7 روش برای ایجاد پسورد های قوی

Avatar
نویسنده: پارسا مهرآئین
دوشنبه 15 شهریور 1400
مطالعه: ۵ دقیقه ۰ نظر ۵۳۴ بازدید

رمزهای عبور که به صورت قوی ایجاد شده باشند اولین خط دفاعی شما در برابر هکرها هستند. با این حال، بازیابی رمزهای عبوری که فراموش کرده‌ایم ممکن است کمی‌گیج‌کننده باشند و این فرآیند می‌تواند شما را از کل فرآیند خسته و ناامید کند.
راه‌حل آسان ایجاد یک رمز عبور قدیمی ‌است. با این حال، هک شدن چیزی است که به طور حتم نمی‌خواهید تجربه کنید، زیرا مجرمان و هکرها می‌خواهند اطلاعات کارت اعتباری و حتی هویت شما را به سرقت ببرند.
بنابراین، چگونه می‌توانید یک رمز عبور قوی ایجاد کنید در حالی که آن را براحتی به خاطر بسپارید؟ در ادامه ما استراتژی‌هایی را که با استفاده از آنها بتوانید رمزهای عبور قوی را ایجاد کنید (که در واقع بتوانید به خاطر بسپارید) را بررسی می‌کنیم.

1- استفاده از روش Bruce Schneier’s

ساخت password مطمئن

مهم ترین روش برای ساخت پسورد

در سال 2008، بروس اشنایر، متخصص امنیت، یک روش جدید و هوشمند برای رمز عبور ایجاد کرد. روشی که او ایجاد کرد ساده است: یک جمله بگیرید و آن را به رمز تبدیل کنید. ابتدا جمله‌ای را انتخاب کنید که برای شما به یاد ماندنی باشد. سپس، به هر کلمه یکسری کاراکتر اختصاص دهید تا به شما در یادآوری آن کمک کند.
به این نکته توجه داشته باشید که هر چه مجموعه جملاتی را که انتخاب می‌کنید تصادفی و عجیب باشد، بهتر است. بنابراین، به جای اینکه مجبور باشید که یک رشته حروف و اعداد تصادفی را به خاطر بسپارید، فقط باید یک جمله را به خاطر بسپارید.

2- از ابزار Password Maker Online

اگر وقت ندارید تا یک رمز عبور قوی ایجاد کنید یا اینکه ایده جدیدی درباره ایجاد رمز عبور ندارید می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. در این‌باره هیچ جای نگرانی وجود ندارد. می‌توانید از HostGator’s password maker برای کاهش استرس استفاده کنید. در عرض چند ثانیه، می‌توانید یک رمز عبور الفبایی منحصر بفرد داشته باشید.
بر طبق آمارهای اعلام شده در مورد حملات سایبری در حدود 43 درصد از حملات سایبری مشاغل کوچک را هدف گرفته‌اند، این رمزنگاری به شما آرامش می‌دهد.

3- احراز هویت چند عاملی را امتحان کنید

آیا می‌توانید برای اثبات اینکه چه کسی هستید، دوبار فرآیند احراز هویت را انجام دهید؟ احراز هویت چندعاملی مستلزم آن است که شخص حداقل دو شواهد برای اثبات هویت خود ارائه دهد.
ابتدا رمزهای عبور خود را وارد کنید و سپس مدارکی را که می‌دانید، چیزی را که دارید یا چیزی که هستید را ارائه دهید. به عنوان مثال، ممکن است کارفرمای شما، از شما بخواهد یک برنامه تلفن هوشمند را بر روی گوشی خود نصب کنید و یک شماره در حال تغییر را وارد کنید.

4- یک رشته تصادفی از کلمات را انتخاب کنید

هکرها بدون دلیل هک نمی‌کنند. آنها انگیزه‌ای دارند. بر طبق گزارشات 71 درصد از تخلفات دارای انگیزه مالی هستند. سارقان در تلاش هستند تا به حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری شما دسترسی پیدا کنند.
با انتخاب یک کلمه تصادفی به عنوان رمز عبور، از حساب شخصی یا تجاری خود محافظت کنید. هدف این است که از کلمات متعدد و همچنین کلمات با طول‌های مختلف استفاده کنید.
اگر به دنبال ایجاد یک رشته واقعاً تصادفی از کلمات هستید، ابزارهای رمز عبور تصادفی را بررسی کنید. می‌توانید تعداد کلمات، حداکثر طول کلمه را انتخاب کنید.

ساخت کلمه عبور ایمن

روش های ساخت پسورد مطمئن

5- روش الکتروم

با وجود بیت کوین، نوع دیگری از امنیت رمز عبور ضروری است. روش Electrum کیف پول بیت کوین را مدیریت می‌کند و برای دسترسی به آدرس بیت کوین، شما به یک دانه 12 کلمه‌ای نیاز دارید.
شما می‌توانید همین رویکرد را داشته باشید و عبارت 12 کلمه‌ای خود را توسعه دهید. شما می‌خواهید کلمات کاملاً تصادفی را داشته باشید.
استفان توپوزوف، کارشناس مسائل امنیتی در مورد استفاده از روش‌های عمومی‌ یادآوری می‌کند که:
لحظه‌ای که روشی عمومی ‌می‌شود، راه‌هایی نیز برای شکستن آن طراحی می‌شود. به همین دلیل است که من از رمزهای عبور به عنوان موارد ناقص یاد می‌کنم. بهترین راه برای یافتن گذرواژه‌های خوب این است که از روش‌های مورد استفاده برای شکستن آنها آگاهی داشته باشید و طرحی را انتخاب کنید که این روش‌ها را دگرگون ‌کند.

6- روش PAO

تنها دلیل اصلی که هکرها رمزهای عبور شما را می‌گیرند فقط شما هستید. در مطالعه‌ای که شرکت IBM انجام داده، نشان داده شده است که خطای انسانی عامل اصلی 95 درصد از نقص‌های امنیت سایبری است. خبر خوب این است که می‌توانید با ایجاد رمزهای عبور قوی برای حساب‌های خود آنها را ایمن کنید.
روش Person-Action-Object (PAO) یک روش برای ایجاد رمزهای عبور نشکن است که شامل یک رشته طولانی از اعداد است. شما یک عدد دو رقمی‌ به شخص، عمل یا شی اختصاص می‌دهید.

با استفاده از نمودار بالا، PAO برای به خاطر سپردن 861326 می‌تواند Prince Crawling On A Stage Football می‌تواند باشد. البته، شما می‌توانید از PAO‌های آشنا برای خود استفاده کنید.

7- حافظه خود را تقویت کنید

در نهایت، سعی کنید حافظه عضلانی خود را تمرین بدهید تا به شما کمک کند رمزهای عبور خود را به خاطر بسپارید. هدف این روش ایجاد یک کلمه واقعی نیست. در عوض، شما به دنبال این هستید که رمز عبور تصادفی خود را از طریق صدا معنا کنید. به این ترتیب، به خاطر سپردن چنین رمزهای عبوری برای شما آسانتر است- اما در نظر دیگران کاملاً تصادفی به نظر می‌رسد.رمزهای عبور از اطلاعات شما در برابر هکرها محافظت می‌کنند. بنابراین، یک رمز عبور قوی ایجاد کنید که در واقع بتوانید آن را به خاطر بسپارید. برای حفظ حریم خصوصی دیجیتالی خود یکی از نکات ذکر شده در این مقاله را امتحان کنید.

جمع بندی

تعیین پسورد و کلمه عبور مطمئن در تمامی زمینه های آنلاین و آفلاین می تواند برای حفظ اطلاعات شما به عنوان مهم ترین گام یاد شود، از این رو همیشه سعی داشته باشید تا علاوه بر استفاده از رمز عبور پیچیده، از متد های روز دنیا نیز استفاده کنید تا بتوانید از خطرات امنیتی در امان باشید.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم