آموزش رفع ارور Too Many Redirects با ۶ روش تضمینی

ارور Too Many Redirects
Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
شنبه 10 تیر 1402
مطالعه: ۸ دقیقه ۲ نظر ۱۶۲۳ بازدید

رفع ارور Too Many Redirects کابوسی وحشتناک و سخت نیست و فقط کافی‌ است با چند راهکار خودتان دست به کار شوید و مشکل را برطرف کنید. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد‌، بیش از ۸.۳درصد از وب‌سایت‌ها با خطای Too Many Redirects روبه‌رو شدند؛ بنابراین، این مشکل فقط برای وب‌سایت شما پیش نمی‌آید. در این مطلب از آموزش وردپرس بلاگ پارس پک، با بیان شش راهکار کاربردی نحوه رفع خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS را به شما آموزش می‌دهیم.

پشتیبانی وردپرس

ارور Too Many Redirects در وردپرس چیست؟

خطای Too Many Redirects یا تغییر مسیر زمانی اتفاق می‌افتد که مرورگر نمی‌تواند URL نهایی را بارگذاری کند. درواقع، اغلب اوقات به‌ویژه در ری‌دایرکت بین دو دامنه، زمانی‌که مرورگر از URL A به URL B و مجدد به URL A هدایت می‌شود، این ری‌دایرکت و انتقال مداوم و بی‌فایده در‌نهایت به بروز خطای Too Many Redirects منجر خواهد شد. در این شرایط، گویی که مرورگر در حلقه‌ای تکراری گرفتار شده است که اصطلاحاً به آن Redirect Loop می‌گویند. ارورها این پیغام را به کاربر می‌دهند که وب‌سایت مدنظر چندان مطمئن نیست؛ بنابراین، نیاز است خودتان ریش‌و‌قیچی را دست بگیرید و سریعاً آن را برطرف کنید. درادامه با شش راهکار مؤثر، نحوه رفع ارور Too Many Redirects را بررسی خواهیم کرد.

خطای Too Many Redirect چیست؟
منظور از ارور Too Many Redirects در وردپرس چیست؟

راه اول: کش مرورگر را خالی کنید

پیغام خطا در هر مرورگر به‌صورت متفاوت ظاهر می‌شود. در‌ادامه، نحوه بروز ارور Too Many Redirects را در مرورگرهای مختلف بررسی خواهیم کرد.

۱. رفع ارور Too Many Redirects در مرورگر فایرفاکس

ارور Too Many Redirects در مرورگر فایرفاکس با پیغام «This Page Isn’t Redirecting Properly» ظاهر می‌شود. مشکل err_too_many_redirects با پاک‌کردن کش مرورگر به‌راحتی رفع می‌شود. برای پاک‌‌کردن کش مرورگر، ابتدا روی سه‌نقطه در سمت راست بالای مرورگر و سپس، روی گزینه Privacy and Security کلیک کنید و روی Clear Data ضربه بزنید. حالا بررسی کنید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

۲. رفع خطا Too Many Redirects در مرورگر کروم

ارور Too Many Redirects در مرورگر کروم با پیغام «This Page Isn’t Working» ظاهر می‌شود. برای رفع آن نیز مانند مرورگر فایرفاکس روی سه‌نقطه گوشه بالای سمت راست در مرورگر کلیک کنید و به‌ قسمت Setting بروید. در بخش Privacy and Security، روی گزینه Clear Browsing Data کلیک کنید. پس از انتخاب گزینه‌های مدنظر، پاک‌سازی کش را انجام دهید.

نمایش خطای Too Many Redirects در مایکروسافت اج نیز با پیغام «This Page Isn’t Working Right Now» و در سافاری نیز با پیغام «Safari Can’t Open the Page» ظاهر می‌شود. مانند مرورگرهای فایرفاکس و کروم، باید به قسمت تنظیمات هر مرورگر بروید و کش مرورگر را پاک کنید. اگر خطا با پاک‌کردن کش مرورگر برطرف شود، کارتان همین‌جا به‌پایان خواهد رسید.؟

برای آشنایی با نحوه دسترسی به گزارش‌های خطای وردپرس مقاله زیر را بخوانید.

دسترسی به لاگ خطاها در وردپرس

راه دوم: کش و کوکی وردپرس را پاک کنید

اگر همچنان با پاک‌کردن کش مرورگر ارور Too Many Redirects برطرف نشد، به داشبورد مدیریت وردپرس بروید و از‌طریق افزونه‌های پاک‌سازی کش در وردپرس، حافظه پنهان وردپرس را پاک کنید. اگر از افزونه WP rocket استفاده می‌کنید، ازطریق فهرست منویی که در نوار بالای وب‌سایت قرار دارد، Cache کل وب‌سایت را می‌توانید پاک‌ کنید. پاک‌کردن کش راهکاری ساده برای رفع خطا Too Many Redirects در وردپرس است.

همچنین، از قسمت Setting می‌توانید به افزونه WP Rocket بروید و روی Clear Cache ضربه بزنید. درصورتی‌که از افزونه W3 Total Cache استفاده می‌کنید، ابتدا به قسمت Performance و سپس Dashboard بروید و از این طریق کش موجود در افزونه را پاک کنید.

خطای Too Many Redirect
خالی‌کردن کش و کوکی وردپرس برای رفع ارور Too Many Redirects در وردپرس

راه سوم: تنظیمات URL وردپرس را بررسی کنید

ارور Too Many Redirects ممکن است به‌دلیل تنظیمات اشتباه URL باشد. برای بررسی به قسمت تنظیمات و سپس «عمومی» در داشبورد وردپرس بروید و آدرس وردپرس را با آدرس وب‌سایت مقایسه کنید.

منظور از Site URL آدرسی است که کاربر برای بازدید از وب‌سایت شما در مرورگر تایپ می‌کند. WordPress URL نیز آدرسی است که وردپرس را با آن آدرس روی سرور خود نصب کردید. برای رفع خطای Too Many Redirects در وردپرس، در این قسمت بررسی کنید که آیا هر دو آدرس باهم مطابقت دارند یا خیر. از وجود فاصله‌های اضافی در ابتدا یا میانه یا انتهای URL مطمئن شوید. گاهی ممکن است ابتدا آدرس را با http وارد و فراموش کرده باشید http را به https تغییر دهید.

 دلایل رایج برای دسترسی‌نداشتن به WP-Admin چیست؟ با مشکل کندی دسترسی به داشبورد وردپرس چه کنیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

رفع خطای واردنشدن به پیشخوان وردپرس

راه چهارم: تنظیمات HTTPS را بررسی کنید

یکی از کارهای مهمی که پس از ثبت دامنه و راه‌اندازی وب‌سایت باید به‌خاطر بسپارید، دریافت گواهی امنیتی SSL است؛ با‌این‌حال، گاهی ممکن است دردسرساز شود. اگر تنظیمات وب‌سایت را طوری انجام داده باشید که بدون دریافت گواهی SSL آدرس وب‌سایتتان به‌صورت https ظاهر شود، ممکن است به بروز خطای Too Many Redirects منجر شده باشد.

درصورتی‌که افزونه SSL را نصب کرده‌اید، مطمئن شوید که تنظیمات آن را به‌درستی انجام داده‌اید. اگر اطلاعات کافی در‌این‌باره ندارید، با ارسال تیکت به پشتیبانی هاستینگ خود می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. در این زمینه، هاستینگ پارس پک علاوه‌بر ارائه انواع SSL معتبر، پس از دریافت گواهی تنظیمات گواهی را به‌طور‌کامل روی دامنه انجام می‌دهد. اگر ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ شما پارس پک باشد، با یک تیکت می‌توانید مسئولیت رفع خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS را به پارس پک بسپارید.

چه عاملی باعث بروز خطای cURL 28 در وردپرس می‌شود؟ چگونه می‌توان خطای cURL 28 را در وردپرس رفع کرد؟ در مقاله زیر بخوانید.

رفع خطای cURL 28

راه پنجم: افزونه‌های وردپرس را موقتاً غیرفعال کنید

بسیاری از خطاهای وردپرس با نصب یا غیرفعال‌سازی افزونه به‌طور‌کلی برطرف می‌شود؛ درنتیجه، در این زمینه نیز اگر مشکل از سمت افزونه‌های وردپرس باشد، با بررسی تک‌تک افزونه‌ها می‌توانید ارور Too Many Redirects را رفع کنید. برای این کار، ابتدا به‌صورت انبوه افزونه‌ها را غیرفعال کنید. اگر مشکل برطرف شد، یکی‌یکی افزونه‌ها را فعال و با بررسی مجدد وب‌سایت، افزونه مشکل‌دار را پیدا کنید.

غیرفعال‌سازی افزونه‌ها را می‌توانید ازطریق پنل هاستینگ خود انجام دهید. برای این منظور به کنترل پنل و سپس wp-content و wp-plugin بروید و نام هر پوشه را به‌طور جداگانه و موقت تغییر دهید. همچنین، می‌توانید پوشه را هم‌زمان حذف کنید. این روش می‌تواند یکی از راهکارهای اساسی و مهم برای رفع خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS باشد.

نکته مهم: قبل از انجام هر تغییراتی روی وب‌سایت، حتماً از هاست خود بکاپ بگیرید تا درصورت بروز مشکل، تنظیمات قبلی را به‌راحتی برگردانید.

رفع خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS
غیرفعال‌سازی افزونه‌های وردپرس

راه ششم: فایل .htaccess را غیرفعال کنید

حتی پیش از خواندن این بخش، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از وب‌سایت بکاپ گرفته باشید. فایل .htaccess از فایل‌های اصلی‌ وردپرس است که نقش مهمی در تنظیمات وب‌سایتتان ایفا می‌کند. حالا می‌خواهیم به‌عنوان راهکار آخر برای رفع خطا Too Many Redirects سراغ این فایل مهم برویم.

برای رفع مشکل Too Many Redirects وارد پنل مدیریت هاست خود شوید و از قسمت System Info & Files گزینه File Manager را انتخاب کنید. سپس روی پوشه public_html کلیک و فایل .htaccess را پیدا کنید. حالا نام فایل را تغییر دهید و دوباره به وب‌سایت برگردید و بررسی کنید که آیا ارور ERR_TOO_MANY_REDIRECTS
برطرف شده است یا خیر. اگر مشکل برطرف شده بود، نشان می‌دهد مشکل از همین فایل بوده است.

در این‌ صورت، مجدداً به فایل مدنظر برگردید و نام آن را به نام قبلی تبدیل کنید. با کلیک روی گزینه Edit، می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. دستور موجود در فایل باید با دستور زیر یکی باشد:

# BEGIN WordPress

<IfModule mod_rewrite.c>

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteRule ^index.php$ – [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /index.php [L]

</IfModule>

# END WordPress

جمع‌بندی

در این مقاله از بلاگ پارس پک، با ارائه شش راهکار مؤثر نحوه رفع خطای Too Many Redirects را توضیح دادیم. به‌خاطر بسپارید که استفاده صحیح از ری‌دایرکت‌ها وب‌سایتتان را از بروز خطای err_too_many_redirects نجات خواهد داد. بهترین روش هدایت آدرس قدیم به آدرس جدید، استفاده از ری‌دایرکت ۳۰۱ است. بدین‌ترتیب، مرورگر میان ری‌دایرکت‌های پیاپی سردرگم نخواهد شد.

فراموش نکنید که برخورداری از سرویس هاستینگ قدرتمند تا حد زیادی می‌تواند مشکلات و ارورهای وب‌سایت شما را برطرف کند. در این زمینه، شرکت هاستینگ پارس پک با برخورداری از پشتیبانی ۲۴ساعته، راهکارهای مؤثر میزبانی را ارائه می‌دهد. درصورتی‌که ارور Redirected You Too Many Times را در وب‌سایتتان تجربه کرده‌اید، نظرتان را ازطریق کامنت با ما درمیان بگذارید.

وقتی مرورگر تلاش می‌کند تا به پیوندی یکتا در وب‌سایتتان متصل شود؛ اما درخواست او از سمت سرور برمی‌گردد، این درخواست در حلقه‌ای تکراری گیر می‌افتد و ناموفق می‌ماند. درنهایت، با نمایش خطای err_too_many_redirects و بازنشدن، وردپرس تسلیم‌شدنش را اعلام می‌کند. با‌این‌حال، با شش اقدام کاربردی و مؤثر می‌توانید ارور Too Many Redirects را رفع کنید.

سؤالات متداول

۱. دلیل نمایش خطای Too Many Redirects در وردپرس چیست؟

این ارور زمانی رخ می‌دهد که مرورگر در حلقه ری‌دایرکت و ارسال پاسخ به سرور قرار بگیرد و آدرس نهایی را نتواند پیدا کند.

۲. نحوه رفع ارور Too Many Redirects چگونه است؟

بررسی افزونه، گواهی امنیتی، پاک‌کردن کش مرورگر و وب‌سایت، تنظیمات URL و .htaccess ازجمله راه‌های رفع این ارور است.

۳. چگونه می‌توان از بروز خطای err_too_many_redirects جلوگیری کرد؟

پیکربندی وب‌سایت و سرور را بررسی کنید و مطمئن شوید تمام ر‌ی‌دایرکت‌های شما به‌درستی تنظیم شده باشد.

منابع:semrush

۲ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

    سلام من با خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS مواجه شدم ولی حتی دیگه به صفحه پیشخوان وردپرس و سی پنل هم نمیتونم دسترسی داشته باشم. باید چه کاری انجام بدم که مشکل برطرف بشه؟

    مریم
    شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲

      سلام وقتتون بخیر
      به سی پنل با آی پی و پورت وارد شید، بررسی کنید دامنه و یا ساب دامینی که مورد استفاده برای وردپرس و سی پنله به آی پی سرور هاست ریزالو بشه، فایل htaccess بررسی بشه، مقادیر زیر رو توی wp-config اضافه کنید:
      define( ‘WP_HOME’, ‘http://example.com’ );
      define( ‘WP_SITEURL’, ‘http://example.com’ );
      به جای example.com آدرس وبسایت رو بذارید، گواهی SSL هم بررسی کنید و ریدایرکت به https رو خاموش کنید
      با وارد کردن آدرس توی ابزار زیر:
      https://redirectdetective.com/
      و بررسی ریدایرکت ها شاید بهتر بشه عامل مشکل رو پیدا کرد.

      مهسا رحمانی
      چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم