فعالسازی ssl رایگان (Let’s Encrypt) در دایرکت ادمین

Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
پنج‌شنبه 26 فروردین 1400
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۲۰۸۲ بازدید

در این مقاله از وبلاگ پارس پک قصد داریم برای شما آموزش فعال کردن ssl رایگان (Let’s Encrypt) در دایرکت ادمین را قرار بدهیم.Let’s Encrypt یک استاندارد رمز نگاری می باشد که در اکثر مرورگرهای اینترنت اعم از کروم، فایرفاکس، Edge، safari و.. به رسمیت شناخته می شود که با استفاده از آن اطلاعاتی که بین مرورگر کاربر و وبسایت مورد نظر رد و بدل می شود را با استفاده از الگوریتم های خاص خود رمز گذاری کرده و باعث حفظ حریم خصوصی افراد می شود. برای فعال سازی آن با ما همراه باشید و مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

فعالسازی ssl lets encrypt

آموزش فعال سازی ssl رایگان در دایرکت ادمین

  • در این قسمت بر روی هاست خود کلیک کرده تا وارد بخش مدیریت هاست شوید.

فعال سازی گواهی ssl رایگان در direct admin

فعالسازی ssl رایگان let’s encrypt برای هاست

  • پس از ورود به بخش مدیریت هاست، از منوی باز شده روی گزینه تنظیمات کلیک کرده و سپس SSL را انتخاب نمایید.در این قسمت با کلیک بر روی علامت وسط صفحه قابلیت فعال سازی ssl let’s Encrypt برای شما فراهم شده است.

فعال کردن SSL رایگان در کنترل پنل دایرکت ادمین

تنظیمات پنل میزبانی ابری

آموزش SSL رایگان در دایرکت ادمین
نحوه فعال سازی گواهی امنیتی رایگان در دایرکت ادمین

فعال سازی SSL رایگان در کنترل پنل دایرکت ادمین

روش بعدی که به وسیله آن می توانید اقدام به فعال سازی گواهی SSL کنید، به صورت زیر می باشد که مرحله به مرحله بررسی می شود.

  • بعد از ورود به پنل میزبانی ابری و کلیک بر روی هاست خود، این بار به جای کلیک بر روی تنظیمات، گزینه ابزار ها را انتخاب کنید تا صفحه ی زیر برای شما نمایش داده شود.

ابزارها در پنل میزبانی ابری

کنترل پنل دایرکت ادمین و فعال سازی ssl

  • در گام بعدی صفحه ی کنترل پنل دایرکت ادمین برای شما نمایش داده می شود که ابتدا بر روی گزینه ssl Certificates  در پایین صفحه کلیک کنید.

ssl certificates دایرکت ادمین

ssl certificates دایرکت ادمین

  • سپس در صفحه باز شده ابتدا تیک گزینه Use The Server’s Shared Signed Certificate را زده و سپس از منوی پایینی تیک Free & automatic certificate from Let’s Encrypt را فعال نمایید.

آموزش راه اندازی ssl رایگان در دایرکت ادمین

free&Automatic Certificate From Let’s Encrypt

  • در مرحله بعدی نیز از لیست پایین که نام دامنه  وبسایت شما در آن درج شده است، تیک گزینه های آدرس وبسایت خود ( هم با www و هم بدون آن ) را فعال کنید و گزینه Save را بزنید. همچنین در صورت نیاز به فعال سازی ssl بر روی ایمیل می توانید گزینه mail را نیز فعال کنید، سپس لحظاتی منتظر باشید تا تغییرات شما اعمل شود.

فعال سازی گواهی رایگان بر روی دامنه

ssl روی دامنه

جمع بندی

امروزه فعال سازی و خرید ssl جزو ضروری ترین نکات در ساختار هر وب سایت می باشد که با توجه به ضرورت حفظ اطلاعات و حریم شخصی افراد، بسیار قابل توجه می باشد که در این بخش از آموزش کنترل پنل و آموزش دایرکت ادمین، سعی کردیم به آموزشی جامع برای فعال سازی ssl let’s encrypt در پنل پارس پک و کنترل پنل دایرکت ادمین بپردازیم.

فعال‌کردن SSL برای رمزنگاری اطلاعات وب‌سایت در چند قدم ساده ازطریق کنترل‌پنل دایرکت‌ادمین انجام می‌شود. فعال‌سازی SSL رایگان در دایرکت‌ادمین این امکان را به شما می‌دهد بدون صرف هزینه تبادل اطلاعات بین وب‌سایت و کاربران را ایمن کنید. این‌کار را می‌توانید با چند کلیک در کنترل‌پنل دایرکت‌ادمین انجام دهید.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم