راهنمای خرید هاست ابری؛ مراحل خرید از صفر تا صد

راهنمای خرید هاست ابری
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
یکشنبه 3 دی 1402
مطالعه: ۱۱ دقیقه ۰ نظر ۳۱۸ بازدید

راهنمای خرید هاست ابری تا همین چند سال پیش بیشتر برایِ ارائه‌دهندگان پلتفرم‌های دیجیتال، اجاره‌دهندگان سرور و یا کلاسترینگ محاسباتی موردنیاز بود؛ اما امروزه برای افرادی که به‌دنبال سرویس میزبانی قدرتمند برای وب‌سایت خود می‌گردند هم می‌تواند مفید باشد. حالا دیگر میزبانی ابری می‌تواند به‌عنوان روشی مطمئن برایِ میزبانی از وب‌سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها استفاده شود. در این مطلب از آموزش های هاست بلاگ پارس پک می‌خواهیم در موردِ نحوه‌ سفارش و خرید هاست ابری و همین‌طور مزایایی که استفاده از این سرویس دارد با شما صحبت کنیم؛ تا پایان با ما همراه باشید.

چرا باید از هاست ابری استفاده کنیم؟

راستش را بخواهید، مزایای استفاده از هاست ابری آنقدر زیاد است که نمی‌توان در یک مطلب کوتاه، همه‌ی آن‌ها را توضیح داد. دقیقاً به همین دلیل است که افراد زیادی به‌دنبال راهنمای خرید هاست ابری هستند تا بتوانند بهترین نوع این هاست را بر اساس نیاز خود تهیه کنند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای این نوع از هاست اشاره می‌کنیم.

می‌خواهید یک گنجِ تمام عیار برای وب‌سایت خود داشته باشید؟ راهنمای خرید هاست ابری، نقشه‌ی همین گنج است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا یک هاست تمام عیار و مطمئن برای وب‌سایت خود تهیه کنید و دیگر نه دغدغه‌ی Downشدن و نه کم شدن سرعتش را نداشته باشید.

فضای ابری پارس پک

۱. هاست ابری کاملاً مقیاس‌پذیر است

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که هاست ابری برای شما دارد، مقیاس‌پذیری آن است. بنابراین در مواردی که وب‌سایت شما به منابع بیشتری نیاز دارد، می‌توانید این منابع را به‌سادگی و به‌صورت آنی ارتقا دهید. با این راهکار دیگر نباید نگرانِ Downشدن سایت در مواردِ افزایش بار شوید.

۲. هاست ابری آپ‌تایم بالایی دارد

این ویژگی، مکمل ویژگی اول است. با توجه به اینکه اطلاعات وب‌سایت شما رویِ بستری از ابر قرار دارد، حتی اگر یکی از سرورهای این شبکه از دسترس خارج شود، کل وب‌سایت شما از دسترس خارج نمی‌شود. این ویژگی، باعث افزایش دسترس‌پذیری سایت برای کاربران می‌شود.

آپ‌تایم به مدت زمانی گفته می‌شود که هاست و در نتیجه وب‌سایت شما در دسترس است. در سرورها و هاست‌های معمولی، اگر برق سرور قطع شود، سایت شما تا راه‌اندازی مجدد سرور از دسترس خارج می‌شود. اما هاست ابری، آپ‌تایم بالایی دارد. همین مسئله هم عامل دیگری است که افراد زیادی به‌دنبال راهنمای خرید هاست ابری باشند تا بتوانند آپ‌تایم سایت خودشان را بالاتر ببرند.

۳. هاست ابری امنیت بالایی دارد

نکته‌ی دیگری که در راه‌اندازی سایت اهمیت بسیاری دارد، مسئله‌ی امنیت است. بخشی از این تأمین امنیت را خودِ شما، به‌عنوان صاحب وب‌سایت باید انجام دهید. اما به هر حال بخش مهمی از آن هم در سمت سرور و شرکت هاستینگ اتفاق می‌افتد.

نکته‌ی دیگری که باعث می‌شود خیلی جدی به دنبال راهنمای خرید هاست ابری باشید، امنیتی است که استفاده از این نوع هاست به سایتتان هدیه می‌دهد. هاست ابری این امکان را دارد که به مجهزترین سیستم‌های امنیتی مثلِ احراز هویت چند عاملی و سیستم جلوگیری از حملات DDoS مسلح شود و این یعنی امنیت بسیار بالا برای وب‌سایت شما.

۴. هاست ابری ارزان است

اگر الان دارید با خودتان فکر می‌کنید که استفاده از این همه امکانات، حتماً هزینه‌ی بالایی دارد، اشتباه می‌کنید. هاست ابری یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در وب سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌ها است. اصلاً به همین دلیل است که مسیر خرید هاست مناسب با تکنولوژی ابری، کاملاً برای شما هموار است.

اگر می‌خواهید تمامی ویژگی‌ها و مزایای استفاده از هاست ابری و عملکرد آن برای انواع کاربردها را بدانید، مقاله زیر را از دست ندهید.

هاست ابری چیست؟

راهنمای خرید هاست ابری به درد چه کسانی می‌خورد؟

تکنولوژی هیچ وقت تا این حد به زندگیِ ما نزدیک نبوده؛ حالا دیگر تقریباً هیچ کاری را بدون اینترنت نمی‌توان انجام داد. همین موضوع باعث می‌شود تا راهنمای خرید هاست ابری برایِ خیلی از افراد کاربرد داشته باشد. در ادامه به شما می‌گوییم که مسیر خرید هاست مناسب برای چه افرادی کاربرد دارد:

۱. کارآفرینان و مدیران کسب‌وکارها

اگر مدیر یک کسب‌و‌کار هستید و تا به‌حال فکری برای سایت خود نکرده‌اید، هر چه سریع‌تر دست به‌کار شوید و فرصت را بیشتر از دست ندهید. راهنمای خرید هاست ابری به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین هاست را برای وب‌سایت کسب‌وکارتان انتخاب کنید.

با هاست ابری باکیفیت، می‌توانید وب‌سایت خود را روی بستری امن پیاده‌سازی کنید. همین که خاطرتان از بابتِ هاست و وب‌سایت راحت شد، می‌توانید با خیال راحت، محصول یا خدماتتان را به کاربران معرفی کنید و درآمدتان را افزایش دهید.

۲. توسعه‌دهندگان وب

افرادی که کارشان توسعه‌ی وب است هم جزو کسانی هستند که راهنمای خرید هاست ابری به دردشان می‌خورد. واقعیت این است که بسیاری از کسب‌و‌کارها دانش و حوصله‌ی راه‌اندازی وب‌سایت را ندارند و ترجیح می‌دهند کار را به یک توسعه‌دهنده‌ی وب واگذار کنند.

اگر توسعه‌دهنده‌ی وب هستید و می‌خواهید برایِ کارفرما یک وب‌سایتِ حرفه‌ای طراحی کنید، اولین قدم این است که نحوه‌ سفارش و خرید هاست ابری را یاد بگیرید و بهترینِ آن را سفارش دهید.

۳. صاحبان اپلیکیشن موبایل

بعضی از کسب‌و‌کارها با توجه به نیازشان، ترجیح می‌دهند به‌جای داشتن وب‌سایت، یک اپلیکیشن موبایل را توسعه دهند. اما اپلیکیشن هم به فضایی برای میزبانی نیاز دارد. اینجاست که باز هم به راهنمای خرید هاست ابری نیاز است.

خرید و فروش هاست ابری
راهنمای خرید هاست ابری به درد چه کسانی می‌خورد؟

راهنمای خرید هاست ابری

حالا باید ببینیم که یک هاست ابری خوب، چه ویژگی‌هایی دارد. محتوای این بخش به شما کمک می‌کند تا بهترین هاست را بر اساس نیازتان خریداری کنید.

۱. منابع قدرتمند

یکی از نکات مهمی که در خرید هاست مناسب باید به آن توجه کنید، منابعی است که وب‌سایت از آن‌ها استفاده می‌کند. منابع هاست شامل CPU، فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند و سایر مشخصات است. هر وب‌سایت بر اساس نوع نیازهای خود مانند میزان ترافیک ورودی و حجم محتواها، به هاست با قدرت منابع متغیر نیاز دارد.

۲. امنیت

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، امنیت کاربران و خود وب‌سایت است. هیچ کس دوست ندارد به وب‌سایتی سر بزند که امنیتش در آن تضمین نشده است؛ حالا می‌خواهد مفیدترین و زیباترین وب‌سایت دنیا باشد!

اگر چه امنیت وب‌سایت موضوعی نیست که وابسته به یک فاکتور خاص باشد، اما باید قبول کنیم که امنیت سرور یا هاست یکی از موضوعات مهمی است که امنیت سایت هم به آن وابسته است. بنابراین در مسیر خرید هاست ابری، هاستی را انتخاب کنید که حداکثر امنیت را داشته باشد.

۳. پشتیبانی فنی

ما همیشه در راهنمای خرید هاست ابری، به کاربران می‌گوییم که مسئله‌ی پشتیبانی یکی از موضوعات مهمی است که حتماً باید مدنظر داشته باشند. بالاخره در حین کار راه‌اندازی سایت، ممکن است سؤالی داشته باشید که پاسخش را باید از یک فردِ متخصص بپرسید. اینجاست که اهمیت پشتیبانی شرکت هاستینگ، خودش را با تمام وجود به شما نشان می‌دهد.

۴. بکاپ‌گیری اتوماتیک

اطلاعاتی که روی وب‌سایتتان دارید، مهم‌ترین اطلاعات کسب‌و‌کارتان است. بنابراین حتماً باید به‌صورت دوره‌ای از اطلاعاتی که عوض می‌شوند، بکاپ داشته باشید. یک لحظه تصور کنید اطلاعات خریداران، تراکنش‌های بانکی، محصولاتی که باید به موقع به دست خریدار برسانید و کلی اطلاعات دیگر، در یک لحظه از روی سرور پاک شود! خودتان بگویید چه حالی پیدا می‌کنید؟ بدون بکاپ، اصلاً می‌توانید امیدی به برگشت فکر کنید؟

این موضوع آنقدر مهم است که خیلی از هاستینگ‌های معتبر، امکانِ فعال کردن بکاپ‌گیری اتوماتیک از اطلاعات روی هاست و سرور را به‌صورت پیش‌فرض روی سرویس‌هایشان قرار داده‌اند. اما باز هم این موضوع آنقدر مهم بود که ما آن را در این قسمت از راهنمای خرید هاست ابری بیاوریم تا بیشتر به آن توجه کنید.

ویژگی های هاست ابری
مزایای هاست ابری

مراحل خرید هاست ابری

حالا که با هاست ابری و امکانات آن آشنا شدید، حالا باید ببینیم که نحوه‌ سفارش و خرید هاست ابری از وب سایت پارس پک چطور است. گام‌های زیر را طی کنید تا هاست وب‌سایت خود را ساده و سریع تهیه کنید.

گام اول: انتخاب دامنه

به این نکته دقت کنید که برای خرید هاست ابری، حتماً باید یک دامنه‌ی شخصی داشته باشید. علاوه‌بر‌این، دامنه‌ای که انتخاب می‌کنید، نباید قبلاً روی هاست ابری دیگری ثبت شده باشد. اگر دامنه‌ای با این مشخصات دارید، که همین حالا به مرحله‌ی بعد بروید؛ درغیراین‌صورت، ابتدا باید یک دامنه ثبت کنید.

گام دوم: ورود به صفحه‌ی انتخاب هاست

وب‌سایت پارس پک را باز کرده و از منوی «هاست ابری» گزینه‌ی «خرید هاست» را انتخاب کنید.

 نحوه سفارش و خرید هاست ابری
مراحل خرید هاست ابری

گام سوم: انتخاب پلن هاست ابری

حالا باید بر اساس نیاز خود و در ادامه‌ی مسیر خرید هاست مناسب، یکی از پلن‌های هاست ابری را انتخاب کنید. جزئیات هر یک از پلن‌ها هم در همین صفحه به شما نشان داده شده تا کارتان برای انتخاب، راحت‌تر شود.

خرید بهترین هاست ابری
انتخاب پلن هاست ابری

گام چهارم: وارد کردن نام دامنه

در این مرحله باید نام دامنه‌ای که می‌خواهید هاست ابری را برای آن بخرید، وارد کنید. اگر از قبل دامنه‌ای دارید، گزینه‌ی «ثبت دامنه» را غیرفعال و نام دامنه‌تان را در کادر وارد کنید. در صورت تمایل به ثبت دامنه، تیک «ثبت دامنه» را بزنید و دامنه‌ی آزاد مد نظرتان را انتخاب کنید و ادامه‌ی مراحل را پیش ببرید.

خرید سرویس هاست ابری
مرحله وارد کردن نام دامنه

گام پنجم: سفارشی کردن پلن خرید هاست ابری

اگر هیچ یک از پلن‌های پیش‌فرض خرید هاست ابری، نیاز وب‌سایت شما را تأمین نمی‌کند، گزینه‌ی هاست سفارشی را انتخاب کنید. اینجا می‌توانید خودتان منابع مورد نیازتان را تعیین کنید تا مسیر خرید هاست مناسب بر اساس نیاز شما انجام شود.

گام ششم: وارد کردن نام کاربری و رمز عبور

در مرحله‌ی بعدی، باید وارد سیستم شوید. اگر قبلاً در وب سایت پارس پک عضو شده‌اید، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید و اگر هنوز عضوِ خانواده‌ی بزرگ پارس پک نشده‌اید، روی گزینه‌ی «ثبتنام نکرده‌ام» کلیک کنید، مراحلِ عضویت را طی کنید و بعد هم به سیستم وارد شوید.

مراحل خرید بهترین هاست ابری
وارد کردن نام کاربری و رمز عبور پنل کاربری پارس پک

گام هفتم: مشاهده‌ی فاکتور و پرداخت

بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود شدید، در بخش سرویس‌ها می‌توانید جزئیات و همچنین فاکتور سفارشتان را ببینید. روی گزینه‌ی «پرداخت صورت‌حساب» کلیک کنید تا به درگاه بانکی وصل شوید و بتوانید خرید خود را انجام دهید.

با هاست ابری پارس پک، کسب‌وکار خود را به اوج برسانید

وب‌سایت‌ها برای میزبانی ترافیک بالای کاربران و ارائه سریع پاسخ به درخواست‌ها، به سرویس میزبانی پایدار و پرسرعت نیاز دارند. هاست ابری با بهره‌گیری از منابع چندین سرور به‌طور هم‌زمان، می‌تواند دسترس‌پذیری بالایی را برای وب‌سایت‌ها فراهم کند. سرعت و آپ‌تایم، نقش مؤثری در سئو و تجربه کاربری دارند که هاست ابری پارس پک با منابع پرقدرت خود، به شما هدیه می‌دهد. هاست ابری پارس‌پک با امکان انتخاب منابع به‌میزان دلخواه و ارتقای آنی، به شما کمک می‌کند کسب‌وکار خود را به‌سرعت رشد و توسعه دهید. برای آشنایی با قابلیت‌های هاست ابری پارس‌پک به صفحه زیر مراجعه کنید.

جمع‌بندی

راهنمای خرید هاست ابری به شما کمک می‌کند تا همه‌ی نکاتی که برای خرید این سرویس میزبانی نیاز دارید را شناسایی کنید. پیدا کردن مسیر خرید هاست مناسب، شما را به این اطمینان خاطر می‌رساند که دقیقاً به هدف زده‌اید و همان چیزی را انتخاب کرده‌اید که به آن نیاز دارید. در هنگام خرید هاست ابری باید به نیازهای کسب‌‌وکارتان توجه کنید. برای مثال، میزان منابع موردنیازتان مانند فضای ذخیره‌سازی، حافظه Ram، پردازنده و پهنای باند چقدر است؟ امنیت، پشتیبانی فنی، آپ‌تایم، سرعت و نوع سیستم‌عامل و موقعیت سرویس ازجمله موارد مهم در انتخاب سرویس میزبانی ابری است. همچنین، بررسی اعتبار و سابقه ارائه‌دهنده خدمات میزبانی ابری و هزینه هاست ابری یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید هاست ابری باید به آن توجه کنید. در این مطلب از سرویس‌ های میزبانی بلاگ پارس پک، علاوه بر اینکه در مورد مزایا و راهنمای خرید هاست ابری صحبت کردیم، نحوه‌ی سفارش و خرید هاست ابری پارس پک را نیز به‌صورت گام‌به‌گام کامل توضیح دادیم تا مطمئن شویم که هیچ نکته‌ای را از قلم نینداخته‌ایم.

سؤالات متداول

۱. راهنمای خرید هاست ابری برای چه افرادی مفید است؟

راهنمای خرید هاست ابری برای افرادی که می‌خواهند وب‌سایت پرسرعت و قدرتمندی داشته باشند اما نمی‌دانند که از چه نوع سرویسی باید استفاده کنند، مفید است.

۲. در هاست ابری، اطلاعات وب‌سایت کجا ذخیره می‌شود؟

اگر از هاست ابری برای میزبانی از وب‌سایت خود استفاده کنید، اطلاعات و محتوای وب‌سایت رویِ شبکه‌ای از سرورها در نقاط مختلف جهان قرار می‌گیرد. این سرورها با استفاده از فناوری ابری به هم متصل می‌شوند.

۳. استفاده از هاست ابری چه مزایایی دارد؟

سرعت، آپ‌تایم و امنیت فراوان از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از هاست ابری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم