فضای ابری شیائومی چیست؟ + (راهنمای شروع کار با آن)

فضای ابری شيائومی
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 2 مرداد 1402
مطالعه: ۱۶ دقیقه ۰ نظر ۱۳۱۰ بازدید

فضای ابری شیائومی بستری امن در فضای ابری است که اطلاعات کاربران شیائومی را در فضای ۵گیگابایتی خود نگه‌داری می‌کند. طبق گفته شیائومی، از ۲۴‌جولای‌۲۰۲۳ فقط امکان ذخیره فایل، تماس، پیام‌ها و اطلاعاتی غیر از تصاویر گالری گوشی در این فضای ابری فراهم خواهد بود.

اگر با مشکل کمبود فضا در گوشی‌های شیائومی مواجه هستید، این غول فناوری چینی ویژگی کاربردی و جالبی با عنوان فضای ذخیره‌ سازی ابری شیائومی (Xiaomi Cloud) به دستگاه‌هایش اضافه کرده است. درصورتی‌که می‌خواهید همه‌چیز درباره فضای ابری شیائومی را بدانید، تا پایان این مقاله از بلاگ پارس پک با ما همراه باشید.

فضای ابری شیائومی چیست؟

فضای ابری شیائومی (Xiaomi Cloud) پلتفرم ذخیره‌سازی اطلاعات مانند فضای ابری گوگل است که به دارندگان دستگاه‌های شیائومی امکان می‌دهد تا فایل، یادداشت‌، پوشه‌ و محتوای موبایل خود را در بستر فضای ابری ۵‌گیگابایتی به‌صورت کاملاً امن و رمزگذاری‌شده ذخیره و مدیریت کنند یا به‌اشتراک بگذارند.

با استفاده از فضای ابری در شیائومی، در هر دستگاهی حتی آیفون از‌طریق مرورگر می‌توانید به داده‌های خود در فضای ابری دسترسی پیدا کنید. بدین‌ترتیب، دیگر بابت دسترسی به پیام‌ها و مخاطب‌ها و فایل‌های خود در گوشی شیائومی دغدغه‌ای نخواهید داشت؛ زیرا به‌راحتی در هر دستگاهی به آن دسترسی خواهید داشت. بااین‌حال، بدون ساخت اکانت MI از این فضای ابری کاربردی در گوشی شیائومی نمی‌توانید استفاده کنید. برای استفاده از فضای دوم شیائومی به خرید فضای ابری نیازی ندارید و به راحتی می‌توانید در چند گام ساده آن را فعال و استفاده کنید. درادامه، توضیح خواهیم داد که چگونه وارد فضای ابری شیائومی شوید.

فضای ابری چیست و چه مزایایی دارد؟ چرا خرید فضای ابری مهم است؟ انواع فضای ابری کدام‌اند؟ در مقاله زیر بخوانید.

فضای ابری چیست؟

ورود به فضای ابری شیائومی

پس از اینکه متوجه شدید فضای ابری گوشی شیائومی چیست، نحوه فعال‌سازی و استفاده از آن را شرح خواهیم داد. اگر برای ذخیره فایل‌ها و سندها و پوشه‌های موجود در گوشی خود همچنان با خطای کمبود فضای خالی مواجه می‌شوید، فضای ابری شیائومی کارتان را راحت خواهد کرد. برای استفاده از فضای ابری شیائومی، ابتدا باید وارد حساب MI خود شوید. اگر حساب MI ندارید، پیش از هرکاری ازطریق شماره‌تلفن یا ایمیلتان حساب کاربری شیائومی خود را بسازید.

کافی‌ است در گوگل گوشی هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب را جست‌وجو کنید تا انواع مدل‌های شیائومی برایتان فهرست شود. این غول تکنولوژی چینی در تنظیمات گوشی‌های خود ویژگی کاربردی‌ای به‌ نام فضای ابری شیائومی را قرار داده است که امکان ذخیره انواع فایل‌ها و یادداشت‌های اضافه را برای کاربران فراهم کرده است.

مرحله اول: به بخش تنظیمات گوشی شیائومی بروید

در پاسخ به این پرسش که فضای ابری گوشی شیائومی کجاست، باید بگوییم که برای ورود به فضای ابری شیائومی، ابتدا باید به قسمت تنظیمات گوشی شیائومی خود مراجعه و سپس روی گزینه Mi Account کلیک کنید.

فضای ابری شیائومی چیست؟
آموزش ورود به فضای ابری شیائومی

مرحله دوم: حساب کاربری جدید ایجاد کنید

اگر حساب کاربری ندارید، با استفاده از ایمیل یا شماره‌تلفن باید حساب کاربری جدید بسازید. درصورتی‌که قبلاً حساب کاربری خود را ساخته‌اید، با وارد‌کردن نام کاربری و رمز‌عبور وارد حساب کاربری‌تان شوید.

ورود به فضای ابری شیائومی
روش ورود به فضای ابری شیائومی

مرحله سوم: وارد حساب MI Cloud خود شوید

این صفحه جایی است که پس از ورود به حساب MI، تمام امکانات شیائومی دراختیارتان قرار خواهد گرفت. برای مثال، با فعال‌کردن قابلیت Find Device، درصورت گم‌شدن گوشی آن را به‌راحتی می‌توانید پیدا کنید.

همچنین، اگر روی Sync Now کلیک کنید، به بخشی هدایت خواهید شد که از آن‌جا می‌توانید پوشه‌ها یا فایل‌های دلخواهتان را انتخاب کنید. فراموش نکنید که باتوجه‌به محدودیت فضای رایگان ۵گیگابایتی، بهتر است پوشه‌های ضروری‌تان را انتخاب کنید؛ زیرا محدودیت پرداخت بین‌المللی برای کاربران ایرانی، امکان افزودن فضا را سخت‌ کرده است. بدین‌ترتیب، با پشت‌سرگذاشتن سه گام خواهید توانست وارد فضای ابری در گوشی شیائومی شوید.

فضای ابری در گوشی شیائومی
آموزش ورود به فضای ابری در گوشی شیائومی

فعال‌سازی فضای ابری شیائومی

چگونه از فضای ابری شیائومی استفاده کنیم؟ تا این‌جای مطلب دانستیم که فضای ابری شیائومی کجاست و چگونه به آن می‌توانیم دسترسی پیدا کنیم. درادامه، می‌خواهیم توضیح دهیم که چگونه فضای ابری شیائومی را می‌توان فعال کرد.

گام اول: وارد وب‌سایت شیائومی شوید

برای فعال‌سازی فضای ابری شیائومی، وارد وب‌سایت رسمی شیائومی به نشانی https://account.xiaomi.com شوید.

/ فضای ابری شیائومی کجاست؟
آموزش فعال‌سازی فضای ابری شیائومی

گام دوم: اطلاعات حساب کاربری خود را وارد یا اکانتی جدید بسازید

با واردکردن شماره‌تلفن و ایمیل یا به‌کمک حساب گوگل یا فیسبوک وارد اکانت خود شوید. اگر در مرحله قبل اکانت خود را نساخته‌اید، حالا از‌طریق حساب گوگل خود می‌توانید اکانتی جدید بسازید. در قسمت Xiaomi Account، خواهید توانست از فضای ۵گیگابایتی برای ذخیره فایل‌‌ها و مخاطب‌ها و پیامک‌هایتان استفاده کنید.

 تنظیمات فضای ابری شیائومی
آموزش تنظیمات فضای ابری شیائومی

اگر تلفن‌همراهتان را با حساب شیائومی خود همگام کنید، در این صفحه اطلاعات آن را مشاهده خواهید کرد؛ درنتیجه، در بخش مدیریت دستگاه تلفن‌همراهی را خواهید یافت که به حساب شیائومی متصل شده است.

چگونه حجم فضا ابری را افزایش دهیم؟

معمولاً ۵ گیگابایت فضای رایگان در‌اختیار کاربران شیائومی قرار دارد. درصورت پر‌شدن فضای ابری شیائومی، برای افزایش فضا از پنل‌های ۵۰ و ۲۰۰ گیگابایتی و نیز ۲ ترابایتی شیائومی می‌توانید استفاده کنید. ناگفته نماند که پرداخت هریک از این پلن‌ها باتوجه‌به محدودیت‌های موجود در پرداخت بین‌المللی، کار راحتی برای ایرانیان نیست.

چگونه حجم فضا ابری را افزایش دهیم؟
نحوه افزایش حجم فضا ابری

برای افزایش حجم فضای ابری شیائومی، علاوه‌بر دریافت فضای ذخیره‌سازی اضافه، با پاک‌کردن فایل‌ها و تصویرهایی که دیگر به آن‌ها نیازی ندارید، حجم فضای ابری را می‌توانید افزایش دهید. برای پاک‌کردن فایل‌های اضافی، ابتدا باید وارد اکانت شیائومی خود شوید و سپس از قسمت Xiaomi Account، قسمتی که قصد دارید اطلاعاتش را پاک کنید، برگزینید.

چگونه فضای ابری شیائومی را خالی کنیم؟

برای پاک‌کردن داده‌هایی که دیگر به آن‌ها نیازی ندارید، یا جلوگیری از پر شدن فضای ابری شیائومی کافی‌ است به قسمت Setting بروید و قسمت Systems Apps را پیدا کنید. پس از کلیک روی این بخش، به قسمت MI Cloud بروید؛ جایی‌که دیتاها و بکاپ‌ها و فضاهای اشغال‌شده و آزاد را به شما نشان خواهد داد.

درادامه، روی بخش حافظه کلیک کنید. در فهرستی که برایتان باز می‌شود، سوابق مکالمه‌ها و پیام‌ها و فایل‌های غیرضروری را مشاهده خواهید کرد. پس از انتخاب فایل‌هایی که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید، روی آیکون سطح زباله کلیک کنید تا فضای اشغال‌شده از اطلاعات بلااستفاده پاک شود.

چگونه فضای ابری شیائومی را خالی کنیم؟
آموزش خالی‌کردن حافظه فضای ابری شیائومی

همچنین، فضای ابری شیائومی را ازطریق گالری یا بخش فایل‌ها مستقیماً می‌توانید خالی کنید. برای مثال، به‌طور مستقیم به قسمت گالری بروید و از بخش Cloud فیلم‌‌ها و عکس‌ها و اسکرین‌شات‌های غیرضروری را حذف کنید.

چگونه بکاپ‌گیری خودکار از فضای ابری شیائومی را فعال کنیم؟

اگر فراموش کرده باشید از اطلاعات مهم گوشی‌تان نسخه پشتیبان تهیه کنید، بازیابی اطلاعات از فضای ابری شیائومی یا بکاپ‌گیری خودکار به شما کمک می‌کند تا به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از این قابلیت کاربردی، مراحل زیر را انجام دهید:

گام اول: وارد MI Cloud شوید

برای دسترسی به MI Cloud، از بخش تنظیمات وارد این قسمت شوید. سپس مجدداً روی گزینه MI Cloud کلیک کنید تا صفحه جدیدی برایتان باز شود.

گام دوم:Automatic Backup را فعال کنید

در صفحه‌ای که برایتان باز شده است، سه گزینه پشتیبان‌گیری خودکار و برنامه‌های بکاپ و بازیابی اطلاعات از MI Cloud را خواهید دید. از این قسمت گزینه Automatic Backups را فعال کنید.

فضای ذخیره سازی ابری شیائومی
آموزش فضای ذخیره‌ سازی ابری شیائومی

گام سوم: برنامه زمان‌بندی‌شده برای بکاپ‌گیری تعیین کنید

از بخش Backup Schedule نیز می‌توانید برنامه زمان‌بندی منظم را برای پشتیبان‌گیری خودکار تعیین کنید. برای مثال، تعیین کنید هر هفته روزی یک بار پشتیبان‌گیری از فضای ابری شیائومی را انجام دهد.

چگونه عکس‌های Mi Cloud در گالری را مدیریت کنیم؟

به‌گفته شیائومی، از ۲۴‌جولای‌۲۰۲۳ امکان همگام‌سازی MI Cloud با گالری گوشی وجود نخواهد داشت. درواقع، به‌جای همگام‌ سازی فضای ابری شیائومی با گالری عکس، از همگام‌سازی سرویس ابری گوگل می‌توانید استفاده کنید. این محدودیت همگان‌سازی صرفاً برای بخش گالری موبایل‌های شیائومی است و برای بقیه قسمت‌های موبایل بدون هیچ‌گونه محدودیتی امکان ذخیره در فضای ابری شیائومی فراهم خواهد بود.

اگر برایتان سؤال است پس «تکلیف عکس‌هایی که تابه‌حال در فضای ابری شیائومی ذخیره کرده‌اید، چه خواهد شد؟»، باید بگوییم که جای نگرانی نیست. شرکت شیائومی ترتیب این موضوع را نیز داده است. در‌واقع با توافق بین شیائومی و گوگل، با استفاده از سیستم Google Photos Gallery Sync تصاویر گالری گوشی‌تان را به فضای ابری گوگل می‌توانید منتقل کنید. گوگل نیز طبق این توافق تا سه ماه به‌اندازه ۱۰۰ گیگابایت فضای رایگان در‌اختیار کاربران می‌گذارد. پس از سه ماه، این فضا به ۱۵ گیگابایت فضای رایگان برای هر کاربر محدود خواهد شد.

اگر تابه‌حال عکس و ویدئویی روی فضای ابری شیائومی ذخیره نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین ابتدا برای ذخیره ویدئوها و عکس‌هایتان از فضای ابری گوگل استفاده کنید. بقیه اطلاعات شما مانند فایل‌ها و سندها و هر اطلاعات دیگری به‌جز گالری در فضای ابری شیائومی بدون تغییر و امن باقی خواهد ماند. روی‌هم‌رفته، باید بگوییم که این آپدیت جدید شیائومی صرفاً دامن گالری گوشی را گرفته است!

مزایای فضای ابری شیائومی
چگونه عکس‌های Mi Cloud در گالری را مدیریت کنیم؟

نحوه انتقال عکس‌ها از فضای ابری شیائومی به فضای ابری گوگل

درادامه، شیوه انتقال عکس‌ها از شیائومی به گوگل را گام‌به‌گام بیان کرده‌ایم:

  • روی دکمه Move to Google در گوشی شیائومی کلیک کنید.
  • روی حساب گوگل خود کلیک کنید یا حسابی جدید بسازید.
  • همه دسترسی و مجوزهای مدنظر را مجاز اعلام کنید تا انتقال انجام گیرد.

پس از طی این سه گام، می‌توانید به گالری برگردید و وضعیت انتقال عکس‌ها را بررسی کنید.

 انتقال عکس ها به فضای ابری شیائومی
آموزش انتقال عکس‌ها به فضای ابری شیائومی

انتقال فایل به فضای ابری شیائومی

برای همگام‌سازی آلبوم یا فایل‌های گوشی، از قسمت تنظیمات گوشی به بخش MI Account بروید. از همین صفحه گزینه همگام‌سازی فایل‌های مدنظرتان را روشن کنید. اکنون برنامه گالری یا فایل‌ دلخواهتان را در گوشی باز کنید و روی Cloud ضربه بزنید. در این مرحله، آلبومی جدید می‌توانید ایجاد یا فایل‌ها را به آلبومی منتقل کنید که قبلاً ایجاد کرده‌اید. درنهایت، خواهید توانست فایل‌های همگام‌سازی شده را در MI Cloud مشاهده کنید.

اشتراک‌گذاری فایل از فضای ابری شیائومی

اشتراک‌گذاری فایل‌های MI Cloud نیز کار ساده‌‌ای است. برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها یا تصویرهای موجود در فضای ابری شیائومی، کافی‌ است فایل یا پوشه یا گالری را باز و روی گزینه Cloud کلیک کنید. درادامه، تمام فایل‌های موجود در فضای ابری را می‌توانید مشاهده کنید. با نگه‌داشتن انگشتتان روی هر فایل، گزینه Share برایتان ظاهر خواهد شد. پس از انتخاب این گزینه‌، روش‌های مختلف اشتراک‌گذاری نیز برایتان به‌نمایش درمی‌آید.

با انتخاب روش اشتراک‌گذاری از‌طریق URL، فایل‌هایتان را با سایر کاربران شیائومی می‌توانید به‌اشتراک بگذارید. همچنین، با نگه‌داشتن انگشتتان روی هر فایل، کاربرانی را حذف کنید که به فایل شما دسترسی دارند. بدین‌ترتیب، دسترسی کاربران به فایل‌ها را می‌توانید محدود کنید.

Second Space چیست؟

در گوشی‌های هوشمند شیائومی، ویژگی‌ای به نام Second Space وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا فضای جداگانه‌ای در گوشی خود برای ذخیره عکس، فایل، برنامه و… داشته باشید. برای اینکه بهتر درک کنید که قابلیت Second Space در فضای ابری شیائومی چیست، فرض کنید که قصد دارید بخشی از اطلاعات گوشی‌تان را در بخش حساب تجاری یا شخصی یا عادی قرار دهید تا علاوه‌بر دسته‌بندی بهتر، اطلاعات مهمتان را از دسترس چشم‌های کنجکاوی پنهان کنید که در گوشی‌تان سرک می‌کشند. برای استفاده از این قابلیت، به‌جای تنظیمات فضای ابری شیائومی، باید به بخش تنظیمات اصلی گوشی بروید. در‌ادامه، این قابلیت را باهم بررسی خواهیم کرد تا در کمتر از ۲۰ ثانیه آن را فعال کنید.

گام اول: به بخش تنظیمات گوشی بروید

در این بخش، روی یکی از گزینه‌های Special Feature یا Second Space کلیک کنید. باتوجه‌به مدل گوشی‌تان، یکی از این دو گزینه در بخش تنظیمات گوشی قرار دارد. در تصویر زیر، گزینه Special Features را نشان داده‌ایم.

 بازیابی فضای ابری شیائومی
Second Space چیست؟

گام دوم: Second Space را روشن کنید

در صفحه‌ای که برایتان باز شده است، روی گزینه آبی‌رنگ Turn on Second Space کلیک کنید تا ساخت فضای دوم انجام شود.

 چگونه second space را فعال کنیم؟
روشن‌کردن فضای دوم شیائومی

گام سوم: نحوه دسترسی به Second Space را تعیین کنید

پس از کلیک روی دکمه Next، در این مرحله نحوه دسترسی به فضای دوم شیائومی را با استفاده از رمزعبور یا کلید میان‌بر تعیین خواهید کرد.

نحوه استفاده از فضای ابری شیائومی
Second space در شیائومی

گام چهارم: رمزعبور خود را تأیید کنید

در این مرحله از فعال‌سازی حافظه پنهان در فضای ابری شیائومی، ابتدا رمز‌عبوری برای فضای فعلی یا فضای اولی که در حال استفاده از آن هستید، از شما خواسته می‌شود. سپس، رمزعبور فضای دوم را وارد کنید و OK را بزنید. فراموش نکنید که رمز‌ First Space با رمز Second Space متفاوت است. پس از تنظیم رمزعبور و درصورت دلخواه افزودن اثرانگشت، به فضای دوم هدایت خواهید شد.

آموزش ایجاد و استفاده از فضای دوم شیائومی
تایید رمزعبور فضای دوم شیائومی

چگونه حساب کاربری خود را از فضای ابری شیائومی حذف کنیم؟

اگر قصد دارید فضای ابری شیائومی را برای همیشه از گوشی‌تان حذف کنید، برای حذف فضای ابری گوشی شیائومی این مراحل را به‌ترتیب طی کنید:

مرحله اول: این آدرس را در مرورگر موبایل یا لپ‌تاپ خود وارد کنید:

https://account.xiaomi.com/helpcenter/service/cancelAccount

مرحله دوم: در صفحه‌ای که برایتان باز شده است، فهرستی از خدماتی را خواهید دید که با حذف حساب ابری شیائومی به‌طور کامل حذف می‌شوند. درصورتی‌که گزینه حذف حساب ابری شیائومی را بزنید، تمام این اطلاعات پاک خواهند شد.

چگونه حساب کاربری خود را از فضای ابری شیائومی حذف کنیم؟
حذف حساب کاربری از فضای ابری شیائومی

مرحله سوم: در این مرحله، رمز‌عبور و نام کاربری‌تان را در MI Cloud وارد کنید. اگر رمزتان را فراموش کردید، با استفاده از ایمیل یا شماره‌تلفن می‌توانید آن را بازیابی کنید.

مرحله چهارم: در این مرحله، تأیید کنید که قصد دارید تمامی اطلاعات فضای ابری شیائومی را حذف کنید.

مرحله پنجم: پس از واردکردن آدرس ایمیل و تأیید نهایی از‌طریق کدی که به ایمیل شما ارسال شده است، روی گزینه Deleted Xiaomi Cloud کلیک کنید تا برای همیشه اکانت شیائومی شما حذف شود.

فراموش نکنید که با حذف MI Cloud تمام فایل‌های بکاپ‌ شما نیز حذف خواهد شد و حتی با بازیابی فضای ابری شیائومی نیز به آن‌ها دسترسی نخواهید داشت. بنابراین قبل از حذف نهایی، پیشنهاد می‌کنیم که فایل بکاپ را در گوشی‌تان ذخیره داشته باشید. همچنین، به‌عنوان کاربر دستگاه‌های شیائومی بهتر است اکانت ابری شیائومی خود را حذف نکنید؛ چون به آن نیاز پیدا خواهید کرد. حذف کامل این قابلیت کاربردی را به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا اگر صاحب گوشی شیائومی هستید، درنهایت به اکانت ابری شیائومی خود نیاز پیدا خواهید کرد.

حال ممکن است این سؤال به‌وجود بیاید که چگونه بدون نیاز به حذف اکانت خود، فضای ابری شیائومی را حذف کنیم؟ به‌جای پاک‌کردن فضای ابری شیائومی، با روشی که در‌ادامه خواهیم گفت، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

غیرفعال‌کردن فضای ابری شیائومی

اگر به‌هر دلیلی قصد دارید این فضای محبوب و کاربردی را غیرفعال کنید، از بخش Setting گوشی به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای غیرفعال‌کردن فضای ابری شیائومی، مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: به بخش تنظیمات گوشی بروید

برای غیرفعال‌کردن MI Account، به بخش Setting گوشی بروید و از بخش Account، سرویس MI Cloud را انتخاب و آن را غیرفعال کنید. برای خاموش‌کردن فرایند همگام‌سازی نیز، باید از‌طریق حساب شیائومی خود اقدام کنید.

گام دوم: روی گزینه MI Account کلیک کنید

پس از کلیک روی MI Account، روی Xiaomi Cloud  کلیک کنید. در صفحه‌ای که برایتان باز شده است، تمام فضاهایی که فایل‌ها یا پوشه‌های مختلف اشغال ‌کرده‌اند، به شما نمایش داده خواهد شد.

گام سوم: گزینه‌های مدنظرتان را غیرفعال کنید

با فعال یا غیرفعال کردن هر گزینه، تنظیمات را می‌توانید به‌گونه‌ای انجام دهید تا برخی از آن‌ها در فضای ابری آپلود یا به‌طور‌کلی غیرفعال شوند.

غیرفعال‌ کردن فضای ابری شیائومی
آموزش غیرفعال‌کردن فضای ابری شیائومی

جمع‌بندی

فضای ابری شیائومی در گوشی‌های این برند چینی امکان ذخیره فایل‌های اضافی را در فضای ۵گیگابایتی برای کاربران ایرانی فراهم می‌کند. در این مطلب از بلاگ پارس پک، درباره نحوه ورود به فضای ابری شیائومی و نحوه فعال‌سازی آن صحبت کردیم. فضای دوم یا حافظه پنهان شیائومی نیز فضای پنهان جداگانه‌ای برای کاربران شیائومی مهیا کرده است که در آن فایل‌های مهم خود را می‌توانند ذخیره کنند. اگر شما هم صاحب گوشی‌های هوشمند شیائومی هستید، ازطریق کامنت دیدگاهتان را درباره استفاده از فضای ابری گوشی شیائومی با ما به‌اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

۱. فضای ابری شیائومی چقدر حافظه دارد؟

در‌حال‌حاضر، حافظه فضای ابری شیائومی ۵ گیگابایت است که به‌‌رایگان دراختیار کاربران شیائومی قرار می‌گیرد.

۲. در فضای ابری شیائومی چه اطلاعاتی را می‌توان ذخیره کرد؟

درحال‌حاضر، فایل‌ها، سندها، یادداشت‌ها و هرگونه فایل به‌جز تصویرها و ویدئوهای گالری را می‌توانید در فضای ابری ذخیره کنید. طبق توافق شیائومی و گوگل، برای ذخیره تصاویر گالری می‌توانید از فضای ابری گوگل استفاده کنید.

۳. نحوه ارتقای فضای ابری شیائومی چگونه است؟

برای افزایش فضای ابری شیائومی، باید یکی از پلن‌های شیائومی را با استفاده از سرویس پرداخت بین‌المللی تهیه کنید. باتوجه‌به محدودیت‌های موجود در این سرویس برای ایرانیان‌، پیشنهاد می‌کنیم با حذف فایل‌های بلااستفاده فضای ابری شیائومی را افزایش دهید.

۴. آیا فضای ابری شیائومی امن است؟

امنیت فضای ابری شیائومی را سرویس رمزگذاری شیائومی تأمین می‌کند و بدون وارد‌کردن اطلاعات معتبر هیچ‌کس نمی‌تواند وارد این فضای ابری شود. درمجموع، می‌توان گفت که امنیت این فضای ابری مشابه سایر فضاهای ابری گوگل یا دراپ‌باکس است.

۵. حافظه پنهان گوشی شیائومی کجاست؟

برای استفاده از فضای دوم شیائومی (Second Space)، ابتدا به بخش تنظیمات گوشی شیائومی و سپس Special Features بروید. بعد از تعیین رمز‌عبور می‌توانید از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم