معرفی سرور مجازی عمان همراه‌ با مزایا و راهنمای خرید

سرور مجازی عمان چیست؟
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
چهارشنبه 25 فروردین 1400
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۷۰۷ بازدید

سرور مجازی عمان جزو سرورهای مجازی آسیایی است که‌به‌‌دلیل نزدیکی کشور عمان با ایران، از سرعت و کیفیت مناسبی برخوردار است. باتوجه‌به محدودیت‌های وضع‌شده علیه ایران، امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی در برخی از وب‌سایت‌های خارجی برای پرداخت پی‌پال یا نقل‌وانتقال ارز دیجیتال وجود ندارد؛ ازاین‌رو، VPS عمان با آی‌‌پی ثابت گزینه مناسبی برای انجام احراز هویت و امور ارزی است.

در این مطلب از بلاگ پارس پک، درباره وی‌پی‌اس عمان و مزایا و کاربردهایش صحبت و به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که حین خرید این سرور باید مدنظر قرار دهید. درصورتی‌که در عمان مشغول کار یا تحصیل هستید یا به‌هردلیلی قصد دارید سرور مجازی عمان را بخرید، خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند تا با جزئیات VPS عمان بیشتر آشنا شوید. 

ویژگی سرور مجازی عمان 

وی‌پی‌اس عمان فضای اختصاصی برای مدیریت و کنترل سرور دراختیارتان قرار می‌دهد. مراکز داده VPS عمان در مسقط، پایتخت این کشور، میزبانی مناسبی برای سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز فراهم کرده است. کنترل پنل این سرور نیز cPanel و WHM و Plesk است. 

وی‌پی‌اس عمان با آپ‌تایم ۹۹.۹۹ درصد، سرعت و پایداری رضایت‌بخشی دارد. این سرور از ۱۳ لوکیشن در سه قاره مختلف از‌جمله شیکاگو، سیتل، تورنتو، لندن و هنگ‌کنگ برای ارائه سرویس استفاده می‌کند. برخی از ویژگی‌های این سرور مجازی عبارت‌اند از:

  • همراه‌ با کنترل پنل سی‌ پنل و WHM و پلسک
  • همراه‌ با پورت SSD مناسب برای کسب‌وکارهای تجاری
  • دارای استاندارد محافظتی DDOS
  • دسترسی Root
  • قابلیت افزایش تعداد آی‌پی اختصاصی
  • همراه‌با CDN کلودفلر
  • ترافیک محدود

باتوجه‌به شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی، در ارائه وی‌پی‌اس عمان از درایوهای SSD یا NVME استفاده می‌شود.  در سرور مجازی Oman، فناوری KVM نیز به‌کار برده شده است؛ به‌همین‌دلیل، امکان نصب سیستم‌عامل‌ و برنامه‌های مختلف روی آن فراهم است. VPS عمان در فضای ابری به استاندارد DDOS مجهز است که امنیت کم‌نظیری برای این سرور مجازی به‌ارمغان می‌آورد.

خرید سرور مجازی

مزایای سرور مجازی‌ عمان

باتوجه‌به محدودیت‌های موجود در ترید‌کردن برای کاربران ایرانی‌، استفاده از VPS عمان می‌تواند بسیار مفید باشد. درواقع با داشتن آی‌پی ثابت سرور مجازی عمان، به‌عنوان کاربر عمانی شناخته می‌شوید؛ درنتیجه، با اکانت عمانی خود می‌توانید نقل‌و‌انتقالات بانکی و امور مربوط به ارز دیجیتال را انجام دهید. باتوجه‌به شرکت ارائه‌دهنده، با تهیه سرور مجازی Oman حداکثر می‌توانید ۵ آی‌پی داشته باشید.

به‌دلیل ارتباط تنگاتنگ ایران با کشور عمان‌، درصورتی‌که برای ساخت حساب کاربری خارجی به احراز هویت نیاز داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید با مراجعه به عمان این کار را انجام دهید؛ چراکه دسترسی به عمان برای ایرانیان راحت‌تر است. درضمن‌، فاصله جغرافیایی اندک عمان تا ایران سرعت بسیار زیادی برای انتقال اطلاعات رقم سرور زده است.

همچنین، امکان کیل سوئیچ سرور کمک می‌کند تا درصورت قطع‌ووصل‌شدن اینترنت، همچنان آی‌پی ثابت و امن داشته باشید. امنیت و دسترسی به Root برای کنترل کامل سرور و امکان مدیریت همه‌جانبه از دیگر مزایای این سرور مجازی است. به‌طورکلی، باتوجه‌به ارائه‌دهنده‌ای که برای این سرور مجازی انتخاب می‌کنید، VPS عمان این مزیت‌ها را نیز دارد:

  • قابلیت VNC یا ریموت دسکتاپ
  • دارای سرویس xcash  
  • همراه‌ با گواهی SSL و TLS
  • قابلیت مجازی‌سازی KVM
  • دارای سرویس htaccess
  • دارای پورت SSD

سرور مجازی از عمان درکنار سرعت و کیفیت مناسب، کمک می‌کند تا پروتکل‌های مختلف مثل Cisco یا OpenVPN یا L2TP را کانفیگ کنید. قابلیت ریموت دسکتاپ سرور مجازی نیز این امکان را فراهم می‌کند تا از راه دور از این سرور مجازی روی سیستم دیگری استفاده کنید.

خرید سرور مجازی عمان

خرید سرور مجازی از عمان چه مزایای دارد؟

کاربرد سرور مجازی عمان

با خرید وی‌پی‌اس عمان، با هربار ورود به مرورگر به‌عنوان شهروند عمان شناخته خواهید شد و دیگر محدودیت‌های سرورهای ایران را نخواهید داشت. اگر کسب‌و‌کاری در عمان دارید یا به این کشور در رفت‌وآمد هستید، انتخاب VPS عمان با آی‌‌پی ثابت به‌راحتی امکان احراز هویت شما را برای نقل‌وانتقالات بانکی و ارز دیجیتال فراهم می‌کند. به‌دلیل فاصله اندک میان عمان و ایران، می‌توان سرعت زیاد و پینگ اندکی از وی‌پی‌اس عمان انتظار داشت. البته فراموش نکنید که گزینه‌های بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری برای ترید نیز وجود دارد که پینگ کمی دارند. 

همچنین، اگر دنبال سروری مناسب برای گیمینگ هستید، سرور مجازی عمان و سرور مجازی امارات را می‌توانید انتخاب کنید؛ زیرا کیفیت مطلوب و سرعت زیاد و پینگ اندکی دارند. شایان ذکر است که فاصله کم ایران تا عمان و امارات باعث کاهش پینگ و افزایش سرعت سرور برای گیمرها می‌شود. بااین‌حال، برای گیمینگ گزینه‌های دیگری با قیمت ارزان‌تر نیز وجود دارد؛ مانند سرور مجازی ترکیه.

درهرصورت، وی‌پی‌اس عمان برای کاربرانی مناسب است که بازار هدف و مخاطبانشان در کشور عمان قرار دارد یا می‌خواهند در وب‌سایت‌های خارجی به‌جای حساب کاربری ایرانی، حساب کاربری عمانی بسازند. با داشتن آی‌پی ثابت کشور عمان، می‌توانید امور ارزی و بانکی‌تان را نیز به‌راحتی انجام دهید. به‌طور‌کلی، اگر مشغول کار یا تحصیل در کشور عمان هستید، سرور مجازی از عمان برایتان مناسب خواهد بود. همچنین، برای کسب‌وکارهای نوپایی که در ابتدای کار به ترافیک زیاد یا فضای نامحدود نیاز ندارند، VPS عمان گزینه مناسبی است.

سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ مزایا و معایب استفاده از سرور مجازی چیست؟ در مقاله زیر بخوانید.

سرور مجازی چیست؟

راهنمای خرید سرور مجازی عمان

براساس نوع نیاز و انتظاراتتان از سرور مجازی Oman‌، می‌توانید سیستم‌عامل و منابع و فضای دیسک را باتوجه‌به بودجه‌تان انتخاب کنید. در خرید سرور مجازی آسیا، این نکته را مدنظر قرار دهید که امکان ارتقای سرور پس از خرید نیز وجود داشته باشد. خرید بهترین پنل وی‌پی‌اس عمان به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. برای مثال، اگر به حجم زیادی برای ترافیک‌ ورودی به وب‌سایت احتیاج دارید، فضای ذخیره‌سازی سرور مجازی عمان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند‌. اگر هم عملکرد سرور و سرعت آن برایتان اهمیت بیشتری دارد، ممکن است به پنل‌هایی نیاز داشته باشید که CPU و Ram قوی‌تری دارند. 

ناگفته نماند که در بین شرکت‌های ارائه‌دهنده سرور مجازی عمان، شرکتی را انتخاب کنید که حداقل ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • برخورداری از مراکز داده متعدد در سطح جهان
  • استفاده از زیرساخت‌های امن 
  • قابلیت اتصال سریع
  • امکان اتصال محلی و بین‌المللی

در خرید سرور مجازی عمان، برخی از ارائه‌دهنده‌ها آن را بدون پنل مدیریتی و برخی دیگر آن را به‌صورت مدیریت‌شده ارائه می‌دهند. فراموش نکنید که اگر اطلاعات فنی و تخصصی چندانی درباره سرور مجازی Oman ندارید، سرورهای مجازی مدیریت‌شده کارتان را راحت‌ خواهند کرد. سرور مجازی مدیریت‌نشده برای متخصصان و توسعه‌دهندگانی مناسب است که تخصص و دانش فنی کافی درزمینه کنترل سیستم‌عامل، دسترسی به Root، نصب و به‌روزرسانی برنامه‌ها دارند و مطابق با نیازشان می‌توانند سرور مجازی از عمان را مدیریت کنند. پس هنگام خرید سرور مجازی Oman، به این نکته نیز توجه کنید.

برای آشنایی با ۷ معیار مهم در انتخاب و خرید بهترین سرور مجازی مقاله زیر را بخوانید.

راهنمای خرید بهترین سرور مجازی

خرید سرور مجازی از خدمات میزبانی پارس پک

اگر اولین تجربه‌تان درزمینه سرورهای مجازی است یا دانش کافی در انتخاب بهترین نوع سرور مجازی  ایرانی یا خارجی دارید، پارس پک، یکی از شرکت‌های هاستینگ قدرتمند ایران، به شما کمک خواهد کرد تا بهترین پنل را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. برای دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان از‌طریق تیکت یا تلفن می‌توانید با کارشناسان پارس پک ارتباط بگیرید. همچنین برای مشاهده تعرفه‌ها و اطلاعات بیشتر میتوانید وارد صفحه زیر شوید.

سرور مجازی

جمع‌بندی 

سرور مجازی عمان یکی از سرورهای مناسب برای انجام امور بانکی و تبادل ارز‌های دیجیتال است. با اینکه ترافیک محدود این سرور مجازی برای مشاهده فیلم و یوتیوب از ایران چندان به‌صرفه نیست، باتوجه‌به سرعت و پایداری چشمگیرش، می‌توان برای امور تجاری در عمان و ترید از وی‌پی‌اس عمان استفاده کرد.

سؤالات متداول 

۱. آیا وی‌ پی‌ اس عمان برای ترید‌ کردن مناسب است؟

بله، باتوجه‌به میزان حجم ترافیک و پینگ اندک سرور مجازی عمان و فاصله نزدیک با ایران، از این سرور می‌توانید برای ترید استفاده کنید. البته گزینه‌های بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری نیز برای این کار وجود دارند.  

۲. آیا VPS عمان برای گیمینگ مناسب است؟

ویژگی و کیفیت VPS عمان آن را برای گیمینگ نیز مناسب کرده است؛ بااین‌حال، گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری هم برای گیمینگ وجود دارد؛ مانند سرور مجازی ترکیه.

۳. کاربرد VPS عمان چیست؟

وی‌پی‌اس عمان امکان احراز هویت به‌منظور داشتن حساب کاربری خارجی را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. اگر مخاطبان هدف شما در کشور عمان قرار دارند یا مشغول تحصیل و کار در این کشور هستید، به سرور مجازی Oman با آی‌پی ثابت عمان نیاز دارید. 

۴. چگونه بهترین پنل سرور مجازی عمان را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین سرویس سرور مجازی Oman، به بودجه و انتظاراتتان از این سرویس بستگی دارد. براساس فضای ذخیره‌سازی، تعداد هسته سی‌پی‌یو، میزان RAM و بودجه، بهترین پنل را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم