نحوه کم کردن بار کوبرنتیس با Spaces Object Storage

آموزش کم کردن بار روی کوبرنتیس
Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
جمعه 8 دی 1402
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۲۰۲ بازدید

کارایی و مقیاس‌پذیری بالا از جمله عوامل بسیار مهم در موفقیت Kubernetes‌ است. در دنیای دیجیتالی امروز که سرعت اهمیت بسیار زیادی دارد، سازمان‌ها نیز به راه‌حل‌های ذخیره‌سازی قوی نیاز دارند تا بتوانند با محیط Kubernetes خود به‌صورت یکپارچه عمل کنند. با استفاده از Spaces Object Storage مزایای بسیار زیادی را به‌دست می‌آورید؛ از APIهای سازگار با S3 گرفته تا مقیاس‌پذیری تقریباً نامحدود، CDN داخلی با اشتراک‌گذاری منابع به‌صورت CORS یا اشتراک‌گذاری اطلاعات بین منابع مختلف، پردازش Requestها تا ۸۰۰ عدد در ثانیه و مزایای بسیار دیگر. در این مقاله از بلاگ پارس پک قصد داریم Space Object Storage را به‌عنوان یک عامل مهم در کم کردن بار کوبرنتیس به شما معرفی کنیم؛ اگر به‌دنبال کاهش بار کوبرنتیز با Spaces Object Storage هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

Spaces Object Storage‌ چیست و چه کاربردی دارد؟

Spaces Object Storage‌ یک سرویس مخصوص ذخیره‌سازی ابری است که داده‌ها را به‌صورت Object ذخیره می‌کند و با استفاده از همین قابلیت، هر یک از Objectها دارای یک شناسه‌ی منحصربه‌فرد و مجموعه‌ای از متادیتاها می‌شود. این سرویس برای ذخیره‌سازی انواع داده‌ها، مانند تصاویر، ویدئوها، فایل‌های صوتی، فایل‌های مربوط به پایگاه داده و اصولاً هر دیتای دیگری که شما داشته باشید کاربرد دارد و با توجه به ویژگی‌های مهمی مانند مقیاس‌پذیری بالا، سرعت و عملکرد مناسب، امنیت کامل و همچنین قیمت مقرون‌به‌صرفه، به‌عنوان یک راهکار مناسب برای کم کردن بار روی کوبرنتیس شناخته می‌شود.

با Spaces Object Storage، داده‌هایتان به‌ قدری ایمن‌اند که حتی اگر خودشان هم بخواهند و بتوانند، باز هم نمی‌توانند از آن فرار کنند!

مهم‌ترین مزیت‌های Spaces Object Storage

سرویس Spaces‌ قابلیت‌ها و مزایای مهمی دارد و اتفاقاً برعکس آنچه ممکن است در همان ابتدا به ذهن بیاید، با وجود تمام این قابلیت‌ها، ابداً سرویس گرانی نیست. ادامه‌ی این مطلب به شما می‌گوید که با استفاده از این سرویس، چه مزایای مهمی را به‌دست می‌آورید:

۱. مدیریت داده‌ها، به ساده‌ترین شکل ممکن

Spaces Object Storage یک راهکار مدیریت داده‌ها در کوبرنتیس است که با رابط کاربری و API ساده و کاربرپسند، مدیریت داده‌ها را در این محیط آسان می‌کند. Object Storage به دلیل اینکه همه‌ی پادها می‌توانند به تمامی داده‌ها دسترسی داشته باشند، یک راهکار ایدئال برای کوبرنتیس است

با استفاده از Spaces می‌توانید به‌راحتی تمامی فایل‌های خود را ذخیره و بازیابی کرده یا حتی آن‌ها را به‌صورت یکپارچه در گردش‌های کاری (Workflow) کوبرنتیس ادغام کنید. API سازگار با S3 امکان ارتباط ساده با Spaces را فراهم می‌کند و آن را به یک انتخاب ایدئال برای توسعه‌دهندگانی تبدیل خواهد کرد که با این نوع از APIها آشنا هستند.

مدیریت داده‌ها در کوبرنتیس با Spaces Object Storage
فرایند مدیریت داده در کوبرنتیس با Spaces Object Storage

۲. یکپارچه‌سازی بدون نقص با کوبرنتیس

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم فضای ابری Spaces، امکان ادغام آن با کوبرنتیس است. این ادغام، گردش کار را ساده‌تر می‌کند. با استفاده از یکی از کتابخانه‌های S3، می‌توانید از Spaces به‌عنوان یک باکت ذخیره‌سازی ابری برای پادهای کوبرنتیس استفاده کنید. این کار، امکان دسترسی ساده و مشترک به فضای ذخیره‌سازی Object را فراهم می‌کند.

ادغام Spaces Object Storage با کوبرنتیس
کم کردن بار کوبرنتیس با ادغام Spaces Object Storage با کوبرنتیس

۳. عملکرد و مقیاس‌پذیری بالا

هر استقرار کوبرنتیس به مقیاس‌پذیری نیاز دارد و Spaces Object Storage یکی از بهترین ابزارها برای این کار است. اگر از این ابزار استفاده کنید، دیگر نگران تامین منابع موردنیاز خود در آینده نخواهید بود. Spaces Object Storage تضمین می‌کند که منابع شما همراه با پروژه‌تان رشد می‌کنند و همیشه در دسترس خواهید بود.

Spaces از نظر عملکرد نیز شما را ناامید نمی‌کند. نرخ درخواست در ثانیه آن (RPS) برابر با ۸۰۰ درخواست در ثانیه است که نشان‌دهنده یک پاسخگویی عالی به نیازهای شماست.

۴. امنیت بالای اطلاعات

دنیای امروز، بدون شک به داده‌ها تعلق دارد. داده‌ها و اطلاعات، امروزه از هر چیزی گران‌بهاترند و این طبیعی است که شما هم نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشید. داده‌های Spaces در چندین رک (Rack) فیزیکی تکرار می‌شوند و بدین ترتیب ریسک از دست رفتن اطلاعات، حتی در صورت خرابی سخت‌افزار، به حداقل می‌رسد.

۵. ذخیره‌سازی به دو صورت بلوکی و فایل

اگرچه برخی از ارائه‌دهندگان سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری امکان ذخیره‌سازی سطح بلوک را ارائه می‌دهند و برخی از آن‌ها با کوبرنتیس هم سازگار هستند، اما Spaces مزایای بیشتری دارد. از جمله این مزایا می‌توان به مقیاس‌پذیری بدون مرز و امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق CDNهایی اشاره کرد که در سراسر جهان بهترین کیفیت انتقال اطلاعات را ارائه می‌دهند.

۶. قیمت مقرون‌به‌صرفه

استفاده از Spaces Object Storage برای متعادل‌سازی بار روی کوبرنتیس، کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. با توجه به فضای رقابتی‌ای که در این زمینه وجود دارد، مبلغی که شما پرداخت می‌کنید، تقریباً همان مبلغی است که باید برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود بپردازید و نه تمام مزیت‌هایی که این سرویس به شما می‌دهد!

۷. توزیع بدون نقص با CORS

موضوع توزیع داده‌ها، یکی دیگر از مواردی است که حتماً ذهن شما را درگیر می‌کند. با استفاده از Spaces Object Storage، تفاوتی ندارد که داده‌های خود را بین PODها به اشتراک می‌گذارید یا وب‌سایت‌های استاتیک و یا حتی دیتاست‌های بزرگ؛ ساده‌سازی فرایند توزیع داده‌ها در تخصص Spaces است.

همچنین با استفاده از شبکه‌ی توزیع محتوا (CDN) داخلی Spaces، می‌توانید محتواهای موردنظرتان را با تاخیر بسیار کم، در سراسر جهان توزیع کنید. این موضوع می‌تواند تجربه‌ی کاربری بهتری را به مخاطبانتان دهد. CDN‌ داخلی Spaces، یک مزیت فوق‌العاده‌ی دیگر هم دارد؛ تنظیمات قدرتمند بین دامنه‌ای (CORS) به شما این امکان را می‌دهد که محتواهای موردنظرتان را بین دامنه‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

مدیریت بار کوبرنتیس  و  توزیع بدون نقص با CORS
ساده‌سازی فرایند توزیع داده‌ها در کوبرنتیس با Spaces Object Storage

چه بیزینس‌هایی از Spaces Object Storage استفاده می‌کنند؟

همه‌ی ما وقتی کسب‌وکارهایی را می‌بینیم که از یک سیستم استفاده می‌کنند و تجربه‌ی خوبی هم از کار با آن به‌دست آورده‌اند، خاطرمان جمع می‌شود که آن سیستم می‌تواند برای ما هم مفید باشد. دو نمونه از بیزینس‌هایی که از Spaces در ساختار خود استفاده کرده‌اند عبارت‌اند از:

۱. Zingbrain

Zingbrain از Spaces برای موتور بازی مبتنی بر هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند. مهم‌ترین مزیت Spaces از نظر این کمپانی، عملکرد بالا و همچنین قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی آن گزارش شده است. 

۲. Datacake

این کمپانی هم از کوبرنتیس و Spaces‌ برای قدرت دادن به پلتفرم IoT خود استفاده کرده است. سادگی استفاده و همچنین مدیریت خدمات مناسب، از جمله مزیت‌های عنوان شده توسط Datacake برای Spaces است.

همه چیز در مورد کاربردهای کوبرنتیس، نحوه کار و تفاوت آن با داکر را در مقاله زیر بخوانید.

کوبرنتیس چیست؟

جمع‌بندی

Spaces Object Storage‌ سرویسی است که کاربران کوبرنتیس را با یک راه‌حل ذخیره‌سازی قدرتمند، بسیار توانمندتر از گذشته می‌کند. سادگی و مقیاس‌پذیری Spaces همراه با انعطاف‌پذیری کوبرنتیس کمک می‌کند تا هم Workflow ساده‌تری داشته باشید و هم هزینه‌های زیرساخت خود را بهینه‌تر کنید. در این مطلب از بلاگ پارس پک به معرفی کامل این سرویس از منبع DigitalOcean پرداختیم و نکاتی را که برای استفاده از آن نیاز داشته‌اید، ارائه کرده‌ایم.

سؤالات متداول

۱. Spaces Object Storage دقیقاً چه‌کاری انجام می‌دهد؟

این سرویس به شما امکان می‌دهد تا بتوانید فایل‌های خود را به‌صورت Object، در فضای ابری ذخیره کنید. با توجه به اینکه این سرویس عملکرد و امنیت بسیار بالایی دارد و از طرف دیگر، قیمت آن هم بسیار مقرون‌به‌صرفه است، توسط شرکت‌های بسیار معتبر و بزرگی به‌کار گرفته شده است.

‍۲. POD چیست؟

POD یک واحد محاسباتی اساسی در کوبرنتیس است که شامل یک یا چند فرایند می‌شود.

۳. منظور از CORS چیست؟

CORS یک سیستم به اشتراک‌گذاری محتوای بین دامنه‌های مختلف است که Spaces Object Storage از آن استفاده می‌کند.

۴. آیا Spaces قابلیت ادغام با کوبرنتیس را هم دارد؟

بله، یکی از قابلیت‌های مهم Spaces، امکان ادغام آن با کوبرنتیس است. به همین دلیل است که این سرویس، به‌عنوان گزینه‌ی بسیار مناسبی برای کم کردن بار روی کوبرنتیس شناخته می‌شود.

منابع:digitalocean

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم