راهنمای خرید بهترین هاست؛ بررسی نکات قبل از خرید

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 22 مهر 1401
مطالعه: ۱۶ دقیقه ۰ نظر ۱۴۱۹ بازدید

انتخاب و خرید بهترین هاست برای نگه‌داری داده‌‌ها و فایل‌های وب‌سایت و سرویس‌دهی سریع به کاربران بسیار مهم است. هاست فضایی از سرور برای میزبانی وب‌سایت است که نقش چشمگیری در کیفیت سرویس‌دهی به کاربران ایفا می‌کند. بدون سرویس میزبانی نمی‌توانید وب‌سایت خود را در فضای وب به کاربران نمایش دهید. همه افراد دوست دارند بهترین هاست و دامین را برای دسترسی کاربران به وب‌سایتشان انتخاب کنند. حال بهترین هاست چیست و برای انتخاب آن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ اگر می‌خواهید درباره ویژگی‌های بهترین میزبانی وب و نحوه انتخاب آن برای کسب‌وکارتان بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله از سرویس‌های میزبانی با ما همراه باشید.

منظور از بهترین هاست چیست؟

منظور از بهترین هاست، میزبانی وب‌سایت‌ها با قوی‌ترین منابع (CPU، پهنای باند، حافظه رم و ذخیره‌سازی) و بهترین کیفیت سرویس‌دهی است. هنگام خرید هاست بیشتر سرویس‌دهنده‌‌‌‌ها سرویس‌های خود را با ویژگی‌هایی همچون سرعت چشمگیر، امنیت درخورتوجه، پشتیبانی ۲۴ساعته و دسترس‌پذیری ۹۹/۹۹درصد معرفی می‌کنند؛ با‌این‌حال، این ویژگی‌ها فقط بخشی از نکات مهم برای خرید هاست هستند. در‌واقع، برای انتخاب و خرید بهترین هاست‌ها ابتدا باید با انواع سرویس میزبانی متناسب با هر کسب‌وکار آشنا شوید. با شناخت سرویس‌های میزبانی، می‌توانید سنجیده‌تر دست به انتخاب بزنید؛ زیرا ممکن است سرویسی بهترین منابع و ویژگی‌ها را داشته باشد؛ ولی با نیازهای وب‌سایتتان هم‌سو نباشد. بنابراین، با شناخت انواع میزبانی وب متناسب با کسب‌وکارهای مختلف، می‌توانید مناسب‌ترین گزینه میزبانی وب را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید.

خرید بهترین هاست از پارس پک

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

معرفی بهترین هاست برای کسب‌‌وکارهای بزرگ 

وب‌سایت‌های پربازدید با ترافیک ورودی بیش از ۱۰۰هزار بازدید در روز باید به فکر خرید میزبانی وب اختصاصی باشند. این وب‌سایت‌ها به هاستی با قدرت منابع سخت‌افزاری بسیار زیاد نیاز دارند تا بتواند پاسخ‌گوی درخواست‌های تمامی کاربران باشد. سرویس‌های میزبانی وب اشتراکی برای میزبانی وب‌سایت‌های پربازدید مناسب نیستند و با افزایش ترافیک، احتمال کاهش سرعت و امنیت و دسترس‌پذیری بیشتر می‌شود؛ پس بهترین گزینه انتخاب هاست اختصاصی است. در این سرویس تمام منابع یک سرور، تنها در‌اختیار کسب‌وکار شما قرار می‌گیرد و با هیچ‌یک از کاربران به‌اشتراک گذاشته نمی‌شود. استفاده از تمام منابع سرور باعث می‌شود قدرت و سرعت چشمگیری در سرویس‌دهی به کاربران تجربه کنید.

بهترین هاست اختصاصی چه ویژگی‌هایی دارد؟

خرید هاست اختصاصی می‌تواند پاسخ‌گوی ترافیک زیاد وب‌سایت‌های پربازدید باشد. با خرید بهترین میزبانی وب اختصاصی، امکان مجازی‌سازی سرور و تقسیم آن به قسمت‌های کوچک‌تر متناسب با نیاز کسب‌وکارها فراهم می‌شود. شما می‌توانید سیستم‌عامل و کنترل‌پنل و برنامه‌های مورد‌نیاز خود را به‌دلخواه در این سرویس نصب کنید. همچنین با خرید بهترین هاست اختصاصی، به پنل مدیریت سرور به‌طورکامل دسترسی خواهید داشت. برای انتخاب و خرید سرویس میزبانی اختصاصی، به منابع آن مانند میزان سی‌پی‌یو، فضای رم و ذخیره‌سازی، پهنای باند، موقعیت دیتاسنترها، قابلیت دسترس‌پذیری، پورت اتصال و امکان ارتقای منابع دقت کنید. اگر می‌خواهید با سرعت و امنیت و قدرت فراوان محتوای وب‌سایت خود را در‌دسترس کاربران قرار دهید، انتخاب و خرید بهترین میزبانی وب اختصاصی گزینه مناسبی برایتان است.

خرید بهترین هاست اختصاصی از پارس پک

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی اختصاصی خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست اختصاصی پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

هاست اختصاصی چیست؟

هاست اختصاصی برای کدام کسب‌وکارها مناسب است؟

معرفی بهترین هاست برای کسب‌وکارهای کوچک 

برای وب‌سایت‌های کم‌ترافیک و در حال رشد، سرویس‌های میزبانی با منابع اشتراکی می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای کاربران باشد. برای این نوع کسب‌وکارها می‌توانید هاست اشتراکی را با قیمت ارزان و منابع با‌کیفیت تهیه کنید. در این هاست‌ها، منابع متناسب با نیاز‌های وب‌سایت انتخاب و به‌طوراشتراکی بین کاربران تقسیم می‌شود و تا ۱۵‌هزار بازدید روزانه را می‌تواند پشتیبانی کند. اگر وب‌سایتتان در حال رشد و ترافیک ورودی آن متوسط است و به‌دنبال خرید بهترین هاست با هزینه مقرون‌به‌صرفه هستید، سرویس میزبانی وب اشتراکی بهترین انتخاب است.

بهترین هاست اشتراکی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگرچه هاست‌های اشتراکی منابع را بین ده‌ها یا صدها کاربر توزیع‌ می‌کنند، مدیریت آن‌ها بسیار ساده‌ و هزینه‌شان نیز به‌صرفه است. ناگفته نماند قیمت ارزان این سرویس مبنی‌بر بی‌کیفیت‌بودن آن نیست؛ بلکه بهترین گزینه برای وب‌سایت‌های کوچک مانند وب‌سایت‌های مجله‌ای و شخصی است و با سرعت مطلوبی به ۱۰ تا ۱۵هزار نفر کاربر در روز می‌تواند خدمت‌رسانی کند. بنابراین، بدون نیاز به دانش و تخصص فنی نگه‌داری از سخت‌افزار سرورها، می‌توانید از سرویسی ارزان با منابع باکیفیت استفاده کنید.

هاست اشتراکی چیست؟

آشنایی با کاربرد و ویژگی‌های هاست اشتراکی

معرفی بهترین هاست برای وب‌سایت‌های فروشگاهی

وب‌سایت‌های فروشگاهی به منابع پرقدرت برای میزبانی حجم زیادی از محصولات و داده‌ها نیاز دارند. در این کسب‌وکارها، روزانه کاربران زیادی برای مشاهده و خرید به وب‌سایت مراجعه می‌کنند و باید هاست پرقدرت و پرسرعتی وجود داشته باشد تا بتواند به درخواست‌های کاربران پاسخ دهد. علاوه‌براین، در‌صورت استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس و فروشگاه‌ساز ووکامرس باید از هاست‌های بهینه‌شده برای سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده کنید. در این صورت، سرویس‌های میزبانی را برای میزبانی وب‌سایت‌های ساخته‌شده با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و ووکامرس بهینه می‌کنند و وردپرس و ووکامرس را به‌راحتی می‌توانید روی آن نصب و افزونه‌های موردنیازشان را فعال کنید.

۱. بهترین هاست وردپرس

هاست وردپرس برای سیستم‌ مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. این بهینه‌‌سازی باعث نصب و استفاده ساده‌تر از وردپرس شده است و با افزونه‌های وردپرس نیز کاملاً سازگاری دارد. در بهترین هاست وردپرس، کاربران کمتری از منابع سرور استفاده می‌کنند و از سخت‌افزارهای قدرتمند و به‌روز برای نگه‌داری داده‌ها بهره برده می‌شود. سرعت و آپ‌تایم در هاست وردپرس حرف اول را می‌زند و امنیت نگه‌داری از اطلاعات کاربران و پایگاه داده وب‌سایت بسیار زیاد است؛ زیرا لایه‌ای امنیتی مناسب برای حمله‌های وردپرس در آن ایجاد شده است تا بتواند در‌برابر حمله‌ها بیشتر مقاومت و از نفوذ مهاجمان سایبری جلوگیری کند.

خرید بهترین هاست وردپرس از پارس پک برای وب‌سایت‌ها

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی وردپرس خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست وردپرس پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

۲. بهترین هاست ووکامرس

خرید بهترین هاست ووکامرس برای وب‌سایت‌های دارای فروشگاه‌ساز ووکامرس یکی از کارهایی است که دیر یا زود هر کسب‌وکاری باید آن را انجام دهد. WooCommerce افزونه‌ای برای وب‌سایت‌های وردپرسی است که حجم زیادی از محصولات را در خود جای می‌دهد. وب‌سایت‌های ووکامرسی بر‌پایه جست‌وجوی محصولات در پایگاه داده کار می‌کنند و هر‌گونه ضعف در هاست می‌تواند نمایش محصولات را برای کاربران با تأخیر یا حتی مشکل روبه‌رو کنید. هاست ووکامرس سرعت درخورتوجهی دارد و به‌دلیل استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند برای پاسخ‌گویی به درخواست‌ها، همیشه در‌دسترس کاربران است. این سرویس میزبانی معیارهای Core Web Vital گوگل را به‌خوبی درک می‌کند و با ارائه سرویسی بهینه، در بهبود سئو وب‌سایت‌ها نقش چشمگیری ایفا می‌کند. بهترین میزبانی وب ووکامرس با قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس و ووکامرسی سازگار است و امنیت فراوانی در نگه‌داری از اطلاعات مهم وب‌سایت و کاربران دارد.

هاست ووکامرس چیست؟

بهترین هاست برای وب‌سایت‌های فروشگاهی

معرفی بهترین هاست داخلی و خارجی

منظور از هاست داخلی و هاست خارجی (اروپا، هلند، آلمان و…) سرویس‌هایی است که دیتاسنتر آن‌ها در موقعیت جغرافیایی ایران یا کشورهای خارجی قرار گرفته است. سرورها در فضایی ایزوله و امن به‌ نام دیتاسنتر نگه‌داری می‌شوند که در آن، تمام امکانات و تجهیزات و منابع انسانی مورد‌نیاز برای مدیریت و کنترل و نگه‌داری از آن‌ها وجود دارد. بنابراین، منظور از بهترین هاست داخلی یا خارجی موقعیت قرارگیری سرورها در کشورهای مختلف است.

۱. بهترین هاست ایران 

موقعیت جغرافیایی سرورهای بهترین هاست ایران در کشور ایران قرار گرفته است. به‌دلیل استقرار دیتاسنتر سرورها در ایران، به وب‌سایت‌هایی که از هاست داخلی استفاده کنند، IP اختصاصی ایران تعلق می‌گیرد. با کاهش فاصله جغرافیایی کاربران ایرانی و IP ایران با دیتاسنتر سرورها، سرعت سرویس‌دهی وب‌سایت‌ها افزایش چشمگیری پیدا می‌کند؛ زیرا هر‌چه سرور و کاربران به یکدیگر نزدیک‌تر باشند، سرعت تبادل داده‌ها نیز بیشتر خواهد بود. شایان ذکر است در چند سال اخیر، منابع و سخت‌افزار سرور‌های ایرانی رشد زیادی در کیفیت کرده‌اند و کیفیت منابع و زیرساخت‌های بهترین هاست داخلی بسته به نوع سرویس‌دهنده، بیشتر اوقات با هاست‌های خارجی برابری می‌کند.

خرید هاست ایران برای کسب‌وکارها

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی ایران خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست ایران پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

۲. بهترین هاست خارج

موقعیت جغرافیایی بهترین هاست خارج نیز در کشورهای اروپایی قرار دارد و عموماً از سخت‌افزارهای قدرتمند و زیرساخت‌های قوی برای مدیریت و پشتیبانی این هاست‌ها استفاده می‌شود. ربات‌های خزنده گوگل سرعت دسترسی بیشتری به وب‌سایت‌های میزبانی‌شده روی هاست‌های خارجی دارند و در‌نتیجه، سئو بهتری برای وب‌سایت‌ها به‌ارمغان می‌آورد. از مزایای بهترین هاست خارجی می‌توان به IP اختصاصی خارج اشاره کرد که شما را مانند شهروند خارجی معرفی می‌کند. اگر بیشتر کاربرا‌‌نتان از کشورهای خارجی و IP خارج است، خرید بهترین هاست خارجی انتخاب مناسبی برای‌ شما خواهد بود.

خرید هاست خارج برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خارجی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست اروپا پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

سیستم‌عامل در انتخاب بهترین هاست‌ چه نقشی ایفا می‌کند؟

انتخاب نوع سیستم‌عامل نیز در سرویس میزبانی وب بسیار مهم است. بیشتر اوقات ممکن است با عبارت‌هایی همچون هاست لینوکس یا هاست ویندوز روبه‌رو شوید. منظور از هاست لینوکس یا ویندوز سرویسی است که سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز روی سرور میزبان نصب شده است. با نصب هرکدام از این سیستم‌عامل‌ها، می‌توانید از زبان‌های برنامه‌نویسی و سرویس‌ها و برنامه‌های مختلفی استفاده کنید.

برای آشنایی کامل با سرویس هاست و انواع آن مقاله زیر را بخوانید.

هاست چیست؟

۱. انتخاب سیستم‌عامل ویندوز چه تأثیری بر خرید بهترین هاست می‌گذارد؟

هاست ویندوز بهترین گزینه برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند از زبان‌‌های برنامه‌نویسی ASP و ASP.NET و فریم‌ورک‌های NET. استفاده کنند. در این سرویس میزبانی، از وب سرور آپاچی (Apache) و IIS استفاده می‌شود و پایگاه‌های داده‌ آن MS SQL SERVER و Access است. همچنین، از کنترل‌پنل‌هایی همچون Hosting Controller ،Dotnet Panel ،Website Panel و پلسک (Plesk) می‌توان برای مدیریت سرویس میزبانی و وب‌سایت استفاده کرد. در‌صورت تمایل به استفاده از برنامه‌ها و سرویس‌های ویندوزی، می‌توانید از هاست ویندوز استفاده کنید. این سرویس با برنامه‌های ویندوز مثل SharePoint و Exchange سازگار است و به‌روزرسانی سخت‌افزار در آن به‌سرعت اعمال می‌شود.

۲. انتخاب سیستم‌عامل لینوکس چه تأثیری بر خرید بهترین هاست می‌گذارد؟

با انتخاب هاست لینوکس می‌توانید از وب سرورهای آپاچی (Apache) و لایت اسپید (LiteSpeed) به‌همراه زبان‌های برنامه‌نویسی Perl ،Python ،PHP و CGI استفاده کنید. کنترل‌پنل‌های این سرویس دایرکت ادمین (Directadmin) و سی پنل (cPanel) و پلسک (Plesk) هستند و پایگاه داده MySQL برای مدیریت داده‌ها در آن استفاده می‌شود. هاست لینوکس امنیت کم‌نظیری دارد و با ویژگی‌های سیستم‌عامل لینوکس و توزیع‌های مختلف آن (اوبونتو، سنت‌او‌اس، دبیان و…) می‌توانید سرویس میزبانی مناسبی را برای وب‌سایت خود تهیه کنید.

خرید هاست لینوکس برای مدیریت وب‌سایت‌ها

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی لینوکس خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست لینوکس پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

نکات مهم انتخاب بهترین شرکت هاستینگ

بعد از نیازسنجی و تعیین میزان منابع و نوع هاست موردنیاز، نوبت به انتخاب بهترین شرکت هاستینگ برای خرید میزبانی وب می‌رسد. ارائه‌دهنده سرویس میزبانی وب باید منابع باکیفیتی را متناسب با نیاز کاربران ارائه دهد و به‌ازای قیمت تعیین‌شده، سخت‌افزارهای سرور هاست از قدرت کافی برای خدمت‌رسانی برخوردار باشند. درادامه، به برخی از ویژگی‌های بهترین شرکت هاستینگ اشاره می‌کنیم.

۱. پشتیبانی، پشتیبانی و پشتیبانی

قبل از هرچیز درباره پشتیبانی شرکت‌های هاستینگ پرس‌وجو و تحقیق کنید؛ زیرا در‌صورت پشتیبانی ضعیف با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهید شد. منظور از پشتیبانی مناسب پاسخ‌گویی سریع به سؤالات و حل مشکلات کاربران است. پشتیبان باید بتواند مشکلات کاربران را از‌طریق ارائه راهکارهای تخصصی و فنی حل کند و با صبر و حوصله به مشکلات و سؤالات کاربران گوش دهد. بدین‌ترتیب، برای خرید بهترین هاست سرویس‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که پشتیبانی قدرتمندی دارد.

۲. پشتیبان‌گیری منظم از وب‌سایت

پشتیبان‌گیری از اطلاعات وب‌سایت بسیار مهم است و درصورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید نسخه پشتیبان را به حالت قبل برگردانید. بهترین شرکت هاستینگ باید امکان پشتیبان‌گیری کاربر را فعال کند تا در‌صورت تمایل، بتواند روزانه یا هفتگی از اطلاعات خود نسخه بک‌آپ تهیه کند. همچنین، خودِ سرویس‌دهنده‌ها موظف‌اند از اطلاعات وب‌سایت‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنند تا در زمان وقوع مشکل، آن را برای کاربران جایگزین کنند. بنابراین، قابلیت پشتیبان‌گیری در بهترین سایت فروش هاست را جدی بگیرید.

برای شناخت سرویس هاست دانلود، انواع آن و کاربردهایی که دارد، مقاله زیر را بخوانید.

هاست دانلود چیست؟

۳. امنیت اطلاعات 

خواسته همه کسب‌وکارها تأمین امنیت اطلاعات و جلوگیری از نفوذ و دسترسی مهاجمان سایبری به پایگاه داده و اطلاعات کاربران وب‌سایت‌هاست؛ پس بهترین شرکت هاستینگ باید زیرساخت‌ها و لایه‌های امنیتی به‌روز و سخت‌گیرانه‌ای برای بهترین سرویس میزبانی وب فراهم کند. همچنین، امکان نصب برنامه‌ها و افزونه‌های امنیتی روی هاست از دیگر کارهایی است که سرویس‌دهنده‌های هاست موظف‌اند آن را ارائه دهند.

۴. ارائه بهترین هاست رایگان برای تست

بهترین شرکت‌های هاستینگ برای بررسی و تست منابع سرویس‌های میزبانی خود، هاست رایگان را با منابع و مدت‌زمان استفاده محدود در‌اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این صورت، کاربران می‌توانند علاوه‌بر تست وب‌سایت خود با منابع سرویس‌دهنده، فرصت استفاده از آن را برای مدت‌زمان محدود بدون صرف هزینه داشته باشند. با این ویژگی در‌صورت تجربه رضایت‌بخش از استفاده منابع سرویس رایگان، یک قدم در شناخت سرویس‌های بهترین هاستینگ جلوتر خواهید بود. بااین‌حال، توجه کنید هاست‌های رایگان عموماً از سرویس‌های میزبانی وب تجاری کیفیت کمتری دارند.

نکات مهم خرید هاست

نکات مهم حین خرید بهترین هاست

کدام هاست برای من مناسب است؟

انتخاب بهترین هاست برای کسب‌وکارها از میان انواع مختلف سرویس‌های میزبانی کار ساده‌ای نیست. بسیاری از افراد در نیازسنجی نیازهای وب‌سایت خود مشکل دارند و در خرید هاست نمی‌توانند به جمع‌بندی نهایی برسند؛ اما چند نکته را هنگام خرید بهترین میزبانی وب از یاد نبرید. هنگام خرید هاست به موقعیت قرارگیری دیتاسنتر سرورها توجه کنید؛ زیرا لوکیشن سرورها در سرعت و قدرت سرویس‌دهی و تخصیص IP ایران و خارج تأثیرگذار است. همچنین، میزان منابع سی‌پی‌یو، پهنای باند، حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی را متناسب با نیازتان انتخاب کنید.

اگر در انتخاب میزان حجم مورد‌نیاز منابع اطلاعات کافی ندارید، نگران نباشید؛ زیرا بیشتر اوقات امکان ارتقای منابع وجود دارد. همچنین، توجه‌ به هزینه‌های مصرفی و نوع زبان برنامه‌نویسی وب‌سایت و کنترل‌پنل‌های دلخواه نیز از دیگر نکاتی است که هنگام خرید بهترین هاست باید مدنظر قرار دهید.

درنهایت، متناسب با تعداد بازدیدکنندگان و ماهیت وب‌سایت برای وب‌سایت‌های پربازدید انتخاب هاست اختصاصی و هاست پربازدید را پیشنهاد می‌کنیم. برای وب‌سایت‌هایی با ترافیک متوسط استفاده از هاست سرور مجازی و هاست ابری گزینه‌های مناسبی هستند. همچنین، برای وب‌سایت‌های فروشگاهی می‌توان از هاست وردپرس و هاست ووکامرس استفاده کرد. بهترین انتخاب برای وب‌سایت‌های کم‌ترافیک و کوچک و در حال رشد نیز هاست اشتراکی است.

 هزینه خرید هاست به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه سرویس میزبانی وب به عوامل مختلفی اعم از موقعیت قرارگیری در ایران یا سایر کشورها، سخت‌افزارهای استفاده‌شده، سیاست‌های قیمت‌گذاری شرکت هاستینگ و… بستگی دارد. هزینه هاست‌های داخلی ارزان‌تر از هاست‌های خارجی است؛ درصورتی‌که احتمال دارد تنها تفاوت آن‌ها لوکیشن باشد و در نوع سخت‌افزار و کیفیت خدمات تفاوت چندانی نداشته باشند. همچنین، در‌صورت استفاده از سخت‌افزارهای پرقدرت و به‌روز، هزینه هاست‌ها افزایش پیدا می‌کند. برای مثال، هزینه استفاده از نسل جدید درایوهای ذخیره‌سازی NVME بیشتر از نسخه‌های قدیمی مثل درایوهای SSD و HDD است. نوع وب سرور، کنترل‌پنل، هزینه‌های جاری شرکت هاستینگ و… نیز بر تعیین هزینه‌ها تأثیرگذار است. گفتنی است سیاست‌های قیمت‌گذاری شرکت‌های هاستینگ متفاوت است و براساس معیارهای هر شرکت، هزینه هاست‌ها ممکن است به‌صورت متغیر تعیین شود.

جمع‌بندی

بی‌شک همه افراد به‌دنبال خرید بهترین هاست برای میزبانی وب‌سایت‌هایشان با سرعت و قدرت و امنیت فراوان هستند. خرید هاست کار ساده‌ای به‌نظر می‌رسد؛ با‌این‌حال، هرگونه اشتباه در انتخاب نوع هاست، میزان منابع، نوع سیستم‌عامل و سرویس‌ها می‌تواند سرویس‌دهی وب‌سایت را با مشکلات زیادی روبه‌رو کند. در این مقاله از آموزش‌های هاست، راهنمای خرید بهترین میزبانی وب را متناسب با کسب‌وکارهای مختلف ارائه کردیم تا بتوانید بسته به نیازتان، هاست دلخواه خود را تهیه کنید.

برای خرید بهترین هاست باید به نیازهای کسب‌وکارتان توجه کنید. اگر کسب‌وکار کوچک با بازدید کم دارید، سرویس‌های اشتراکی با هزینه مقرون‌به‌صرفه می‌توانند بهترین انتخاب برایتان باشند. برای میزبانی وب‌سایت‌های بزرگ با تعداد کاربران زیاد سرویس‌های اختصاصی با قدرت و سرعت بالا انتخاب بهتری هستند. در خرید بهترین هاست به میزان منابع انتخابی توجه ویژه‌ای داشته باشید و سعی کنید به‌تناسب نیازهایتان منابع شامل حافظه RAM، فضای ذخیره‌سازی و CPU را انتخاب کنید. شایان ذکر است، امکان ارتقای منابع و پلن‌ها در هر زمان قابل انجام است.

سؤالات متداول

۱. هاست چیست؟

هاست فضایی از سرور است که برای نگه‌داری اطلاعات و فایل‌های وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها از آن استفاده می‌شود.

۲. هاست داخلی با هاست خارجی چه تفاوتی دارد؟

مهم‌ترین تفاوت هاست ایران و خارج را می‌توان در محل قرارگیری دیتاسنتر سرورها دانست. در هاست داخلی، دیتاسنتر سرورها در موقعیت جغرافیایی ایران قرار دارد و در هاست خارجی محل استقرار دیتاسنتر سرورها در کشورهای اروپایی است.

۳. بهترین هاست برای وب‌سایت‌های فروشگاهی کدام میزبانی وب است؟

بهترین هاست برای وب‌سایت‌های فروشگاه ساخته‌شده با فروشگاه‌ساز ووکامرس هاست وردپرس ووکامرس است. این میزبانی وب زیرساخت قدرتمندی برای مدیریت وب‌سایت‌های سنگین با محصولات زیاد را دارد و می‌تواند پاسخ‌گوی طیف گسترده‌ای از بازدیدکنندگان باشد.

۴. برای وب‌سایت‌های شخصی و مجله‌ای و کم‌ترافیک کدام هاست مناسب است؟

برای وب‌سایت‌های کم‌ترافیک و کوچک و در حال رشد، خرید هاست اشتراکی می‌تواند پاسخ‌گوی ترافیک ورودی تا ۱۵‌هزار بازدید روزانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم