آموزش گام به گام راه‌اندازی سرویس IPTV Live

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 13 آذر 1400
مطالعه: ۴ دقیقه ۰ نظر ۱۰۷۲ بازدید

سرویس IPTV Live انتخاب مناسبی برای پخش زنده ویدئوها با کیفیت بالا است. از این سرویس می‌توانید برای پخش مسابقات ورزشی، کنفرانس‌ها و موارد مشابه استفاده کنید. در ادامه می‌خواهیم آموزش راه‌اندازی و فعال‌سازی سرویس IPTV Live پارس پک را آموزش دهیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

راه‌اندازی سرویس IPTV Live پارس‌پک امکان پخش زنده محتواهای ویدئویی با کیفیت کم‌نظیر را برایتان فراهم می‌کند. چنانچه به پخش زنده مسابقه‌های ورزشی، کنفرانس‌ها، بازی‌های ویدئویی و موارد مشابه نیاز دارید، سرویس IPTV Live راهکاری امن و مطمئن برای پخش زنده محتوای صوتی‌وتصویری شما بدون افت کیفیت و با سرعت و پایداری فراوان است.

آموزش راه‌اندازی سرویس IPTV Live  پارس پک

عملکرد سرویس IPTV Live بدین‌صورت است که یک آدرس RTMP Stream در‌اختیارتان قرار می‌گیرد که برای اشتراک‌گذاری تصویر شماست (تصویر دوربین گوشی، دوربین‌های امنیتی، تصویر دسکتاپ سیستم و‌…). گفتنی است برای هر ویدئو به‌اشتراک‌گذاشته‌شده باید Stream Key دلخواه در نظر بگیرید. سپس، تصویر ارسالی شما به‌صورت زنده در لینکی که در پنل IPTV ثبت کرده‌اید، برای کاربران دردسترس قرار خواهد گرفت.

در‌ادامه، قصد داریم تصویر دوربین تلفن‌همراه را به‌صورت لینک IPTV به‌اشتراک بگذاریم و از‌طریق صفحه وب، تصویر را به‌صورت زنده مشاهده کنیم. ابتدا سفارش IPTV Live را ثبت می‌کنیم. با مراجعه به قسمت Live از پنل IPTV، امکان ثبت سفارش پخش زنده میسر است.

IPTV Live چیست؟

ثبت سفارش IPTV Live

پس از سفارش پلن مدنظر، از قسمت تنظیمات باید نام و آدرسی برای پخش ویدئو ثبت کنیم.

آموزش سفارش IPTV Live پارس پک

نام و آدرس ویدئو را وارد کنید

با این تنظیمات، آدرس live.sepehryr.ir را برای پخش ویدئو ثبت می‌کنیم. فراموش نکنید دامنه‌ای که در این قسمت وارد می‌کنیم، باید روی نِیم‌سرورها پارس پک تنظیم شده باشد. این نِیم‌سرورها عبارت‌اند از:

  • ns1.parspack.net
  • ns2.parspack.net
  • ns3.parspack.net
  • ns4.parspack.net

پس از ثبت دامنه، رکورد DNS برای ریزالو این ساب‌دامین ایجاد می‌شود که برای اطمینان از صحت انجام آن، می‌توانیم ریزالو صحیح آن را بررسی کنیم.

خرید اکانت iptv live

ایجاد رکورد DNS برای ریزالو ساب‌دامین

علاوه‌بر دامنه‌ای که روی سرویس ثبت می‌کنیم، دامنه‌ای از پارس پک روی سرویس ما فعال می‌شود که در قسمت rtmp نمایش داده می‌شود. ریزالو صحیح این دامنه را نیز بررسی می‌کنیم. در این مثال، key************.parspack.net است که در قسمت بعدی آن را مشاهده خواهید کرد.

درصورتی‌که گزینه «بلی» را برای قسمت ذخیره‌سازی پخش انتخاب کنیم، ویدئو آنلاین ما در این فضا ذخیره خواهد شد. در این صورت، مشخصات فضای هاست دانلود و مسیر مدنظر برای ذخیره ویدئو لایو را ثبت کنیم.

هاست دانلود برای سرویس iptv

مشخصات فضای هاست دانلود را وارد کنید

نحوه اشتراک‌گذاری ویدئو IPTV Live

از قسمت اطلاعات پخش‌کننده ویدئو، آدرس RTMP Stream را می‌توان مشاهده کرد. این آدرس در تنظیمات فرستنده تصویر ثبت می‌شود (در این مثال، دوربین گوشی تلفن‌همراه است). برای اشتراک‌گذاری ویدئو از سمت فرستنده (دوربین) از لینکی شبیه به این:

rtmp://key*****c*****.parspack.net/key*****c*****5

و برای مشاهده ویدئو از سمت کاربران (گیرنده) از چنین لینکی:

live.sepehryr.ir/player?v=1234

استفاده می‌شود.

آموزش اشتراک گذاری ویدیو در iptv live

تنظیمات پخش IPTV Live

ابزارهای مختلفی برای اشتراک‌گذاری تصویر به پنل IPTV ازطریق RTMP Stream وجود دارند. یکی از این ابزارها StreamLabs است که از‌طریق Playstore می‌توان آن‌ها را روی گوشی‌های اندرویدی دانلود و نصب کرد.

دانلود برنامه StreamLabs

اشتراک‌گذاری ویدئو با برنامه StreamLabs 

این نرم‌افزار را در گوشی نصب و سپس مشابه تصویرهای زیر، آدرس rtmp را به آن معرفی می‌کنیم.

آموزش اشتراک گذاری ویدیو در سرویس لایو iptv

معرفی آدرس rtmp 

در تمامی نرم‌افزارهایی که با هدف اشتراک‌گذاری ویدئو طراحی شده‌اند، قسمتی برای وارد‌کردن URL مربوط به rtmp وجود دارد. این مقدار را که در مرحله قبل یافتیم، در قسمت URL  وارد می‌کنیم. سپس، عنوان دلخواه را در قسمت Name و عبارت مدنظر را در قسمت Stream Key وارد می‌کنیم. فراموش نکنید که با این حساب کاربری می‌توان هم‌زمان چندین ویدئو را به‌اشتراک گذاشت. بدین‌ترتیب، ویدئو‌های مختلف با Stream Key از یکدیگر متمایز می‌شوند و هر ویدئو Stream Key مجزایی خواهد داشت.

درصورتی‌که در لحظه فقط یک ویدئو به‌اشتراک گذاشته شود، از این Stream Key می‌توان در زمان دیگری هم استفاده کرد. برای این کار، تنها نیاز است در لحظه این کد منحصر‌به‌فرد باشد. در این مثال، کد ۱۱۱۱ را برای این ویدئو در نظر گرفته‌ایم. پس از انجام تنظیمات و ذخیره آن، ویدئو ما به‌اشتراک گذاشته خواهد شد و کاربران خواهند توانست آن را تماشا کنند.

مشاهده ویدئو IPTV Live

برای دسترسی به این ویدئو، باید از لینک پلیری استفاده کرد که در تنظیمات پخش‌کننده ارائه شده است. فقط این نکته را مدنظر قرار دهید که به‌جای ارقام ۱۲۳۴، مقدار Stream Key را که در این مثال ۱۱۱۱ است، وارد کنید:

live.sepehryr.ir/player?v=1111

سپس، ویدئو ما به‌صورت لایو در مرورگر مشاهده‌پذیر است.

نمایش ویدئو iptv live

مشاهده ویدئو در مرورگر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم