازی اندروید می‌توانید برنامه‌های خود را در این سرور تست کنید.

۳. کاربرد سرور مجازی اندروید برای گیمرهای عاشق بازی

اگر می‌خواهید بازی‌های اندرویدی را روی صفحه بزرگ کامپیوتر داشته باشید و به جای استفاده از کیبورد و صفحه تاچ کوچک موبایل، از کیبورد و ماوس کامپیوتر استفاده کنید، سرور مجازی اندروید به‌راحتی این امکان را برایتان فراهم کرده است. از طرفی، دیگر دغدغه دسترسی به بازی‌هایی را که فقط با با سیستم‌عامل اندروید قابل دسترس است، نخواهید داشت. چراکه می‌توانید آن‌ها را در کامپیوتر یا لپ‌تاپتان نیز اجرا کنید. برای مثال، اجرای بازی‌های اندروید محبوبی مانند PUBG Mobile ،Fortnite و Genshin Impact در رایانه شخصی‌تان به‌راحتی فراهم است.

بهترین vps برای اندروید
کاربرد سرور مجازی اندروید

چگونه به سرور مجازی اندروید متصل شویم؟

با سرور مجازی اندروید، می‌توانید دنیای اندروید را فتح کنید و هر برنامه یا بازی اندرویدی را که دوست دارید، روی هر دستگاهی که دوست دارید، اجرا کنید. برای اتصال و استفاده از سرور مجازی اندروید می‌توانید به‌صورت زیر اقدام کنید:

۱. ابتدا به یک سرور برمتال تهیه کنید. سرور برمتال یک سرور اختصاصی کامل است که هنوز روی آن مجازی ساز نصب نشده و شما تعیین می‌کنید چه مواردی روی آن نصب شود.

۲. پس از خرید این سرور شما می‌توانید از پشتیبانی سرویس بخواهید یک سیستم‌عامل ویندوزی و شبیه‌ساز اندرویدی (Android Emulator) روی آن نصب کند. چرا که اغلب شبیه‌سازی‌های اندروید ویندوزی هستند. همچنین می‌توانید سیستم‌عامل لینوکس را نصب کنید. فقط درنظر داشته باشید نرم‌افزار شبیه‌ساز متناسب با ویندوز یا لینوکس را انتخاب کنید.

۳. پس از نصب شبیه ساز اندروید روی سرور و سیستم‌عامل به‌راحتی قادر هستید از راه دور به سرور خود وصل شوید.

بهترین شبیه سازهای اندروید برای ساخت سرور مجازی اندروید

انتخاب بهترین VPS برای اندروید و شبیه‌ساز به نیاز شما بستگی دارد. در ادامه، ۶ نمونه از بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای راه اندازی سرور مجازی اندرویدی را بررسی خواهیم کرد:

Android Emulator .۱؛ شبیه‌ساز قدرتمند گوگل برای ساخت و تست برنامه‌های اندروید

 این شبیه ساز به طور رسمی توسط Google توسعه یافته است و به توسعه‌دهندگان اندروید اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را در دستگاه‌های مختلف و سطوح API Android آزمایش کنند. همچنین می‌توانید مطمئن باشید که توسط گوگل به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود.

محیط توسعه Android Studio این شبیه‌ساز داخلی را دارد، با نصب شبیه ساز اندروید روی سرور می‌توانید برنامه‌های اندروید را روی کامپیوتر خود اجرا کنید و تست کنید. البته این شبیه‌ساز برای اجرای بازی‌های سنگین مناسب نیست، اما برای تست برنامه‌های معمولی کارتان را به‌طور جذابی ساده می‌کند. از جمله ویژگی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاملا رایگان
  • سازگار با همه سیستم عامل‌ها
  •  شبیه‌ساز رسمی گوگل با رابط کاربری کاربرپسند
  • پشتیبانی از ویژگی‌های توسعه اندروید، مانند اشکال‌زدایی و دیباگ
  • قابلیت اجرای برنامه و بازی‌های اندروید در دستگاه‌های مختلف و سطوح API مختلف

۲. LDPlayer؛ سریع‌ترین و سبک ترین شبیه ساز اندروید مخصوص بازی‌های اندرویدی

این شبیه‌ساز به‌عنوان سبک ترین شبیه ساز اندروید به‌طور خاص برای اجرای بازی‌های اندروید طراحی شده است. LDPlayer به شما امکان می‌دهد بازی‌ها و برنامه‌های اندروید را به‌صورت رایگان روی رایانه شخصی خود اجرا کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های LDPlayer انعطاف‌پذیری آن است، حتی در دستگاه‌های ضعیف نیز به خوبی عمل می‌کند. فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال نمی‌کند و برای اجرای بازی‌های سنگین نیز گزینه عالی است.

LDPlayer برای گیمرهای اندرویدی مانند یک دوست صمیمی است. همیشه در کنار شماست تا به شما کمک کند بازی‌های موردعلاقه خود را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید. با LDPlayer می‌توانید:

بازی‌های اندرویدی را با گرافیک بالا و نرخ فریم بالا روی رایانه شخصی خود اجرا کنید.

  • چندین بازی را به‌طور همزمان اجرا کنید.
  • از چندین حساب کاربری در یک بازی استفاده کنید.
  • از ماکروها و کنترلرهای بازی راحتی استفاده کنید.
  • سازگاری با طیف گسترده‌ای از بازی‌های اندروید را تجربه کنید.
نصب شبیه ساز اندروید روی سرور مجازی
بهترین شبیه سازهای اندروید برای ساخت سرور مجازی اندروید

۳. MEmu؛ جدیدترین شبیه ساز اندروید

MEmu یک شبیه‌ساز اندروید جدید و جذاب است که به شما امکان می‌دهد بازی‌های اندروید را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. این شبیه‌ساز از هر دو تراشه AMD و Nvidia پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید از آن در هر کامپیوتری برای نصب روی سرور مجازی رایگان اندروید یا پولی، استفاده کنید.

MEmu همچنین از نسخه‌های مختلف اندروید پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال یک شبیه‌ساز اندروید سریع، قابل اعتماد و آسان برای استفاده هستید، MEmu بهترین گزینه برای شماست با این حال، اگر دنبال یک شبیه ساز با عملکرد گرافیکی بالا هستید، بهتر است به گزینه‌هایی مثل بلو استکس یا نوکس نگاه کنید.

  • پشتیبانی از AMD و Nvidia
  • تنظیم موقعیت مکانی مجازی خود در Google Maps
  • قابل استفاده برای Android O یا Android Nougat

۴. BlueStacks؛ قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین شبیه‌ساز اندروید

بلواستکس قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین شبیه‌ساز اندروید در بازار بازی‌های موبایلی است. نصب شبیه ساز اندروید روی سرور، اجرا و بازی کردن با آن بسیار آسان است. بلواستکس دارای فروشگاهی با بیش از 2 میلیون بازی و برنامه اندروید، سریع‌ترین زمان بوت، ویژگی‌های عالی همچون کنترلر بازی است.

با بلواستکس می‌توانید تمام بازی‌‌های اندرویدی مورد علاقه خود را روی کامپیوتر اجرا کنید و از تجربه بازی فوق‌العاده لذت ببرید. بلواستکس سریع، قابل اعتماد و ساده است. علاوه‌براین، به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود تا بهترین تجربه کاربری را با سرور مجازی اندروید ارائه دهد.

  • آخرین نسخه اندروید
  • پشتیبانی از چندین حساب
  • امکان استفاده از کنترلرهای بازی
  • راه‌اندازی آسان بدون نیاز به دانش فنی
  • سازگاری با طیف گسترده‌ای از بازی‌های اندروید
  • امکان اجرای چندین برنامه اندروید به‌طور همزمان

۵. NoxPlayer؛ یکی از فوق‌العاده‌ترین شبیه‌سازهای اندروید مخصوص ویندوز

 این شبیه ساز در سرور مجازی اندروید یک گزینه همه کاره بوده و برای کاربرانی مناسب است که می‌خواهند بازی‌های اندرویدی مانند Clash of Clans، Instagram، Subway Surfers و Kitchen Stories را اجرا کنند. دیگر نیازی نیست برای انجام بازی‌های اندرویدی تبلت یا گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. با Nox App Player، می‌توانید تمام برنامه‌های موردعلاقه خود را با بالاترین کیفیت و بدون هیچ مشکلی اجرا کنید.

Nox App Player همچنین ویژگی‌های بسیار مفیدی مانند امکان سفارشی‌سازی کنترلرها و دریافت به‌روزرسانی‌های خودکار دارد. این برنامه کاملاً رایگان است.

  • پشتیبانی از چندین زبان
  • امکان استفاده از کنترلرهای بازی
  • سازگاری با طیف گسترده‌ای از بازی‌های اندروید
  • امکان اجرای چندین برنامه اندروید به‌طور همزمان

می‌خواهید بدانید مزایا و معایب استفاده از سرور مجازی چیست و برای خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنید؟ مقاله زیر را بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

۶. Genymotion؛ از بهترین شبیه‌سازها برای سرور مجازی اندروید در لینوکس

Genymotion در سرور مجازی اندروید یک شبیه ساز قدرتمند برای توسعه دهندگان ویندوز و لینوکس است که به شما این امکان را داده تا برنامه‌های خود را روی انواع دستگاه‌های مجازی با نسخه‌های مختلف اندروید آزمایش کنید. این شبیه ساز همچنین با Android SDK و Android Studio سازگار بوده و قابل اجرا روی MacOS و Linux است. این شبیه‌ساز اندروید برای لینوکس رایگان نیست و از ۱۳۶ دلار در سال آغاز می‌شود

  • سازگاری با محبوب‌ترین راهکارهای ادغام
  • امکان اجرای نسخه‌های مختلف اندروید
  • پشتیبانی از تمام فریمورک‌های تست مبتنی بر ADB

انتخاب بهترین شبیه ساز اندروید برای ساخت سرور مجازی اندروید در ویندوز و لینوکس به نیازهای خاص شما بستگی دارد. اگر یک توسعه دهنده اندروید هستید، Android Emulator یا NoxPlayer گزینه‌های خوبی هستند. اگر می‌خواهید برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را روی رایانه خود اجرا کنید، BlueStacks، LDPlayer یا Genymotion برایتان مناسب خواهد بود.

ویژگی NoxPlayer BlueStacks MEmu LDPlayer Android Emulator Genymotion
پشتیبانی از دستگاه‌های مجازی عالی عالی عالی عالی متوسط عالی
کنترلر بازی عالی عالی عالی عالی متوسط عالی
امکان ضبط فیلم عالی عالی عالی عالی عالی عالی
حالت اشکال‌زدایی عالی عالی متوسط متوسط عالی عالی
سرعت عملکرد عالی عالی عالی عالی عالی عالی
سازگاری با ویندوز یا لینوکس ویندوز ویندوز ویندوز ویندوز ویندوز ویندوز و لینوکس
رابط کاربری عالی عالی متوسط متوسط متوسط عالی
رایگان یا پولی بودن رایگان رایگان رایگان رایگان رایگان پولی

پایان محدودیت‌های اندرویدی با سرور مجازی پارس پک

با سرور مجازی پارس پک، دیگر نگران داغ شدن دستگاه حاصل از بازی‌های موبایلی یا توسعه برنامه‌های اندرویدی نخواهید بود. شما می‌توانید روی سرور برمتال پارس پک یک سرور مجازی اندرویدی نصب کنید و هر زمان که بخواهید، به‌راحتی به سرور مجازی اندروید خود وصل شوید. برای اطلاعات بیشتر نگاهی به صفحه زیر بیندازید.

جمع‌بندی

سرور‌ مجازی اندروید، یک راه‌حل عالی برای تجربه بازی و برنامه‌های اندروید روی کامپیوتر است. با استفاده از سرور مجازی رایگان اندروید یا سرویس پولی آن، می‌توانید هر بازی و برنامه‌ اندرویدی را روی کامپیوترتان نصب و اجرا کنید. همچنین ابزار کاربردی برای تست و توسعه برنامه‌های اندرویدی است. البته اپلیکیشن آن برای سرور ویندوز و لینوکس متفاوت است. در این مقاله از آموزش سرویس‌های میزبانی، علاوه‌بر معرفی سرور مجازی اندروید، بهترین شبیه‌سازی‌های اندرویدی را نیز به شما معرفی کردیم. برای پیاده‌سازی سرور مجازی اندروید به این شبیه‌سازها نیاز خواهید داشت. درصورتی‌که راجع به نصب، فعال‌سازی و استفاده از سرور مجازی اندروید نیاز به‌راهنمایی و مشاوره دارید، کارشناسان پارس پک مشتاق راهنمایی شما عزیزان هستند. از طریق تیکت، بخش نظرات یا تماس با کارشناسان می‌توانید با ما در ارتباط باشید تا راهنمایی‌تان کنیم.

سؤالات متداول

۱. منظور از شبیه‌ساز اندروید چیست؟

شبیه ساز اندروید یا Android Emulator سیستم عامل اندروید را در یک ماشین مجازی Android Virtual Device (AVD) اجرا می‌کند. با نصب شبیه ساز اندروید می‌توانید برنامه‌های خود را در دستگاه‌های مختلف و سطوح API Android بدون نیاز به گوشی موبایل در اختیار داشته باشید.

۲. مزایای سرور مجازی اندروید چیست؟

سرور مجازی اندروید مزایای بسیاری نسبت به اجرای مستقیم برنامه‌ها و بازی‌های اندروید روی کامپیوتر دارد. عملکرد بهتر، امکان توسعه و ضبط صفحه نمایش بااستفاده از کنترلر بازی فقط بخشی از مزایای سرور مجازی اندروید است.

۳. هزینه سرور مجازی اندروید چقدر است؟

هزینه سرور مجازی اندروید به عوامل مختلفی مانند ارائه‌دهنده سرور مجازی، نوع و ویژگی‌های سرور مجازی بستگی دارد. برای آگاهی بیشتر از هزینه با کارشناسان پارس پک تماس بگیرید.

۴. بهترین شبیه ساز اندرویدی برای سرور مجازی اندروید چیست؟

بهترین شبیه ساز اندروید برای ساخت سرور مجازی اندروید در ویندوز به نیازهای شما بستگی دارد. اگر یک توسعه دهنده اندروید هستید، Android Emulator یا NoxPlayer گزینه‌های خوبی هستند. اگر قصد اجرای برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را روی رایانه شخصی‌تان دارید، BlueStacks ،LDPlayer یا Genymotion گزینه‌های بهتری هستند.

۵. چه نوع سرور مجازی اندرویدی برای من مناسب است؟

نوع سرور مجازی اندرویدی که برای شما مناسب است به نیازهای شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید از سرور مجازی اندروید برای بازی استفاده کنید، به یک سرور مجازی با منابع کافی برای اجرای بازی‌های مورد نظر خود نیاز دارید. این یعنی به سرور مجازی با پردازنده قدرتمند، حافظه رم کافی و فضای ذخیره سازی مناسب نیاز دارید.

منابع:medium
theqalead

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم