رفع خطای Mixed Content در وردپرس (۳ روش ساده)

رفع خطای fix Mixed
Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
جمعه 22 دی 1402
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۳۵۲ بازدید

رفع خطای Mixed Content در وردپرس مثل نصب کردن لامپِ زاپاس کنار یک چراغِ روشن است تا از دردسر تاریک شدن فضا در اثر سوختن لامپ جلوگیری کند. اگر با وجود داشتن گواهی SSL، خطای ناخواسته‌ای مانع از ورود ایمن به سایت شما شده است، این مطلب برای شماست. در این مقاله از آموزش وردپرس بلاگ پارس پک، به‌طور کامل توضیح خواهیم داد که دلیل خطای محتوای ترکیبی در وردپرس چیست و چگونه خطای Mixed Content را برطرف کنید.

خطای Mixed Content چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟

خطای Mixed Content در وردپرس زمانی رخ می‌دهد که مرورگر شما سعی می‌کند فایلی را از یک منبع امن (HTTPS) در وب‌سایت شما دانلود کند، اما فایل از یک منبع ناامن (HTTP) دانلود می‌شود؛ در نتیجه، مرورگر خطای محتوای ترکیبی را نشان می‌دهد. این خطا به این معناست که مرورگر مطمئن نیست که فایل ناامن، امن است یا خیر. این موضوع باعث می‌شود امنیت وب‌سایت شما را به خطر بیفتد، زیرا هکرها می‌توانند از این فایل‌های ناامن برای نفوذ به وب‌سایت شما استفاده کنند.

Mixed Content
بروز خطای Mixed Content

خطای Mixed Content در وردپرس باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

فرض کنید به یک رستوران فست‌فود رفتید. سرآشپز در پخت غذا برای هر مشتری، روغن جدید و مواد غذایی تازه به‌کار می‌برد. ولی غذای شما را با روغن‌ قدیمی و مواد غذایی که از چند روز پیش باقی مانده، درست می‌کند. اینجا‌ست که ممکن است صرف یک وعده غذا که به‌جای روغن جدید با مواد غذایی مانده درست شده است، برایتان دردسرساز شود. خطای Mixed content در وردپرس نیز این چنین است. خطای Mixed Content در وردپرس باعث بروز مشکلات زیر می‌شود.

خرید هاست وردپرس

۱. کاهش امنیت وب‌سایت

زمانی که یک فایل از یک منبع غیر امن (http) در یک صفحه امن (https) بارگذاری می‌شود، امنیت وب‌سایت شما به خطر می‌افتد. هکرها می‌توانند از این فایل‌ها برای نفوذ به وب‌سایت شما استفاده کنند.

۲. ایجاد تجربه ناخوشایند کاربری

وقتی یک کاربر با خطای Mixed Content در وردپرس مواجه می‌شود، ممکن است اعتماد خود را به وب‌سایت شما از دست بدهد. این امر باعث کاهش نرخ تبدیل و افزایش نرخ پرش سایتتان می‌شود.

۳. کاهش رتبه بندی در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو امنیت وب‌سایت شما را به عنوان عامل مهمی در رتبه‌بندی نتایج جستجو در نظر می‌گیرند. اگر وب‌سایت شما خطای محتوای ترکیبی در وردپرس داشته باشد، ممکن است رتبه شما در نتایج جستجو کاهش یابد.

کاهش امنیت وب‌سایت با Mixed Content
بروز خطای Mixed Content باعث چه مشکلاتی می‌شود؟

روش‌ های رفع خطای Mixed Content

اکنون که هویت این خطای ناخوانده را دریافتیم، نوبت آن رسیده تا بدانیم چطور خطای Mixed Content را برطرف کنیم؟

رفع خطای Mixed content در وردپرس ازطریق افزونه

ساده‌ترین روش حل مشکل Mixed Content در وردپرس نصب افزونه SSL Insecure Content Fixer است. این افزونه رایگان است و به‌طور خودکار تمام فایل‌های غیر امن را در وب‌سایت شما به فایل‌های امن تبدیل می‌کند. برای انجام این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: به داشبورد مدیریت وردپرس خود بروید

۱. روی گزینه «افزونه‌ها» کلیک کنید.
۲. روی گزینه «افزودن جدید» کلیک کنید.
۳.در کادر جستجو، عبارت «SSL Insecure Content Fixer» را تایپ کنید.
۴. افزونه را از لیست نتایج انتخاب و روی گزینه «نصب» کلیک کنید.
۵. پس از نصب افزونه، روی گزینه «فعال کردن» کلیک کنید.

مرحله اول روش‌ رفع خطای Mixed Content
گزینه SSL در داشبورد مدیریت وردپرس

مرحله دوم: تنظیمات افزونه را بررسی کنید

پس از فعال کردن افزونه برای رفع خطای محتوای مخلوط، باید تنظیمات آن را بررسی کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. به داشبورد مدیریت وردپرس خود بروید.
۲. روی «تنظیمات» کلیک کنید.
۳. روی «SSL Insecure Content» کلیک کنید.

گام به گام رفع خطای Mixed content
بررسی تنظیمات افزونه در وردپرس

در این صفحه، می‌توانید سطح رفع اشکالات را تعیین کنید. افزونه SSL Insecure Content Fixer پنج سطح مختلف برای رفع خطای محتوای مختلط ارائه می‌دهد:
Simple .۱: این سطح، سریع‌ترین و مناسب‌ترین سطح برای کاربران مبتدی است. این سطح به‌طور خودکار خطای محتوای مختلط را برای اسکریپت‌ها، استایل‌شیت‌ها و تصاویر کتابخانه رسانه وردپرس برطرف می‌کند.

Content. ۲: این سطح علاوه‌بر بررسی‌های مربوط به رفع اشکالات در محتوای وردپرس و ویجت‌های متن، از تمام ویژگی‌های سطح Simple نیز پشتیبانی می‌کند.

Widgets .۳: این سطح شامل تمام رفع اشکالات اعمال شده در سطح Content و همچنین رفع اشکال اضافی برای منابع بارگذاری شده در ویجت‌های وردپرس وب‌سایت است.

Capture .۴: این روش همه چیز را در هر صفحه از وب‌سایت شما، از هدر تا فوتر، ثبت می‌کند و تمام URLها را با HTTPS جایگزین می‌کند. این روش کندتر است و بر عملکرد وب‌سایت وردپرس شما ممکن است تاثیر بگذارد.

Capture All .۵: این روش سعی می‌کند هر آن چیزی را که ممکن است منجر به رفتارهای غیرمنتظره در وب‌سایت شما شود، برطرف کند. همچنین ممکن است بیشترین تاثیر منفی را بر عملکرد سایت بگذارد.

اگر یک کاربر مبتدی هستید و سریع‌ترین و آسان‌ترین راه را برای رفع خطای محتوای مختلط می‌خواهید انتخاب کنید، سطح Simple بهترین گزینه برای شما است. درصورتی‌که یک کاربر باتجربه هستید و قصد دارید از رفع تمام خطاهای محتوای مختلط در وب‌سایتتان مطمئن شوید، سطح Capture All را انتخاب کنید.

مرحله سوم: وب‌سایت خود را بررسی کنید

پس از تنظیم افزونه، باید وب‌سایت خود را بررسی کنید تا متوجه شوید آیا موفق به رفع خطای محتوای مخلوط شدید یا خیر. برای این کار، یک صفحه از وب‌سایت خود را باز کنید. اگر خطای محتوای ترکیبی در وردپرس برطرف شده باشد، دیگر پیام هشدار را مشاهده نخواهید کرد. درغیراین‌صورت، بهتر است روش بعدی را امتحان کنید.

اگر می‌خواهید همه چیز را در مورد بکاپ گیری در وردپرس از طریق هاست و افزونه بدانید، مقاله زیر را بخوانید.

آموزش بک آپ گیری در وردپرس

رفع خطای Mixed content در وردپرس ازطریق به‌روزرسانی لینک‌ها

دومین راهکار از روش‌ های رفع خطای Mixed Content، به‌روزرسانی دستی لینک‌های HTTP است. اگر افزونه HTTPS/SSL مشکل را حل نکرد، ممکن است برخی از URLها به‌صورت سخت‌کد در پایگاه داده یا فایل‌های وردپرس شما وارد شده باشند. دراین‌صورت، باید تمام URLها را با HTTPS جایگزین کنید.

اگر فقط چند لینک ناامن وجود دارد، آن‌ها را به‌صورت دستی حذف کنید. اگر تعداد زیادی از آن‌ها باقی مانده است، از افزونه Better Search Replace برای به‌روزرسانی تمام لینک‌های HTTP در جداول پایگاه داده خود استفاده کنید.

مرحله اول: بکاپ‌گیری از سایت

قبل از انجام هرگونه تغییر در پایگاه داده خود، از وب‌سایت وردپرس خود بکاپ بگیرید.

مرحله دوم: نصب افزونه Better Search Replace

افزونه Better Search Replace را از مخزن افزونه‌های وردپرس نصب و فعال کنید.

رفع خطای Mixed content در وردپرس ازطریق به‌روزرسانی لینک‌ها
نصب افزونه Better Search Replace در وردپرس

مرحله سوم: پیکربندی افزونه

۱. از داشبورد مدیریت خود به Tools → Better Search Replace بروید.

۲. در قسمت Search for آدرس وب‌سایت HTTP خود را وارد کنید و نسخه HTTPS را به فیلد Replace with اضافه کنید.

۳. قسمت Select tables تعیین می‌کند کدام جداول را به روز کنید. برای انتخاب همه جداول، Ctrl را نگه دارید و روی هرکدام کلیک کنید.

مراحل رفع خطا
پیکربندی افزونه برای رفع خطای Mixed content

۴. برای شروع فرایند به‌روزرسانی، روی Run Search/Replace کلیک کنید.

۵. از آن‌جایی که حالت Dry run فعال است، افزونه فقط یافته‌های خود را ارائه می‌کند. تایید کنید که URL‌های HTTP هستند.

۶. درنهایت، حالت Dry run را غیرفعال کنید و دوباره فرایند جستجو و جایگزینی را انجام دهید. قبل از تست وب‌سایت وردپرسی به‌خاطر داشته باشید کش مرورگر را پاک کنید.

اگر می‌خواهید همه چیز را از صفر تا صد در مورد آموزش htaccess بدانید، مقاله زیر را مطالعه کنید.

آموزش htaccess

رفع خطای Mixed content در وردپرس با فایل .htaccess

یک روش ساده‌تر برای رفع خطای محتوای مختلط در وردپرس، استفاده از فایل .htaccess است. این فایلِ پیکربندی به وب‌سرور شما می‌گوید چگونه با درخواست‌های HTTP و HTTPS رفتار کند. برای استفاده از فایل .htaccess در رفع مشکل Mixed Content، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. فایل .htaccess را در فهرست Root وب‌سایت خود پیدا کنید. اگر فایل وجود ندارد، می‌توانید آن را ایجاد کنید. در مقاله زیر نحوه استفاده و ویرایش این فایل را به‌طور کامل توضیح دادیم.

آموزش htaccess

۲. روی گزینه «Edit» بزنید و قطعه کد زیر را به انتهای فایل .htaccess اضافه کنید:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} !=on
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301,NE]
Header always set Content-Security-Policy "upgrade-insecure-requests;"

۳. فایل .htaccess را ذخیره کنید. سپس پس از پاک کردن کش مرورگر وب‌سایت خود را دوباره چک کنید.

اگر پس از انجام هر یک از این سه روش، پروسه رفع خطای Mixed content در وردپرس موفقیت‌آمیز باشد، کاربران می‌توانند از وب‌سایت شما بدون هیچ مشکلی بازدید کنند.

به دنبال هاست وردپرس پرسرعت و پرقدرت هستید؟

وب‌سایت‌های وردپرسی برای عملکرد بهتر و تجربه کاربری مطلوب‌تر، به هاستی قدرتمند و سریع با سازگاری بالا با ساختار وردپرس نیاز دارند. هاست وردپرس پارس‌پک با پشتیبانی شبانه‌روزی و آپ‌تایم بیش از ۹۹ درصد، گزینه‌ای ایدئال برای میزبانی وب‌سایت‌های وردپرسی شماست. با این هاست، خیالتان از دسترس‌پذیری وب‌سایتتان حتی در زمان اوج ترافیک نیز راحت خواهد بود. برای آشنایی با مشخصات و خرید هاست وردپرس پارس‌پک روی لینک زیر بزنید.

جمع‌بندی

رفع خطای Mixed content در وردپرس با سه روش ساده به‌راحتی امکان‌پذیر است:

۱. استفاده از افزونه SSL Insecure Content Fixer

۲. به‌روزرسانی دستی لینک‌های HTTP به HTTPS

۳. ریدایرکت لینک‌های HTTP به HTTPS ازطریق فایل .htaccess

در این مقاله از مدیریت محتوا بلاگ پارس پک، به‌طور کامل همه‌چیز راجع به خطای Mixed content در وردپرس و روش‌های رفع آن را بررسی کردیم. آیا این مقاله راهگشای شما برای حل مشکل Mixed Content در وردپرس بود؟ مشتاق خواندن نظرات و سوالات شما در این زمینه در انتهای همین مقاله هستیم.

سؤالات متداول

۱. خطای Mixed content در وردپرس چیست و چرا رخ می‌دهد؟

خطای Mixed content در وردپرس زمانی رخ می‌دهد که یک فایل، مانند تصویر، از یک منبع غیر امن (http) در یک صفحه امن (https) بارگذاری می‌شود. خطای Mixed content ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

  • اشتباهات در کدنویسی وردپرس
  • استفاده از تصاویر، فایل‌های CSS یا JavaScript از منابع خارجی
  • استفاده از پلاگین یا قالب‌های وردپرسی که به منابع غیر امن دسترسی دارند.

۲. چگونه می‌توان خطای Mixed content در وردپرس را رفع کرد؟

برای رفع خطای Mixed content در وردپرس باید تمام فایل‌های غیر امن را در وب‌سایت خود به فایل‌های امن تبدیل کنید. این کار را می‌توانید به سه روش انجام دهید:

  • استفاده از یک افزونه
  • به‌روزرسانی دستی پیوندهای HTTP به HTTPS
  • ریدایرکت آدرس HTTP به HTTPS از طریق ویرایش فایل .htaccess

۳. بهترین روش برای رفع خطای Mixed content در وردپرس کدام است؟

اگر مبتدی هستید یا زمان زیادی برای رفع این مشکل ندارید، استفاده از یک افزونه بهترین گزینه برای شما است. اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی این فرایند داشته باشید، به‌طور دستی پیوندهای HTTP را به روزرسانی کنید. درصورتی‌که قصد دارید تمام پیوندهای HTTP در وب‌سایت خود را به HTTPS تغییر دهید، از فایل .htaccess استفاده کنید.

منابع:wpbeginner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم