آشنایی با ویژگی های ویندوز 11

Avatar
نویسنده: مدیا روشن
جمعه 19 شهریور 1400
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۱۴۹۲ بازدید

ظهور و پیدایش ویندوز همیشه به عنوان مرحله‏‌ای مهم برای نوآوری در جهان شناخته می‌شود. ویندوز ستون فقرات مشاغل جهانی بوده است و در آن استارت‌آپ‌های بسیاری شکل گرفته‌اند. وب در بستر ویندوز متولد شد و بزرگ شد. این جایی است که بسیاری از ما برای اولین بار ایمیل نوشتیم، اولین بازی رایانه‏‌ای خود را انجام دادیم و اولین خط کد را نوشتیم. ویندوز جایی است که مردم برای ایجاد، ارتباط، یادگیری و دستیابی به اطلاعات به آن رجوع می‌کنند- بستر و فضایی است که امروزه بیش از یک میلیارد نفر به آن تکیه می‌کنند.تا به امروز که این مقاله را تهیه می‌کنم ما شاهد تحولات بسیاری در دنیای ویندوز بوده‏‌ایم اما امروز من می‌خواهم تا شما را با ویندوز 11 آشنا کنم، ویندوزی که شما را به آنچه دوست دارید نزدیک‌تر می‌کند.

خرید سرور ویندوز برای بازی‌های کامپیوتری از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های ویندوز خود استفاده کنید و اگر قصد خرید انواع سرویس ویندوز پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

تجربه کاربری مناسب در ویندوز11

ویندوز 11 با بهره‌گیری از تجربه‌های کاربران برای تقویت و الهام بخشیدن به خلاقیت طراحی شده است و سعی شده است در طراحی این ویندوز همه چیز ساده باشند. از دکمه start در نوار منو و نوار وظیفه تا هر فونت و نماد دیگر، همه چیز عمداً برای کنترل بیشتر افراد و ایجاد آرامش و راحتی طراحی شده است. در طراحی ویندوز 11 دکمه start را در وسط قرار داده شده است تا جستجوی هر آنچه نیاز دارید ساده بشود. دکمه استارت از قدرت رایانش ابری و Microsoft 365  استفاده می‌کند تا فایل‌های اخیر خود را بدون توجه به پلتفرم یا دستگاهی که قبلاً از آن استفاده می‌کردید، نشان دهد حتی در دستگاه‌های اندروید و IOS این مورد صادق است.

 سیستم عامل ویندوز 11
سال انتشار 2021
میزان پردازنده مورد نیاز 64 هسته ای
میزان رم مورد نیاز 4 گیگا بایت
Direct X ورژن 12

معرفی امکانات  Desktops،Snap Groups،Snap Layouts در ویندوز 11

 

windows layouts ویندوز 11 چیست؟

ویندوز 11 و قابلیت snap layouts چیست؟

ویندوز همواره با ارائه تغییرات انعطاف‌پذیر در پنجره‌های متعدد و امکان چسباندن برنامه‌ها در کنار یکدیگر به شما کمک می‌کند تا هر طور که می‌خواهید و راحت هستید با ویندوز کار کنید. در ویندوز 11 امکاناتی مانند Snap Layouts، Snap Groups و Desktops معرفی شده است تا راهی قوی و مؤثر برای انجام چند کار را به شما ارائه دهد. این موارد ویژگی‌های جدیدی هستند که به شما کمک می‌کنند پنجره‌های خود را سازماندهی کنید و بتوانید صفحه نمایش خود را بهینه کنید تا چیدمانی از نظر بصری تمیز و مرتب داشته باشید و هر طور که می‌خواهید Desktops جداگانه ایجاد کنید و آنها را به دلخواه خود سفارشی‌سازی کنید.

ویندوز 11 پیچیدگی‌ها را کاهش داده و سادگی را برای شما به ارمغان می‌آورد

microsoft teams windows 11

مایکروسافت تیم

یکی دیگر از بخش‌های مهم در ویندوز 11 برقراری ارتباط راحت با افرادی است که آنها را دوست دارید. در ویندوز 11، گزینه چت Microsoft Teams ارائه شده است که در نوار وظیفه ادغام شده است. اکنون می‌توانید فوراً از طریق متن، چت، صدا یا ویدئو با همه مخاطبین خود، چه در اندروید، ویندوز یا IOS صرفنظر از پلت فرم یا دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، متصل شوید. اگر شخصی که در طرف دیگر با او در ارتباط هستید برنامه Teams را باز نکرده است، می‌توانید از طریق پیام کوتاه دو طرفه با او ارتباط برقرار کنید.

ویندوز 11 همچنین راه طبیعی‌تری را برای ارتباط با دوستان و خانواده از طریق Teams را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا فوراً mute یا unmute شوید.

ارائه بهترین تجربه در بازی‌های کامپیوتری windows 11

قابلیت نصب و اجرای بازی در ویندوز 11 به همراه direct storage

اگر اهل بازی هستید، ویندوز 11 برای شما ساخته شده است. بازی‌ها همواره نقش اساسی در ویندوز داشته است. امروزه صدها میلیون نفر در سراسر جهان بر روی بستر ویندوز بازی می‌کنند و از طریق بازی با دوستان خود احساس شادی می‌کنند. ویندوز 11 پتانسیل کامل سخت‌افزاری را برای بازی کردن دارد و برخی از جدیدترین فناوری‌های بازی را برای شما فراهم می‌کند. مانند بازی DirectX 12 Ultimate که می‌تواند گرافیک نفس‌گیر و همه‌جانبه را با نرخ فریم بالا را نیاز داشته باشد. امکاناتی مانند  DirectStorage که برای زمان بارگذاری سریعتر و بازی دقیق‌تر است و Auto HDR برای طیف وسیع‌تر و واضح‌تر رنگ‌ها می‌باشد که برای داشتن یک تجربه بصری واقعاً جذاب می‌باشند.

راهی سریع برای بدست آوردن اطلاعات مورد علاقه شما

مرورگر edge در windows 11

مرورگر edge در windows 11

ویندوز 11 با استفاده از ابزارک‌ها، شما را به اخبار و اطلاعاتی که به آنها اهمیت می‌دهید سریعتر نزدیک می‌کند این عمل از طریق هوش مصنوعی و مرورگر Microsoft Edge با بهترین عملکرد امکان‌پذیر است. حتی زمانی که بر روی کار خود تمرکز کرده‌اید در زمانی کوتاه که نیاز به استراحت دارید یک لحظه برای بررسی دنیای بیرون می‌توانیم از این ابزار استفاده کنیم. ما اغلب از تلفن‌های خود برای بررسی اخبار، آب‌وهوا یا اعلان‌ها استفاده می‌کنیم. اکنون، می‌توانید نمای مشابهی را مستقیماً از دسکتاپ خود باز کنید. وقتی فید شخصی خود را باز می‌کنید، مانند یک صفحه شیشه‌ای روی صفحه شما می‌لغزد تا در کار شما اختلال ایجاد نکند. سازندگان و ناشران و همچنین صاحبان املاک می‌توانند Widgets جدیدی را در ویندوز برای ارائه محتوای شخصی باز کنند. هدف ما ایجاد پل ارتباطی برای مارک‌های جهانی و سازندگان محلی است به گونه‌ای که هم مصرف‌کنندگان و هم سازندگان بتوانند از آن سود ببرند.

فروشگاه مایکروسافت

microsoft store در ویندوز 11

مشخصات فروشگاه ویندوز 11

یک فروشگاه مایکروسافت برنامه کاملاً جدیدی است که در آن برنامه‌ها و سرگرمی‌های مورد علاقه شما گرد هم می‌آیند. فروشگاه مایکروسافت جدید محلی مورد اعتماد برای برنامه‌ها و محتواها، بازی و کار و یادگیری هستند. این ابزار به دلیل سرعت و طراحی کاملاً جدید، زیبا و ساده است. در فروشگاه مایکروسافت نه تنها برنامه‌های بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد بلکه همه محتوا- برنامه‌ها، بازی‌ها، نمایش‌ها، فیلم‌ها- را برای جستجو و کشف مجموعه‌های انتخاب شده را آسانتر کرده است. بر طبق ادعای شرکت مایکروسافت، بزودی بخش‌های اول و سوم از برنامه‌ها مانند Microsoft Teams، Visual Studio, Disney+, Adobe Creative Cloud, Zoom و Microsoft Store ارائه می‌شوند.این موارد همه تجربه‌های باور نکردنی برای سرگرمی، الهام بخشیدن و ارتباط با دیگران را برای شما ارائه می‌دهند. وقتی برنامه‌ای را از فروشگاه بارگیری می‌کنید، از بابت امنیت و ایمنی آن خیالتان راحت است.

استفاده از برنامه های اندرویدی 

در ویندوز 11 برای اولین بار برنامه‌های اندرویدی به دنیای ویندوز آورد‏ه‌ شده‌اند. از اواخر امسال، مردم قادر خواهند بود تا برنامه‌های اندروید را در فروشگاه مایکروسافت پیدا کنند و آنها را از طریق Amazon Appstore بارگیری و نصب کنند- تصور کنید که ویدئویی از tik tok ضبط و ارسال کنید یا از Khan Academy Kids برای یادگیری مجازی است را در رایانه استفاده کنید.

فراهم سازی فرصت‌های جدید برای توسعه دهندگان

ویندوز 11 در حال گام برداشتن بیشتر به سمت Microsoft Store برای باز کردن فرصت‌های اقتصادی بیشتر برای سازندگان و توسعه‌دهندگان است. شرکت مایکروسافت به توسعه‌دهندگان و فروشندگان نرم افزار مستقل (ISV) این امکان را داده است که برنامه‌های خود را بدون توجه به اینکه Progressive، Win32، Web App (PWA) یا Universal Windows App (UWP) یا هر چارچوب دیگری که برنامه توسط آن ایجاد شده است ارائه نمایند و فرصتی را برای دستیابی و تعامل بیشتر با افراد ارائه دهند. شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که سیاست‌های تقسیم درآمد به تدریج در حال تغییر است، جایی که توسعه‌دهندگان برنامه‌ها می‌توانند تجارت خود را به ویندوز 11 و درآمدزایی کنند.

تکمیل کننده ویندوز 10

zero trust windows 11

zero trust windows 11

ویندوز 11 سازگار با ویندوز 10 ساخته شده است. شما برای ویندوز 11 برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و نصب انجام می‌دهید، همانطور که امروز برای ویندوز 10 انجام می‌دهید. ارتقا به ویندوز 11 مانند گرفتن یک به‌روز رسانی از ویندوز 10 خواهد بود. همانند ویندوز 10، تعهد به سازگاری برنامه‌ها حفظ شده است که یکی از اصول اصلی ویندوز 11 می‌باشد. ویندوز 11 همچنین از نظر طراحی ایمن می‌باشد، از فناوری‌های امنیتی جدید که از تراشه ابری استفاده می‌کنند محافظت می‌کند، در حالی که تجربه‌های جدید را نیز امکان‌پذیر می‌کند. ویندوز 11 یک سیستم عامل Zero Trust برای محافظت از داده‌ها و دسترسی به دستگاه‌ها ارائه می‌دهد. مایکروسافت با شرکای خود مانند OEM و سیلیکون برای افزایش موارد امنیتی برای پاسخگویی به نیازها و تهدیدهای در حال تحول و دنیای جدید کار همکاری نزدیک داشته‌ است.

زمان بسیار خوبی برای خرید یک PC است

پیش نیاز های ویندوز 11

شرکت مایکروسافت از ابتدای روزی که برای توسعه ویندوز 11 استارت کار را زد‏ه‌ است، با سخت افزارها و شرکای سیلیکون برای یکپارچه‌سازی نرم‌افزار و سخت‌افزار همکاری نزدیک داشته‌ است. این مهندسی مشترک با نوآوری در سیلیکون آغاز می‌شود. از AMD و عمق گرافیکی باور نکردنی پردازنده‌های Ryzen تا نسل یازدهم اینتل و پردازنده‌های EVO، توانایی هوش مصنوعی Qualcomm’s، پشتیبانی از 5G و Arm، بهترین موارد را در ویندوز 11 با بزرگترین اکوسیستم سخت افزاری در جهان ایجاد کرد‏ه‌ است.مایکروسافت همواره سعی کرد‏ه‌ است تا تمام موارد را در ویندوز 11 بهبود ببخشد تا نه تنها از نظر سرعت و کارایی بهینه‌سازی شود، بلکه تجربه افراد در زمینه لمس، رنگ و صدا نیز بهبود بخشیده است.

افزایش تجربه کاربری هنگام کار با ویندوز 11 بصورت تاچ یا لمسی

هنگامی‌که از ویندوز 11 در تبلت‌های بدون صفحه کلید استفاده می‌کنید، سعی شده است تا تجربه لمس  صفحه نمایش بهبود داده شود و فضای بیشتری در بین آیکون‌های تسک‌بار ایجاد شده است، اهداف لمسی بزرگ و نشانه‌های بصری ظریف برای سهولت در تغییر اندازه و جابجایی پنجره‌ها بهینه‌سازی شده است. در نهایت در ویندوز 11 پیشرفت‌هایی نیز در زمینه تایپ صوتی ایجاد شده است. ویندوز 11 در تشخیص آنچه را که می‌گویید باور نکردنی است. می‌تواند به طور خودکار برای شما نقطه‌گذاری کند و در تشخیص آنچه می‌گویید به صورت خارق العاده عمل می‌کند. این یک ویژگی فوق‌العاده برای زمانی است که می‌خواهید از تایپ کردن فاصله بگیرید و به جای آن ایده‌های خود را بیان کنید.ویندوز 11 با قابلیت ارتقا رایگان در رایانه‌هایی که از ویندوز 10 برخوردار هستند قابل دسترس خواهد بود. برای اطلاع از اینکه آیا رایانه شما قابلیت ارتقا به ویندوز 11 را دارد می‌توانید به برنامه PC Health Check در سایت Windows.com مراجعه کنید.

جمع بندی

ویندوز 11 شرکت مایکروسافت با هدف افزایش رابطه کاربری و بهینه سازی سیستم عامل برای کاربران، تهیه و تولید شده است که قصد دارد مکملی از ویندوز 10 بوده با این تفاوت که ایرادات و مشکل های آن را نداشته باشد.سیستم عامل ویندوز 11 در زمینه های نصب نرم افزار، اپلیکیشن های مختلف، بازی و… به بهترین شکل پیاده سازی شده است و می توان از آن به عنوان یک سیستم عامل امن نام برد. در این مقاله آموزش ویندوز از سری مقالات آموزش سیستم عامل قصد داشتیم تا با ویژگی های و مشخصات ویندوز 11 بصورت مختصر و مفید، اطلاعاتی را در اختیار شما کاربران پارس پک قرار دهیم.

سوالات متداول

حداقل رم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 چقدر است؟

برای نصب ویندوز 11 به 4 گیگابایت رم نیاز خواهید داشت.

قابلیت های جدید ویندوز 11 چیست؟

اضافه شدن قابلیت اجرای بهتر بازی ها، اجرای برنامه های اندرویدی و کاهش پیچیدگی های کار با سیستم عامل، از قابلیت های جدید ویندوز 11 می باشد.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم