هاست سازمانی چیست؟ بهترین هاست برای سازمان‌های بزرگ

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 22 بهمن 1400
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۱۰۹۳ بازدید

هاست سازمانی اغلب توسط افرادی در اینترنت جست‌وجو می شود که به‌دنبال سرویس میزبانی آپتایم زیاد و سرعت عالی و امنیت باشند. وب‌سایت‌های سازمانی، حتی خارج از نرخ ترافیک ورودی گوگل، بازدیدکنندگان زیادی دارند. ارگان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی، سهامی عام و خاص ازجمله مشتریانی هستند که به فضای وسیع و پهنای باند و ایمنی در سطح عالی نیاز دارند. اجازه دهید نخست به تعریف درستی از هاست سازمانی برسیم.

به‌طورکلی‌، هاست سازمانی برای کسب‌وکارهایی بهترین گزینه است که هدف‌های بزرگی دارند‌. در بسیاری از وب‌سایت‌های خرید هاست، شما با پلن‌هایی با عنوان هاست نامحدود و هاست سازمانی و ارگانی و پربازدید روبه‌رو می‌شوید. این هاست‌ها شاید در استفاده و مدیریت تفاوت زیادی با هاست‌های معمولی و اشتراکی نداشته باشند؛ اما در لایه‌های زیرین نرم‌افزاری، ویژگی‌هایی در این سیستم‌ها نهفته است که درادامه، درباره آن صحبت می‌کنیم.

خرید انواع هاست ابری برای شرکت‌ها و سازمان‌ها از پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

هاست سازمانی به چه معناست؟

تصور کنید صاحب شرکتی هستید که روزانه کاربران زیادی برای استعلام گارانتی واردش می‌شوند و از اطلاعات وب‌سایت استفاده می‌کنند و حتی ممکن است حضور هم‌زمان بازدیدکنندگان در یک لحظه و به‌صورت یکجا در وب‌سایت شما به بیش از پانصد نفر برسد. در این حالت، اگر از هاست‌های اشتراکی و معمولی استفاده کنید، مطمئن باشید که وب‌سایت شما پس از مدتی از کار می‌افتد و اصطلاحاً داون (Down) می‌شود. هرچند این ازکارافتادن موقت باشد، در‌نهایت نتایج خوبی ندارد.

چند وقتی بود که درباره ازکارافتادن وب‌سایت‌های رزرو بلیت کنسرت می‌شنیدیم که این مسئله صحت دارد. وقتی توسعه‌دهنده‌ای ‌وب‌سایتی را طراحی می‌کند، باید متناسب با نوع استفاده، سرور و پهنای باند میزبانی آن را نیز استاندارد انتخاب کند. وب‌سایت‌هایی با موضوعات خرید بلیت و پلتفرم‌های ارگانی و وبگاه‌های اینترنتی شرکتی به سروری قدرتمند نیاز دارند و نمی‌توان وب‌سایت آن‌ها را روی هاست اشتراکی ارزان‌قیمت پیاده‌سازی کرد.

خرید هاست ابری

مهم‌ترین ویژگی‌های هاست سازمانی

اجازه دهید نخست درباره ویژگی‌هایی صحبت کنیم که در هاست سازمانی باید وجود داشته باشند.

  1. امکان انتخاب سیستم‌عامل
  2. پنل مدیریتی با امکانات بالا
  3. هاردهای سریع و مطمئن
  4. امکان انتخاب کنترل پنل دایرکت ادمین یا سی پنل
  5. سازگاری کامل با وردپرس و دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا
  6. پایگاه داده نامحدود
  7. امکان ساخت ایمیل اکانت نامحدود
  8. امکانات امنیتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  9. پشتیبان‌گیری مداوم

وب‌سایت‌‌های سازمانی و شرکتی مانند سازمان سنجش عمدتاً بازدیدکننده‌های زیادی دارند. به همین دلیل باید از سرویس‌های میزبانی قوی و سریع استفاده کنند تا با افزایش بار ترافیک ورودی، وب‌سایتشان از دسترس خارج نشود. برای این منظور هاست سازمانی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این سرویس منابع سخت‌افزاری پرقدرتی مانند درایوهای ذخیره‌سازی SSD و NVME پرسرعت و هسته‌های پردازشی قوی دارد و مقیاس‌پذیری بالای این سرویس  امکان ارتقای منابع را به‌راحتی فراهم می‌کند.

راهنمای خرید هاست سازمانی

اگر با مطالعه اطلاعات داده‌شده در این مطلب به این نتیجه نرسیده‌اید که هاست سازمانی شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا برای خریدش اقدام کنید، در‌ادامه با ما همراه باشید تا ضمن بررسی این موضوع، به مهم‌ترین عواملی اشاره کنیم که در انتخاب هاست سازمانی باید به آن‌ها دقت کنید.

1. میزان منابع و پهنای باند

همان‌طورکه گفتیم، تمامی وب‌سایت‌های سازمانی به پهنای باند وسیع نیاز دارند و منطقاً نمی‌توان انتظار داشت که شما وب‌سایت سازمانی را روی هاست اشتراکی با پلن اقتصادی راه‌اندازی کنید. پس از ورود هم‌زمان پانصد کاربر در یک‌ لحظه، وب‌سایت شما دچار مشکل می‌شود؛ درنتیجه تا زمانی که تیم پشتیبانی مشکل را رفع نکند، همچنان وب‌سایت شما در‌دسترس نخواهد بود.

برای خرید هاست، باتوجه‌به منابع موردنیازتان پیش بروید. برای تشخیص میزان منابع موردنیازتان، بهتر است با تیم پشتیانی فروش‌ هاست سازمانی گفت‌وگو کنید تا مشاوره‌های لازم را به شما بدهند. درضمن، بسیاری از هاستینگ‌ها امروزه قابلیت ارتقای پلن را نیز در‌اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند.

2. آپتایم فراموش نشود!

آپتایم مسئله مهمی است و درواقع، مدت‌زمانی است که وب‌سایت شما در‌دسترس خواهد بود. برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست به هر دلیل در مقاطع زمانی خاصی دچار مشکل می‌شوند و به به‌روزرسانی و کنترل پچ‌های امنیتی و ارتقای سخت‌افزار نیاز دارند.

برای مثال، اگر این اتفاق مکرر رخ دهد، قطعاً آسیب شدیدی به سئو وب‌سایت شما می‌زند. تصور کنید قصد دارید از وب‌سایتی محصول موردنیازتان را بخرید؛ ولی مدام در‌دسترس نیست و پس از واردکردن آدرس آن، با خطاهای متفاوت مواجه می‌شوید. این همان موضوع آپتایم است که به شرکت ارتباط دارد. درصورتی‌که وب‌سایت نتواند پاسخ‌گوی درخواست کاربران و ترافیک باشد، معمولاً به‌راحتی از دسترس خارج می‌شود.

3. کنترل پنل میزبانی هاست

کنترل پنل مانند سیستم‌عامل کامپیوتر و موبایل، پل ارتباطی شما با هاست خواهد بود. هاست سازمانی می‌تواند سی پنل یا دایرکت ادمین و در هاست‌های غیرلینوکسی، پلسک باشد.

معمولاً کنترل پنل‌ها امکانات مشابهی دارند؛ البته در چند سال اخیر، سی پنل ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است؛ در‌نتیجه، دایرکت ادمین می‌تواند از هر نظر کم‌هزینه‌تر و استانداردتر و مطمئن‌تر باشد.

4. پشتیبانی فنی

وب‌سایتی که برای خرید هاست انتخاب می‌کنید، باید پشتیبانی حرفه‌ای و سریع و دقیقی داشته باشد. تصور کنید که هاست سازمانی شما دچار مشکل شده است و کاربران به هر دلیلی نمی‌توانند به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند و قطعاً می‌خواهید که هر‌چه سریع‌تر پاسخ بگیرید.

شرکتی که پشتیبانی باکیفیتی ارائه ندهد، خیلی زود شما را از انتخابتان پشیمان می‌کند. امروزه، قابلیت گفت‌وگو و چت آنلاین در تمامی وب‌سایت‌ها دیده می‌شود. چه‌بهتر که آنان درلحظه و بدون ارسال تیکت بتوانند در مواقع ضروری پاسخ‌گوی پرسش‌ها و نیازهای شما باشند. اگر بخواهید به هر دلیلی در پلن هاست خود تغییراتی ایجاد کنید، باید بتوانید در‌لحظه با پشتیبانی فروش هاست تماس بگیرید.

5. پشتیبان‌گیری مداوم

بستر وب کمی برای عوام ناامن به‌نظر می‌رسد و ترجیح بیشتر کاربران این است که وقتی به هر دلیل داده‌های موجود در وب‌سایتشان دچار مشکل شد، بتوانند آن‌ها را بازگردانند. این کار در شبکه‌های کامپیوتری با عنوان بک‌آپ‌گیری از پایگاه داده شناخته می‌شود.

درصورتی‌که به هر دلیلی نظیر به‌روزرسانی وردپرس و پایگاه داده اطلاعات شما از بین رفت، شرکتی که در پلن فروش هاست سازمانی خدمت بک‌آپ را درج کرده است، باید بتواند فایل بک‌آپ‌گیری روزانه را مجدداً بارگذاری کند. به‌هرحال، شما در‌قبال داده‌های کاربرانتان مسئول هستید و آن‌ها نیز مایل نیستند در استفاده از وب‌سایت شما با مشکل مواجه شوند.

کدام هاست مناسب سازمان و شرکت من است؟

برای اینکه مشخص شود چه هاستی برای وب‌سایتتان مناسب است، نخست باید درباره حوزه فعالیت شما صحبت کنیم. اگر قرار است کسب‌وکاری کوچک راه‌اندازی کنید، طراح وب‌سایت سازمان هستید، درباره طراحی وب، مفاهیم پایگاه‌داده، ایمیل و… اطلاعاتی ندارید، می‌توانید با تیم پشتیبانی گفت‌وگو کنید؛ اما درمقابل، می‌توانید بسته به نیاز و انتظاراتتان از هاست، آن را تهیه کنید.

اگر تعداد بازدیدکننده، نوع کاربری وب‌سایت، کاربرمحوربودن، وسعت شرکت و تعداد مشترکان را نیز با تیم پشتیبانی در میان بگذارید، راهنمایی‌هایی لازم را به شما ارائه خواهند کرد. معمولاً این هاست‌ها با عناوینی نظیر هاست حرفه‌ای، هاست پربازدید، هاست نامحدود و هاست ویژه عرضه می‌شوند.

وب‌سایت‌های پربازدید و سازمانی معمولاً حجم زیادی از اطلاعات را با کاربران و لایه سرور ردوبدل می‌کنند. اگر این وب‌سایت‌ها نتوانند به‌خوبی پاسخ‌گوی نیاز کاربرانشان باشند، به‌سرعت دچار مشکل و از دسترس خارج می‌شوند.

اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده می‌کنید یا وب‌سایتتان پایگاه داده عظیمی دارد یا فروشگاهی اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اید یا به هر دلیل نگران سرعت و آپتایم هستید؛ اما نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت کانفیگ، نگه‌داری و… سرورهای اختصاصی پرداخت کنید، مسلماً خرید هاست نامحدود و سازمانی و پربازدید بهترین ایده است.

هاست پرسرعت سازمانی

برای خرید هاست سازمانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

جمع‌بندی

پلن‌های هاست سازمانی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند آپتایم همیشگی، سرعت سریع، امنیت، پهنای باند مناسب و فضای دیسک ایدئال را برای کسب‌وکار و شرکت خود به‌ارمغان بیاورند. ناگفته نماند هاست‌های معمولی و اشتراکی نیازهای این دسته از افراد را برآورده نمی‌کنند. در این مقاله از آموزش‌های هاست و سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، شما را با هاست‌های سازمانی آشنا کردیم.

هاست‌های سازمانی با عنوان پربازدید و شرکتی و هاست نامحدود نیز شناخته می‌شوند و هنگام سفارش و خرید هاست سازمانی، باید به مسئله اختصاص منابع، درصد آپتایم، خدمات مشتریان و پشتیبانی سریع و نرخ‌گذاری دقت کنید.

علاوه‌براین، بهتر است از شرکت‌هایی خدمات دریافت کنید که امکان تغییر پلن و ارتقا را نیز دراختیار شما قرار می‌دهند تا در‌صورت پرشدن فضای دیسک یا محدودیت پهنای باند، با دغدغه کمتری هاست خود را ارتقا دهید و در این زمینه هیچ مشکلی نداشته باشید.

سؤالات متداول

در‌ادامه، درباره راهنمای خرید هاست سازمانی گفت‌وگو و نیازهای مهم خریداران این هاست را در قالب پرسش‌وپاسخ بررسی خواهیم کرد.

1. تفاوت هاست سازمانی با دیگر پلن‌ها چیست؟

معمولاً وقتی پسوند هاست درکنار نام خدمات شرکت ارائه‌دهنده سرویس میزبانی می‌آید، بدین‌معناست که از یکی از منابع اشتراکی استفاده می‌کند. بااین‌حال، تفاوت اصلی آن‌جاست که هاست سازمانی در‌اختیار مشتریان کمتری قرار می‌گیرد و در‌نتیجه، سرعت بیشتری دارد.

اگر قصدتان صرف هزینه‌های هنگفت است، باید به‌سراغ سرور مجازی و اختصاصی بروید که دردسرهای نگه‌داری خاص خود را دارد. هاست پربازدید نیز می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارها مناسب باشد؛ به‌خصوص کسانی که درباره نصب کنترل پنل، مدیریت سیستم‌عامل سرور و… اطلاعات زیادی ندارند.

2. هاست سازمانی مناسب من است یا خیر؟

قطعاً نمی‌دانیم که حوزه استفاده شما چیست؛ اما اگر صاحب وب‌سایت سازمانی، پربازدید، وب‌اپلیکیشن، فروشگاه اینترنتی، وب‌سایت دانلود، وب‌سایت دارای کاربر فراوان هستید، می‌توانید از هاست سازمانی استفاده کنید. این هاست سرعت و امکاناتی بیشتری از هاست معمولی به شما ارائه می‌دهد و هزینه نگه‌داری و راه‌اندازی‌اش از سرور اختصاصی کمتر است.

3. وجه تمایز پلن پربازدید و سازمانی با دیگر سرویس‌ها چیست؟

معمولاً سرورهای هاست‌های سازمانی به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که به هر دلیل اگر یکی از نقاط دسترسی کار نکرد، می‌توان از سرور بعدی استفاده کرد؛ زیرا در بدترین وضعیت ممکن، همیشه یک سرور پاسخ‌گوی نیازهای شما خواهد بود. درواقع، شرکت ارائه‌دهنده هاست باید بتواند در ۹۹.۹۹درصد مواقع، وب‌سایت شما را در‌دسترس نگه دارد.

4. منظور از ایمنی هاست چیست؟

منظور از ایمنی تکنولوژی‌ها و فانکشن‌هایی است که شرکت ارائه‌دهنده‌ هاست آن‌ها را پیاده می‌کند تا وب‌سایت شما را درمقابل نفوذ هکرها و بدافزارهای تحت‌وب در امان نگه دارد. بخشی از این ایمنی را شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاست تأمین می‌کنند و بخش مهمی از آن نیز به استفاده شما از وب‌سایت بستگی دارد.

اگر به هر دلیل اطلاعات شما از بین رفت، شرکت فروشنده هاست سازمانی باید بتواند حداقل آن را به‌صورت روزانه بازگرداند؛ وگرنه این تهدیدی بزرگ برای شرکت و سازمان شما به‌حساب می‌آید و باید در انتخاب هاستینگ تجدیدنظر کنید.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم