پیشنهاد پارس پک برای جلوگیری از اسپم ایمیل در یاهو

Avatar
نویسنده: دارا رستگار
شنبه 16 مرداد 1389
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۱۱۱۹ بازدید

مشکل اسپم در واقع یکی از مسائلی است که همواره مدیران سرور با آن روبرو هستند، در بسیاری از موارد با رعایت تنظیمات صحیح در میل سرور خود می توانید این مشکلات را برطرف سازید، اما مشکل اصلی زمانی است که با شرکت سخت گیری همچون یاهو ( Yahoo ) روبرو هستید. تقریبا در این روزهای دنیای IT کمتر کسی است که از بی توجهی یاهو، در امان مانده باشد. یاهو به عنوان بزرگترین ارائه دهنده خدمات رایگان میل سرور بنا بر ادعای comScore.com ماهیانه در حدود 129 میلیون کاربر فعال دارد.

از همین رو یاهو، در عموم موارد ایمیل های ارسالی از سوی میل سرور های جدید را مستقیما رهسپار Bulk می نماید و رفتار سختگیرانه یاهو در این باره بسیار غیر قابل پیش بینی می باشد و ارسال ایمیل از IP جدید به yahoo در اکثر موارد ( بالغ بر 90% ) به عنوان اسپم شناخته میشود. اما پارس پک برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها در یاهو، چه راهی را به شما پیشنهاد می دهد؟

دو راه برای جلوگیری از مشکل Spam شدن ایمیل ها در yahoo

  • 1. نام دامنه:
    نام دامنه مورد نظر نمی بایست سابقه ارسال اسپم داشته باشد.
  • 2. آی پی:
    IP سرور ارسال کننده ایمیل، نباید در هیچ black list ای باشد. لذا در صورت وجود مشکل، میبایست از طریق پر کردن فرم، IP  مربوطه را به عنوان ارسال کننده ایمیل معتبر به yahoo معرفی نمائید.

وضعیت gmail و hotmail در اسپم شدن ایمیل ها

gmail و hotmail به نسبت yahoo از چنین تکلفی استفاده نمی کنند، اما چنانچه در مورد فرستادن ایمیل به آنها نیز با مشکل اسپم شدن روبرو شدید، با ساختن رکورد SPF این مشکل مرتفع خواهد گردید. این رکورد، IP مورد نظر را بعنوان IP فرستنده معتبر به gmail و hotmail معرفی می نماید. مطابق با تعهدات شرکت، IPهای موجود در سرورهای ارائه شده توسط پارس پک، در هیچکدام از black list ها قرار ندارند. لذا چنانچه شما با مشکل اسپم شدن روبرو شدید، لازم است از طریق ساختن رکورد SPF و یا پرکردن فرم یاهو (با مشخصات غیر ایرانی)، این مشکل را از میان بردارید.

* نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که پیش از بررسی مراحل بالا، اطمینان از صحت تنطیمات کلی داخل سرور اعم از DNS ها و rDNS ها و غیره الزامی می باشد.

* در اینجا توجه به این نکته ضروری است که الزاما این راهکار نمی تواند گره گشای این مسئله باشد، از همین روست که بسیاری از مدیران سرورها یا از smtp server یک شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات ارسال ایمیل استفاده می کنند و یا بکلی فکر ارسال ایمیل به اینباکس یاهو را از ذهن خود خارج کرده اند. در حال حاضر راه حلی کاملتری بیش از آنچه در اینجا گفته شده وجود ندارد و لذا تعهد پارس پک تنها به عدم وجود IP در بلک لیست های معتبر محدود می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم