آموزش تصویری ساخت اکانت ChatGPT در ایران

ساخت اکانت چت جی پی تی در ایران
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
چهارشنبه 10 خرداد 1402
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۱۰۵۲ بازدید

ساخت اکانت ChatGPT در ایران چالش‌های خاص خود را دارد و بسیاری کاربران را در استفاده از این ابزار کاربردی مایوس می‌کند. این روزها صحبت از ChatGPT در محافل مختلف بسیار داغ است؛ از قصه‌های هالیوودی و تئوری‌های توطئه گرفته تا کسانی که واقعاً از ChatGPT به‌درستی استفاده می‌کنند. بااین‌حال، یکی از ابهام‌های اساسی در این زمینه نحوه ساخت اکانت چت جی پی تی در ایران است. همان‌طور‌که می‌دانید، کاربران ایرانی برای استفاده از ChatGPT محدودیت‌هایی دارند. باوجوداین، برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم، یک قانون همیشگی وجود دارد و آن هم این است که هر محدودیتی راهی برای دور‌زدن دارد. در این مطلب از بلاگ پارس پک، قصد داریم تا به شما یاد دهیم که چطور می‌توانید اکانت ChatGPT خود را در ایران فعال و از این ابزار استفاده کنید؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

آشنایی با تکنولوژی ChatGPT

پیش از آشنایی با روش ساخت اکانت چت جی پی تی، ابتدا بهتر است توضیحی مختصر درباره ChatGPT بدهیم. ChatGPT رباتی با تکنولوژی هوش مصنوعی است که تقریباً به تمامی سؤالات شما جواب می‌دهد؛ البته اگر در محدوده پروتکل‌های تعریف‌شده برای آن باشد.

این احتمالاً ساده‌ و سرراست‌ترین تعریفی بود که می‌شد از ChatGPT ارائه داد. این ربات در حوزه‌های بسیاری کاربرد دارد. از ایده‌هایی برای رشد کسب‌و‌کار گرفته تا محتوانویسی و حتی یافتن کلمه‌های کلیدی برای بهبود رتبه وب‌سایت در رده‌بندی موتورهای جست‌وجو، فقط بخشی از توانایی‌های این ربات است.

چت جی‌پی‌تی چیست و در چه زمینه‌هایی می‌توان از آن استفاده کرد؟ ChatGPT چطور کار می‌کند؟ در مقاله زیر بخوانید.

ChatGPT چیست؟

آیا ChatGPT در ایران فعال است؟

OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT، فهرست کشورهایی که این ربات در آن‌ها فعال است، در وب‌سایت خود منتشر کرده است. متأسفانه مانند بسیاری از سرویس‌های دیگر، نام کشور ایران در این فهرست نیز وجود ندارد. این یعنی به‌طور‌معمول و مانند کاربران دیگر کشورها به‌صورت عادی نمی‌توانید از این ربات استفاده کنید. اگرچه ساخت اکانت ChatGPT در ایران با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. اما نگران نباشید، شما می‌توانید به‌راحتی حساب چت جی پی تی خود را ایجاد کنید.

حال این یعنی هیچ راهی برای استفاده از ChatGPT وجود ندارد؟ همان‌طور‌که در مقدمه هم گفتیم، همه ما می‌‎دانیم که هر محدودیتی راهی برای شکستن دارد و استفاده از ChatGPT نیز از این قاعده مستثنی نیست. در‌ادامه، به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید اکانت چت‌ جی‌ پی‌ تی خود را در ایران فعال کنید.

ساخت اکانت ChatGPT برای کاربران ایرانی

اولین نکته‌ای که باید بدانید، این است که به‌طور‌کلی نمی‌توانید با IP ایران از ربات ChatGPT استفاده یا اکانت خود را فعال کنید؛ بنابراین، در اولین قدم به راهکاری نیاز دارید تا بتوانید IP خود را از ایران به کشوری دیگر تغییر دهید.

ورود شما را به جمع افرادی که به تغییر IP نیاز دارند، خوشامد می‌گوییم! قبل از شما افرادی که در حوزه ترید و بازارهای مالی و بازی‌های آنلاین و حتی انجام تحقیقات علمی فعال بودند، با این مشکل مواجه شده‌اند. این یعنی شما اولین نفری نیستید که با این مشکل روبه‌رو شده‌اید.

برای حل این مسئله‌، راهکارهای متعددی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها استفاده از سرور خارج یا همان سروری با دیتاسنتر کشوری خارجی است. با این روش می‌توانید از IP ثابت کشور میزبان دیتاسنتر خود استفاده کنید. فراموش نکنید که برای این منظور نیازی نیست حتماً سروری با منابع بسیار قدرتمند داشته باشید؛ چراکه حتی سروری مجازی با کمترین منابع هم برای این نیاز کافی است.

دومین نکته این است که ChatGPT برای فعال‌سازی به شماره‌ای در خارج از ایران نیاز دارد. اگر چنین شماره‌ای ندارید، بهترین راهکار استفاده از شماره‌های مجازی است که با جست‌وجویی ساده در اینترنت، با انواع و اقسام آن‌ها آشنا خواهید شد. خوشبختانه ChatGPT فقط یک بار به این شماره نیاز دارد؛ بنابراین، حتی شماره‌های مجازی یک‌بار‌مصرف که قیمت چندان زیادی هم ندارند، برای این منظور مناسب‌اند.

وقتی این دو مسئله را برای ساخت اکانت چت جی پی تی حل کردید، با طی مراحل زیر می‌توانید اکانت ChatGPT خود را فعال کنید:

گام اول: ورود به وب‌سایت OpenAI

بعد از اینکه مطمئن شدید که از IP کشوری دیگر استفاده می‌کنید، به وب‌سایت chat.openai.com وارد شوید:

ساخت اکانت chatgpt

آموزش ساخت اکانت ChatGPT

بعد از ورود به وب‌سایت، ممکن است با پیغام زیر مواجه شوید:

.ChatGPT is at capacity right now

این یعنی افراد زیادی در صف انتظار هستند و برای ثبت‌نام در ChatGPT باید مدتی منتظر بمانید. در این صورت، راهی جز این ندارید که چند ساعت بعد مجدداً به وب‌سایت مراجعه کنید.

گام دوم: ثبت‌نام در وب‌سایت OpenAI

وقتی با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبه‌رو شدید، یعنی همه‌چیز برای شروع ثبت‌نام آماده است:

ثبت نام در chatgpt
ساخت اکانت چت جی پی تی در ایران

حالا کافی است که روی دکمه Sign up کلیک کنید.

گام سوم: وارد‌کردن ایمیل

در گام بعدی، باید ایمیل معتبری برای ثبت‌نام وارد کنید:

 ثبت نام chatgpt در ایران
ثبت‌نام ChatGPT با ایمیل

واردکردن ایمیل معتبر برای ساخت اکانت ChatGPT ضروری است. بعد از وارد‌کردن ایمیل، روی گزینه Continue کلیک کنید. همچنین، در‌صورتی‌که با ایمیل خود در مرورگرتان Login کرده‌اید، روی دکمه Continue with Google یا Microsoft Account می‌توانید کلیک کنید تا روند احراز ایمیل با سرعت بیشتری انجام شود. در این‌ صورت، می‌توانید مستقیماً به گام ششم این آموزش بروید.

گام چهارم: وارد‌کردن رمز‌عبور

حالا باید برای حساب کاربری خود رمز‌عبور وارد کنید. رمز‌عبور وارد‌شده باید حداقل ۸ کاراکتر داشته باشد:

 ثبت نام chatgpt بدون شماره

ثبت‌نام در چت جی پی تی

توجه کنید رمز‌عبوری که در این قسمت وارد می‌کنید، مربوط به حساب کاربری ChatGPT شماست. به‌عبارت‌دیگر، در این قسمت نباید رمز‌عبور ایمیلتان را وارد کنید.

گام پنجم: تأیید ایمیل

برای اطمینان از معتبربودن ایمیل وارد‌شده، OpenAI لینکی به ایمیلتان ارسال خواهد کرد. در این ایمیل، روی دکمه Verify Email Address کلیک کنید:

 چجوری در chatgpt ثبت نام کنیم؟

ایمیل‌تان را تایید کنید

اگر این ایمیل برایتان ارسال نشده بود، ابتدا مطمئن شوید که آدرس ایمیل را به‌درستی وارد کرده‌اید و سپس روی گزینه Resend Email کلیک کنید.

گام ششم: وارد‌کردن نام و نام‌خانوادگی

در مرحله بعدی، باید نام و نام‌خانوادگی خود را وارد کنید. البته تضمین می‌دهیم که قرار نیست کسی کارت ملی هوشمند شما را با اطلاعات واردشده در این قسمت مطابقت دهد. پس مختارید نام دلخواهتان را برای خود انتخاب کنید:

نحوه راه اندازی chatgpt

نام و نام‌خانوادگی دلخواهتان را وارد کنید

گام هفتم: وارد‌کردن شماره‌ تلفن

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساخت اکانت ChatGPT، واردکردن شماره است. حالا باید شماره‌ تلفن‌ همراه مجازی خود را وارد کنید:

 شماره مجازی برای openai

شماره مجازی‌تان را برای ثبت‌نام در چت جی پی تی وارد کنید

بعد از وارد‌کردن شماره، روی دکمه Send Code کلیک کنید تا کد احراز هویت برای شماره ارسال شود. کد را از پنل وب‌سایتی که شماره مجازی را از آن دریافت کرده‌اید، یادداشت کنید.

گام هشتم: وارد‌کردن کد احراز هویت

در این قسمت، باید کد اعتبارسنجی شماره‌ای را وارد کنید که در مرحله قبلی یادداشت کرده بودید:

نحوه استفاده از چت جی پی تی

کد اعتبارسنجی دریافتی برای شماره مجازی واردشده را در کادر وارد کنید

حالا دیگر همه‌چیز انجام شده است و با دیدن این صفحه، می‌توانید با ChatGPT کار کنید:

سایت چت جی پی تی

ثبت‌نام در چت جی پی تی با موفقیت انجام شد

پنج خطای رایج هنگام استفاده از ChatGPT + راه‌حل

هنگامی‌که از ChatGPT استفاده می‌کنید یا می‌خواهید در آن ثبت‌نام کنید، ممکن است پیغام‌های خطایی برایتان به‌نمایش درآید. در‌ادامه، چند نمونه از این پیغام‌های مهم‌ و پرتکرار را بررسی خواهیم کرد:

۱. پاسخ‌های نامربوط یا اضافی

این خطا باعث می‌شود تا حین گفت‌وگو با ChatGPT، پاسخ‌های نامربوط یا اضافی دریافت کنید. برای حل این خطا، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • عبارت‌های خود را تغییر دهید یا محدودیت‌هایی در جمله‌های استفاده‌شده ایجاد کنید.
  • برای هدایت ربات قبل از سؤال‌کردن، اطلاعات ورودی دقیق و کاملی ارائه دهید.
  • اگر چت‌ جی‌ پی‌ تی در ورودی‌ها اشتباهی می‌کند، سعی کنید مشکل را توضیح دهید.

۲. خطاهای شبکه

این خطا معمولاً به‌دلیل ارتباط ضعیف اینترنت یا قطع‌شدن راهکاری که از آن برای تغییر IP استفاده می‌کنید، اتفاق می‌افتد. در این صورت، ChatGPT دیگر نمی‌تواند دستورهای شما را اجرا کند. البته گاهی اوقات ممکن است این موضوع به‌دلیل ایراد در سرور خودِ ربات باشد.

چرا chatgpt کار نمیکنه؟

مشکل خطای شبکه هنگام کار با چت جی پی تی

برای رفع این مشکل، چند راهکار عمومی وجود دارد:

  • اگر در کیفیت اینترنت شما یا سرور مجازی‌تان ایرادی وجود ندارد، بهتر است چند دقیقه بعد دوباره فرایند را تکرار کنید.
  • صفحه OpenAI Status گزارش‌های مربوط به مشکلات ایجاد‌شده در ChatGPT را گزارش می‌کند. این صفحه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشکل از سمت سرور چت‌ جی‌ پی‌ تی است یا نه.

۳. پیغام خطای Access Denied Error Code 1020 در ChatGPT

اگر بخواهید بدون تغییر‌دادن IP خود به ChatGPT متصل شوید، این پیغام خطا را دریافت خواهید کرد:

 ارور چت جی پی تی

خطای Access Denied Error Code 1020 در ChatGPT

راه‌حل رفع این پیغام نیز ساده است. فقط کافی است با استفاده از سرور مجازی خارجی یا همان وی‌پی‌اس با دیتاسنتر خارج از کشور، IP سیستم خود را تغییر دهید.

۴. خطای There was an error generating a response در ChatGPT

دلیل این خطا بروز اختلال در سیستم‌های داخلی ChatGPT است؛ بنابراین، نمی‌توانید آن را رفع کنید. تنها کاری که هنگام نمایش این پیغام می‌توانید انجام دهید، یا صبر است یا Refresh‌کردن مجدد مرورگر!

 مشکلات chatgpt

ارور There was an error generating a response در ChatGPT

۵. خطای ChatGPT is at capacity

یکی دیگر از خطاهایی که در ابتدای ساخت اکانت چت جی پی تی و رونمایی ChatGPT بیشتر مشاهده می‌شد، همین پیغام بود. وقتی این پیغام را دریافت می‌کنید که تعداد زیادی کاربر هم‌زمان در حال کار با ChatGPT باشند و ظرفیت سرورهایی که این ربات روی آن‌ها قرار گرفته است، پایان یافته باشد.

طبیعتاً برای حل این مشکل نیز فقط باید صبر کرد؛ البته OpenAI اخیراً سرورهای خود را برای استفاده هم‌زمان تعداد بیشتری از کاربران آماده کرده است؛ به‌همین‌دلیل، کمتر شاهد این پیغام خواهید بود.

جمع‌بندی

ساخت اکانت ChatGPT با شماره مجازی و ایمیل معتبر در چند مرحله ساده انجام می‌شود. ChatGPT را می‌توان محصول مشترک هوش مصنوعی و یادگیری عمیق و یادگیری ماشین دانست. با اینکه مدت‌زمان زیادی از رونمایی این ابزار نمی‌گذرد، توانسته است جذابیت‌های زیادی را برای طرفداران حوزه تکنولوژی به‌ارمغان بیاورد. در این مقاله از بلاگ پارس پک، به‌صورت گام‌به‌گام توضیح داده‌ایم که چطور می‌توانید محدودیت‌های ایجادشده برای کاربران ایرانی را کنار بزنید و اکانت ChatGPT خود را بسازید. علاوه‌بر‌این، به برخی از خطاهای رایج هنگام کار با ChatGPT اشاره کرده‌ایم.

این روزها آن‌قدر از ChatGPT شنیده‌ایم که حتی اگر نیازی هم به آن نداشته باشیم، دوست داریم که حتی برای یک بار با آن کار کنیم. بااین‌حال، همیشه محدودیت برای کاربران ایرانی وجود داشته است و برای استفاده از ChatGPT هم وضعیت به همین صورت است. این مقاله ویژه افرادی است که دوست دارند از ChatGPT استفاده کنند؛ اما نمی‌دانند چگونه!

سؤالات متداول

۱. استفاده از ChatGPT رایگان است؟

بله، نسخه رایگان این ربات در‌دسترس همگان قرار دارد. باوجوداین با پرداخت ماهانه ۲۰ دلار، می‌توانید به اکانت حرفه‌ای ChatGPT نیز دسترسی پیدا کنید.

۲. آیا ساخت اکانت ChatGPT برای ایرانیان امکان‌پذیر است؟

به‌طور‌معمول نه، اما راهکارهایی برای کنار‌زدن محدودیت‌های اِعمال‌شده وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اکانت ChatGPT خود را بسازید و به آن دسترسی داشته باشید.

۳. آیا برای استفاده از ChatGPT هم به وارد‌کردن شماره تلفن نیاز داریم؟

خیر، شماره تلفن فقط یک بار و آن هم در مرحله ثبت‌نام از شما گرفته می‌شود. در مراحل بعدی، یعنی برای استفاده از ChatGPT، به وارد‌کردن مجدد شماره تلفن نیازی نخواهید داشت.

۴. آیا می‌توان با شماره تلفن ایران در ChatGPT ثبت‌نام کرد؟

خیر، متأسفانه شما نمی‌توانید با شماره تلفن ایران در ChatGPT ثبت‌نام کنید.

۵. آیا برای استفاده از ChatGPT هم باید IP خود را تغییر دهیم؟

بله، تغییر IP هم در مرحله ثبت‌نام و هم در مرحله استفاده از ChatGPT لازم است.

۶. بهترین روش تغییر IP برای استفاده از ChatGPT چیست؟

راهکارهای متعددی برای این موضوع وجود دارد؛ با‌این‌حال یکی از این راهکارهای مطمئن‌‌، استفاده از سرور مجازی با دیتاسنتر خارج از کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم