SSL Wildcard چیست؟ معرفی انواع SSL وایلدکارد

SSL Wildcard چیست؟
Avatar
نویسنده: پارسا مهرآئین
پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1402
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۱۵۳۸ بازدید

SSL Wildcard چیست، سوالی است که بسیاری کاربران هنگام انتخاب و خرید گواهی اس‌اس‌ال با آن روبه‌رو می‌شوند. فرایند اتصال کاربر به وب‌سایت و درگاه بانکی و امن‌سازی این فرایند‌ها برای شرکت‌ها و سازمان‌ها با استفاده از SSL امکان‌پذیر می‌شود. علاوه‌براین، خرید گواهی اس‌اس‌ال وایلدکارد و استفاده از پروتکل HTTPS افزایش امنیت وب‌‌سایت را در پی دارد و نقش مهمی در بهبود رتبه گوگل ایفا می‌کند. در این مقاله از آموزش SSL بلاگ پارس پک، توضیح می‌دهیم که گواهی Wildcard SSL چیست و چه مزیت‌ها و کاربردهایی دارد؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

خرید گواهی SSL وایلدکارد از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های SSL خود استفاده کنید و اگر قصد خرید گواهینامه SSL پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

گواهینامه SSL Wildcard چیست؟

فعال‌بودن SSL روی وب‌سایت از‌طریق قرارگیری قفلی در‌کنار نام دامنه و بارگذاری وب‌سایت با HTTPS در مرورگر مشخص می‌شود. به‌طور‌کلی، تهیه گواهی اس‌اس‌ال یکی از ملزومات هر وب‌سایت است و نقش مهمی در افزایش سطح امنیت آن بازی می‌کند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید که گواهی SSL Wildcard چیست، باید بگوییم که این گواهی امکان Secure وب‌‌سایت را فراهم و به حفظ اطلاعات شخصی کاربران کمک شایانی می‌کند. از‌این‌رو، در افزایش اعتماد کاربران بسیار مؤثر است و باعث حفاظت از شماره کارت بانکی، رمز کارت اعتباری، ‌ایمیل و… می‌شود.

معمولاً افراد برای ثبت‌نام یا خرید اینترنتی از اطلاعات شخصی‌شان استفاده می‌کنند. در‌این‌میان، با تهیه گواهی SSL وایلدکارد معتبر می‌توان امنیت محافظت از این اطلاعات را افزایش داد و رضایت حداکثری کاربران را جلب کرد.

خرید ssl

چرا گواهی SSL Wildcard بخریم؟

اگر برایتان این سؤال پیش آمده است که مهم‌ترین ضرورت تهیه گواهی Wildcard SSL چیست، در پاسخ باید بگوییم که این گواهی از اطلاعات محرمانه کاربران محافظت می‌کند و امکان سرقت و دسترسی افراد سودجو به آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

همان‌طور‌که می‌دانید، گاهی اوقات زیر‌دامنه‌های وب‌سایت باعث بارگذاری بخش‌های مختلف آن می‌شوند. گواهینامه وایلدکارد آدرس اصلی وب‌سایت و زیر‌دامنه‌های آن را ایمن و نقش مهمی در حفظ اطلاعات شخصی کاربران ایفا می‌کند. 

انواع مختلف گواهینامه‌های SSL Wildcard

بعد از اینکه متوجه شدید SSL Wildcard چیست، باید با انواع آن آشنا شوید و تفاوت‌های بینشان را بدانید. به‌طور‌کلی، پنج نوع گواهی SSL وجود دارند که درادامه، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱. گواهینامه Domain Validation یا DV SSL

فرایند صدور این گواهی با احراز نام دامنه شما و تأیید آن به‌واسطه شرکت صادر‌کننده صورت می‌گیرد. پس از اینکه سازمان مرتبط کاملاً مطمئن شد که نام دامنه دراختیار فرد درخواست‌دهنده قرار دارد، گواهی را صدور و علاوه‌بر رمزنگاری ارتباط‌ها، نام دامنه را احراز می‌کند.

۲. گواهینامه Extended Validation یا EV

گواهی EV کامل‌ترین نوع گواهی SSL Wildcard است. این گواهی علاوه‌بر فراهم‌کردن امکان رمزنگاری ارتباط‌ها‌، باعث می‌شود تا نام کامل و رسمی شرکت خود را در نوار آدرس مرورگر و کنار نام دامنه درج کنید. بدین‌ترتیب، امکان مشاهده نام کامل شرکتتان برای کاربران فراهم است و افراد با اعتماد کامل وارد وب‌سایتتان می‌شوند و از آن بازدید می‌کنند.

۳. گواهینامه Organization Validation یا OV SSL

این گواهی امکان تأیید و احراز نام رسمی شرکت یا سازمان شما را فراهم می‌کند و باعث اطمینان کاربر به‌هنگام حضور در وب‌‌سایتتان می‌شود. در‌صورت تهیه این گواهی، بازدید‌کنندگان می‌توانند روی آیکون مرتبط در صفحه وب‌‌سایت شما کلیک و نام رسمی و کامل شرکت شما را بررسی کنند.

۴. گواهینامه Wildcard SSL

همان‌طور‌که گفتیم، این گواهی برای دامنه اصلی و زیر‌دامنه‌ها مناسب است؛ بنابراین، در‌صورت خرید Wildcard برای دامنه .com این گواهی می‌تواند برای mail.example.com یا blog.example.com نیز استفاده شود.

۵. گواهینامه Unified Communication یا UCC SSL

این گواهی برای چند دامنه متفاوت طراحی شده و وظیفه آن برقراری ارتباط میان سرور و مرورگر است؛ بنابراین، برای دامنه‌هایی به‌کار برده می‌شود که یک مالک مشترک دارند.

برای آشنایی با نکات مهم حین خرید گواهینامه SSL EV می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

گواهینامه SSL EV چیست؟

چگونه گواهینامه اس‌ اس‌ ال وایلدکارد بخریم؟

اکنون که می‌دانید گواهینامه وایلدکارد چیست و انواع آن کدام‌اند، نحوه خرید این گواهینامه را برایتان توضیح می‌دهیم. به‌طور‌کلی، برای خرید این گواهی مراجعه به فروشندگان اصلی و معتبر SSL بسیار اهمیت دارد. در‌این‌میان، برخی شرکت‌ها نیز گواهی SSL وایلدکارد را به‌رایگان ارائه می‌دهند؛ اما به‌دلیل نداشتن اعتبار کافی، بعد از مدتی استفاده باعث می‌شود از مرورگر‌های اینترنت پیغام هشدار دریافت کنید.

با‌توجه‌به آنچه گفته شد، می‌توانید با ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری در وب‌‌سایت شرکتی حرفه‌ای و مطمئن، یکی از پلان‌های پیشنهادی را تهیه و با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، سفارش خود را ثبت و مدارک موردنیاز را ارسال کنید‌. پس‌ازآن، شرکت ارائه‌دهنده گواهی اس‌اس‌ال در سریع‌ترین زمان ممکن آن را برای شما فعال می‌کند.

گواهینامه SSL Wildcard چیست؟

گواهی Wildcard SSL چیست و چرا باید آن را بخریم؟

قیمت SSL Wildcard

حالا که می‌دانید گواهی وایلدکارد چیست و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد، با بررسی قیمت این گواهی به شما کمک می‌کنیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. به‌طور‌کلی، قیمت انواع SSL Wildcard متغیر است و با‌توجه‌به قابلیت‌های ارائه‌شده مانند دریافت خدماتی مثل درج نام کامل شرکت شما و دریافت پشتیبانی شبانه‌روزی تعیین می‌شود.

همان‌طورکه گفتیم، بهترین راه برای افزایش امنیت وب‌سایت، خرید SSL Wildcard و تمدید آن است. با انتخاب طرح‌های چند‌ساله، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مناسب از قابلیت‌های متعددی بهره‌مند شوید و این گواهی را برای تمام وب‌سایت‌های میزبانی‌شده روی هاست و سرور‌ها استفاده کنید. بدین‌ترتیب علاوه‌بر حفاظت از اطلاعات محرمانه کاربران و افزایش امنیت وب‌سایت، رتبه گوگل خود را بهبود خواهید بخشید و با کاهش نرخ پرش، فروش بیشتری تجربه خواهید کرد.

مزایای SSL Wildcard

مزایای استفاده از گواهی Wildcard SSL چیست و این سرتیفیکیت چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که خرید این گواهی مزایای بسیاری دارد. برای نمونه، باعث افزایش تمایل بازدیدکنندگان به توقف بیشتر در وب‌سایتتان می‌شود و نقش مهمی در جلب رضایت و اعتماد آنان ایفا می‌کند.

وب‌سایت ایمن‌شده با پروتکل HTTPS بیشترین امنیت را دارد و از اطلاعات شخصی و محرمانه افراد به‌خوبی محافظت می‌کند؛ بنابراین، باعث استفاده حداکثری از خدمات وب‌‌سایت می‌شود. SSL Wildcard ضمن اعطای هویت به وب‌‌سایت، اعتبار آن را بهبود می‌بخشد و نقش مهمی در افزایش فروش آنلاین وب‌سایت و دریافت امتیاز مثبت SEO ایفا می‌کند.

در‌این‌میان، جایگزینی HTTPS با HTTP روشی هوشمندانه برای محافظت از اطلاعات شخصی و بانکی است و امکان تهیه نماد اعتماد الکترونیکی دوستاره را فراهم می‌کند. همچنین، به تشخیص اعتبار وب‌سایت کمک می‌کند و معیاری برای کسب رتبه‌های برتر در گوگل است.

برای آشنایی با نحوه کار گواهینامه SSL و دلایل استفاده از آن برای وب‌سایت‌ها مقاله زیر را بخوانید.

گواهی SSL چیست؟

کاربردهای SSL Wildcard چیست؟

اکنون که می‌دانید مزایای استفاده از گواهی SSL Wildcard چیست و خرید آن چه تأثیری روی وب‌سایت می‌گذارد، باید به کاربرد‌های این گواهی اشاره کنیم. به‌طور‌کلی، وب‌‌سایت‌هایی که از آدرس‌های زیر‌دامنه متفاوتی در وب‌سایت خود استفاده می‌کنند، برای فعال‌سازی پروتکل HTTPS باید این گواهینامه امنیتی را فعال کنند. 

این گواهی تمام ساب‌دامین‌ها را با نماد HTTPS نمایش می‌دهد و باعث تأمین امنیت اطلاعات انتقالی بین کاربر و سرور می‌شود. بنابراین، خرید SSL Wildcard باعث کد‌گذاری‌شدن تمام داده‌های ذخیره‌شده روی سرور می‌شود. در‌صورت استفاده‌نکردن از این پروتکل، مرورگر پیغام ناایمن‌بودن وب‌سایت را نمایش می‌دهد و سپس امکان دسترسی به وب‌‌سایت را از‌طریق پذیرفتن مسئولیت ناشی از آن فراهم می‌کند. از‌این‌رو، اخذ گواهینامه اس‌اس‌ال وایلد‌کارد باعث استفاده از پروتکل HTTPS در وب‌‌سایت و جلب رضایت کاربران و صرفه‌جویی در هزینه‌های وب‌سایت می‌شود و از افت نتایج سئو جلوگیری می‌کند.

گواهی SSL Wildcard چه اهمیتی در ساب‌ دامین دارد؟

این گواهی تمام آدرس‌های فرعی دامنه یا زیردامنه‌های دامنه اصلی را پوشش می‌دهد و یکی از گزینه‌های اولیه برای بهبود امنیت وب‌سایت و رتبه گوگل است. همچنین، امکان استفاده از پروتکل HTTPS را فراهم و نقش مهمی در ایمن‌سازی تمام آدرس‌های دامنه وب‌‌سایت ایفا می‌کند. به‌طور‌کلی، باید بگوییم که SSL Wildcard یا گواهینامه امنیتی ساب‌دامین برای افزایش امنیت و کسب امتیاز بیشتر برای دامنه اصلی و کاربران وب‌سایت به‌کار گرفته می‌شود.

چه وب‌ سایت‌هایی به گواهی SSL وایلدکارد نیاز دارند؟

در‌صورتی‌که کسب‌و‌کار شما یک دامنه و چندین زیر‌دامنه دارد، گواهینامه اس‌اس‌ال Wildcard برای شما مناسب است؛ زیرا انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود و نقش مهمی در ایمن‌سازی وب‌‌سایت بازی می‌کند.

گواهینامه وایلدکارد و مالتی‌ دامین چه تفاوت‌هایی دارند؟

گواهی Wildcard گسترش‌پذیری بیشتری دارد و امکان اتصال امن کاربر به وب‌سایت را فراهم می‌کند. همچنین، باعث راحت‌تر‌شدن فرایند ایمن‌سازی وب‌سایت می‌شود و به پیکر‌بندی‌های چند‌مرحله‌ای نیز احتیاجی ندارد. نکته مهم دیگر اینکه SSL Wildcard محدودیتی برای زیر‌دامنه‌ها ندارد و ساب‌دامین‌های نامحدودی را پوشش می‌دهد. این گواهی در‌زمینه اضافه یا کم کردن ساب‌دامین‌ها نیز محدودیتی ندارد و امکان اضافه‌کردن زیر‌دامنه جدید را فراهم می‌کند.

برای آشنایی با انواع خطای SSL و نحوه رفع‌ آن‌ها مقاله زیر را بخوانید.

انواع خطای SSL

جمع‌بندی

SSL Wildcard چیست و انواع محتلف آن را در این مقاله از سری مقالات امنیت بلاگ پارس پک، توضیح دادیم. در پایان، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به شرکتی حرفه‌ای و متخصص اس‌اس‌ال وایلدکارد را تهیه کنید و از پروتکل HTTPS بهره‌مند شوید. همچنین، با دریافت پشتیبانی گسترده مشکلات احتمالی را رفع کنید و نرخ پرش وب‌سایت را به حداقل برسانید.

SSL Wildcard چیست؟ گواهینامه وایلدکارد برای دامنه اصلی وب‌سایت و تمام زیر‌دامنه‌های آن فعال می‌شود و نیاز نیست برای دامنه و زیردامنه‌ها گواهی جداگانه تهیه کنید. فعال‌سازی گواهی اس‌اس‌ال Wildcard کمک زیادی به افزایش امنیت وب‌سایت می‌کند و با رمزنگاری اطلاعات شخصی و محرمانه سرقت و دسترسی افراد سودجو به اطلاعات کاربران غیرممکن خواهد شد.

سؤالات متداول

۱. راه تشخیص SSL Wildcard چیست؟ 

با‌توجه‌به نوع مرورگر، ممکن است نماد قفل در نوار URL سمت چپ یا راست قرار گرفته باشد.

۲. آیا SSL برای سئو مفید است؟ 

این گواهی بخشی از الگوریتم رتبه‌بندی جست‌وجوی گوگل است و نقش مهمی در بهبود رتبه وب‌‌سایت ایفا می‌کند.

۳. ارزان‌ترین نوع SSL Wildcard چیست؟ 

گواهینامه‌ای که برای یک دامنه طراحی شده و مناسب وب‌سایت‌های شخصی و کوچک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم